![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
|
![]() Ik zeg dat die auto. Allang geen kado is. Berekening is simpel. Als.je 60km pendelt naar uw werk kan je 15 jaar naar uw werk rijden met 3000 Eur levert dat 45000 budget inclusief verbruik taksen onderhoud. Dus iemand die met een stadswapen pendelt komt nooit aan die prijs
Aangezien er een schaal voordeel is om een auto voor twee functies te gebruiken heb je gewoon een soort winst die erop neerkomt dat je maar een auto moet kopen en de kosten spreidt over een auto Wie dat berekent komt tot de conclusie dat uw bijdrage nu op het niveau zit dat je de firma helpt het materieel te kopen waarmee jij dagelijks uw werk |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
|
![]() Begrijp je de wiskunde niet ?
Nog eens. Uw persoonlijk,aandeel,in de auto is 300 euro, je hebt bvb 30 km van uw werk, dus uw woon-werkverkeer is 8000km per jaar, en je betaalt via die leasewagens daar na 15 jaar 3600x15jaar of meer dan 50000 euro voor. Een auto kost dus 30 cent per km en je betaalt 50 cent per km omdat je voor uw werk een auto nodig hebt, want de rest van die 30.000km per jaar die je voor de firma rijdt ga je toch niet zelf betalen ??? En als je een auto exclusief voor het pendelen gebruikt, dan heb je om de 15 jaar een auto nodig. Een kleinere auto kost 15000 euro, verbruikt 5cent per km en ga je 300euro taks en 300 verzekering ben je ervaar. Dus na 15 jaar en 140000km heb je 15000+ 9000+ 7000 31000 euro kost die auto om.op uw werk te geraken heb je geen 50.000 euro maar 31000euro nodig Dus wie zegt dat de leasewagens nog voordelig zijn heeft een nogal eenzijdige blik op de realiteit. Uiteindelijk kost die leasewagens 20.0000 euro , en dit is gewoon het gevolg van het feit dat je een duurder wagen krijgt dan zo'n pendelwagen, want je kunt met een slechte rug toch niet ideaal 40.000km per jaar gaan afhaspelen Dus mij. Bewering blijft staan dat je als werknemer stilletjes aan de auto van de baas aan het financieren bent.. Maar ik begrijp het hoor jan dat je de redenering niet begrijpt, jij redeneert gewoon volledig vanuit de jaloezie kant Het tweede zotte aspect is als volgt: Je krijgt het recht op een gratis treinabonnement, en wanneer je een werknemer bent krijg je een forfaitaire vergoeding voor woon-werkverkeer. En als je een leasewagens krijgt, moet je 300 euro van uw loon afdokken voor die wagen;;; Dus je eindigt met 300euro minder te verdienen. Dus de keuze voor leasewagens is helemaal niet evidentie zoals ambtenaren dat lijken te denken. Dus wat gebeurt er concreet: je krijgt een treinabonnement van 2-4000euro gratis. Je mag een groot stuk van uw loon als onbelast beschouwen. EN wanneer je een auto krijgt moet je betalen voor uw woon-werkverkeer.. Het is echt een heel averechtse redenering. als je het zelf betaalt mag je het aftrekken, als je het krijgt moet je ineens ervoor betalen. Dus gans die historie stoelt dus op een volledig discrimantie en een overreageren van ambtenaren versus de privé. Er is geen enkele vorm van gelijkvormigheid in de denkwijze daarover Een ideaal systeem belast dus de trein met dezelfde tarieven als de auto. (21% btw op het ticket). ZOrgt dat iedereen zijn woon werk verkeer kan aftrekken van de inkomsten. DUs iedereen gelijk trekt hetzelfde bedrag af. En diegene die een bedrijfswagen krijgt moet niets aftrekken want hij heeft de auto gekregen;
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 1 november 2016 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
|
![]() Jij bent daarvoor niet jaloers de redenering komt va ee kliek ambtenaren in Bxl die geen bedrijfswagen hebben en zich via de begroting zoals een bende autisten altijd op dezelfde manier afreageren op de begroting en altijd dezelfde voorstellen herhalen. Onze 'change politiekers van de N-VA ' hebben gewoon geen zak 'Change' veroorzaakt, en zij de laatste begrotingsronde compleet in het zak gezet door dat leger ambtenaren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
En uw vrouw ook nog eens? Zal dat inkomen wel een mercedes en ook misschien een zware audi wel aankunnen? En dat is het probleem.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
|
![]() Probeer het nog eens te lezen: De change van NVA slaat op geen zak.
