Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2016, 07:49   #1
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard Vervroegd vrijgelaten illegale verkrachter sloeg tweede keer toe

Theo Francken heet dan de meest "kordate" staatssecretaris voor asiel en migratie te zijn.

Maar hij zal nog een paar tandjes moeten bijsteken indien we eindelijk eens een kentering willen zien.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161122_02586692

Citaat:
De zaak van de dubbele verkrachter, die al vijfmaal het bevel kreeg om ons land te verlaten, beroert de gemoederen binnen Justitie. Onderzoek van deze krant leert dat de man na amper een derde van zijn straf vrijkwam. En zonder voorwaarden. 'Want een illegale verkrachter van een meerderjarige vrouw voorwaarden opleggen, is niet logisch', klinkt het.
Ziehier het schrijnend relaas van het 19-jarige slachtoffer:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161122_02584615
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 07:51   #2
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Theo Francken heet dan de meest "kordate" staatssecretaris voor asiel en migratie te zijn.

Maar
Citaat:
hij zal nog een paar tandjes moeten bijsteken
indien we eindelijk eens een kentering willen zien.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161122_02586692

Ziehier het schrijnend relaas van het 19-jarige slachtoffer:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161122_02584615
HIj heeft zelfs nog geen tanden denk ik ,want hij sabbelt nog aan de fopspeen ....

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 23 november 2016 om 07:51.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 09:59   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Ik zou toch wel eens de smoel willen zien en het gewauwel willen horen van de rechter evenals de juridische en psychologische "adviseurs" die besloten hebben dat varken vervroegd vrij te laten.
Ik dacht dat wij toch een bijzonder akkoord hadden met Marokko om dergelijke sujetten hier eruit te gooien en hun straf in Marokko te laten uitzitten? Of ben ik verkeerd?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 10:13   #4
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik zou toch wel eens de smoel willen zien en het gewauwel willen horen van de rechter evenals de juridische en psychologische "adviseurs" die besloten hebben dat varken vervroegd vrij te laten.
Ik dacht dat wij toch een bijzonder akkoord hadden met Marokko om dergelijke sujetten hier eruit te gooien en hun straf in Marokko te laten uitzitten? Of ben ik verkeerd?
Nee, niet verkeerd.
In de regering Di Ruppo was besloten om illegale vreemdelingen die strafbare feiten plegen terug te brengen naar het land van herkomst.
Maar die beslissing is nooit uitgevoerd en dan heeft het ook geen nut om zo een beslissing te nemen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 10:17   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
'Want een illegale verkrachter van een meerderjarige vrouw voorwaarden opleggen, is niet logisch', klinkt het.
wie krijgt zoiets over zijn lippen ?

en dan spreken van :

Citaat:
Bronnen spreken van een bijzonder pijnlijke affaire.
pijnlijk voor de justitie en politici wordt bedoeld ...

hoe ver van de wereld moet je zijn om zulke uitspraken te doen terwijl er twee jonge vrouwen verkracht zijn?!?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 10:17   #6
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Citaat:
'Sinds twee weken heb ik een laissez-passer van de Marokkaanse overheid die hem als Marokkaan heeft geïdentificeerd', zegt Francken. Dat betekent dat Marokko bereid is de man opnieuw op te nemen, wat het land voordien geweigerd had.
Oud 23 november 2016, 10:21   #7
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En toch blijft Azrak F., een man van Marokkaanse origine die illegaal in ons land verblijft, de feiten ontkennen. Eerst beweerde hij zelfs dat hij die ochtend nooit in Sint-Niklaas was geweest. Tot hij geconfronteerd werd met camerabeelden, waarop hij duidelijk te herkennen was. Daarna hield hij vol dat hij wel met het slachtoffer had gesproken, maar haar nooit had aangeraakt. Maar zijn DNA werd op haar lichaam gevonden. In een volgende versie zei hij dat hij seks met het meisje had, maar mét toestemming. Gisteren toverde hij weer maar eens een nieuwe verklaring uit zijn mouw: “Ik herinner me niets meer, ik was dronken.”

F. is nochtans niet aan zijn proefstuk toe. Nog geen twee jaar geleden werd hij tot drie jaar cel veroordeeld voor zedenfeiten, maar die straf heeft hij niet volledig uitgezeten. Openbare aanklager Pascal Persoon haalde dan ook hard uit naar Azrak F. Hij eiste vijftien jaar cel. “Deze man is een recidivist die vrouwen als een prooi ziet. Hij heeft geen enkel normbesef en betekent een gevaar voor alle vrouwen en de maatschappij. Hij is een rotte appel die uit de mand verwijderd moet worden.”
niemand zin om een crowdfunding op te starten om iemand in te huren om de heer Azrak F. bij te staan in zijn "schuldbesef, persoonlijke ontwikkeling en leerproces" ???

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 november 2016 om 10:44.
Oud 23 november 2016, 10:26   #8
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Nee, niet verkeerd.
In de regering Di Ruppo was besloten om illegale vreemdelingen die strafbare feiten plegen terug te brengen naar het land van herkomst.
Maar die beslissing is nooit uitgevoerd en dan heeft het ook geen nut om zo een beslissing te nemen.
Oh jawel.....Theofiel heeft de puntjes op de i geplaatst !
Maar.....tussen woorden en daden gaapt er weer een oneindige leegte !
Maar de achterban is gelukkig met een dode mus, en daar draait het in feite om

De regering maakt het gemakkelijker om het verblijfsrecht van criminele vreemdelingen in te trekken en hen uit te wijzen naar hun land van herkomst. Op voorstel van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken zijn een hele rist maatregelen daartoe goedgekeurd. Zo kunnen we die criminelen voortaan toch uitwijzen, ook al zijn ze hier geboren of kwamen ze voor hun twaalfde naar België. De uitwijzingsprocedure zelf wordt ook versneld en vereenvoudigd en inreisverboden kunnen langer gelden.

https://www.n-va.be/nieuws/terugstur...-gemakkelijker

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 23 november 2016 om 10:28.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 10:32   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

In de openingspost wordt precies een sneer gegeven naar Theo.

Maar als ik goed oplet, dan stel ik vast dat
- de eerste verkrachting en veroordeling gebeurde tijdens de vorige regering
- de criminele vroege vrijlating, gebeurde tijdens de vorige regering
- de recentste verkrachting, gebeurde tijdens de vorige regering.

De vorige ministers van justitie faalden;
Maggie De Block faalde (meer oog voor handel met Marokko, dan hen te boycotten op economisch vlak tot ze plooiden ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 10:32   #10
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Nee, niet verkeerd.
Dat wordt wel uitgevoerd, zij het in heel beperkte mate. Marokko moet immers elke veroordeelde individueel aanvaarden, waardoor de procedures soms jaren aanslepen.

In dit dossier gaat het wel over iets anders, namelijk de vrijlating met het oog op uitwijzing. Vreemdelingen worden dan vrijgelaten en overgedragen aan Dienst Vreemdelingenzaken zodat zij uitgewezen kunnen worden. Waarom DVZ hem niet het vliegtuig heeft opgezet, is mij dan ook een raadsel...

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 23 november 2016 om 10:33.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 10:42   #11
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Maggie De Block faalde (meer oog voor handel met Marokko, dan hen te boycotten op economisch vlak tot ze plooiden ...)

.
Wel ik geef je gelijk met deze zaak heeft den Theo niets te maken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 10:44   #12
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Waarom zoek jij een politieke verantwoordelijke?
Oud 23 november 2016, 10:44   #13
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
niemand zin om een crowdfunding op te starten om iemand in te huren om de heer Azrak F. bij te staan in zijn "schuldbesef, persoonlijke ontwikkeling en leerproces" ???
Zeg Anna. Minder Marokkanen, dat mag niet.
Oud 23 november 2016, 10:44   #14
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zeg Anna. Minder Marokkanen, dat mag niet.
éne minder, gaan ze dat merken ?

ik schreef trouwens : "om de heer Azrak F. bij te staan in zijn "schuldbesef, persoonlijke ontwikkeling en leerproces"

dat is om hem te helpen hé!

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 november 2016 om 10:45.
Oud 23 november 2016, 10:48   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat wordt wel uitgevoerd, zij het in heel beperkte mate. Marokko moet immers elke veroordeelde individueel aanvaarden, waardoor de procedures soms jaren aanslepen.

In dit dossier gaat het wel over iets anders, namelijk de vrijlating met het oog op uitwijzing. Vreemdelingen worden dan vrijgelaten en overgedragen aan Dienst Vreemdelingenzaken zodat zij uitgewezen kunnen worden. Waarom DVZ hem niet het vliegtuig heeft opgezet, is mij dan ook een raadsel...
Klaarblijkelijk omdat Marokko hem stante pede zou teruggestuurd hebben. Vermits, zoals u zelf schreef, dat terug binnen nemen in Marokko van dergelijk crimineel sujet alleen maar individueel wordt uitgevoerd en bovendien slechts na het doorlopen van een omslachtige procedure.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 10:53   #16
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
éne minder, gaan ze dat merken ?

ik schreef trouwens : "om de heer Azrak F. bij te staan in zijn "schuldbesef, persoonlijke ontwikkeling en leerproces"

dat is om hem te helpen hé!
Tut, tut ene minder is ook minder. Je gaat je nogal wat miserie op de nek halen.
Oud 23 november 2016, 10:55   #17
Anna List
Banneling

Standaard

http://www.independent.co.uk/news/wo...-a7422326.html

Citaat:
UK charity warns tourists in Dubai not to report rape after woman who was 'gang raped' arrested
Foreign Office also accused of failing to do enough to help women after alleged victim detained on suspicion of having ‘extramarital sex’, an offence under sharia law

verzachtende omstandigheden voor Azrak F. mss ?

het is mss zoals die zeikende en zedenschendende VRT reporter in Washington, iets cultureels ...
Oud 23 november 2016, 10:56   #18
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Tut, tut ene minder is ook minder. Je gaat je nogal wat miserie op de nek halen.
het alternatief is hem bijhouden en hem voortaan constant bijstaan in zijn "schuldbesef, persoonlijke ontwikkeling en leerproces" ... is dat dan zoveel 'humaner' ? ...
Oud 23 november 2016, 11:00   #19
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het alternatief is hem bijhouden en hem voortaan constant bijstaan in zijn "schuldbesef, persoonlijke ontwikkeling en leerproces" ... is dat dan zoveel 'humaner' ? ...
Misschien heeft hij dat meisje verkracht om er daarna mee te kunnen trouwen en alzo hier te kunnen blijven , in de veronderstelling dat hier dezelfde wetten gelden als in de landen waar het gebruikelijk is kamelenkak te kneden?
Oud 23 november 2016, 11:04   #20
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien heeft hij dat meisje verkracht om er daarna mee te kunnen trouwen en alzo hier te kunnen blijven , in de veronderstelling dat hier dezelfde wetten gelden als in de landen waar het gebruikelijk is kamelenkak te kneden?
dat zou ook de recidive verklaren ... simpele kansberekening.

alhoewel, dat klinkt mss teveel als 'wetenschap'

laat ons het veiligheidshalve bij het Goddelijk privilège van veelwijverij houden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be