Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2016, 16:31   #10221
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mijn beide grootvaders vochten tijdens wereldoorlog 2, de ene in het verzet, de andere in het rode leger. Ze hebben het overleefd, maar m'n ene opa heeft in een concentratiekamp gezeten. Wel ik heb het grootste respect voor het bloed van de strijders.
Wat de Krim betreft, vele miljoenen Russen stierven tijdens een nu reeds vergeten oorlog tegen de coalitie van het Ottomaanse rijk en Franse en Engelse imperialisten.
Rusland heeft zoveel oorlogen gevoerd tegen het Ottomaanse rijk.
Aan wie behoort de Krim

https://nl.wikipedia.org/wiki/Russisch-Turkse_oorlogen
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 18:15   #10222
geertvdb

Standaard

Citaat:
Mijn beide grootvaders vochten tijdens wereldoorlog 2, de ene in het verzet, de andere in het rode leger. Ze hebben het overleefd, maar m'n ene opa heeft in een concentratiekamp gezeten. .
Dat had ik wel gedacht. Uw oogkleppen zijn er genetisch aangegroeid.

Spijtig genoeg ongeneeslijk.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2016, 18:16   #10223
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat had ik wel gedacht. Uw oogkleppen zijn er genetisch aangegroeid.

Spijtig genoeg ongeneeslijk.
dus U kiest p
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2016, 23:31   #10224
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je had het gezicht moeten zien van dat Maidan gespuis, toen de Krim zich aansloot bij Rusland. Gewoon prachtig.
En veel blabla, tegen enkele rebellen durven ze wel, maar tegen Rusland durft het stoere Maidan-regime het niet opnemen.
Mooie illustratie van de mentaliteit die de Balten maar al te goed kennen en waardoor ze ook hun voorzorgsmaatregelen hebben genomen. Daar in Moskou denken ze nog altijd in termen "ik ben groot, dus neem ik wat ik wil nemen". Gelukkig dat de NAVO er nog steeds is en de meeste Oost-Europeanen meer dan wie anders het belang ervan naar waarde weten te schatten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2016, 00:00   #10225
geertvdb

Standaard

Citaat:
dus U kiest p
Ik kies niets, ik kies nooit een kant. En ook geen letters van het alfabet.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2016, 00:14   #10226
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Als je daar geen respect voor hebt, dan ben je als mens verloren.

Maja, wat moet je. De westerse man feminiseert op zeer snel tempo.
niet zozeer iets te zien met man, gewoon respect voor de helden en voorvaderen. En inderdaad de westerse maatschappij is zo egoïstisch geworden dat zelfs dat veelal ontbreekt.
Oud 1 november 2016, 00:17   #10227
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mooie illustratie van de mentaliteit die de Balten maar al te goed kennen en waardoor ze ook hun voorzorgsmaatregelen hebben genomen. Daar in Moskou denken ze nog altijd in termen "ik ben groot, dus neem ik wat ik wil nemen". Gelukkig dat de NAVO er nog steeds is en de meeste Oost-Europeanen meer dan wie anders het belang ervan naar waarde weten te schatten.
De ex-sovjet-Unie noemde, tot 1917, Rusland. Het is Lenin die al deze volkeren hun eigen republiek gaf.
Veel Oost-Europeanen hebben heimwee naar de tijd dat de Sovjet-Unie de "grote broer" was, dat heb ik hier al voldoende duidelijk gemaakt.
Oud 1 november 2016, 00:19   #10228
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Aan wie behoort de Krim

Ik zou zeggen, laat de inwoners van de Krim daarover beslissen. Net wat er gebeurd is.
Oud 1 november 2016, 00:19   #10229
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Aan wie behoort de Krim

Ik zou zeggen, laat de inwoners van de Krim daarover beslissen. Net wat er gebeurd is.
Oud 1 november 2016, 00:30   #10230
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ex-sovjet-Unie noemde, tot 1917, Rusland. Het is Lenin die al deze volkeren hun eigen republiek gaf.
Veel Oost-Europeanen hebben heimwee naar de tijd dat de Sovjet-Unie de "grote broer" was, dat heb ik hier al voldoende duidelijk gemaakt.
Veel? Schrap van uw lijstje al maar de Balten, Polen, Tsjechen, Slovaken, Hongaren, Kroaten, Slovenen...
Oud 1 november 2016, 00:31   #10231
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat is niet gebeurd. Anders, geen enkel bezwaar tegen een echte volksraadpleging op de Krim.
Oud 1 november 2016, 00:43   #10232
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat is niet gebeurd. Anders, geen enkel bezwaar tegen een echte volksraadpleging op de Krim.
Er was wel degelijk een referendum, er waren zelfs vertegenwoordigers van uw partij VB.
Maar goed, geen probleem met een nieuw referendum hoor. De VN mag het organiseren, op voorwaarde dat de VN de uitslag erkent.
Oud 1 november 2016, 01:20   #10233
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel? Schrap van uw lijstje al maar de Balten, Polen, Tsjechen, Slovaken, Hongaren, Kroaten, Slovenen...

Most Hungarians believe that life was better in the János Kádár era before Communism collapsed in 1989-90, according to a survey by market researchers Gfk Piackutató.

http://www.politics.hu/20080521/poll...der-communism/
Oud 1 november 2016, 12:00   #10234
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er was wel degelijk een referendum, er waren zelfs vertegenwoordigers van uw partij VB.
Maar goed, geen probleem met een nieuw referendum hoor. De VN mag het organiseren, op voorwaarde dat de VN de uitslag erkent.
Dat is een zeer goed idee, maar nog te vroeg, binnen een paar jaar beseffen de Krim-inwoners pas echt wat hun reele situatie is, dan zou een VN-referendum wel nuttig zijn, op voorwaarde dat rusland het resultaat aanvaard en zich onthoud van bedreiging, provocatie en agressie natuurlijk.

Dat zit er natuurlijk niet in, dat weten we allemaal.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2016, 13:43   #10235
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is een zeer goed idee, maar nog te vroeg, binnen een paar jaar beseffen de Krim-inwoners pas echt wat hun reele situatie is, dan zou een VN-referendum wel nuttig zijn, op voorwaarde dat rusland het resultaat aanvaard en zich onthoud van bedreiging, provocatie en agressie natuurlijk.

Beste, de Krim-bewoners merken elke dag dat hun leven verbeterd is, om te beginnen verdienen ze 3 keer meer, en als de brug af is zal het nog beter worden. Dus laat dat referendum maar komen. Enig probleem is dat uw vriendjes in Kiev zoiets nooit zouden erkennen natuurlijk, en ook er alles aan zullen doen opdat het Westen zo'n nieuw referendum met VN-steun zou boycotten. Zij, anders dan U, zijn realistisch genoeg om de uitslag te kennen...
Oud 1 november 2016, 13:43   #10236
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Beste, de Krim-bewoners merken elke dag dat hun leven verbeterd is, om te beginnen verdienen ze 3 keer meer, en als de brug af is zal het nog beter worden. Dus laat dat referendum maar komen. Enig probleem is dat uw vriendjes in Kiev zoiets nooit zouden erkennen natuurlijk, en ook er alles aan zullen doen opdat het Westen zo'n nieuw referendum met VN-steun zou boycotten. Zij, anders dan U, zijn realistisch genoeg om de uitslag te kennen...
Oud 1 november 2016, 14:12   #10237
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste, de Krim-bewoners merken elke dag dat hun leven verbeterd is, om te beginnen verdienen ze 3 keer meer, en als de brug af is zal het nog beter worden. ]
Je leeft in een fantasieland, Tomm, er VALT amper iets te verdienen in Crimea omdat de toeristische sector daar geimplodeerd is, er is enkel wat patriottisch toerisme uit Rusland en een pak ambtenaren die verplicht daar vakantie moeten nemen maar dat is het dan ook.

Crimea wordt gewoon gesubsidieerd vanuit Moskou om politieke redenen zolang dat nog kan, economisch is het een nachtmerrie.
Vandaar dat de gepensioneerde onlangs tegen Medvedev gingen klagen dat ze Honger hadden. Ze mogen dan 2 of 3 keer meer krijgen volgens jou. (wat brengt dat op als de prijzen 4 of 5 keer hoger liggen dan vroeger?)

Hun koopkracht is met zekerheid teruggevallen, dat is een feit.

Behalve een kleine elite machthebbers is iedereen in Crimea ondertussen slechter af dan vroeger, niet in het laatst de Tataren, die opnieuw vervolgd worden en gedeporteerd (of vermoord) als ze van hun oren maken.
Het lijkt voor hun wel alsof de dagen van Stalin terug zijn gekeerd.
Hoe denk je dat zij zouden stemmen?

https://themoscowtimes.com/articles/...tourists-52879

Citaat:
Russians are losing interest in traveling to Crimea, as the demand for flights to Simferopol among tourists has declined by more than 25 percent this year, the Kommersant newspaper reported Monday, citing data from Svyaznoy-Travel ticket agency.

