Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 november 2016, 07:53   #6081
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Dat kan u dus ook niet.
Wat kunt u eigenlijk buiten vergaderen, overleggen en meetings houden?
Want u schrijft zelf dat u niet veel met uw handen doet.
En nog een vraagje: over wat heeft u vergaderd in die zogezegde politieraad?
Programmas's met licenties overzetten van de ene laptop op de andere kan ik inderdaad niet. Ik heb daar zelfs geen bevoegdheid voor, dat is echt een werkje voor de IT dienst. Ook de bestanden overladen wordt best gedaan door mensen van IT, zeker daar wij beschikken over een bedrijfsnet waarmee we onderling bestanden kunnen delen.

Maar dat kunt u allemaal niet weten want ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2016, 10:54   #6082
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Programmas's met licenties overzetten van de ene laptop op de andere kan ik inderdaad niet. Ik heb daar zelfs geen bevoegdheid voor, dat is echt een werkje voor de IT dienst. Ook de bestanden overladen wordt best gedaan door mensen van IT, zeker daar wij beschikken over een bedrijfsnet waarmee we onderling bestanden kunnen delen.

Maar dat kunt u allemaal niet weten want ...
U heeft gelijk, ik kan dat niet weten want...
En dus kan u ook niks weten over de werking van de NMBS en Infrabel want u...
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 07:04   #6083
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Dubbel
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 4 november 2016 om 07:08.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 07:06   #6084
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
U heeft gelijk, ik kan dat niet weten want...
En dus kan u ook niks weten over de werking van de NMBS en Infrabel want u...
Het één heeft nu eens geen kloten met het ander te maken.
Iedereen die een klein beetje vertrouwd is met het IT gebeuren weet dat je licenties moet betalen voor bepaalde programma's. Zo'n programma's worden meestal geïnstalleerd door een administrator, kan binnen het bedrijf zijn of in de winkel waar je de hard- en software koopt.

Niet vergeten dat er programma's bij zijn die meer dan 15.000 euro kosten.

BTW: wij kunnen het ons niet permitteren om met illegale software te werken.



Voor de werking van de NMBS hebben wij wel verschillende bronnen.

Wij hebben hier op het forum iemand die, ongewild, veel informatie achterlaat, dan hebben we mensen die goede contacten hebben met spoorwegmensen die iets hoger in rang zijn. Dan hebben we mensen die ooit voor het spoor gewerkt hebben en dan ken ik persoonlijk enkele mensen die vroeger op Ford Genk werkten, zij kunnen nog altijd niet geloven dat ze zo'n riant loon krijgen voor de kleine inspanning die ze moeten leveren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 10:56   #6085
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
U werkt voor de overheid, objectief gezien kost u alleen maar belastinggeld.
Objectief gezien ken ik geen enkel land dat goed functioneert zonder overheid.
Als U niet akkoord bent zou ik U eens aanraden naar Somalië te verhuizen. Daar moet je geen cent belasting betalen, joepie!
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 11:02   #6086
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U kent dus geen kloten van een minnelijke schikking.

Genoteerd!

En ik til zeeeeeeeeer zwaar aan het rode in uw citaat!!!!!!
Dat is een beschuldiging van zwartwerk aan mijn adres!
Jullie zeggen dan weer dat een overheid niet nodig is, en dat je er vooral niet voor moet betalen.
Zwartwerk is een dagelijkse realiteit in België, waardoor het land in praktijk meer aansluit bij Zuid-Europa dan Noord-Europa, ook Vlaanderen.
De landen met de hoogste belastingdruk zijn dikwijls ook de welvarendste, zoals de Scandinavische landen. Maar jullie rechtse zakken kijken liever naar het angelsaksische model.


tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 11:04   #6087
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U kunt moeilijk stellen dat iemand die zijn loon van de belastingbetaler krijgt, belastingen betaald.
Ik betaal belastingen net als U. Uw minachtig voor ambtenaren is ongezien.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 11:07   #6088
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
En bij sommige spoorwegbedrijven heeft een PBM helemaal geen hulp nodig om de trein te nemen... 'k Zou zeggen, leer daar eens wat van. Maar van het buitenland leren, daar is de vakbond tegen...
Dat is niet waar, van het buitenland kan erg veel geleerd worden, dat zeg ik hier al vele pagina's lang. Maar dus niet van het VK.

