![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() http://www.standaard.be/cnt/dmf20161107_02559553
Het minst laten de mensen zich vangen in Vlaams-Brabant en Antwerpen. Tommelein had graag nog meer en meer en meer installaties van zonnepanelen maar de mensen / bedrijven vertrouwen het niet meer. De boete van Europa zal volgen. Wanbeheer wordt afgestraft en uw prosumententarief kan je steken waar de zon niet schijnt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En de bloempot erachteraan binnen enkele jaren: de Tommeltaks!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ikzelf heb geen zonnepanelen laten plaatsen. De reden: te weinig opbrengst als de subsidie zou wegvallen.
Dat zal o.a. de reden zijn dat in Antwerpen en Brabant minder zonnepanelen liggen. Daar zijn veel meer kleine woningen die ongunstig liggen voor zonne-energie. In Limburg liggen nogal wat grote vrijstaande woningen, waar er dus meer mogelijkheden zijn voor het plaatsen van zonnepanelen. Meer moet ge daar niet achter zoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik twijfel. Zoals Pajoske terecht opmerkt hangt veel af van je omgevingsfactoren, van de richting van je dak.
Bij mij is de richting goed te noemen, maar het is een dak van 1981. Zeer degelijke constructie met zware uitvoering, de timmerman keek niet op wat extra sectie. Onderdak in menuiserite, dus ook OK. Maar met kunstleien uit die periode weet ik voor 99% zeker dat er asbest in zit. Ik schat dat die nog een 10 jaar kunnen meegaan, maar daarna gaat de mosbegroeing wellicht teveel problemen geven en reinigen is wettelijk verboden sinds 2005. Dus : op zo een dak zonnepanelen plaatsen is zeker om moeilijkheden vragen. En om nu reeds de dakbedekking volledig te laten vernieuwen is ook geld weggesmeten. Momenteel ben ik aan het kijken of ik achteraan mijn tuin geen zonnepanelen kan zetten op een Solar Tracker mast. Kost natuurlijk nog een extra 5 �* 7000 euro, maar géén problemen met het dak meer en de opbrengst is zeker 30% hoger gezien je van de ochtend tot de valavond steeds de panelen optimaal op de zon hebt gericht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() In Limburg zijn gewoon minder appartementsgebouwen vermoed ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |