Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2016, 00:01   #501
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw verschillende berichten spreken een andere taal.
Ik begrijp wel dat mensen mijn voor narcist zien, ik heb dat lang als masker gedragen. Maar was ik mezelf, ben ik zeker geen narcist.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2016, 00:02   #502
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ga eens kijken hoe zot mijn ouders zijn.
Zijn die dan zot geboren ,of hebben zij het persoonlijk ingeklopt gekregen van hun oudjes en hebben zij diezelfde zottigheid er bij u proberen in te kloppen ...

Ik kén uw ouders niet eens ,en u gelukkig ook niet....

En gebruikten ze als dusdanig een moker om wat gewicht te geven toen ze het erin klopten....

ik ben benieuwd...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2016, 00:04   #503
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zijn die dan zot geboren ,of hebben zij het persoonlijk ingeklopt gekregen van hun oudjes en hebben zij diezelfde zottigheid er bij u proberen in te kloppen ...

Ik kén uw ouders niet eens ,en u gelukkig ook niet....

En gebruikten ze als dusdanig een moker om wat gewicht te geven toen ze het erin klopten....

ik ben benieuwd...
Ja die zijn zot geboren.
Oud 31 oktober 2016, 00:05   #504
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb stilaan de indruk dat er een flinke dosis narcisme in het spel is.
Yup,mijn gedacht ook
Oud 31 oktober 2016, 00:08   #505
Peche
Banneling

Standaard

Kennen jullie een narcist die zich zou bekeren tot JG?
Oud 31 oktober 2016, 00:10   #506
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag alleen al wijst in die richting.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2016, 00:12   #507
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja die zijn zot geboren.
Nah,mijn moeder was heel religieus qua opvoeding...

Ik ,haar zoon ben atheïst,doch ik zou haar nooit omschrijven als zijnde zot geboren mijn beste....

Begrijpt u het verschil tussen u en mij terzake....
Oud 31 oktober 2016, 00:19   #508
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ,haar zoon ben atheïst,doch ik zou haar nooit omschrijven als zijnde zot geboren mijn beste....

Je ouders onheus beschrijven bij derden doet bij me altijd een alarmteken afgaan.
Oud 31 oktober 2016, 00:30   #509
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je ouders onheus beschrijven bij derden doet bij me altijd een alarmteken afgaan.
Oud 31 oktober 2016, 02:03   #510
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat wil dat dan zeggen?
Oud 31 oktober 2016, 07:20   #511
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En laat de Kerk haar wijn maar hebben. Ik heb er anders tegen aan gekeken. En waarom zou ik in überhaupt een religie opstarten? Om de bak in te vliegen? Neen bedankt. Ik ben geen Nederlander maar Vlaming.
Je zou mij kunnen overtuigen dat het een religie is voor jou.
Alleen dat het "iets religieus" is, is toch weinig overtuigend.
Citaat:

Natuurlijk geloof ik die "onzin". De vrouw is geschapen om haar man te behagen en niet andersom. Hiervoor dacht ik dat de vrouw balans bracht en we gelijken waren. Nou niet dus.
Dus je bent vervallen tot conservatisme van het erge soort.
Doorgetrokken is de maatschappij er ook niet voor jou, maar jij voor de maatschappij en zal je moeten gehoorzamen geen drugs te gebruiken.
Citaat:

De mens heeft geen ziel, wij zijn stoffelijk.
Het gevoelsleven van de mens is zijn ziel.
De mens is een eenheid van ziel en lichaam, beide dus.
Citaat:

