![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dus vragen die over de echte bron van de zaak gaan zijn vooringenomen? Oke. Goed dan. Dat Dewinter zaken doet die hij beter zou laten kan ik gerust beamen. Want hij zet zodoende zelf zijn partij aan de kant. Ge moet van geen Vlaamse partij een Nazi-partij trachten te maken. De Nazi's hebben trouwens in het verleden genoeg bewezen dat het schurftige honden waren. Meelopers van een idioot die allen na de oorlog durfden beweren :"Wir haben dass nicht gewusst!" Einde verhaal dus. Dat ik zou moeten behoren tot een bepaalde politieke strekking om interesse te kunnen opbrengen voor het politieke reilen en zeilen in dit land is niet geen juiste diagnose. Gewoonlijk is het zo. Maar de uitzonderingen bevestigen de algemene regel. Ik heb inderdaad 25 jaar aan politiek gedaan. Maar dat vroeger engagement heb ik over de balk gegooid. En de reden is en was het totaal gebrek aan eerlijk engagement van sommigen binnen de partij zelf. En er zat zelfs "crapul" tussen. En kiezers verwachten niet te vlug dat politiekers eerlijk zijn. Dus daden van het "crapul" worden uitvergroot en dan besef je uiteindelijk dat je inbreng totaal niet gewaardeerd wordt. Noch door het "crapul" zelf en noch door de kiezer. Maar mag ik daarom geen interesse meer betonen voor het politieke spel in dit land? Dus vuile; ik heb een andere benadering als de uwe. En de mijne is eerlijker. U giet teveel partij-saus over uw mening. En vanuit dat oogpunt benader ik niet alleen uw inbreng op dit forum maar ook van anderen. Als te verwachten kiezer is dat mijn recht. Degenen die willen geloven zonder onderzoek lezen best de bijbel of de koran. Daar vinden ze volop hun gading. Laatst gewijzigd door werkman : 20 november 2016 om 12:40. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Minister-President
|
Maar er is een groot verschil tussen daar niet akkoord mee zijn en het aanhalen van de banden met openlijk fascistische partijen. Dat is net het punt. Dat is de grens die Dewinter hier overschrijdt. Dat maakt hem een vijand voor iedereen die individuele vrijheid enigszins waardeert.
Wie na deze uitspraken Dewinter als politicus nog steeds niet verwerpt, moet niet verwonderd zijn dat hij of zij een fascist genoemd wordt.
|
|
|
#24 |
|
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En beide groepen wens ik een bijzonder kort leven toe, dus doe ik niet de moeite om het onderscheid altijd heel duidelijk te maken.
|
|
|
|
#26 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#27 |
|
Minister-President
|
Daarom heb ik altijd gepleit om voorzichtig om te gaan met termen als 'fascisme', zodat het kan gebruikt worden als het echt nodig is. Zoals in dit geval.
|
|
|
#28 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het VB zijn al fascisten sinds punt één Vlaamse onafhankelijkheid is. Zo dus, wie fascist nog als scheldwoord wil gebruiken is er aan voor de moeite. Ondertussen is het een Geuzennaam geworden, ons geschonken door niemand anders dan de anti-Vlamingen.
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zulke al dan niet grappige nuances zijn aan mij niet besteed, mijn systeem verwerkt ze anders dan het uwe.
|
|
|
|
|
#31 |
|
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Bovendien mag u proberen mij te commanderen m.b.t. het gebruik van termen, maar ik zal daar geen gevolg aan geven.
|
|
|
|
#33 |
|
Minister-President
|
'Anders' is tegenwoordig een eufemisme voor een amalgaam aan gebreken.
|
|
|
#34 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als u liever zegt 'u bent gebrekkelijk,' wie ben ik om u daarvoor te bekritiseren.
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik zal de essentie in een vraag verwoorden. Dewinter is een boegbeeld van het VB. En het VB pretendeert een Vlaamse partij te zijn. Wat heeft Dewinter dan te zoeken in het buitenland? Zijn er hier dan niet genoeg problemen om zich mee bezig te houden? Of gaat hij in het buitenland hulp zoeken? Er zijn vedetten genoeg; ook op dit forum; die bewust door hun gedrag hun partij een slechte dienst bewijzen. Ofwel zijn het idioten die niet beseffen waar ze mee bezig zijn. Voor hen is een politieke overwinning het oneindig wauwelen op dit forum. Of doorlopend de trol uithangen. Bron? Geen!! En daar moet ik Pandareus wel gelijk geven. Ooit beweerde hij op dit forum dat men geen minister moet worden of zijn om als parlementair een riant pensioen op te bouwen. Misschien is dat de optie van Dewinter? Maar daarvoor is heibel gaan verkondigen in het buitenland zelfs niet nodig. Hij kan hier in dit land genoeg stof vinden om zich druk over te maken. Maar dat is ook steeds het ongeluk geweest voor het VB. Op een of andere manier komen er steeds elementen aan het woord die op hun manier de kiezer afschrikken. Als een der voorbeelden wil ik Alexandra vermelden. Die doet zich of deed zich graag voor als heiliger dan de paus. Wat heeft die geveinsde heiligheid te maken met de Belgische problematiek? Als de opzet niet is of was om kiezers van de CD&V af te snoepen dan durf ik haar gedrag ook stupied debiel noemen. Meer en meer mensen beginnen hun buik vol te krijgen van de rare hersenkronkels van allerlei soort gelovigen. En zeker als het grotendeels geloof betreft dat politiek misbruikt kan worden om andere doeleinden te opteren. Dat is destijds trouwens ook gebeurd met een grote groep Oost-fronters. En ik heb er gekend die zeker nooit Nazist zijn geweest maar wel te katholiek van thuis uit. Maar ze zaten nadien wel met de gebakken peren. Maar de huidige jongere generaties hebben die problematiek of onrecht nooit meegemaakt. Hoe moeten ze dan begrijpen wat België in het verleden ooit is geweest? Velen begrijpen zelfs niet wat België heden is. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is dat niet eender?
|
|
|
|
|
#37 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dump Van Grieken en maak FDW voorzitter in afwachting van een waardige opvolger.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dewinter wordt gespaard, Anke is het kind van de rekening.
http://vlaamsbelang.org/persberichten/2753
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|