Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2016, 18:43   #101
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Onze generatie werkt harder en langer als die van u hoor. Wij hebben de luxe van huisvrouwen/mannen en parttimers niet.
Het aantal ambtenaren is nochtans een stuk hoger. Desondanks dat deze ambtenaren nu over de modernste technieken beschikken (of zouden moeten beschikken). Een voorbeeld. Per leerkracht heeft men nu gemiddeld zeven leerlingen. Dat lag vroeger wel een stuk hoger.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 18:44   #102
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Allemaal mooi die tienjaarlijkse gemiddelden, maar als je 67 bent en je gaat op pensioen en net op dat moment zit je in een crisis ben je daar geen reet mee, omdat je op dat moment niet over je geld kan beschikken.
Waarom dan wel ? Een pensioen neem je niet op in kapitaal maar in maandelijkse uitkering.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 19:00   #103
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Vreemdelingen kunnen ongestraft vrouwen betasten en ze krijgen er nog voor betaald ook.
Dat mag ook wel eens worden gezegd.
Oud 5 november 2016, 19:13   #104
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom dan wel ? Een pensioen neem je niet op in kapitaal maar in maandelijkse uitkering.
Lol ja, we worden allemaal rentenier tegen dat we 67 zijn.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 20:30   #105
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Lol ja, we worden allemaal rentenier tegen dat we 67 zijn.
Dacht jij misschien dat pensionering wil zeggen dat je een eenmalige uitkering van een bedrag krijgt ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 20:40   #106
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik las vandaag dat het net vooral de bedoeling is dat werknemers en contractuele ambtenaren, die geen mogelijkheid hebben om mee te doen met de tweede pijler, omdat hun sector daar niet aan wil meedoen, de gelegenheid te geven om toch te kunnen instappen.

Dat is toch een goede zaak.

Tenzij ge een communist zijt die vindt dat werknemers beter af zijn als ze gans hun leven in een sociale woning moeten zitten, zonder deze zelfs te kunnen kopen na een tijd, en dat de staat volledig in hun (karig) pensioentje moet voorzien; liefst zonder 'kapitalistische' spaarcentjes (die worden afgeroomd, want foei, in twee grote delen: eerst bij hun leven met kleine stukjes, en dan na hun dood bij de erflating naar de kinderen).

(noot van de schoof: dat idee van afraden om een eigen huis te kunnen verwerven, heb ik gestolen van wijlen de Albertkanaalspringer. In een kranteninterview zei hij eens dat hij veel moeite had gehad om de oude sossen, in de beheerraden van sociale huisvestingsmaatschappijen, te overtuigen om hun 'klanten' toch die gelegenheid te geven. Steve Stunt vond - terecht - dat mensen gelukkiger zijn als ze hun huis - ook hun sociale woning - kunnen verwerven en het verder onderhouden en verbeteren als hun eigen huis. De oude sossen vonden dit ongehoord-kapitalistisch en anti-klantenbinding.)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 20:45   #107
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dacht jij misschien dat pensionering wil zeggen dat je een eenmalige uitkering van een bedrag krijgt ?
Dat is wel het geval natuurlijk voor alle bedragen die ge gestort hebt extra buiten de officiele pensioen bijdrages in uw loopbaan. Ik weet niet hoe dat gaat met loontrekkenden maar zelfstandigen kunnen die stortingen tot een zeker peil aftrekken van hun belastbaar inkomen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 20:51   #108
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
De boomers zijn aan hun carriere begonnen met een land waar werk in overvloed was, en migrantenarm. Een lage staatsschuld.

Waar zijn wij mee mogen beginnen ?
Minstens 10 jaar later.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 20:54   #109
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze generatie werkt harder en langer als die van u hoor. Wij hebben de luxe van huisvrouwen/mannen en parttimers niet.
Wees content met minder en je hebt die luxe ook.

Maar dat is nog iets wat uw generatie nooit geleerd heeft, dat men niet alles , tegelijk kan hebben.
Oud 5 november 2016, 21:06   #110
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het aantal ambtenaren is nochtans een stuk hoger. Desondanks dat deze ambtenaren nu over de modernste technieken beschikken (of zouden moeten beschikken). Een voorbeeld. Per leerkracht heeft men nu gemiddeld zeven leerlingen. Dat lag vroeger wel een stuk hoger.
En ik ga iets zeggen wat ik mijzelf niet dacht te horen zeggen...

Maar werken die ambtenaren niet ? Tzijn niet meer de collegas van de jaren 70 he....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 21:14   #111
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Minstens 10 jaar later.
5 jaar. Maar ik begon dan ook te werken met ongeveer het dubbele salaris van een 18 jarige, en dus ook dubbele bijdragen.
Oud 5 november 2016, 21:15   #112
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wees content met minder en je hebt die luxe ook.

Maar dat is nog iets wat uw generatie nooit geleerd heeft, dat men niet alles , tegelijk kan hebben.
Wat denk je dat ik doe ? Ik ben al 6 jaar aan het verbouwen.

Het waanbeeld dat jullie hebben dat jongeren de dag van vandaag een kant en klare nieuwbouw hebben/willen hebben, is net dat, een waanbeeld.
Oud 5 november 2016, 21:18   #113
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
5 jaar. Maar ik begon dan ook te werken met ongeveer het dubbele salaris van een 18 jarige, en dus ook dubbele bijdragen.
In uw dromen begon je aan dat salaris.
Oud 5 november 2016, 21:23   #114
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In uw dromen begon je aan dat salaris.
Ja, want het is onmogelijk voor een burgerlijk ingenieur om 3500 euro bruto te verdienen als starter

PS: Bij de NMBS bvb (niet dat ik daar werkte) krijgen startende burgerlijk ingenieurs 3600 bruto.
Oud 5 november 2016, 21:30   #115
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik las vandaag dat het net vooral de bedoeling is dat werknemers en contractuele ambtenaren, die geen mogelijkheid hebben om mee te doen met de tweede pijler, omdat hun sector daar niet aan wil meedoen, de gelegenheid te geven om toch te kunnen instappen.
Men moet stoppen om het wettelijk pensioen te vergelijken met de tweede pijler.
De overheid moet zorgen voor een betaalbaar en rechtvaardig wettelijk pensioen. In deze context is er geen plaats voor het onrechtvaardige statutaire pensioen dat factor 2,2 hoger is dan dat van werknemers en niet gerechtvaardigd kan worden.
Wat mensen met hun 2de en 3de pijler doen of niet doen is niet aan de overheid. Niet-statutairen weten zeer goed wat zij moeten doen bewijze het bedrag op de spaarboekjes!
Het probleem ligt bij de statutaire ambtenarenpensioenen. Men kan de rest vd bevolking niet opzadelen met deze faktuur. Niemand heeft dat recht!
Statutairen hebben veel meer verlof dan werknemers uit de privé, sommigen zelfs 3 maanden per jaar meer zonder te spreken over hun uurregeling die gemiddeld 18u/week lager is dan de rest vd aktieven!. Zij zitten in de ideale situatie om flexi-jobs te doen. Indien zij een hoog pensioen wensen dan moeten zij daar maar voor werken net zoals iedereen!
Als de N-VA geen scrupules heeft om de bruggepensioneerden uit de privésector zwaar en retroactief aan te pakken kan zij dat ook doen voor de statutaire pensioenen, toch?

Laatst gewijzigd door demonen : 5 november 2016 om 21:41.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 21:46   #116
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, want het is onmogelijk voor een burgerlijk ingenieur om 3500 euro bruto te verdienen als starter

PS: Bij de NMBS bvb (niet dat ik daar werkte) krijgen startende burgerlijk ingenieurs 3600 bruto.
Je start loon was minder dan mijn loon 10 jaar geleden en ik was zeker niet de enige.

Waar zitten dus uw dubbele bijdrages ?
Oud 5 november 2016, 21:52   #117
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Je start loon was minder dan mijn loon 10 jaar geleden en ik was zeker niet de enige.

Waar zitten dus uw dubbele bijdrages ?
10 jaar geleden was jij geen 18 jarige starter zonder diploma.

Dus wat zit je hier te lullen ?
Oud 5 november 2016, 22:06   #118
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
10 jaar geleden was jij geen 18 jarige starter zonder diploma.

Dus wat zit je hier te lullen ?
Citaat:
Nooit hebben de jaren dienst bij ons invloed gehad op het loon gezien uw functie bepaalde in welke loonschaal je terechtkwam ongeacht uw opleiding of leeftijd.

Droom dus maar verder over uw dubbele bijdragen en uw waanideeén dat je meer rechten opgebouwd hebt.

Laatst gewijzigd door dpg : 5 november 2016 om 22:07.
Oud 5 november 2016, 22:56   #119
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik ga iets zeggen wat ik mijzelf niet dacht te horen zeggen...

Maar werken die ambtenaren niet ? Tzijn niet meer de collegas van de jaren 70 he....
Maar de leerkrachten uit de jaren 70 ook niet meer.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 23:07   #120
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nooit hebben de jaren dienst bij ons invloed gehad op het loon gezien uw functie bepaalde in welke loonschaal je terechtkwam ongeacht uw opleiding of leeftijd.

Droom dus maar verder over uw dubbele bijdragen en uw waanideeén dat je meer rechten opgebouwd hebt.
Allez dan, dpg begon als 18 jarige in een senior managementfunctie.

Dat weten we dan ook weer
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be