Neen Harrie, nu verkoop jij onzin. Andere religies zijn ook des duivel, kijk naar hun geschiedenis, oorlogen, macht, ... De religies prediken nederigheid, maar de leiders eten de beste maaltijden en hun instituten pronken met zichzelf door de mooiste kunstwerken en torens met bladergoud te bewerken.
Alle religies zijn een eenheid van God en Duivel, dus ook die van de Jehova's.
Maar zij pretenderen dat niet te zijn en alleen zij zouden uitverkoren zijn en andere religies des duivels.
Nu: dat is de arrogantie ten top gedreven, terwijl het tegendeel waar is omdat ze menen dat de ziel sterft bij de dood.
Jij gaat nog verder te beweren dat de mens zelfs helemaal geen ziel zou hebben, wat nog erger is.
Die drugs hebben je blijkbaar geen goed gedaan dat je nu tot zulke onzin vervalt.
Kortom: van kwaad tot erger.
Citaat:

De mens is niet in staat goed en fout te onderscheiden. Zo noemen ze mij "fout" terwijl ik het als goed ervoer.
Dit is omdat goed en kwaad relatief zijn, in het goede is ook het kwade en andersom.
Maar het kan alleen relatief zijn omdat er ook wel degelijk onderscheid is.
Citaat:
Daarom ga ik nu volgens de enige ware weg en dat is Jezus' weg.
Jezus is allang dood en zijn religie is allang niet meer van deze tijd.
Het is meer haat dan liefde.
En mijn atoomtheorie is veel en veel beter en veel meer dan de leer van Jezus.
Ook wat de Liefde betreft die voor alle mensen en godsdiensten geldt en niet alleen voor de Jehova's.
Citaat:
Jezus is de weg naar de waarheid en de weg naar het eeuwige leven.
Daar is Jezus helemaal niet voor nodig.
Bij leven en welzijn kun je al beseffen een ziel te hebben en een geest, een innerlijk dus dat eeuwig en oneindig is.
Citaat:
Onze cellen en lichaam is zelfhealend en door de misleiding doen we onszelf dood.
Het is heel normaal dat het lichaam van de mens geboren wordt en ook weer sterft.
Maar wel bestaat het ook innerlijk in de hemel en dat blijft zo bij de dood in de hemel van de microwezentjes te zijn.
En wel is het ook mogelijk dat de mensen in de verre toekomst gestorvenen weer op aarde kunnen zetten als ze de DNA-code kunnen achter halen met name door de kennis daarvan van de microwezentjes.
Maar het is de vraag of dat wel zo wenselijk is alles en iedereen uit het verleden weer terug te halen.
Citaat:
De valse vertegenwoordigers van God misleiden ons naar de ondergang om er zelf beter van te worden.
Je bedoelt de Jehova's, die alleen maar aan zichzelf denken uitverkoren te zijn en ook niks van mijn atoomtheorie willen weten die de levende waarheid is van God en het heelal.
Oud 31 oktober 2016, 11:17   #512
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Je zou mij kunnen overtuigen dat het een religie is voor jou.
Alleen dat het "iets religieus" is, is toch weinig overtuigend.
Waarom zou ik jou daarvan overtuigen?
Het enige ware religie is dat van Jehova. Ik was misleid door de duivel dat het drugs was. De duivel fluisterde mij toe hoe heilig de vrouwelijke rol was, terwijl alle andere religies zeggen dat de man die erenrol toekomt.
Ik ben altijd anders geweest, maar dat ga ik nu niet meer zijn.

Ik deed het religieus, en ik hoef daar niemand van te overtuigen. je mag dat in twijfel trekken van mij want het doet er toch niet meer toe.
Citaat:
Dus je bent vervallen tot conservatisme van het erge soort.
Doorgetrokken is de maatschappij er ook niet voor jou, maar jij voor de maatschappij en zal je moeten gehoorzamen geen drugs te gebruiken.
Ik ben dan ook nooit zo clean als nu geweest.
Citaat:
Het gevoelsleven van de mens is zijn ziel.
De mens is een eenheid van ziel en lichaam, beide dus.
Ik geloofde zelfs eerst dat wij oneindig waren, het eeuwige leven via reïncarnatie en in de hemel. Maar dat blijkt fout te zijn.

