Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2016, 20:07   #181
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
En ga geluuft da?
Jij bent niet echt het scherpste mes in de lade hee ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 20:11   #182
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Op zichzelf is daar geen argument tegen. Zolang N-VA het cordon in stand blijft houden zijn zij een partij als de anderen. Of het nu een centrum rechtse coalitie van n-va + liberaal en tsjeef is die aan de macht komt om een centrum linkse meerderheid is gewoon het normale politieke spel.

We moeten alleen zien dat de fascisten niet via de achterdeur of via de riool binnen kruipen.
Well said Pandareus.. Nu het verbaast me feitelijk niet van die Francken, gezien oa. z'n feesboek uitspraken... Ik heb hem op dat punt goed door.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 20:17   #183
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De EU heeft daar geen helpdesk...

Arme Flup...
Oud 27 november 2016, 20:27   #184
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet teveel vooruitlopen ?
Het gaat niet om opportunisme en de vlag naar de wind hangen in functie van de uitslag van 2018 hee.

Eén van de toonaangevende politici van de grootste partij van vlaanderen én van het land die tot hiertoe altijd zuiver mee is gestapt in de cordonisering van het blok gaat "plots" in de pers zeggen dat het allemaal toch niet zo zeker is ???

Neemt men de burger voor een onnozele klootzak ? Theoke is populair bij de burger omdat hij een strak beleid voert tegenover migranten, en nu duwt de partij hem in de rol van gangmaker voor een blok-coalitie ? Plots zijn alle bezwaren weg ? En dan nog dat lullige gedoe over "niet in antwerpen, met PhDW"... Alsof het daarom gaat...

Wat een ongelooflijke rotzak is die kerel...
Yep, de ware agenda komt boven drijven. Volgens mij is ie sowieso VB signatuur maar zit ie uit politiek opportunisme bij N-VA. Moest morgen een nieuwe Hitler verkozen worden stond ie gelijk aan die zijn kant mee te juichen. Het valse konijn.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 21:06   #185
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Een eerste voorwaarde om nog maar een gesprek aan te gaan zou zijn een inschrijvingsstop voor nieuwelingen.

Als de N-VA dat OK vindt, kan over een groter akkoord gepraat worden o.a. geen sociale woningen voor Marokkanen.

Eerst inschrijvingsstop dan pas gesprek
Je illustreert o zo mooi dat er grote verschillen zijn in onze programma's.
Een samenwerking zie ik dus niet zo gauw gebeuren.
Hoogstens voor een of enkele forcerende staatsvormende stemmingen.

De verschillen tussen extreem-links en PS-achtigen is veel minder groot.
Wat maakt dat de b. sossenboel voor de nva even problematisch is als het belang.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 21:11   #186
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent niet echt het scherpste mes in de lade hee ?
Anderzijds, als ik naar de b. sossen-troep kijk, denk ik:
in het land van de botte tafelmessen is een scherpe vork koning.

Wel vriend, ik eet mijne côte �* l'os met een heel scherp mes.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 november 2016, 21:22   #187
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Sorry maar dit artikel is HIER naast de kwestie want het gaat over de WERELD bevolking.
Ik sprak over de Vlamingen.
En over de moslims.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 21:35   #188
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Juist. En moeten de "witte mannen" zich dan als moslims gedragen en aan een hoog tempo, zonder inspraak van de vrouw natuurlijk, de ene kleine na de andere verwekken? Vooruit, vooruit... en maar neuken!!!

