![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4981 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De fiere Catalanen bouwen verder aan hun onafhankelijkheid.
Geen stierengevechten meer in de arena van Taragona, maar wedstrijden menselijke torens bouwen. http://www.redbull.tv/live/AP-1NZ7H2...rs-de-castells |
![]() |
![]() |
![]() |
#4982 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Schoof zal content zijn.
![]() |
![]() |
#4983 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de traditie om menselijke torens te bouwen, met folkoregroepen die het tegen mekaar opnemen, is bekend, en oud, in vele streken van Spanje. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4984 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar weet gij wie die toren destijds dynamiteerde ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4985 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertelleuh!! met eigen woorden als ge meer weet... Dan moet ik ni goochelen voor een link van 't Pallieterke.
![]() |
![]() |
#4986 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4987 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Catalonië wil geen Spaanse kolonie meer zijn .
En Vlaanderen wil ook geen Belgische kolonie meer zijn ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 16 oktober 2016 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4988 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
heelemal niet wat de bevolking wenst, de wensdroomen van petite Kakproen... But , keep on Buddy keep on Dreaming en wacht rustig op de dag de nooit zal zijn ![]() zeker niet met de Verdedigers van het Koningshuis, La NVA
![]() |
![]() |
#4989 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Vlaanderen betreft: er zit wat in om dat terug te geven aan Spanje. Dan kunnen de Vlaamse gepensioneerden uit Benidorm in Blankenberge blijven zingen van Viva Espana. Win win situatie.
![]() |
![]() |
#4990 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In your Face, Bitch Het stierenvechten kan worden hervat in Catalonië: het regionale verbod is door een Spaans gerechtshof onrechtmatig verklaard
![]() |
![]() |
#4991 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees Uw eigen artikel maar eens ![]() "Het Grondwettelijk Hof mag zeggen wat ze wil, we zullen voorkomen dat dieren worden mishandeld', twitterde de linkse burgemeester van Barcelona, Ada Colau, donderdag en met haar vele anderen." ![]() Ook de regering van Catalonië zal 'al het mogelijk doen om te voorkomen dat het stierenvechten terugkeert in ons land', zei de Catalaanse minister voor Ruimtelijke Ordening, Josep Rull. In Catalonië zijn ze heel bedreven geworden in het omzeilen van de uitspraken van het Grondwettelijk Hof, zo liet de regionale regering weten. 'Er zijn veel instrumenten om dit spektakel waarin een dier ernstig wordt verwond en gedood onmogelijk te maken', aldus Rull. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 31 oktober 2016 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4992 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4993 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4994 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4995 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Madrid denken ze nog steeds dat je de mentale wil van de mensen en hun hart in een bepaalde richting kunt duwen. Als je maar hard genoeg slaat. Ik vind het merkwaardig dat de Spaanse overheid blijkbaar niets heeft geleerd uit al die jaren toen Franco aan de macht was. Ondanks verbod en vervolging hebben ze toen de Catalanen ook niet plat gekregen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4996 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan dat verbod is veel inzet aan voorafgegaan, dat wordt niet teruggedraaid, zal niet gebeuren! De rest van Spanje zou beter ook dat barbaarse gebruik bannen. Ik begin hoe langer hoe meer begrip te krijgen voor de Catalaanse zaak. Alhoewel ik persoonlijk vele - meest jongere - mensen ken die zich inzetten voor 'n verbod in de rest v/h land. Ik zet me er nl. ook nog steeds voor in!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4997 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4998 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een goeie trap tegen de kloten van de nationalisten uit catalonië : ze hadden zooo graag gehad dat Rajoy zou mislukken om een nieuwe regering op poten te zetten. Pech gehad...
http://elpais.com/elpais/2016/10/31/...54_053931.html Rajoy kan dus zijn politiek voortzetten om de separatisten te beletten om eenzijdige stappen te zetten. Mooie zaak. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4999 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze grote groep antitaurinas in en buiten Catalunya hebben niets te zien met separatisme, zijn daar nooit mee bezig geweest. Madrid heeft wel meer domme fouten gemaakt in deze. 'n Referendum weigeren toen er nog nauwelijks animo was voor separatisme bvb.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5000 |
Banneling
|
![]() Er komen nooit meer stierengevechten in Catalonië.
De belachelijke minderheidsregering van de corrupte PP pipo Rajoy kan bij elke stemming vallen. |
![]() |
![]() |