Citaat:
Alle religies zijn een eenheid van God en Duivel, dus ook die van de Jehova's.
Maar zij pretenderen dat niet te zijn en alleen zij zouden uitverkoren zijn en andere religies des duivels.
Nu: dat is de arrogantie ten top gedreven, terwijl het tegendeel waar is omdat ze menen dat de ziel sterft bij de dood.
Jij gaat nog verder te beweren dat de mens zelfs helemaal geen ziel zou hebben, wat nog erger is.
Die drugs hebben je blijkbaar geen goed gedaan dat je nu tot zulke onzin vervalt.
Kortom: van kwaad tot erger.
Dat hebben de drugs niet gedaan. Dit zijn nuchtere beslissingen Harrie. Dringt dat nu nog niet door? Ik ben onder andere begeleiding nu. Van Jehova, natuurlijke middelen zette mij anders aan het denken.

Citaat:
Dit is omdat goed en kwaad relatief zijn, in het goede is ook het kwade en andersom.
Maar het kan alleen relatief zijn omdat er ook wel degelijk onderscheid is.
Het is zwart wit. Past perfect bij mijn natuur.
De vrouw is geschapen om de man te behagen.
Geen drugs, geen alcohol, niet roken.
Andere geloven zijn des duivels.
Hoeveel simpeler kan het worden?

Citaat:
Jezus is allang dood en zijn religie is allang niet meer van deze tijd.
Het is meer haat dan liefde.
En mijn atoomtheorie is veel en veel beter en veel meer dan de leer van Jezus.
Ook wat de Liefde betreft die voor alle mensen en godsdiensten geldt en niet alleen voor de Jehova's.
Daar is Jezus helemaal niet voor nodig.
Bij leven en welzijn kun je al beseffen een ziel te hebben en een geest, een innerlijk dus dat eeuwig en oneindig is.
Het is heel normaal dat het lichaam van de mens geboren wordt en ook weer sterft.
Jezus is na zijn dood opgestaan en is nu mee aan het heersen in Gods koninkrijk. Hij zal weldra terugkomen om te heersen op de aarde als in de hemel. Het zal geen lachertje zijn.
De geest van mij is mijn brein dat zich bewust is, maar dat is ook stoffelijk. Opgebouwd uit triljarden atomen. Niets ziel te vinden.

Citaat:
Maar wel bestaat het ook innerlijk in de hemel en dat blijft zo bij de dood in de hemel van de microwezentjes te zijn.
En wel is het ook mogelijk dat de mensen in de verre toekomst gestorvenen weer op aarde kunnen zetten als ze de DNA-code kunnen achter halen met name door de kennis daarvan van de microwezentjes.
Maar het is de vraag of dat wel zo wenselijk is alles en iedereen uit het verleden weer terug te halen.
Je bedoelt de Jehova's, die alleen maar aan zichzelf denken uitverkoren te zijn en ook niks van mijn atoomtheorie willen weten die de levende waarheid is van God en het heelal.
Jij bent gewoon te koppig om je aan te sluiten bij de ware religie. Ik heb ook lang koppig mijn weg gevolgd, maar nu ken ik de waarheid. JG zijn reeds met miljoenen en in de bijbel staat te lezen dat maar weinigen het pad tot God zullen volgen.
Oud 31 oktober 2016, 12:33   #513
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jezus is na zijn dood opgestaan en is nu mee aan het heersen in Gods koninkrijk. Hij zal weldra terugkomen om te heersen op de aarde als in de hemel. Het zal geen lachertje zijn.
Er wordt erg veel aan Jezus toegeschreven.
De menselijke fantasie omvat de hemel en de gehele aarde en het papier is geduldig.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2016, 13:14   #514
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik jou daarvan overtuigen?
Behoeft ook niet, maar dan behoef ik het ook niet eens te zijn met jou dat de drugs voor jou religieus is.
Citaat:
Het enige ware religie is dat van Jehova. Ik was misleid door de duivel dat het drugs was.
Dus je geeft nu toe dat de drugs slecht is?
Dat zou je dan alsnog ook aan mij kunnen erkennen, want tegen mij hield je vol dat het niet zo is, tot zelfs je voorlaatste post en nu zeg je het tegendeel.
Citaat:
De duivel fluisterde mij toe hoe heilig de vrouwelijke rol was, terwijl alle andere religies zeggen dat de man die erenrol toekomt.
Ik ben altijd anders geweest, maar dat ga ik nu niet meer zijn.
De man is het hoogste qua denkend bewustzijn, dat is zeker zo en wordt ook bewezen in mijn atoomtheorie.
Maar de vrouw kan nochtans ook hoger zijn dan de man in haar gevoelsleven en kan de man in deze de mindere zijn.
Verder wordt het manlijke ook uit het vrouwelijke geboren: de zoon uit de moeder (Jezus uit Maria).
Dus het is niet zo simpel en rechtlijnig als de godsdiensten dat voorstellen.
Citaat:
Ik deed het religieus, en ik hoef daar niemand van te overtuigen. je mag dat in twijfel trekken van mij want het doet er toch niet meer toe.
Oké, je bent nu dus plotseling van mening veranderd.
Plotseling is de drug des duivels geworden.
Citaat:

