Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2016, 06:56   #6161
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Het is gelukt met Sabena, het kan dus ook zonder problemen bij de NMBS. Misschien kan u beter verhuizen naar het Walhalla van Noord Korea.
en met bpost en belgacom. Alles gaat daar zeer goed, dat kan men niet zeggen van de nmbs
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 08:06   #6162
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niet iedereen is even gezond op die leeftijd.

Ik pleit overigens voor een geleidelijk systeem, wie nog fit is, kan werken tot 65, wie dat niet meer ziet zitten stopt op 58, maar krijgt een iets lager pensioen.
Iemand die fysiek niet meer in orde is, kan een aangepaste job krijgen.

PS: Dit is niet steeds leeftijdgerelateerd.
Ik ken mensen van 50 jaar die lopen als een oud péke en ik ken mensen van 70 jaar die swingen als een 40 jarige.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 08:07   #6163
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, maar er zijn ook veel 65ers met allerlei ouderdomskwalen die dat niet meer kunnen.
Zo zijn er ook veertigjarigen.
Zo zijn er ook zeventig jarigen die dat wel nog kunnen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 08:18   #6164
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Bij veel zelfstandigen kun je niet eens met een bankkaart betalen, jongens toch in welke eeuw leven jullie?

Camera's zijn geen wonderoplossing, wat als die defect zijn of blijven hangen? Als iemand daardoor gedood wordt, zult U plots niet meer thuis geven denk ik... Soms belanden er op m'n bureau klachten van mensen die tussen de deur zaten en zich verwond hebben. Ja, in principe is een gevoelige band met sensors voorzien, maar die werkt niet altijd... Net als in principe de machinist in sommige treinen kan zien als alle deuren dicht zijn, ook hier weer, dat systeem is niet onfeilbaar. De treinbegeleider zorgt voor extra veiligheid en bovendien brengt een gemiddelde begeleider maandelijks toch zo'n 1000 euro binnen aan verkochte tickets op de trein of boetes. Dat is geld dat de NMBS anders niet zou zien. Zonder hen zou het aantal zwartrijders direct terug oplopen.
En dan heb ik het nog niet over noodsituaties, waarin de begeleider enkele cruciale taken moet uitvoeren of overnemen van de machinist als deze gewond of dood is, of in shock. Het gevoel van veiligheid, en informatie naar de reizigers toe, die anders van niets weten. Weeral, vooral van belang in noodsituaties, en dringender nodig in lange afstands IC treinen dan stoptreintjes.
Ik geloof dat u nog midden de vorige eeuw leeft.
In de industrie moeten ze vertrouwen op sensoren en ...
Deuren worden steeds met een dubbel circuit beveiligd, tegelijkertijd moet je je twee signalen binnenkrijgen, één afvallend en opkomend. Er mag maar een fractie van een seconde verschil zitten tussen die twee.

Wat betreft camera's, wij laten in de industrie robots producten opnemen en stapelen. De producten komen willekeurig aan, de robot bekijkt ze met camera's en zet de producten op de juiste band, pallet, ... . Een camera is heus wel iets meer dan een ding dat beelden maakt en deze projecteert op een beeldscherm. De camera's kunnen, via de plc, zelfstandig denken en de juiste beslissingen nemen (veel sneller dan dat een mens ooit zou kunnen), de camera kan, via de plc, 200% veilig de deuren sluiten en de trein laten vertrekken volledig zonder dat de machinist ook maar iets moet doen. En bij een stilstaand beeld, weet de camera dat er iets mis is hoor, maak u maar niet ongerust, er is steeds een dubbel circuit. Wij rusten volledige productiestraten uit met deze technologie, u denkt toch niet dat een industrieel zijn volautomatische productielijn wil laten crashen, met miljoenenschade tot gevolg? Komaan, weet u echt niet beter?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 08:25   #6165
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Oh nee? Wel, ik kon vandaag alleen al niet betalen bij de slager, bij de bakker, eergisteren niet bij de slotenmaker, enkele weken geleden niet bij de électricien, en ook de taverne op de hoek aanvaardt geen bankkaarten.
En wat is dan uw probleem?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 08:27   #6166
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Zoals bij Sabena: failliet laten gaan en enkel doorgaan met het personeel dat nodig is. Tegen nieuwe voorwaarden, maar er zal genoeg volk toehappen en je maakt gewoon een doorstart.
Zo simpel kan het inderdaad zijn.
En als nieuwe firma weet je perfect wie aan je eisen voldoet en wie je best buitenstampt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 08:29   #6167
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Ben in die buurt in nog geen enkele gelegenheid geweest waar je niet met een kaart kan betalen.
En zelfs als dat wel zo is, wat is dan het probleem?
Bij mij kunnen onze klanten ook niet met de kaart betalen.

Ze betalen op voorhand een borgsom (overschrijving).
Ze betalen op voorhand de volledige huur (overschrijving).
Nadien maak ik een eindafrekening en betaal het resterende bedrag terug (overschrijving).

Geen enkel probleem hiermee.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 08:30   #6168
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je kunt de spoorwegen niet zomaar failliet laten gaan, want dan rijden er geen treinen gedurende maanden, is nefast voor de economie.
Onder curatele kan veel hoor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 11:05   #6169
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je kunt de spoorwegen niet zomaar failliet laten gaan, want dan rijden er geen treinen gedurende maanden, is nefast voor de economie.
De treinen hoeven niet stil te staan. Toen de Mittelthurgaubahn in Zwitserland failliet ging hebben de treinen ook niet stilgestaan. Bij het bankroet can de PennCentral in de VS ook niet...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 11:08   #6170
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
5 meter verticaal klimmen is wel hoog voor een 65 jarige. Ik ben nog geen 40 en had er al moeite mee toen ik het eens probeerde, nochtans ben ik slank en vrij sportief.
Dat is niet wat ik bedoelde. Op een locomotief klimmen is geen klim van 5m. Je overdrijft hier schromelijk.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 11:11   #6171
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Bij Veolia ook met 8 rijtuigen zonder enig probleem. Weinig kennis houdt u inderdaad niet tegen om uitspraken te doen.
Bij de SBB rijden treinen met 12 dubbeldekkers zonder conducteur.

Een voordeel van eenmansbediening is dat als je toch treinbegeleiders inzet die geen specifieke spoorkennis nodig hebben.
Bij de WestBahn (een privé bedrijf) heeft elk rijtuig een wagenbegeleider.
Die staat in voor kaartjesverkoop, verkoopt drankjes en snacks, en maakt regelmatig de toiletten schoon en leegt de vuilbakken.
De machinist is echter verantwoordelijk voor de hele vertrekprocedure.
Dus hoeven de wagenbegeleiders geen bijzondere opleiding te hebben. Je hebt enkel personen nodig die een beetje goed met klanten kunnen omgaan. Dus dat kunnen dus bijvoorbeeld bijklussende studenten zijn...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 11:52   #6172
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
tja dan kom je blijkbaar nooit in kleinere zaken. Overigens niet alleen in Gent hoor.
Deze ochtend nog bij de bakker geweest, een gewone dorpsbakker waar ik zonder probleem, eender welk bedrag, met de kaart kan betalen. Net zoals onze dorpsslager of eender welke winkel in de buurt. Aan de Dampoort betaal ik in die brasserie altijd met m'n bankkaart of Visa, bij een bakker en frituur daar in de buurt ook zonder enig probleem. Geen idee waar u het over heeft hoor.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 11:55   #6173
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee hoor, het spoor kan geen maanden platliggen.
Ik heb niets met Noord-Korea. Ik ben voor een economie waar alle werknemers van mee genieten, niet enkel de rijkste 1%.
Het spoor zal ook geen maanden platliggen, er bestaan procedures voor dat soort gevallen. Maar u heeft dan ook weinig kaas gegeten van economie of ja, van niet-communistische...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 12:41   #6174
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dat is niet wat ik bedoelde. Op een locomotief klimmen is geen klim van 5m. Je overdrijft hier schromelijk.
Waarom moet een machinist eigenlijk op de locomotief klimmen?
Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2016, 15:58   #6175
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waarom moet een machinist eigenlijk op de locomotief klimmen?
Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien.
Niet op, maar in.
Maar u heeft veel nog niet gezien.
Zie hier maar eens naar.
Volgens u heeft een privé maatschappij de roltrappen in het station van Hasselt hersteld.
En nu...
Heel efficiënt van die privé firma.

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...37904068,d.d24
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2016, 17:28   #6176
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Niet op, maar in.
Maar u heeft veel nog niet gezien.
Zie hier maar eens naar.
Volgens u heeft een privé maatschappij de roltrappen in het station van Hasselt hersteld.
En nu...
Heel efficiënt van die privé firma.

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...37904068,d.d24


Volgens u heeft INFRABEL dat zelf gedaan.
De privéfirma leverde de onderdelen.
Dat heb je er van als je alleen crashonderhoud doet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 10:44   #6177
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Volgens u heeft INFRABEL dat zelf gedaan.
De privéfirma leverde de onderdelen.
Dat heb je er van als je alleen crashonderhoud doet.
U draait weeral 180 graden.
U heeft hier altijd geschreven dat de privé firma de roltrappen hersteld hebben en nu dat er een roltrap weeral stuk is is het Infrabel.
Is dat nu niet koud, die wind zo rond uw oren?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 12:36   #6178
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zo zijn er ook veertigjarigen.
Zo zijn er ook zeventig jarigen die dat wel nog kunnen.
Maar er zijn toch veel meer 40 jarigen die nog fit zijn dan 70 jarigen.
Er zijn voetballers van 40 die nog op topniveau meespelen, ik ken geen enkele 70 jarige die nog op topniveau meespeelt... (behalve dan in de categorie senioren...)
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 12:38   #6179
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
U draait weeral 180 graden.
U heeft hier altijd geschreven dat de privé firma de roltrappen hersteld hebben en nu dat er een roltrap weeral stuk is is het Infrabel.
Is dat nu niet koud, die wind zo rond uw oren?
Ik ga ervan uit dat u bewering juist was i.v.m. de herstelling omdat het weeral zo rap stuk was, tenzij de privé firma alleen het defecte euvel mocht herstellen. In dat geval hebben ze INFRABEL er zeker attent op gemaakt dat er nog het één en ander scheelde, hetgeen INFRABEL dan meer dan waarschijnlijk negeerde.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 12:46   #6180
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik geloof dat u nog midden de vorige eeuw leeft.
In de industrie moeten ze vertrouwen op sensoren en ...
Deuren worden steeds met een dubbel circuit beveiligd, tegelijkertijd moet je je twee signalen binnenkrijgen, één afvallend en opkomend. Er mag maar een fractie van een seconde verschil zitten tussen die twee.

Wat betreft camera's, wij laten in de industrie robots producten opnemen en stapelen. De producten komen willekeurig aan, de robot bekijkt ze met camera's en zet de producten op de juiste band, pallet, ... . Een camera is heus wel iets meer dan een ding dat beelden maakt en deze projecteert op een beeldscherm. De camera's kunnen, via de plc, zelfstandig denken en de juiste beslissingen nemen (veel sneller dan dat een mens ooit zou kunnen), de camera kan, via de plc, 200% veilig de deuren sluiten en de trein laten vertrekken volledig zonder dat de machinist ook maar iets moet doen. En bij een stilstaand beeld, weet de camera dat er iets mis is hoor, maak u maar niet ongerust, er is steeds een dubbel circuit. Wij rusten volledige productiestraten uit met deze technologie, u denkt toch niet dat een industrieel zijn volautomatische productielijn wil laten crashen, met miljoenenschade tot gevolg? Komaan, weet u echt niet beter?
Maar computers en camera's, zelfs de meest gesofistikeerde, zijn niet onfeilbaar, zelfs een porsche kan in panne vallen.
Het gaat hier niet over producten op een band, maar over een mensenleven.
Wie is verantwoordelijk in geval van machinefalen?
Stations zijn geen steriele omgeving zoals een fabriek, er is veel vandalisme ook. Reeds 20% van de automaten zou beschadigd zijn door vandalisme. Overigens komen stroompannes ook voor, net als allerlei andere storingen. Op de band leg je dan de boel plat, wordt het probleem opgezocht, en begint men opnieuw. Als dat bij het spoor zou gebeuren iedere maal er een technisch defect is, dan voorspel ik veel meer vertragingen dan nu.

Overigens het spoor leeft niet in de middeleeuwen, de meeste sporen zijn ondertussen uitgerust met ETCS, de gebruik maakt van elektronische uitwisseling van gegevens via balisen tussen trein, spoor en traffic control, via de satelliet. Dat systeem komt nog eens bovenop de oudere systemen zoals automatische waakinrichting en "krokodillen" in het spoor. Maar het vertrek laat men liever niet aan machines over. Tenzij natuurlijk moesten, zoals in sommige metrostations, de perrons volledig afgezet zijn met een glazen want. Maar dat vergt opnieuw een miljardeninvestering. Bovendien moet er personeel ter plaatse zijn om alles te controleren en vandalisme te vermijden.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be