![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je een beetje verder kijkt dan je neus lang is, kom je vrijwel elke keer weer bij de overheid zelf uit.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hij heeft een andere klok dan wij, wellicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merk op dat de betere gemengde fondsen op 10 jaar gemeten, dus met inbegrip van de zwaarste crisis ooit (2008) gemiddelde rendementen halen van 4 en 5% per jaar. Het is natuurlijk "achteraf wijsheid" maar wie zijn pensioencenten daarin had gestopt is nu de dikke winnaar. Wie de marktmechanismes wil negeren en systemen wil met continue kapitaals + rendementsgaranties zal op termijn altijd botsen met de realiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vuile sossen bleven ons maar beschuldigen van toch chaos te willen door een asociale revolutie. Nu bewijzen we dagelijks dat we geen sociale bloedbaden aanrichten, en dat alles geleidelijk gaat, en ... nu is 't ook niet goed voor meneerke. Keer maar gauw weer naar jullie legioenen om putten te boren, tot aan het middelpunt van de aarde, om gestalte te geven aan de staatsschuld. Ge zijt wreed bedankt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En net datgene is wat we totaal niet kregen : verandering. Michel II zet in grote lijnen het beleid van EDR I voort middels wat kleine accent verschillen. Citaat:
Johan Vanovertveldt was nèt ietsje performanter als columnist van een bekend magazine dan als minister... Sleurs is een totale zero... Enkel de ministers van n-va die op een machtsdepartement zitten blijken performant te zijn : Jan Jambon is na een slechte start door wat nutteloze profilering kunnen uitgroeien tot een zeer bekwame vakminister, en zelfs tot een efficiënte vice-premier. (toegegeven, ik heb me in hem vergist). En raar maar waar onze vriend Theo Francken van wie ik nochtans dacht dat het een windbuil ging zijn op basis van zijn nogal bescheiden diploma en zijn nog bescheidener prestaties als parlementair is een sterkhouder gebleken. Op Theoken heb ik mij to-taal verkeken, en no problemo voor wie me daarover rond de oren wenst te kletsen. ![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 4 november 2016 om 20:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger in de draad vroeg iemand zich af hoe een beginnend werknemer het kan flikken om geld te laten reserveren voor zijn tweede pijler.
Wel, als de godverdomse lasten op arbeid wat minderen, dan zouden ze wat beter kunnen starten met hun eigen woonst, en daarna met hun pensioenopbouw. Ik moest daar aan denken als ik het las over dit 24-jarig meisje, Citaat:
Ik vind dat iemand die minder dan 1500 euro netto heeft, maximaal 100 euro belastingen op arbeid zou moeten betalen. Maar 24 jaar ononderbroken PS-beleid heeft dat fenomeen van belastingen alleen maar verergerd, in plaats van opgelost. Wat logisch is. Sossen doen het met andermans centen. http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...=newsletter-PM
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met Di Rupo II was het gegarandeerd een kopie van het Grieks drama. Sossen, van die boeren geen eieren meer. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan dat geen vijf jaar volhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vijf jaar is zeeeer relatief hoor bij N-VA. Hou dat laatste ook in gedachten voor wat betreft hun timing voor het realiseren van hun confederalisme dinges. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het voorstel van Bacquelaine is een stap in de richting die we reeds vijftig jaar geleden hadden moeten nemen: het kapitalisatiesysteem. Dank zij dat systeem heeft Nederland veel minder zorgen voor de toekomst van de pensioenen dan la Belziek. Er was reeds vóór WO2 ook bij ons een aanvang gemaakt met een pensioenstelsel gesteund op het kapitalisatiesysteem. Dat was toen gecentraliseerd in handen van de toenmalige ASLK. Maar, onmiddellijk naar WO2 werd hier, om puur linkse ideologische redenen op aandringen van de Waalse sossen hier het repartitiesysteem ingevoerd. De evolutie van onze bevolkingspyramide heeft het repartitiesysteem evenwel op losse schroeven gezet. Het is doodeenvoudig niet meer houdbaar.
Zolang we aan dat ellendige repartitiesysteem blijven vastplakken blijven we met een zwaard van Damocles boven ons hoofd. Iedereen die nog wat kan sparen moet maar zijn eigen verantwoordelijkheid opnemen. Er kan altijd nog wel ergens een extra noodsysteem worden opgericht voor situaties van mensen die echt pech hebben gehad en moeten geholpen worden. Laat alvast links ophouden met het beleggen in aandelen te verketteren. De tsjeven en hun "beweging.net" middenveld mogen ophouden met hun voorgenomen fiscale strafexpedities tegen aandelendividenden en meerwaarden op aandelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() ?
Altijd Katholieken , CVP, CD&V sinds Jules Malou (1871) tot Michel (2016) met uitzondering van Spaak ii, Van Acker ii,iii Verafstoot I alle drie samen goed voor 11 jaar op 145. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 november 2016 om 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het wel,wij hebben al die jaren moeten afdragen voor de pensioenen van de generaties die voor ons op pensioen gegaan zijn... U houdt uw eigen afdragen die u momenteel doet liever voor uzelf... En dan maar klagen.... Ik zeg,zwijgen,werken én betalen... Dat doe ik momenteel al 44 jaar lang.... Edit: de eerste 5 jaar van mijn beroepsloopbaan worden nog geeneens meegeteld in mijn pensioenberekening.... Nochtans heb ik in diezelfde 5 jaar nét zo goed bijgedragen.... Dat hebben we aan het klein crookodilleke te danken met zijn pensioenhervorming... ![]() ![]() ![]() Of gunt u mij nu mijn pensioen niet dat volgend jaar oktober ingaat na de volle 45 jaar arbeid... Zeg het eens.... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 5 november 2016 om 01:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je niet verder kijkt als je neus lang is, wat bij jou een gewoonte is, zal alles wel lijken zoals je het hier poneert.
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat het alleen de schuld is van de sossen is wat jullie al 2 jaar beweren. Nochtans zat ook de CD&V en de OVLD in die regeringen en daar hebben jullie ook een regering mee gevormd.
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Tavekske heeft kunnen doorstuderen tot zijn broek op den draad versleten was dank zij diezelfde babyboomers is hij natuurlijk al lang vergeten.... Zwarte schapen moeten nu eenmaal een naam hebben volgens Tavekske,en dat zijn dus u en ik,en uiteraard zijn mama en papa inbegrepen,maar zover denkt het jochie echt niet na... Laatst gewijzigd door Svennies : 5 november 2016 om 03:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kom in het zuiden van Spanje een Nederlander tegen, tijdens die vorige hevige aandelencrisis. Ik typeer hem als niet universitair maar toch redelijk succesvolle loopbaan. Hij beklaagt zich, want van zijn pensioen is al 400 euro afgegaan. Maar hij zit daar wel in Spanje ... ik vraag hem hoeveel er dan nog wel overschiet; hoeveel pensioen hij dan wel nog trekt op dat ogenblik. Rond de 3000 euro maar !!!! Ondertussen is de aandelenmarkt niet alleen hersteld, maar nog een beetje extra gestegen. Hij zal nu wel 3.500 euro hebben. Jouw schrik voor pensioenfondsen zoals vb. in Nederland is gewoon diarree van de vakboungden. .
|
![]() |
![]() |