Ik ben dan ook nooit zo clean als nu geweest.
Mooi.
Citaat:

Ik geloofde zelfs eerst dat wij oneindig waren, het eeuwige leven via reïncarnatie en in de hemel. Maar dat blijkt fout te zijn.
Neen, dat is goed, de mens is geestelijk eeuwig en oneindig, uit God en in diepste wezen aan God gelijk.
Dat geldt niet alleen voor de uitverkorenen, maar voor iedereen en alles eveneens.
En je bent nu al innerlijk in de hemel.
Citaat:

Dat hebben de drugs niet gedaan. Dit zijn nuchtere beslissingen Harrie. Dringt dat nu nog niet door? Ik ben onder andere begeleiding nu. Van Jehova, natuurlijke middelen zette mij anders aan het denken.
Dat Jehova geloof is een primitief bijgeloof, zo ongeveer gelijk aan het niveau van de drugs.
Alleen heb je dat primitieve geloof nodig om af te kicken, dat wil zeggen: een primitief streng regime van het denken.
Gelijk aan het primitieve Joodse denken van 3000 jaar geleden zich heeft verzet tegen alles wat vrouwelijk is en tot de natuur behoort.
Citaat:

Het is zwart wit. Past perfect bij mijn natuur.
De vrouw is geschapen om de man te behagen.
Hoe kan de vrouw de man behagen als ze zwart is?
Een negerin soms....
De man is geschapen om de vrouw te beminnen en goed voor haar te zorgen en haar niet te vernederen, maar als een Godin te vereren.
Dan zal de vrouw ook harerzijds de man liefhebben en hem niet haten.
Citaat:
Geen drugs, geen alcohol, niet roken.
Andere geloven zijn des duivels.
Hoeveel simpeler kan het worden?
Tja, simpel dus.
Maar wat simpel is is nog niet waar.
Citaat:

Nu: ik ben er al, maar niemand die mij geloven wil.
En die Jezus van jou komt met een oud bakken boodschap aandragen uit het jaar 0 en nog verder terug.
Daar hebben we helemaal niks aan en is inderdaad een lachertje.