En hun verandering van beleid is gewoon een continuiteit van het zelfvoedend ambtelijk cookie monster |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
|
![]() Dat weten we ook alweer...
Amper 7,3 % van verkeersbelastingen gaat naar verkeersinfra... (en ik dacht dat het toch meer dan 10 % was...) Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() Een slaaf met 2 Mercedessen en een Range Rover getuigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.268
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
|
![]() Citaat:
http://newsmonkey.be/article/67292 http://newsmonkey.be/article/62882 http://newsmonkey.be/article/67110 http://newsmonkey.be/article/66099 http://newsmonkey.be/article/64710 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Als compensatie lever je een zeker bedrag in op je bruto inkomen. Vroeger was er de keuze om al of niet voor de leasingwagen te kiezen, maar sinds vorig jaar is die optie afgeschaft omdat er niemand sinds de mogelijkheid wordt aangeboden (15 jaar) die keuze maakte. Dat is de realiteit. Een mobiliteitsbudget dat je kan invullen met een "mix van het openbaar vervoer, deels thuis werken, carpoolen en fiets- en wandelpremies"? Wat voor kleutergedoe is me dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
|
![]() stel dat de subsidies voor spoorwegen afschaft, en je maakt een mobiliteitsbudget waarmee een werkgever verplicht zijn werknemer moet betalen om zijn woon werk verkeer te doen.
Dan kom je tot volgende conclusie 1° alle ambtenaren die nu gratis op de trein zitten krijgen een mobiliteitsbudget van 3000euro en vullen zelf in hoe ze in brussel geraken 2° alle dienstwagens,ambtelijke dienstwagen,bedrijfscamionetten vallen dan ook onder die regeling, en uiteindelijk is daar het woonwerkverkeer al gecompenseerd, dus mensen met dienstwagen krijgen geen mobiliteitsbudget, en indien hun budget groter is dan 2° alle privé werknemers hebben al recht op een mobiliteitsbudget en krijgen dus een vergoeding voor het woon werk verkeer, dus die zijn al allemaal in orde 3° alle personen die een bedrijfswagen hebben moeten die 200 euro hun voordeel in natura voor hun woonwerkverkeer niet betalen... Die moeten wel betalen voor het voordeel om de auto privé te gebruiken. Dus een verfijnd systeem voor het traceren van bedrijfskilometers inclusief woonwerverkeer, versus privékilometers dringt zich op. Eenvoudigweg, als iemand zijn auto voor de vakantie gebruikt, of om een uitstapje te maken, dan zijn die kilometers terug te brengen naar privé kilometers. Sowieso volstaat het om gewoon de bedrijfskilometers te registreren, en het verschil is de zogenaamde voordeel in natura Dus denk nu eens goed na, als je de fiskaliteit EERLIJK maakt wat er zou gebeuren ?? 1° de spoorwegen zouden verplicht zijn om efficienter te werken en hun vervoerskostprijs te richten op de kostprijs van een Polo arato an 35cent per km, wanneer ze meer gaan vragen zal iedereen afhaken. Minder snel en duurder is gewoon marktaandeel verliezen; 2° alle dienstwagens gaan gewoon blijven rijden, en niemand die er nog over zaagt, want in feite zijn dienstwagens camionetten en andere 3° de privé werknemers zullen gewoon blijven doen wat ze doen... Dus als er een CHANGE moet