Dat ze eerst maar eens onderzoeken hoeveel van die kindertjes niet gemaakt zijn in het echtelijk bed. Maar bon. Ik moei mij best niet met die kweek.
Feit was wel dat ik in een periode geboren ben toen vrouwen met één kind doorgingen voor verkapte hoeren die sex alleen beleefden voor hun plezier.
In die periode ook had een enig kind een moeilijke levensstart. Natuurlijk stak het feit dat hij de enige erfgenaam was de ogen uit van dezen die een wolk van kinderen op de wereld deponeerden.
Pffft. Maakt mij niet uit hoor. Maar wat ik vooral smerig vond was het feit dat vroeggeboortes (misvallen dus)niet meetelden in de rekening. De mens heeft altijd middeltjes gezocht en gevonden om zijn smerigheid te verdoezelen en voor waarheid te verkondigen. En in Rome zijn er toendertijds altijd smeerlapjes geweest die steeds gepromoot hebben : "neuk zoveel je wilt maar zorg dat je u vermenigvuldigt".
Maar diegene van Rome moest die kindertjes zelf niet grootbrengen natuurlijk. Zo is het natuurlijk gemakkelijk om U te bemoeien met wat er in het echtelijk bed gebeurde; mocht gebeuren en moest gebeuren.
En veel kindertjes zijn altijd welkom geweest. Vooral de laatste jaren is het volk te weten gekomen waarom dit zo was.
En als er teveel zijn? Geen probleem. In de zee is nog plaats genoeg om onszelf te verzuipen als lemmerlingen.
En nu zijn er schijnbaar weer niet genoeg om te werken om onze pensioenen te betalen. En als de komende generatie ook zover zal zijn zullen er nog meer te kort zijn. Straatje zonder eind dus.
Tenzij de natuur zal ingrijpen en zal beletten dat de mens zijn eigen wereld om zeep helpt. Want het is bij de mensaap nog niet tenvolle doorgedrongen
dat hij eindelijk zijn verstand zal moeten gaan gebruiken ofwel verdwijnen van de aardkloot.

Laatst gewijzigd door werkman : 27 november 2016 om 21:38.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 22:14   #189
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry maar dit artikel is HIER naast de kwestie want het gaat over de WERELD bevolking.
Ik sprak over de Vlamingen.
Volgens mij insinueerde u dat het vooral moslims zijn die veel kinderen verwekken. Uit de gegevens die ik U doorstuurde blijkt dit echter niet te kloppen.....Ook in niet moslimlanden is de overbevolking een gegeven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 november 2016 om 22:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 22:27   #190
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij insinueerde u dat het vooral moslims zijn die veel kinderen verwekken. Uit de gegevens die ik U doorstuurde blijkt dit echter niet te kloppen.....Ook in niet moslimlanden is de overbevolking een gegeven.
De insinuatie kwam van Quercus.
De overbevolking van de WERELD is aan het vertragen.
Reeds de Oude Grieken stelden dat een gezin gemiddeld tussen 2 & 3 kinderen moet hebben om de bestaande welvaart veilig te stellen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 01:32   #191
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik meen dat BDW zei dat als de N-VA niet in de volgende regering zit, dan komt het programma weer boven.

Daar zijn we dus niets mee, want als het zou kunnen meetellen, in de regering, dan zetten ze het zelf vrijwillig opzij.
Zo heeft BDW het inderdaad gezegd.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 04:01   #192
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Dat ze eerst maar eens onderzoeken hoeveel van die kindertjes niet gemaakt zijn in het echtelijk bed. Maar bon. Ik moei mij best niet met die kweek.
Feit was wel dat ik in een periode geboren ben toen vrouwen met één kind doorgingen voor verkapte hoeren die sex alleen beleefden voor hun plezier.
In die periode ook had een enig kind een moeilijke levensstart. Natuurlijk stak het feit dat hij de enige erfgenaam was de ogen uit van dezen die een wolk van kinderen op de wereld deponeerden.
Pffft. Maakt mij niet uit hoor. Maar wat ik vooral smerig vond was het feit dat vroeggeboortes (misvallen dus)niet meetelden in de rekening. De mens heeft altijd middeltjes gezocht en gevonden om zijn smerigheid te verdoezelen en voor waarheid te verkondigen. En in Rome zijn er toendertijds altijd smeerlapjes geweest die steeds gepromoot hebben : "neuk zoveel je wilt maar zorg dat je u vermenigvuldigt".
Maar diegene van Rome moest die kindertjes zelf niet grootbrengen natuurlijk. Zo is het natuurlijk gemakkelijk om U te bemoeien met wat er in het echtelijk bed gebeurde; mocht gebeuren en moest gebeuren.
En veel kindertjes zijn altijd welkom geweest. Vooral de laatste jaren is het volk te weten gekomen waarom dit zo was.
En als er teveel zijn? Geen probleem. In de zee is nog plaats genoeg om onszelf te verzuipen als lemmerlingen.
En nu zijn er schijnbaar weer niet genoeg om te werken om onze pensioenen te betalen. En als de komende generatie ook zover zal zijn zullen er nog meer te kort zijn.
Citaat:
Straatje zonder eind dus.
Tenzij de natuur zal ingrijpen en zal beletten dat de mens zijn eigen wereld om zeep helpt.
Want het is bij de mensaap nog niet tenvolle doorgedrongen
dat hij eindelijk zijn verstand zal moeten gaan gebruiken ofwel verdwijnen van de aardkloot.
Dat zou eens een schone verdienste zijn.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 04:04   #193
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Reeds de Oude Grieken stelden dat een gezin gemiddeld tussen 2 & 3 kinderen moet hebben om de bestaande welvaart veilig te stellen.
WE zijn met 7 miljard plus au .. ,verdubbeld plus 1 miljard mensen in 50 jaar ,allee hupla en nog zitten ze te zeiken over apen tekort ... of zijn het egoïstische kalvers ? in ieder geval zijn het meestal onaangename koude afstandelijke beesten "dat mensenras. roofdieren

