Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2016, 14:21   #621
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Dagen onbeperkt opsparen moeten 'wij' wel doen want als we dagen aanvragen om thuis te zijn dan kunnen 'ze' ze niet geven.
Zo heb je ieder jaar dagen die worden overgeschreven naar het volgend jaar.
Ik heb nog 13 verlofdagen dit jaar te nemen, ik heb die 13 dagen aangevraagd maar ze gaan mij die verlofdagen weigeren zodat ik ze kan meenemen naar volgend jaar.
Zo blijven 'wij' altijd dagen verlof achter.
Idem met de kredietdagen.
35 dagen ieder jaar mee over te nemen.
*Dubbel

Laatst gewijzigd door XenApp : 2 november 2016 om 14:29.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2016, 14:21   #622
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Dagen onbeperkt opsparen moeten 'wij' wel doen want als we dagen aanvragen om thuis te zijn dan kunnen 'ze' ze niet geven.
Zo heb je ieder jaar dagen die worden overgeschreven naar het volgend jaar.
Ik heb nog 13 verlofdagen dit jaar te nemen, ik heb die 13 dagen aangevraagd maar ze gaan mij die verlofdagen weigeren zodat ik ze kan meenemen naar volgend jaar.
Zo blijven 'wij' altijd dagen verlof achter.
Idem met de kredietdagen.
35 dagen ieder jaar mee over te nemen.
* Trippel

Laatst gewijzigd door XenApp : 2 november 2016 om 14:30.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2016, 16:46   #623
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Waar een wil is, is een weg.
En niet de wil om alles zolang mogelijk bij het oude te houden.

Bekijk de inplanning van medewerkers eens met een kritische blik, bekijk alle procedures eens. Als je dit zonder slechte wil en met een moderne toets doet, zullen er meer plaatsen vrijkomen waarop verlof kan genomen worden.
Dit vraagt natuurlijk inbreng van zowel leidinggevenden als mensen onderaan de ladder.
Oeps, dan moeten ze efficiënter gaan werken!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 09:34   #624
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Wij wijken af.
Om terug te komen op het starttopic, hier nog een bewijs dat het starttopic fout is...

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...846,bs.1,d.d24
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 09:37   #625
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U spreekt eerst Cheminot tegen en geeft hem daarna gelijk.
Uw egoïsme kent blijkbaar geen schaamte en geen grenzen!

U bent zo iemand die staat te roepen: "Die en die en die moet betalen, maar van beurs blijft iedereen af". Fijne vakbond!
Waar geef ik Cheminoke gelijk?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 09:44   #626
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Waar een wil is, is een weg.
En niet de wil om alles zolang mogelijk bij het oude te houden.

Bekijk de inplanning van medewerkers eens met een kritische blik, bekijk alle procedures eens. Als je dit zonder slechte wil en met een moderne toets doet, zullen er meer plaatsen vrijkomen waarop verlof kan genomen worden.
Dit vraagt natuurlijk inbreng van zowel leidinggevenden als mensen onderaan de ladder.
Maar als u een aantal medewerkers nodig hebt om alles vlot en perfect te laten verlopen hoe kan je dit dan anders inplanten.
Voorbeeld : u heeft 3 medewerkers nodig om alles vlot te laten verlopen en 1 medewerker is ziek.
Dan verloopt het werk niet vlot en niet perfect.
Als u 10 machinisten nodig hebt om 10 treinen te laten rijden en er is 1 machinist ziek, hoe gaat u dit dan inplanten als er geen reservemachinist(planton) aanwezig is.
Gaat u iemand van het loket met de trein laten rijden?
Gaat u de ROR of de onderstationchef met de trein laten rijden?
Wie?
Voorbeeld: u heeft 2 medewerkers nodig om een pers in de fabriek veilig te laten werken en er is maar 1 medewerker aanwezig, hoe gaat u die procedure veilig laten verlopen?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 16:51   #627
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Waar geef ik Cheminoke gelijk?
Lees na wat je geschreven hebt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 16:53   #628
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar als u een aantal medewerkers nodig hebt om alles vlot en perfect te laten verlopen hoe kan je dit dan anders inplanten.
Voorbeeld : u heeft 3 medewerkers nodig om alles vlot te laten verlopen en 1 medewerker is ziek.
Dan verloopt het werk niet vlot en niet perfect.
Als u 10 machinisten nodig hebt om 10 treinen te laten rijden en er is 1 machinist ziek, hoe gaat u dit dan inplanten als er geen reservemachinist(planton) aanwezig is.
Gaat u iemand van het loket met de trein laten rijden?
Gaat u de ROR of de onderstationchef met de trein laten rijden?
Wie?
Voorbeeld: u heeft 2 medewerkers nodig om een pers in de fabriek veilig te laten werken en er is maar 1 medewerker aanwezig, hoe gaat u die procedure veilig laten verlopen?
Bij Ford viel de band toch nooit stil, zelfs niet als er enkele special skils afwezig waren!

Efficiëntie jongens, efficiëntie, daar kan de NMBS nog veel in leren.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 21:07   #629
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar als u een aantal medewerkers nodig hebt om alles vlot en perfect te laten verlopen hoe kan je dit dan anders inplanten.
Voorbeeld : u heeft 3 medewerkers nodig om alles vlot te laten verlopen en 1 medewerker is ziek.
Dan verloopt het werk niet vlot en niet perfect.
Als u 10 machinisten nodig hebt om 10 treinen te laten rijden en er is 1 machinist ziek, hoe gaat u dit dan inplanten als er geen reservemachinist(planton) aanwezig is.
Gaat u iemand van het loket met de trein laten rijden?
Gaat u de ROR of de onderstationchef met de trein laten rijden?
Wie?
Voorbeeld: u heeft 2 medewerkers nodig om een pers in de fabriek veilig te laten werken en er is maar 1 medewerker aanwezig, hoe gaat u die procedure veilig laten verlopen?
Voorbeeld: Ik las onlangs hier ergens dat een NMBS medewerker vanuit zijn standplaats een pakje moest vervoeren naar een ander station. i.p.v. dit pakje mee te geven met een trein, is de medewerker met het pakje meegereisd naar de bestemming. Dit kan efficiënter door het gewoon mee te geven met het personeel dat sowieso met de trein moet rijden.
Aangezien deze medewerker spontaan zijn werkplek kon verlaten rijst de vraag of deze medewerker überhaupt wel nodig was op deze plek.
Ik zeg niet dat je 20 treinen kunt laten rijden met 13 machinisten (nog niet), maar als je van goede wil bent, zul je hier en daar toch FTE's efficiënter kunnen inzetten en overuren vermijden.
Ik las onlangs ook nog dat er +/- 70 vrijgestelden van de vakbond op de loonlijst staan van de NMBS. Deze doen in se niets anders dan maar wat vergaderen en comités bijwonen. Al is de NMBS een grote organisatie, lijkt me dat dit een beetje van de pot gerukt is.
In veel bedrijven worden medewerkers ook opgeleid zodat ze meerdere functies kunnen uitoefenen, veel medewerkers vragen hier zelfs om. In hoeverre is dit bij het spoor?
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 07:52   #630
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
In veel bedrijven worden medewerkers ook opgeleid zodat ze meerdere functies kunnen uitoefenen, veel medewerkers vragen hier zelfs om. In hoeverre is dit bij het spoor?

Ieder zijne job is het motto bij het spoor.
In de privé is zoiets gewoon ondenkbaar en onbetaalbaar.


Een kleine firma waar wij regelmatig mee samenwerken, is gespecialiseerd in het maken van betonnen kelders.
Hij heeft een ploeg van 30 mensen, waaronder ijzervlechters (hij vlecht ook ijzer voor andere firma's in zijn grote hal), vrachtwagenchauffeurs, bekisters, betonstorters, mensen die vlinderen, uitzetters, ...

Iedereen kent er minstens 4 verschillende jobs.
Voor zijn 5 vrachtwagens heeft hij 11 chauffeurs, waaronder er 4 met de grote kraan mogen / kunnen werken (speciaal brevet). Zelfs de ijzervlechters zijn in staat om in te springen op een werf, dat is efficiëntie!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 11:16   #631
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ieder zijne job is het motto bij het spoor.
In de privé is zoiets gewoon ondenkbaar en onbetaalbaar.


Een kleine firma waar wij regelmatig mee samenwerken, is gespecialiseerd in het maken van betonnen kelders.
Hij heeft een ploeg van 30 mensen, waaronder ijzervlechters (hij vlecht ook ijzer voor andere firma's in zijn grote hal), vrachtwagenchauffeurs, bekisters, betonstorters, mensen die vlinderen, uitzetters, ...

Iedereen kent er minstens 4 verschillende jobs.
Voor zijn 5 vrachtwagens heeft hij 11 chauffeurs, waaronder er 4 met de grote kraan mogen / kunnen werken (speciaal brevet). Zelfs de ijzervlechters zijn in staat om in te springen op een werf, dat is efficiëntie!
Maar een onderstationchef of iemand van het loket kan niet met de trein rijden.
Iedereen heeft zijn of haar functie met het spoor.
Een onderstationchef mag geen trein schouwen voor eerste vertrek.
En zo verder...
Jullie hebben voor jullie job gekozen en 'wij' hebben voor 'onze' specifieke job gekozen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 11:18   #632
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Voorbeeld: Ik las onlangs hier ergens dat een NMBS medewerker vanuit zijn standplaats een pakje moest vervoeren naar een ander station. i.p.v. dit pakje mee te geven met een trein, is de medewerker met het pakje meegereisd naar de bestemming. Dit kan efficiënter door het gewoon mee te geven met het personeel dat sowieso met de trein moet rijden.
Aangezien deze medewerker spontaan zijn werkplek kon verlaten rijst de vraag of deze medewerker überhaupt wel nodig was op deze plek.
Ik zeg niet dat je 20 treinen kunt laten rijden met 13 machinisten (nog niet), maar als je van goede wil bent, zul je hier en daar toch FTE's efficiënter kunnen inzetten en overuren vermijden.
Ik las onlangs ook nog dat er +/- 70 vrijgestelden van de vakbond op de loonlijst staan van de NMBS. Deze doen in se niets anders dan maar wat vergaderen en comités bijwonen. Al is de NMBS een grote organisatie, lijkt me dat dit een beetje van de pot gerukt is.
In veel bedrijven worden medewerkers ook opgeleid zodat ze meerdere functies kunnen uitoefenen, veel medewerkers vragen hier zelfs om. In hoeverre is dit bij het spoor?
Vroeger werd inderdaad de interne post meegegeven met de treinen die toch reden maar de directie heeft dit afgeschaft.
Er is nu een privé firma die de post behandelt en alles duurt nu 3 maal zolang.
En zelfrijdende treinen kunt u vergeten want daar is de infrastructuur niet op aangepast en die aanpassingen zullen niet dadelijk gebeuren door de besparingen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 12:33   #633
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar een onderstationchef of iemand van het loket kan niet met de trein rijden.
Iedereen heeft zijn of haar functie met het spoor.
Een onderstationchef mag geen trein schouwen voor eerste vertrek.
En zo verder...
Jullie hebben voor jullie job gekozen en 'wij' hebben voor 'onze' specifieke job gekozen.
Wat niet is kan nog altijd komen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2016, 15:52   #634
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat niet is kan nog altijd komen.
Weeral fout en daardoor laat u weeral zien dat u er de kl..... van kent.
Gaat nooit komen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2016, 17:29   #635
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Weeral fout en daardoor laat u weeral zien dat u er de kl..... van kent.
Gaat nooit komen.
Zeg nooit "Nooit"!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2016, 23:12   #636
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Weeral fout en daardoor laat u weeral zien dat u er de kl..... van kent.
Gaat nooit komen.
En waarom zou het er nooit van komen? Het bestaat zelfs al:

https://www.youtube.com/watch?v=5UO-28URyfM

U laat weeral zien dat u er de kl... van kent. Het is dus mogelijk, het bestaat al, het kan in de toekomst nog uitgebreid worden.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 07:43   #637
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
En waarom zou het er nooit van komen? Het bestaat zelfs al:

https://www.youtube.com/watch?v=5UO-28URyfM

U laat weeral zien dat u er de kl... van kent. Het is dus mogelijk, het bestaat al, het kan in de toekomst nog uitgebreid worden.
Daar valt er dus alweer eentje door de mand.
De taken kunnen natuurlijk ook uitgebreid worden naar andere taken, het begin is er alvast.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 10:48   #638
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Daar valt er dus alweer eentje door de mand.
De taken kunnen natuurlijk ook uitgebreid worden naar andere taken, het begin is er alvast.
Het begin is er 'misschien' maar daar gaat het mee blijven.
Iedere spoormedewerker heeft zijn of haar specifieke job en als de bazen willen dat 'wij' andere jobs gaan doen dan moeten 'ze' 'ons' een opleiding geven en daar is geen geld voor.
Besparingen bij de Belgische spoorwegen.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 8 november 2016 om 10:48.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 11:23   #639
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Het begin is er 'misschien' maar daar gaat het mee blijven.
Iedere spoormedewerker heeft zijn of haar specifieke job en als de bazen willen dat 'wij' andere jobs gaan doen dan moeten 'ze' 'ons' een opleiding geven en daar is geen geld voor.
Besparingen bij de Belgische spoorwegen.
Het bestaat en het is geen alleenstaand geval, dus is er geen probleem. Dat zijn uitgaven die op termijn meer opbrengen dan ze kosten en dus ook in tijden van besparingen mogelijk zijn. Het is zelfs een vorm van besparingen maar dat gaat ver boven de pamfletten logica van de vakbond.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 12:21   #640
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Het begin is er 'misschien' maar daar gaat het mee blijven.
Iedere spoormedewerker heeft zijn of haar specifieke job en als de bazen willen dat 'wij' andere jobs gaan doen dan moeten 'ze' 'ons' een opleiding geven en daar is geen geld voor.
Besparingen bij de Belgische spoorwegen.
Ze hebben wel geld om mensen te betalen om pakjes en post rond te dragen.
Jongen wordt nu eindelijk eens wakker, heel veel mensen gaan binnenkort op pensioen en worden niet vervangen. Er is maar één middel om de personeelsvermindering op te vangen en dat is slimmer werken.
Meer doen met dezelfde inspanning, dat heet efficiënt werken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be