![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn die dan zot geboren ,of hebben zij het persoonlijk ingeklopt gekregen van hun oudjes en hebben zij diezelfde zottigheid er bij u proberen in te kloppen ...
Ik kén uw ouders niet eens ,en u gelukkig ook niet.... En gebruikten ze als dusdanig een moker om wat gewicht te geven toen ze het erin klopten.... ik ben benieuwd... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Banneling
|
![]() Kennen jullie een narcist die zich zou bekeren tot JG?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je ouders onheus beschrijven bij derden doet bij me altijd een alarmteken afgaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je ouders onheus beschrijven bij derden doet bij me altijd een alarmteken afgaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen dat het "iets religieus" is, is toch weinig overtuigend. Citaat:
Doorgetrokken is de maatschappij er ook niet voor jou, maar jij voor de maatschappij en zal je moeten gehoorzamen geen drugs te gebruiken. Citaat:
De mens is een eenheid van ziel en lichaam, beide dus. Citaat:
Maar zij pretenderen dat niet te zijn en alleen zij zouden uitverkoren zijn en andere religies des duivels. Nu: dat is de arrogantie ten top gedreven, terwijl het tegendeel waar is omdat ze menen dat de ziel sterft bij de dood. Jij gaat nog verder te beweren dat de mens zelfs helemaal geen ziel zou hebben, wat nog erger is. Die drugs hebben je blijkbaar geen goed gedaan dat je nu tot zulke onzin vervalt. Kortom: van kwaad tot erger. Citaat:
Maar het kan alleen relatief zijn omdat er ook wel degelijk onderscheid is. Citaat:
Het is meer haat dan liefde. En mijn atoomtheorie is veel en veel beter en veel meer dan de leer van Jezus. Ook wat de Liefde betreft die voor alle mensen en godsdiensten geldt en niet alleen voor de Jehova's. Citaat:
Bij leven en welzijn kun je al beseffen een ziel te hebben en een geest, een innerlijk dus dat eeuwig en oneindig is. Citaat:
Maar wel bestaat het ook innerlijk in de hemel en dat blijft zo bij de dood in de hemel van de microwezentjes te zijn. En wel is het ook mogelijk dat de mensen in de verre toekomst gestorvenen weer op aarde kunnen zetten als ze de DNA-code kunnen achter halen met name door de kennis daarvan van de microwezentjes. Maar het is de vraag of dat wel zo wenselijk is alles en iedereen uit het verleden weer terug te halen. Citaat:
![]() |
![]() |
#512 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het enige ware religie is dat van Jehova. Ik was misleid door de duivel dat het drugs was. De duivel fluisterde mij toe hoe heilig de vrouwelijke rol was, terwijl alle andere religies zeggen dat de man die erenrol toekomt. Ik ben altijd anders geweest, maar dat ga ik nu niet meer zijn. Ik deed het religieus, en ik hoef daar niemand van te overtuigen. je mag dat in twijfel trekken van mij want het doet er toch niet meer toe. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vrouw is geschapen om de man te behagen. Geen drugs, geen alcohol, niet roken. Andere geloven zijn des duivels. Hoeveel simpeler kan het worden? Citaat:
De geest van mij is mijn brein dat zich bewust is, maar dat is ook stoffelijk. Opgebouwd uit triljarden atomen. Niets ziel te vinden. Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De menselijke fantasie omvat de hemel en de gehele aarde en het papier is geduldig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behoeft ook niet, maar dan behoef ik het ook niet eens te zijn met jou dat de drugs voor jou religieus is.