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 28 november 2016 om 04:07.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 09:26   #194
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zo heeft BDW het inderdaad gezegd.
Daar zit heel veel ruis in jouw oren.
Politiek ruis.

.

Oud 28 november 2016, 09:30   #195
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat moeten we klakkeloos overnemen van hun samenleving destijds naar onze actuele nu ....
wat een zever.

Vlaanderen zou beter langzaamaan afzakken naar een bewonersaantal van pakweg 3.5 mio.

.

Oud 28 november 2016, 10:00   #196
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Theo gaan we heeel goed moeten in het oog houden... Hij is de allereerste N-VA'er die publiek maakt dat zijn partij bereid zou zijn om het cordon sanitaire te doorbreken.
Ik heb maanden geleden al gezegd dat er officieuze gesprekken tussen NVA en VB bezig waren. Maar toen moest iedereen lachen. Wel nu wordt het toch al wat toegegeven dat er een mogelijke samenwerking kan zijn. Wacht nog enkele maanden en je zal een officiële verklaring zien van een "op bepaalde punten samenwerken" van het VB en NVA.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 11:02   #197
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik heb maanden geleden al gezegd dat er officieuze gesprekken tussen NVA en VB bezig waren. Maar toen moest iedereen lachen. Wel nu wordt het toch al wat toegegeven dat er een mogelijke samenwerking kan zijn. Wacht nog enkele maanden en je zal een officiële verklaring zien van een "op bepaalde punten samenwerken" van het VB en NVA.
En ik blijf zeggen dat er niet meer of niet minder gesprekken tussen blokkers en nva-ers doorgaan dan vroeger het geval was. En meestal situeren die gesprekken zich in de sfeer van de Vlaamse Volksbeweging.

De Karim is de man die het best van allemaal weet hoe de vork aan de steel zit, en hij zegt in DS van vandaag:

Citaat:
‘Het zit niet in het DNA van het Belang om compromissen te sluiten’, zegt Vlaams parlementslid Karim Van Overmeire, die zelf overstapte naar N-VA, ‘dat wil niet zeggen dat er geen inhoudelijke overlappingen zijn. Mochten we samen de Vlaamse onafhankelijkheid kunnen eisen, ik aarzelde geen seconde. Maar samen besturen, da’s wat anders. Dan ga je van incident naar incident.’
.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 november 2016 om 11:03.
Oud 28 november 2016, 11:05   #198
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En dat moeten we klakkeloos overnemen van hun samenleving destijds naar onze actuele nu ....
wat een zever.

Vlaanderen zou beter langzaamaan afzakken naar een bewonersaantal van pakweg 3.5 mio.

.
door massaal ouderen af te slachten of door een kindstop in te stellen zodat enkel de ouderen overblijven?
Oud 28 november 2016, 11:25   #199
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
door massaal ouderen af te slachten of door een kindstop in te stellen zodat enkel de ouderen overblijven?
Schoofzak is onbaatzuchtig, en zal zich als eerste gaan aandienen in de Soylent Green fabriek denk ik.
Oud 28 november 2016, 11:30   #200
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Daden ? Neen... het vlaams blok heeft sinds zijn ontstaan nog geen klap verricht tenzij we decibels en speeksel produceren ook als daden willen omschrijven.
Het Vlaams BELANG is een zweeppartij en doet de andere partijen werken.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be