Ik ken echter geen enkel land waar rolstoelpatiënten zonder hulp op een trein raken, zeker niet Nederland dat ik goed ken. Daar komt nog bij dat een groot aantal stations in België lage perrons heeft.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 11:09   #6089
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar hier in België heeft een PBM nu eenmaal hulp nodig om in de trein te geraken en al zeker als die PBM in een rolstoel zit.
Perrons zijn niet aangepast en er moet bij de muxs treinen(dubbeldekkers) een plaat gebruikt worden die in de aangepaste wagon van die mux zit.
Bij breaks en DMT's en M4 en M5 moet de perronvlinder of de pomper gebruikt worden.
Hoe gaat u dat oplossen zonder hulp?
In feite zijn breaks, M4, M5 niet meer van deze tijd, laat staan stel 800. En die desiro's zijn brol. Beter verkopen aan Zimbabwe, en investeren in degelijk materiaal. Maar ja dat kost dan weer geld, op lange termijn denken zit er niet in in de Belgische politiek.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 14:00   #6090
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik betaal belastingen net als U. Uw minachtig voor ambtenaren is ongezien.
Uw arrogantie ten aanzien van mensen die zorgen dat uw loon kan betaald worden is ongezien.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 14:02   #6091
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Objectief gezien ken ik geen enkel land dat goed functioneert zonder overheid.
Als U niet akkoord bent zou ik U eens aanraden naar Somalië te verhuizen. Daar moet je geen cent belasting betalen, joepie!
Geen enkel land kan zonder een efficient werkende overheid en die hoeft geen handen vol geld te kosten zoals in dit landje. Dat de overheidsvakbonden om de haverklap het werk neerleggen en uit talrijke studies blijkt dat we het met veel minder ambtenaren kunnen doen is hallucinant.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 14:20   #6092
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Uw arrogantie ten aanzien van mensen die zorgen dat uw loon kan betaald worden is ongezien.
Wel dankzij onder meer mij rijden er treinen, en zijn er dus niet constant overal files op de weg. De samenleving is geven en nemen. Wij worden betaald, en doen onze job. Net als 95% van de werkende Vlamingen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 14:28   #6093
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Geen enkel land kan zonder een efficient werkende overheid en die hoeft geen handen vol geld te kosten zoals in dit landje. Dat de overheidsvakbonden om de haverklap het werk neerleggen en uit talrijke studies blijkt dat we het met veel minder ambtenaren kunnen doen is hallucinant.
Uit welke studies?
Dat er meer efficiënt gewerkt kan worden is soms waar, maar dat geldt net zo goed in de privé. Zijn mensen in de privé meer gemotiveerd? Niet altijd, want of je nu voor de staat werkt, of voor enkele aandeelhouders die je nog nooit gezien hebt, maakt niet uit. Wat KMO's betreft ligt dat misschien anders.
En op sommige departementen zijn er ambtenaren te weinig. Zo wordt economische fraude in België niet voldoende onderzocht wegens gebrek aan personeel, ik denk dat dat moedwillig is, vooral Reynders stond daar om bekend.
Daarenboven werk ik liever in het belang van de gemeenschap dan voor een of andere aandeelhouder die ik nog nooit gezien heb. Ik vind ook dat de staat een groter deel van de economie in handen zou moeten nemen, te beginnen met de banken, zoals in China. We moeten ons model eens in vraag stellen en het Chinese model beginnen bestuderen. Dat is natuurlijk een groot taboe doorbreken.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 15:06   #6094
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik betaal belastingen net als U. Uw minachtig voor ambtenaren is ongezien.
U minacht de mensen die ervoor zorgen dat u iedere maand een goed gevuld loonzakje krijgt.