Citaat:
Dat zou je dan alsnog ook aan mij kunnen erkennen, want tegen mij hield je vol dat het niet zo is, tot zelfs je voorlaatste post en nu zeg je het tegendeel. Citaat:
Maar de vrouw kan nochtans ook hoger zijn dan de man in haar gevoelsleven en kan de man in deze de mindere zijn. Verder wordt het manlijke ook uit het vrouwelijke geboren: de zoon uit de moeder (Jezus uit Maria). Dus het is niet zo simpel en rechtlijnig als de godsdiensten dat voorstellen. Citaat:
Plotseling is de drug des duivels geworden. Citaat:
Citaat:
Dat geldt niet alleen voor de uitverkorenen, maar voor iedereen en alles eveneens. En je bent nu al innerlijk in de hemel. Citaat:
Alleen heb je dat primitieve geloof nodig om af te kicken, dat wil zeggen: een primitief streng regime van het denken. Gelijk aan het primitieve Joodse denken van 3000 jaar geleden zich heeft verzet tegen alles wat vrouwelijk is en tot de natuur behoort. Citaat:
Een negerin soms.... ![]() De man is geschapen om de vrouw te beminnen en goed voor haar te zorgen en haar niet te vernederen, maar als een Godin te vereren. Dan zal de vrouw ook harerzijds de man liefhebben en hem niet haten. Citaat:
Maar wat simpel is is nog niet waar. Citaat:
En die Jezus van jou komt met een oud bakken boodschap aandragen uit het jaar 0 en nog verder terug. Daar hebben we helemaal niks aan en is inderdaad een lachertje. ![]() Citaat:
En je ziel is je gevoelsleven. Citaat:
Het is het allerlaagste stoffelijke niveau en ook erg arrogant, kortom: narcistische te menen uitverkoren te zijn. Maar goed: het is jouw weg en ik hoop dat het verder goed met je gaat en dat je eens tot betere gedachten zult komen.
![]() |
![]() |
#515 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeker, want Jezus houdt alleen van zichzelf en wie niet van Jezus houdt is voor eeuwig verdoemd.
Citaat:
In het denken ben je absoluut vrij.
![]() |
![]() |
#517 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als je toch iemand anders wil laten denken, laat het mij dan doen, want ik ben daar heel erg goed in. Citaat:
En omdat het lichaam ook uit de geest is (uit de microwezentjes) is de mens eigenlijk volkomen geestelijk. Citaat:
Maar die leer van de Jehova's deugt van geen kanten. En gezien dat er slechts 144.000 uitverkorenen zijn en slechts 12.000 Jehova gezalfden, hoe groot is dan de kans dat je ook in de hemel komt? Zo goed als nul en kan je veel beter mijn leer aanhangen om te beseffen dat je nu al in de hemel bent. ![]() Citaat:
De man is zeker niet in alle opzichten de meerdere van de man. Citaat:
Moeten die allemaal lid worden van Jehova... ![]() Jehova's die helemaal niet modern zijn, maar juist oer-conservatief. Citaat:
Citaat:
Jij maakt het nog slechter door de mens al bij leven en welzijn geen ziel te gunnen en slechts stof te zijn.
![]() |
![]() |
#518 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Drinken, roken, blowen is des duivels. Mijn bijbelstudie is opgetrokken naar 2x per week en ik ga meegaan naar bijeenkomsten. Dan kom ik nog eens buiten. Citaat:
![]() Ik heb je echt graag Harrie en ik ben blij dat we nog kunnen mailen. Citaat:
De leer van Jehova deugt net wel, waarom? Het is fundamenteel en onherroepelijk. Het is zoals het is en niet anders. Ik mag niet in discussie gaan of ik word verstoten. Daardoor denk je wel 2x na. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jezus is dan ook de rechterhand van Jehova en wij zijn Zijn slaven. De mens heeft geen ziel, dat zijn engelen en demonen die geesten zijn. Wij zijn stoffelijk. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Banneling
|
![]() Misschien heb ik en Jezus dan toch meer gemeen dan we werkelijk denken. Daarbovenop, ik mag wel denken wat ik wil. Ik mag niet doen wat ik wil. Ware ik vrij had ik nooit ontspoord geweest. Maar men regelt alles kapot tot er weldra niets meer van overschiet. De oogst zal onverbiddelijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |