Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2016, 13:00   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vermoed trouwens dat hij dat al lang heeft en er niet die prijs zal voor betaald hebben. Geld hebben is trouwens geen misdaad.
De BBI van Gent heeft dat dossier uitgespit tot op de bodem. Nooit geloven dat Kareltje Anthonissen ook maar één argument zou laten liggen als het erop aankomt zijn privé oorlogje met De Gucht uit te vechten. Als zijn diensten niets gevonden hebben, is er niets om te vinden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 13:28   #42
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vermoed trouwens dat hij dat al lang heeft en er niet die prijs zal voor betaald hebben. Geld hebben is trouwens geen misdaad.
Neen, maar bepaalde manieren om eraan te geraken, wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 13:32   #43
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De BBI van Gent heeft dat dossier uitgespit tot op de bodem. Nooit geloven dat Kareltje Anthonissen ook maar één argument zou laten liggen als het erop aankomt zijn privé oorlogje met De Gucht uit te vechten. Als zijn diensten niets gevonden hebben, is er niets om te vinden.
Ik schreef hierboven ergens al dat De Gucht een professional is, wat zijn carriere betrof. Neem het hem kwalijk! Zijn doel is bereikt.
Oud 4 november 2016, 13:50   #44
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Neen, maar bepaalde manieren om eraan te geraken, wel.
Op wat ben je nu eigenlijk aan het alluderen?

Naar mijn weten is De Gucht nooit veroordeeld, noch voor voorkennis, noch voor belastingontduiking. Zijn er dan andere duistere geheimen waar de wereld van zou moeten weten?

Laatst gewijzigd door Zeus : 4 november 2016 om 13:51.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 14:04   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Op wat ben je nu eigenlijk aan het alluderen?

Naar mijn weten is De Gucht nooit veroordeeld, noch voor voorkennis, noch voor belastingontduiking. Zijn er dan andere duistere geheimen waar de wereld van zou moeten weten?
Het volkstribunaal van politics.be heeft beslist dat De Gucht schuldig is. Die weten dat allemaal veel beter dan echte rechters en echte speurders.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 14:15   #46
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Lekker verontwaardigd doen maar 's avonds wel massaal supporteren voor een bende pottenstampers die het veelvoud verdienen van wat die man verdient.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 4 november 2016 om 14:15.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 14:36   #47
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed wat dit met de persoon van De Gucht heeft te maken. Hij heeft een belangrijke functie bekleed en deze premies zijn gewoon voorzien door Europa.

Altijd een bijzonder bekwaam politicus geweest die er niet voor terug deinsde om tegen de schenen van eender wie of wat te schoppen..

Hij is echter het een beetje stereotiepe symbool geworden van zakkenvuller en fraudeur door de linkse krachten in de samenleving die zijn naam graag opvoeren om hun achterban op te hitsen.

Maar goed, al bij al weer bijzonder goede reclame tegen Europa. onder het huidige bewind wordt dat best zo snel mogelijk opgedoekt; teveel onbekwaamheid aan de top.
Het is toch niet normaal dat politiek en bedrijfsleven zo innig verbonden zijn, dat is op z'n minst toch belangenvermenging te noemen. En waarom moet het over zulke bedragen gaan, terwijl overal elders, vooral op gewone mensen, bespaard wordt?

Overigens al die eurocraten worden veel te veel betaald. Het Europees parlement is een praatbarak waar grote bedrijven onbeschaamd lobbyen in feite gewoon een legale manier van omkoperij.
Dehaene bij inbev, Degucht, Verhofstadt, Vandenbossche, allemaal rijven ze ze binnen.

Waarom ook moeten parlementairen, die dikwijls afwezig zijn, 6000 euro netto krijgen en een pensioen? Die van de PVDA krijgen 1600 euro plus onkostengvergoeding en komen daar perfect mee rond.
Politici besparen graag op de kleine man maar niet op zichzelf.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 november 2016 om 14:39.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 14:40   #48
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

De Gucht en zijn forumvriendjes alhier doen alsof dit allemaal doodnormaal is maar die vergoeding die ze krijgen is bedoeld omdat ze niet in het bedrijfsleven zouden stappen en zo aan belangenvermenging zouden doen. De Gucht zit echter doodleuk op twee vetbetaalde postjes en doet nu alsof er niks aan de hand zou zijn...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 14:41   #49
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Lekker verontwaardigd doen maar 's avonds wel massaal supporteren voor een bende pottenstampers die het veelvoud verdienen van wat die man verdient.
Is ook niet normaal. Maar die voetballers beweren tenminste niet het algemeen belang te dienen.

Doet me denken aan "reigner pour mieux servir" van Mubutu. In feite zijn onze politici, op een wat minder opzichtige manier", even cynisch...
Oud 4 november 2016, 14:45   #50
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Is ook niet normaal. Maar die voetballers beweren tenminste niet het algemeen belang te dienen.

Doet me denken aan "reigner pour mieux servir" van Mubutu. In feite zijn onze politici, op een wat minder opzichtige manier", even cynisch...
Maar van de overheid op zich (los van de politici persoonlijk) kan men alleszins nog zeggen dat ze een (economische) meerwaarde bieden.

Kritiek op de erg hoge bedragen is zeker niet onterecht. Ik erger me gewoon vaak aan dat de kritiek zo selectief is...
Oud 4 november 2016, 14:48   #51
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De Gucht en zijn forumvriendjes alhier doen alsof dit allemaal doodnormaal is maar die vergoeding die ze krijgen is bedoeld omdat ze niet in het bedrijfsleven zouden stappen en zo aan belangenvermenging zouden doen. De Gucht zit echter doodleuk op twee vetbetaalde postjes en doet nu alsof er niks aan de hand zou zijn...
En we weten nog lang niet alles.
Je zou ook eens moeten weten wat er in de Bilderberggroep besproken wordt..
Waar Etienne Davignon voorzitter van is en waar bedrijfsleiders en rechtse politici uit het Westen samenkomen en belangrijke beslissingen nemen, in het geheim.
Daarnaast heb je nog de vrijmetselarij, waar Degucht uiteraard lid van is, met bijna uitsluitend rijke leden uit de politiek, de rechterlijke wereld en het bedrijfsleven, "ons kent ons".
Oud 4 november 2016, 14:50   #52
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar van de overheid op zich (los van de politici persoonlijk) kan men alleszins nog zeggen dat ze een (economische) meerwaarde bieden.

Kritiek op de erg hoge bedragen is zeker niet onterecht. Ik erger me gewoon vaak aan dat de kritiek zo selectief is...
Maar die voetballers, dat komt omdat zoveel mensen zo gek zijn om enorme bedragen te betalen om eens te mogen kijken naar een aantal ventjes die tegen een bal schoppen.

Wat politici betreft, die hebben we nodig en zouden verkozen moeten zijn om de bevolking en de maatschappij te dienen, niet zichzelf.
Oud 4 november 2016, 14:53   #53
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar die voetballers, dat komt omdat zoveel mensen zo gek zijn om enorme bedragen te betalen om eens te mogen kijken naar een aantal ventjes die tegen een bal schoppen.

Wat politici betreft, die hebben we nodig en zouden verkozen moeten zijn om de bevolking en de maatschappij te dienen, niet zichzelf.
Blijkbaar zijn er ook zoveel mensen gek genoeg om op de politici te stemmen die liever zichzelf dienen dan de bevolking .

Maar ik begrijp uw punt wel hoor.
Oud 4 november 2016, 14:54   #54
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Hieruit blijkt wel weer hoezeer de heren van het maffiaconsortium EU elkaar de hand boven het hoofd houden.
Schooiertje Barroso die direct naar Goldman Sachs verhuist - te vergelijken met betaald schofterig gedrag. Want ook hij zal zeker zwaar worden doorbetaald.
Wie voert de lijst aan van de meest corrupte landen binnen de EU? België zal zeker hoge ogen gooien. Noem eens een politicus die niet ondergedompeld is in (financiële) schandalen.
Je moet ook weten dat mannen als Barroso jarenlang de Europese burger moesten vertegenwoordigen, en er dus op toezien dat bedrijven als Goldman Sachs (een van de hoofdrolspelers van de bankencrisis) niet tegen de Europese belangen inhingen. Je zult me niet vertellen dat de directie van Goldman Sachs deze beslissing zo maar nam, omdat Barroso zo bekwaam zou zijn, die man moet al veel langer in hun zak zitten, en wordt nu uitbetaald, zo werkt het.
Oud 4 november 2016, 14:57   #55
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar zijn er ook zoveel mensen gek genoeg om op de politici te stemmen die liever zichzelf dienen dan de bevolking .

Omdat verkiezingen ook gewoon een groot theater zijn, net als een gemiddelde parlementaire dag in België. Mensen worden voortdurend voor de zot gehouden met valse beloften. Veel mensen denken ook niet na, zo ken ik heel wat spoorbedienden die voor NVA stemden, "tegen de vremde". Maar ook tegen hun eigen belangen en statuten... (daar had Dewever het voor de verkiezingen heel wat minder over...) SPA is geen haar beter, ook een en al vriendjespolitiek en theater, idem dito PS. Groen is ethischer, maar hun achterban bestaat voornamelijk uit de betere middenklasse, die zitten dus niet echt in met de arbeidende bevolking. Blijft over: PVDA, in Wallonië zijn ze al goed bezig.

Je ziet ook in het VK en de VS dat mensen het gehad hebben met de verstrengeling van macht en geld, ten koste van de gewone man.
Hillary zal wel verkozen worden, maar meer en meer mensen in de VS beseffen dat dit met echte vertegenwoordiging van de kleine man weinig te zien heeft, gewoon theater.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 november 2016 om 15:00.
Oud 4 november 2016, 15:03   #56
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En we weten nog lang niet alles.
Je zou ook eens moeten weten wat er in de Bilderberggroep besproken wordt..
Waar Etienne Davignon voorzitter van is en waar bedrijfsleiders en rechtse politici uit het Westen samenkomen en belangrijke beslissingen nemen, in het geheim.
Daarnaast heb je nog de vrijmetselarij, waar Degucht uiteraard lid van is, met bijna uitsluitend rijke leden uit de politiek, de rechterlijke wereld en het bedrijfsleven, "ons kent ons".
En volgens sommigen hier is De Gucht zo onschuldig als een pasgeboren lammetje omdat hij vrijgesproeken is door zijn vrijmetselarijvriendjes... Laat me daar een goed en hard om lachen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 15:08   #57
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En volgens sommigen hier is De Gucht zo onschuldig als een pasgeboren lammetje omdat hij vrijgesproeken is door zijn vrijmetselarijvriendjes... Laat me daar een goed en hard om lachen.
Rechters worden ook benoemd door politici, hoe onafhankelijk is die rechterlijke macht echt?
Oud 4 november 2016, 15:12   #58
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 15:26   #59
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Noem mij één politic(a)us die effectief het algemeen belang dient.

Citaat:
Oud 4 november 2016, 15:30   #60
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, een buitenverblijf bezitten, met een waarde van (ruw geschat) 400 �* 500miljoen oude Bef, vinden ze zelfs niet een beetje "verdacht".

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be