![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe groot was de verontwaardiging van mijzelf en vele andere Vlamingen toen ze doorhadden dat ze voor een gedubde franstalige uitvoering zaten te kijken; liedjes en alles inbegrepen... Het was gewoonweg crimineel... En nog stommer was de verwondering te zien van de 'franstalige' mensen die die tentoonstelling gaven, toen de Vlamingen hun franstaligen blindheid niet bleken te apprecieren... La Belgique ten voeten uit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zo zou ik me in een onafhankelijk Vlaanderen (dus nadat de structurele problemen opgelost zijn) wel kunnen voorstellen sociaal economisch linkser te stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie weet kunnen we dan zelfs 1944 achter ons laten.
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal je nooit begrijpen Marie, je maakt geen deel uit van de imperialistische Franstalige waandenkwereld.
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Europees Commissaris
|
![]() Ge moet eens horen hoe Franstaligen, zelfs in de media, de namen uitspreken van bijvb. Keith Richard en Mick Jagger.....
Als wij Engelstalige namen zouden uitspreken op zijn Nederlands dan is het hilariteit alom en wordt men voor dom aanzien. Bij Franstaligen lijkt het net omgekeerd: als die Engelstalige namen uitspreken op zijn Engels - zoals het volgens ons hoort - dan worden die aanzien als verwaand en ijdel en willen beter zijn dan de rest. Dat voorbeeldje is een futiel detail, maar daarin schuilt een ganse houding van de Franstaligen ten opzichte van hun eigen taal en de afwezigheid van zowel enige interesse voor een andere taal, als van de bereidheid tot het zich eigen maken daarvan. Men ontwaart zelfs een natuurlijke, aangeboren afkeer van een vreemde taal. Mij lijkt het dat als het gedeelte van de hersenen dat verantwoordelijk is het aanleren van een vreemde taal alle flexibiliteit verliest als het taalcentrum van kindsaf geprogrammeerd werd in het Frans, of bij uitbreiding Romaanse taal. Deze diskussie overstijgt dus het kommunautaire, het heeft er zelfs niets mee te maken, we hebben het hier over dingen als neurolinguistiek. Yves Leterme had destijds dus in zekere zin gelijk toen hij stelde dat Franstaligen te dom zijn om een vreemde taal aan te leren. Alleen, de man drukte zich hopeloos verkeerd uit, maar voelde wel aan wat ik hier stel. Maar het komt wél op hetzelfde neer: ze kunnen er namelijk niet aan doen. Als wij in het Frans zouden zijn opgevoed, was dat met ons precies hetzelfde !
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Banneling
|
![]() Ik ook; terwijl ze mij nu overduidelijk de keel uithangen met hun zogenaamde politiek correcte dictatuur, terwijl die met de dag zelfs politiek steeds minder en minder politiek correct blijkt te zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar tov het Engels zijn ze aan het keren en aanvaarden ze dat ze dat zouden moeten leren; enfin toch van het ogenblik dat ze denken hogere studies te moeten doen... Ook in hun franstalige grootheidswaan hebben ze nu door dat het Engels nu beter geplaatst is en een grotere wereldtaal is dan hun frans... Maar ter zelfder tijd is hun aversie van het Nederlands nog toegenomen en verbergen ze zich daar niet meer voor maar spreken het onomwonden uit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Banneling
|
![]() Maar dan een overcompensatie die hun hele geest verkankerd en het voortbestaan van la Belgique meer en meer totaal onwenselijk maakt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Europees Commissaris
|
![]() Engels zou een officiële landstaal moeten zijn, maar de Franstalige elite is daar tegen omdat ze dan terecht als achterlijk worden aanzien.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij Franse films vind ik het toch aangenamer dat de ondertitels er bij staan zodat ik kan kijken als ik iets niet begrijp. Mijn Frans is aanvaardbaar maar zeker niet goed.
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 24 november 2016 om 13:07. |
![]() |
![]() |