Ik heb nooit beweerd dat een land zonder ambtenaren kan, wel dat de efficiëntie van de ambtenaren veel beter kan.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 15:09   #6095
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel dankzij onder meer mij rijden er treinen, en zijn er dus niet constant overal files op de weg. De samenleving is geven en nemen. Wij worden betaald, en doen onze job. Net als 95% van de werkende Vlamingen.
Dankzij de werknemers in de privé kan uw loon betaald worden, zonder die bijdrage zou u maar smalle strontjes schijten (zoals ze hier zeggen).
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 15:10   #6096
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U minacht de mensen die ervoor zorgen dat u iedere maand een goed gevuld loonzakje krijgt.

Ik heb nooit beweerd dat een land zonder ambtenaren kan, wel dat de efficiëntie van de ambtenaren veel beter kan.
Alles en iedereen kan altijd efficiënter.
Ik heb hier al heel wat voorbeelden gegeven van hoe de NMBS efficiënter kan werken. Maar altijd op de kap van het personeel zitten is oneerlijk, en bovendien niet efficiënt, want zo moedig je mensen niet aan om efficiënter te werken.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 15:10   #6097
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Uit welke studies?
Dat er meer efficiënt gewerkt kan worden is soms waar, maar dat geldt net zo goed in de privé. Zijn mensen in de privé meer gemotiveerd? Niet altijd, want of je nu voor de staat werkt, of voor enkele aandeelhouders die je nog nooit gezien hebt, maakt niet uit. Wat KMO's betreft ligt dat misschien anders.
En op sommige departementen zijn er ambtenaren te weinig. Zo wordt economische fraude in België niet voldoende onderzocht wegens gebrek aan personeel, ik denk dat dat moedwillig is, vooral Reynders stond daar om bekend.
Daarenboven werk ik liever in het belang van de gemeenschap dan voor een of andere aandeelhouder die ik nog nooit gezien heb. Ik vind ook dat de staat een groter deel van de economie in handen zou moeten nemen, te beginnen met de banken, zoals in China. We moeten ons model eens in vraag stellen en het Chinese model beginnen bestuderen. Dat is natuurlijk een groot taboe doorbreken.
Als dev mensen in de privé niet renderen worden ze buitengesmeten. Op het eind van de maand moet er geld zijn voor de lonen en voor de ambtenaren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 15:12   #6098
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dankzij de werknemers in de privé kan uw loon betaald worden, zonder die bijdrage zou u maar smalle strontjes schijten (zoals ze hier zeggen).
En dankzij mij kunnen die werknemers tijdig op hun werk raken, zonder urenlang in de file te moeten staan. En dankzij de belasting die ze betalen kunnen ze bijna gratis verzorgd worden als zij, hun ouders of hun kinderen ziek worden. Kunnen hun kinderen naar goede scholen, enzovoort.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 15:14   #6099
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als dev mensen in de privé niet renderen worden ze buitengesmeten. Op het eind van de maand moet er geld zijn voor de lonen en voor de ambtenaren.
Zo werkt het niet, tenzij bij piepkleine KMO's. Het zijn meestal steenrijke aandeelhouders die de bedrijven in handen hebben. Voor hen zijn werknemers slechts cijfertjes waarmee ze goochelen.
Ook bij de overheid zijn er evaluaties en sancties. Een machinist die zonder reden niet afkomt, wordt de eerste keer streng gestraft, de tweede keer ligt hij buiten.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 16:10   #6100
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zo werkt het niet, tenzij bij piepkleine KMO's. Het zijn meestal steenrijke aandeelhouders die de bedrijven in handen hebben. Voor hen zijn werknemers slechts cijfertjes waarmee ze goochelen.
Kan je mij eens een voorbeeld geven van een bedrijf waar de aandeelhouders meer opstrijken dan het personeel?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be