Citaat:
De geest van mij is mijn brein dat zich bewust is, maar dat is ook stoffelijk. Opgebouwd uit triljarden atomen. Niets ziel te vinden.
Neen, de geest is het denken dat onstoffelijk is, namelijk abstract en niet uit concrete stoffelijke dingen bestaat.
En je ziel is je gevoelsleven.
Citaat:

Jij bent gewoon te koppig om je aan te sluiten bij de ware religie. Ik heb ook lang koppig mijn weg gevolgd, maar nu ken ik de waarheid. JG zijn reeds met miljoenen en in de bijbel staat te lezen dat maar weinigen het pad tot God zullen volgen.
Neen hoor, ik ben veel te intelligent om me tot zulk een primitief bijgeloof te kunnen verlagen.
Het is het allerlaagste stoffelijke niveau en ook erg arrogant, kortom: narcistische te menen uitverkoren te zijn.

Maar goed: het is jouw weg en ik hoop dat het verder goed met je gaat en dat je eens tot betere gedachten zult komen.

Oud 31 oktober 2016, 13:57   #515
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Behoeft ook niet, maar dan behoef ik het ook niet eens te zijn met jou dat de drugs voor jou religieus is.
Dus je geeft nu toe dat de drugs slecht is?
Ik geef toe dat er veelal drugs slecht zijn, maar evenzeer zijn er andere met medische en religieuze aspecten.
Citaat:
Dat zou je dan alsnog ook aan mij kunnen erkennen, want tegen mij hield je vol dat het niet zo is, tot zelfs je voorlaatste post en nu zeg je het tegendeel.
Ik erken jou toch?
Citaat:
De man is het hoogste qua denkend bewustzijn, dat is zeker zo en wordt ook bewezen in mijn atoomtheorie.
Maar de vrouw kan nochtans ook hoger zijn dan de man in haar gevoelsleven en kan de man in deze de mindere zijn.
Verder wordt het manlijke ook uit het vrouwelijke geboren: de zoon uit de moeder (Jezus uit Maria).
Dus het is niet zo simpel en rechtlijnig als de godsdiensten dat voorstellen.
Wellicht heb je gelijk.
Citaat:
Oké, je bent nu dus plotseling van mening veranderd.
Plotseling is de drug des duivels geworden.
Mooi.
Ja, ik mag niet voor mezelf denken dus laat dat nu aan anderen over.
Citaat:
Neen, dat is goed, de mens is geestelijk eeuwig en oneindig, uit God en in diepste wezen aan God gelijk.
Dat geldt niet alleen voor de uitverkorenen, maar voor iedereen en alles eveneens.
En je bent nu al innerlijk in de hemel.
De mens is stoffelijk. Niets speciaal aan.
Citaat:
Dat Jehova geloof is een primitief bijgeloof, zo ongeveer gelijk aan het niveau van de drugs.
Alleen heb je dat primitieve geloof nodig om af te kicken, dat wil zeggen: een primitief streng regime van het denken.
Gelijk aan het primitieve Joodse denken van 3000 jaar geleden zich heeft verzet tegen alles wat vrouwelijk is en tot de natuur behoort.
Ik ben al lang afgekickt hoor. Daarvoor heb ik geen religie nodig. Ik heb religie nodig om mij te begeleiden omdat ik geen opvoeding kreeg.

Citaat:
Hoe kan de vrouw de man behagen als ze zwart is?
Een negerin soms....
De man is geschapen om de vrouw te beminnen en goed voor haar te zorgen en haar niet te vernederen, maar als een Godin te vereren.
Dan zal de vrouw ook harerzijds de man liefhebben en hem niet haten.
Verkeerd Harrie.

Citaat:
Tja, simpel dus.
Maar wat simpel is is nog niet waar.
Nu: ik ben er al, maar niemand die mij geloven wil.
En die Jezus van jou komt met een oud bakken boodschap aandragen uit het jaar 0 en nog verder terug.
Daar hebben we helemaal niks aan en is inderdaad een lachertje.
De moderne mens mag niet zijn Harrie.
Citaat:
Neen, de geest is het denken dat onstoffelijk is, namelijk abstract en niet uit concrete stoffelijke dingen bestaat.
En je ziel is je gevoelsleven.
Neen hoor, ik ben veel te intelligent om me tot zulk een primitief bijgeloof te kunnen verlagen.
Het is het allerlaagste stoffelijke niveau en ook erg arrogant, kortom: narcistische te menen uitverkoren te zijn.
Was Jezus nu ook al een narcist?

Citaat:
Maar goed: het is jouw weg en ik hoop dat het verder goed met je gaat en dat je eens tot betere gedachten zult komen.
Duidelijk, ik mag niet voor mezelf denken dus laat een ander dat doen.
Oud 31 oktober 2016, 17:04   #516
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zeker, want Jezus houdt alleen van zichzelf en wie niet van Jezus houdt is voor eeuwig verdoemd.
Citaat:
Dikke onzin, niemand kan een ander zijn denken beletten.
In het denken ben je absoluut vrij.
Oud 31 oktober 2016, 17:29   #517
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef toe dat er veelal drugs slecht zijn, maar evenzeer zijn er andere met medische en religieuze aspecten.
dus zoals ik reeds zei dat drugs over het algemeen slecht zijn.
Citaat:

Ik erken jou toch?
nee, hoor, alleen nu door de Jehova's ben je plotseling tot de ontdekking gekomen dat drugs des duivels zijn.
Citaat:

Wellicht heb je gelijk.
Het is wel zeker dat ik gelijk heb.
Citaat:

Ja, ik mag niet voor mezelf denken dus laat dat nu aan anderen over.
heel erg zwak.
En als je toch iemand anders wil laten denken, laat het mij dan doen, want ik ben daar heel erg goed in.
Citaat:

De mens is stoffelijk. Niets speciaal aan.
Neen, de mens is een eenheid van geest en stof, allebei.
En omdat het lichaam ook uit de geest is (uit de microwezentjes) is de mens eigenlijk volkomen geestelijk.
Citaat:

Ik ben al lang afgekickt hoor. Daarvoor heb ik geen religie nodig. Ik heb religie nodig om mij te begeleiden omdat ik geen opvoeding kreeg.
Oké, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Maar die leer van de Jehova's deugt van geen kanten.

En gezien dat er slechts 144.000 uitverkorenen zijn en slechts 12.000 Jehova gezalfden, hoe groot is dan de kans dat je ook in de hemel komt?
Zo goed als nul en kan je veel beter mijn leer aanhangen om te beseffen dat je nu al in de hemel bent.

Citaat:

Verkeerd Harrie.
Neen, dat is juist.
De man is zeker niet in alle opzichten de meerdere van de man.
Citaat:

De moderne mens mag niet zijn Harrie.
De wereld zit vol met moderne mensen en iedereen heeft wel wat te klagen over de maatschappij.
Moeten die allemaal lid worden van Jehova...

Jehova's die helemaal niet modern zijn, maar juist oer-conservatief.
Citaat:

Zeker, de grootste narcist die er is.
Citaat:

De Jehova's kunnen helemaal niet denken en hebben zelfs van de Bijbel een karikatuur gemaakt, nog slechter dan het al is door Jezus slechts een knechtje van Jehovah te laten zijn.
Jij maakt het nog slechter door de mens al bij leven en welzijn geen ziel te gunnen en slechts stof te zijn.
Oud 31 oktober 2016, 17:46   #518
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
dus zoals ik reeds zei dat drugs over het algemeen slecht zijn.
nee, hoor, alleen nu door de Jehova's ben je plotseling tot de ontdekking gekomen dat drugs des duivels zijn.
Zelf geloof ik dat niet. Maar als Jehova het zegt, zal het wel zo zijn. Ik hoef het maar lang genoeg te herhalen tot ik het zelf begin te geloven.

Drinken, roken, blowen is des duivels.
Mijn bijbelstudie is opgetrokken naar 2x per week en ik ga meegaan naar bijeenkomsten. Dan kom ik nog eens buiten.

Citaat:
Het is wel zeker dat ik gelijk heb.
heel erg zwak.
En als je toch iemand anders wil laten denken, laat het mij dan doen, want ik ben daar heel erg goed in.
Ook jij hebt invloed op mij gehad. Eén van de weinigen op dit board dat zoveel positieve invloed op me kan uitoefenen
Ik heb je echt graag Harrie en ik ben blij dat we nog kunnen mailen.

Citaat:
Neen, de mens is een eenheid van geest en stof, allebei.
En omdat het lichaam ook uit de geest is (uit de microwezentjes) is de mens eigenlijk volkomen geestelijk.
Oké, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Maar die leer van de Jehova's deugt van geen kanten.
Ik dacht dat ook. Maar het is niet zo. Het lichaam is stoffelijk. Uit stof zijt gij geschapen en tot stof zult gij gaan.
De leer van Jehova deugt net wel, waarom? Het is fundamenteel en onherroepelijk. Het is zoals het is en niet anders. Ik mag niet in discussie gaan of ik word verstoten. Daardoor denk je wel 2x na.

Citaat:
En gezien dat er slechts 144.000 uitverkorenen zijn en slechts 12.000 Jehova gezalfden, hoe groot is dan de kans dat je ook in de hemel komt?
Zo goed als nul en kan je veel beter mijn leer aanhangen om te beseffen dat je nu al in de hemel bent.
Als ik niet in de hemel kom, krijg ik het eeuwige leven hier op de aarde. En ja ik geloof dat het lichaam veel ouder kan worden dan nu. Ons lichaam is zelfhelend dus het kan.

Citaat:

Neen, dat is juist.
De man is zeker niet in alle opzichten de meerdere van de man.
De wereld zit vol met moderne mensen en iedereen heeft wel wat te klagen over de maatschappij.
Moeten die allemaal lid worden van Jehova...
Van de vrouw bedoel je? En natuurlijk is iedereen beter af als JG. Stel je eens voor dat we allemaal JG worden? Het is als wereldvrede.

Citaat:
Jehova's die helemaal niet modern zijn, maar juist oer-conservatief.
Zeker, de grootste narcist die er is.
De Jehova's kunnen helemaal niet denken en hebben zelfs van de Bijbel een karikatuur gemaakt, nog slechter dan het al is door Jezus slechts een knechtje van Jehovah te laten zijn.
Jij maakt het nog slechter door de mens al bij leven en welzijn geen ziel te gunnen en slechts stof te zijn.
Wel zo is onze maatschappij ontworpen. Oer-conservatief. Ik heb het hier gezegd en ik zeg het nog eens, ik zal jullie allemaal inhalen, op ieder aspect. Ik heb mijn verslavingen overwonnen, ik heb een mooie vriendin, een luxe appartement, luxe en ik ben uit de goot geklauterd. Doe me dat maar eens na. Toegegeven, zonder vrouw was me dat nooit gelukt, maar zonder vrouw was ik ook nooit dakloos geweest maar had ik blijven werken.
Jezus is dan ook de rechterhand van Jehova en wij zijn Zijn slaven. De mens heeft geen ziel, dat zijn engelen en demonen die geesten zijn. Wij zijn stoffelijk.
Oud 31 oktober 2016, 17:47   #519
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
zeker, want Jezus houdt alleen van zichzelf en wie niet van Jezus houdt is voor eeuwig verdoemd.
Dikke onzin, niemand kan een ander zijn denken beletten.
In het denken ben je absoluut vrij.
Misschien heb ik en Jezus dan toch meer gemeen dan we werkelijk denken. Daarbovenop, ik mag wel denken wat ik wil. Ik mag niet doen wat ik wil. Ware ik vrij had ik nooit ontspoord geweest. Maar men regelt alles kapot tot er weldra niets meer van overschiet. De oogst zal onverbiddelijk zijn.
Oud 31 oktober 2016, 20:11   #520
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je ziet er vanaf?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be