The Biletix ticket booking agent saw demand for tickets to Crimea fall by 7.5 percent this summer.

Analysts attribute the falling popularity of Crimea among Russian travelers to the lack of service infrastructure on the peninsula.

“The peninsula's infrastructure does not provide the same quality of service as Turkey and Egypt, and many travelers who visited Crimea have decided that it will not become a regular destination for their holidays,” commercial director of Svyaznoy-Travel, Andrei Osintsev, was quoted as saying by Kommersant.

Laatst gewijzigd door parcifal : 1 november 2016 om 14:14.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2016, 18:27   #10238
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Most Hungarians believe that life was better in the János Kádár era before Communism collapsed in 1989-90, according to a survey by market researchers Gfk Piackutató.

Dat is niet wat u ervan maakt, nl.

Citaat:
Veel Oost-Europeanen hebben heimwee naar de tijd dat de Sovjet-Unie de "grote broer" was, ...
Hongaren verlangen helemaal niet naar die "grote broer". Integendeel, ze herdenken nog altijd met veel overtuiging hoe ze eerst in opstand kwamen maar hoe de overmacht van de Sovjetunie hun eigen volk knechtte.

Fijn trouwens dat u erkent dat de Balten, Polen en nog enkele volkeren die ik opsomde niet staan te springen bij wat u beweerde.
Oud 1 november 2016, 18:30   #10239
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is niet wat u ervan maakt, nl.

Citaat:
Veel Oost-Europeanen hebben heimwee naar de tijd dat de Sovjet-Unie de "grote broer" was, ...
Hongaren verlangen helemaal niet naar die "grote broer". Integendeel, ze herdenken nog altijd met veel overtuiging hoe ze eerst in opstand kwamen maar hoe de overmacht van de Sovjetunie hun eigen volk knechtte.

Fijn trouwens dat u erkent dat de Balten, Polen en nog enkele volkeren die ik opsomde niet staan te springen bij wat u beweerde.
Oud 1 november 2016, 23:24   #10240
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

parcifal

Citaat:
Je leeft in een fantasieland, Tomm, er VALT amper iets te verdienen in Crimea omdat de toeristische sector daar geimplodeerd is, er is enkel wat patriottisch toerisme uit Rusland en een pak ambtenaren die verplicht daar vakantie moeten nemen maar dat is het dan ook.
Ik ben er geweest, toen reeds (enkele jaren geleden) kwam de overgrote meerderheid van de toeristen uit Rusland. Nu behoort het gebied tot Rusland, en bovendien is het een pak goedkoper dan andere resorts aan de Zwarte Zee zoals Sochi.

Citaat:
Crimea wordt gewoon gesubsidieerd vanuit Moskou om politieke redenen zolang dat nog kan, economisch is het een nachtmerrie.
Het is een gebied met enkele miljoenen inwoners, zelfs moest wat U schrijft waar zijn, is dat peanuts voor de Russen.

Citaat:
Vandaar dat de gepensioneerde onlangs tegen Medvedev gingen klagen dat ze Honger hadden.
zoals ik hierboven al heb aangegeven, met bronvermelding, is dat een zuivere leugen.

Citaat:
Ze mogen dan 2 of 3 keer meer krijgen volgens jou. (wat brengt dat op als de prijzen 4 of 5 keer hoger liggen dan vroeger?)
graag bronvermelding...

Citaat:
Hun koopkracht is met zekerheid teruggevallen, dat is een feit.
Je moet geen kernfysicus zijn om de berekening te maken. De lonen en pensioenen zijn nu gemiddeld 3 keer hoger. En uw bewering dat alles in de Krim 4 tot 5 keer duurder is dan in Oekraïne is pure zever. In werkelijkheid is de Krim iets duurder, door de Oekraïense boycott, ongeveer 10%.

Citaat:
Behalve een kleine elite machthebbers is iedereen in Crimea ondertussen slechter af dan vroeger, niet in het laatst de Tataren, die opnieuw vervolgd worden en gedeporteerd (of vermoord) als ze van hun oren maken.
zoals ik hierboven al voldoende aangaf stemden zelfs de meeste Tataren voor aansluiting bij Rusland. Heel die Tataren kwestie (10% van de bevolking) is gewoon een zielige poging van de Maidan-propaganda om de aansluiting te bekritiseren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be