gebeuren dan is het : investeren in het GOEDKOOPSTE vervoersysteem, en vermoedelijk zal dit investeren worden in wegen ipv treinen. ALs er een tweede change zou gebeuren is dat de spoorwegen veel efficienter gaan moeten werken, arato van 1000 mensen per miljard personenkilometers, of met 10.0000 mensen ipv 30.000 mensen. Er lopen daar wonderbaarlijkg enoeg 20.000 mensen meer rond dan wat duitsland en frankrijk doen. Ofwel maak je de markt open en zorg je dat duitse, franse, en nederlanse spoorlijnen hun dienstverlening kunnen geven op de belgische lijnen... EN case closed... Als er een bijkomende CHANGE zou komen, is dat het debat over de bedrijfswagens zou stilvallen, omdat het een 'iedereen gelijk voor de wet' systeem wordt. Want iedereen krijgt dan zijn vervoer naar het werk betaald door de baas.... EN kan zijn budget gebruiken zoals hij wilt. De leasewagens zijn gewoon bedrijfswagens met dubbel gebruik waar het maatschappelijk goedkoper is om één auto te kopen ipv twee auto's. Momenteel is er een discriminatie ingebouwd in het systeem. Opgelet ik heb nog nergens gezegd dat er geen compensatie zou moeten bestaan voor de privé kilometers die gereden worden met bedrijfswagens en dienstwagens Als er nog een change zou moeten komen is dat zelfs het openbaar vervoer voor de studenten gewoon door de ouders zelf moet betaald worden. Dit zal dan de grootste change geven. Daar kun je terug subsidies bedenken via het kindergeld, of bij voorkeur een belastingaftrek en belastingteruggave voor de laagste inkomens om deze stijging in kostprijs te compenseren. Maar netto ben ik ervan overtuigd dat dit in de maatschapij een efficientieverhoging zou geven van 2milljard besparing per jaar, en 1Miljard meer inkomsten voor de overheid per jaar. Of een verschuiving in de begroting van 3miljard; uiteindelijk wordt er op niemands rug gespaard; Omdat iedereen de meest efficiente keuze maakt en de goedkoopste keuze gaat uitmaken voor zichzelf, en de spoorwegen verplicht gaan zijn te denken in functie van efificientie zal gans de impact effectief 3 miljard besparing opleveren voor de begroting... |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
|
![]() stel dat de subsidies voor spoorwegen afschaft, en je maakt een mobiliteitsbudget waarmee een werkgever verplicht zijn werknemer moet betalen om zijn woon werk verkeer te doen.
Dan kom je tot volgende conclusie 1° alle ambtenaren die nu gratis op de trein zitten krijgen een mobiliteitsbudget van 3000euro en vullen zelf in hoe ze in brussel geraken 2° alle dienstwagens,ambtelijke dienstwagen,bedrijfscamionetten vallen dan ook onder die regeling, en uiteindelijk is daar het woonwerkverkeer al gecompenseerd, dus mensen met dienstwagen krijgen geen mobiliteitsbudget, en indien hun budget groter is dan 2° alle privé werknemers hebben al recht op een mobiliteitsbudget en krijgen dus een vergoeding voor het woon werk verkeer, dus die zijn al allemaal in orde 3° alle personen die een bedrijfswagen hebben moeten die 200 euro hun voordeel in natura voor hun woonwerkverkeer niet betalen... Die moeten wel betalen voor het voordeel om de auto privé te gebruiken. Dus een verfijnd systeem voor het traceren van bedrijfskilometers inclusief woonwerverkeer, versus privékilometers dringt zich op. Eenvoudigweg, als iemand zijn auto voor de vakantie gebruikt, of om een uitstapje te maken, dan zijn die kilometers terug te brengen naar privé kilometers. Sowieso volstaat het om gewoon de bedrijfskilometers te registreren, en het verschil is de zogenaamde voordeel in natura Dus denk nu eens goed na, als je de fiskaliteit EERLIJK maakt wat er zou gebeuren ?? 1° de spoorwegen zouden verplicht zijn om efficienter te werken en hun vervoerskostprijs te richten op de kostprijs van een Polo arato an 35cent per km, wanneer ze meer gaan vragen zal iedereen afhaken. Minder snel en duurder is gewoon marktaandeel verliezen; 2° alle dienstwagens gaan gewoon blijven rijden, en niemand die er nog over zaagt, want in feite zijn dienstwagens camionetten en andere 3° de privé werknemers zullen gewoon blijven doen wat ze doen... Dus als er een CHANGE moet gebeuren dan is het : investeren in het GOEDKOOPSTE vervoersysteem, en vermoedelijk zal dit investeren worden in wegen ipv treinen. ALs er een tweede change zou gebeuren is dat de spoorwegen veel efficienter gaan moeten werken, arato van 1000 mensen per miljard personenkilometers, of met 10.0000 mensen ipv 30.000 mensen. Er lopen daar wonderbaarlijkg enoeg 20.000 mensen meer rond dan wat duitsland en frankrijk doen. Ofwel maak je de markt open en zorg je dat duitse, franse, en nederlanse spoorlijnen hun dienstverlening kunnen geven op de belgische lijnen... EN case closed... Als er een bijkomende CHANGE zou komen, is dat het debat over de bedrijfswagens zou stilvallen, omdat het een 'iedereen gelijk voor de wet' systeem wordt. Want iedereen krijgt dan zijn vervoer naar het werk betaald door de baas.... EN kan zijn budget gebruiken zoals hij wilt. De leasewagens zijn gewoon bedrijfswagens met dubbel gebruik waar het maatschappelijk goedkoper is om één auto te kopen ipv twee auto's. Momenteel is er een discriminatie ingebouwd in het systeem. Opgelet ik heb nog nergens gezegd dat er geen compensatie zou moeten bestaan voor de privé kilometers die gereden worden met bedrijfswagens en dienstwagens Als er nog een change zou moeten komen is dat zelfs het openbaar vervoer voor de studenten gewoon door de ouders zelf moet betaald worden. Dit zal dan de grootste change geven. Daar kun je terug subsidies bedenken via het kindergeld, of bij voorkeur een belastingaftrek en belastingteruggave voor de laagste inkomens om deze stijging in kostprijs te compenseren. Maar netto ben ik ervan overtuigd dat dit in de maatschapij een efficientieverhoging zou geven van 2milljard besparing per jaar, en 1Miljard meer inkomsten voor de overheid per jaar. Of een verschuiving in de begroting van 3miljard; uiteindelijk wordt er op niemands rug gespaard; Omdat iedereen de meest efficiente keuze maakt en de goedkoopste keuze gaat uitmaken voor zichzelf, en de spoorwegen verplicht gaan zijn te denken in functie van efificientie zal gans de impact effectief 3 miljard besparing opleveren voor de begroting... |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
|
![]() stel dat de subsidies voor spoorwegen afschaft, en je maakt een mobiliteitsbudget waarmee een werkgever verplicht zijn werknemer moet betalen om zijn woon werk verkeer te doen.
Dan kom je tot volgende conclusie 1° alle ambtenaren die nu gratis op de trein zitten krijgen een mobiliteitsbudget van 3000euro en vullen zelf in hoe ze in brussel geraken 2° alle dienstwagens,ambtelijke dienstwagen,bedrijfscamionetten vallen dan ook onder die regeling, en uiteindelijk is daar het woonwerkverkeer al gecompenseerd, dus mensen met dienstwagen krijgen geen mobiliteitsbudget, en indien hun budget groter is dan 35cent per kilometer moeten ze voordeel in natura betalen (je kunt dezelfde regel invoeren voor de leasewagens) 3° alle privé werknemers hebben al recht op een mobiliteitsbudget en krijgen dus een vergoeding voor het woon werk verkeer, dus die zijn al allemaal in orde 4° alle personen die een bedrijfswagen/leasewagen hebben moeten die 200 euro hun voordeel in natura voor hun woonwerkverkeer niet betalen... Die moeten wel betalen voor het voordeel om de auto privé te gebruiken. Dus een verfijnd systeem voor het traceren van bedrijfskilometers inclusief woonwerverkeer, versus privékilometers dringt zich op. Eenvoudigweg, als iemand zijn auto voor de vakantie gebruikt, of om een uitstapje te maken, dan zijn die kilometers terug te brengen naar privé kilometers. Sowieso volstaat het om gewoon de bedrijfskilometers te registreren, en het verschil is de zogenaamde voordeel in natura Dus denk nu eens goed na, als je de fiskaliteit EERLIJK maakt wat er zou gebeuren ?? 1° de spoorwegen zouden verplicht zijn om efficienter te werken en hun vervoerskostprijs te richten op de kostprijs van een Polo arato an 35cent per km, wanneer ze meer gaan vragen zal iedereen afhaken. Minder snel en duurder is gewoon marktaandeel verliezen; 2° alle dienstwagens gaan gewoon blijven rijden, en niemand die er nog over zaagt, want in feite zijn dienstwagens camionetten en andere 3° de privé werknemers zullen gewoon blijven doen wat ze doen... Dus als er een CHANGE moet gebeuren dan is het : investeren in het GOEDKOOPSTE vervoersysteem, en vermoedelijk zal dit investeren worden in wegen ipv treinen. ALs er een tweede change zou gebeuren is dat de spoorwegen veel efficienter gaan moeten werken, arato van 1000 mensen per miljard personenkilometers, of met 10.0000 mensen ipv 30.000 mensen. Er lopen daar wonderbaarlijkg enoeg 20.000 mensen meer rond dan wat duitsland en frankrijk doen. Ofwel maak je de markt open en zorg je dat duitse, franse, en nederlanse spoorlijnen hun dienstverlening kunnen geven op de belgische lijnen... EN case closed... Als er een bijkomende CHANGE zou komen, is dat het debat over de bedrijfswagens zou stilvallen, omdat het een 'iedereen gelijk voor de wet' systeem wordt. Want iedereen krijgt dan zijn vervoer naar het werk betaald door de baas.... EN kan zijn budget gebruiken zoals hij wilt. De leasewagens zijn gewoon bedrijfswagens met dubbel gebruik waar het maatschappelijk goedkoper is om één auto te kopen ipv twee auto's. Momenteel is er een discriminatie ingebouwd in het systeem. Opgelet ik heb nog nergens gezegd dat er geen compensatie zou moeten bestaan voor de privé kilometers die gereden worden met bedrijfswagens en dienstwagens Als er nog een change zou moeten komen is dat zelfs het openbaar vervoer voor de studenten gewoon door de ouders zelf moet betaald worden. Dit zal dan de grootste change geven. Daar kun je terug subsidies bedenken via het kindergeld, of bij voorkeur een belastingaftrek en belastingteruggave voor de laagste inkomens om deze stijging in kostprijs te compenseren. Maar netto ben ik ervan overtuigd dat dit in de maatschapij een efficientieverhoging zou geven van 2milljard besparing per jaar, en 1Miljard meer inkomsten voor de overheid per jaar. Of een verschuiving in de begroting van 3miljard; uiteindelijk wordt er op niemands rug gespaard; Omdat iedereen de meest efficiente keuze maakt en de goedkoopste keuze gaat uitmaken voor zichzelf, en de spoorwegen verplicht gaan zijn te denken in functie van efificientie zal gans de impact effectief 3 miljard besparing opleveren voor de begroting...
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 11 november 2016 om 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.198
|
![]() Citaat:
Bijgevolg is wat overheid doet gereduceerd tot verschuiven. Alles op dezelfde manier behandelen, is zo logisch onmogelijk. Ergens afpakken. Elders toestoppen. ... en in het proces een vet deel in de eigen zakskes proppen.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |