Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2016, 09:52   #61
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Jack, ik geef het hier op.
Ik beschrijf hier iets en toon aan dat het niet legaal gebeurde en tegen de stedenbouwkundige voorschriften in.
Trouwens die buren hebben mijn vader niet beduveld maar ze moesten mijn vader beduvelen in opdracht van een politieker.
Bovendien weet ik er alles van want achteraf huwde de dochter van de directeur stedenbouw; die ondertussen op rust was; met de neef van mijn echtgenote en toen heeft die mij alles uit de doeken gedaan. Van naaldje tot draadje. Trouwens ook dit nog. Bij de bouw van een woning of verkaveling moet dit worden aangekondigd via een bord. Dat bord is er nooit geweest.
Want dan was het geen verassingsaanval geweest toen men startte met de bouwwerken. U noemt dat dus legaal? Wel Jack; nu val je mij wel tegen hoor.
Je moet geen gangsterpraktijken legaal noemen.
Maar goed. De toekomst telt. Ze gaan dus rechtzetten wat er nog recht te zetten valt. Maar......ze gaan niks rechtzetten. Ze hebben zovele jaren de kans gehad om recht te zetten. En niks gedaan.
Loze beloften dus weeral. Trouwens ze mogen rechtzetten wat ze willen maar op mijn stem moeten ze niet meer rekenen. Ook het clubje van de dader niet.
Ik heb gezworen dat ik nooit meer stem voor gangsters. Dus ze maken geen kans meer. En zelfs al bouwen ze de eifeltoren op het atomium om grond te sparen dan nog vertik ik het om hen een stem te gunnen.
Vijgen na Pasen. Ik ken die meute.
Ze hebben mijn vader; dus ook mijzelf; een paar miljoen in het zak gezet.
U zou dat ook nooit vergeten he Jack.
Wel ik ook niet.
En ondanks ik voorstander ben van alternatieve energie zal zelfs dit niet meer helpen als het zover komt. Ze kunnen de pot op.
Ik val nog liever dood dan te breken met wat ik gezworen heb.
En U noemt dat legaal!!!! Lees opnieuw mijn uiteenzetting.
Misschien wijzigt uw zienswijze.
Tenzij U hier komt op dit forum om andere deelnemers te judassen.
Want ik begin dit laatste stilaan te overwegen.
Maar dan geef ik nog één advies. Begin er niet aan. Ik ben sindsdien al jaren een wringer. Dus ik wil er nog wel een paar jaartjes bijdoen als erom gevraagd wordt.
Niks zo simpel als een bouwovertreding aan te klagen...
Er zijn dus 2 mogelijkheden:
1. Er is geen overtreding.
2. Je hebt de overtreding helemaal niet aangeklaagd, of amateuristisch aangepakt.

Maak uw keuze.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 10:10   #62
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toen waren lintbebouwing en verspreide bewoning al lang een feit. De gewestplannen waren toen ook al vastgelegd (nl. ergens in de jaren zeventig). Dit alles was van zo'n omvang dat je een hervorming niet klaar krijgt op tien of twintig jaar.
Citaat:
Met de gewestplannen werd in de jaren zeventig heel België ingedeeld in ruimtelijke bestemmingen. Deze plannen werden tot 2000 herhaaldelijk bijgewerkt.
bron: https://www.ruimtelijkeordening.be/N...estemmingsplan
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 10:50   #63
pajoske

Standaard

Citaat:
Was u al ooit in Nederlands-Limburg?
Was u al ooit in uw achtertuin? Was u ooit in Terblijt, Sibbe, Scheulder, Keutenberg, Schin op Geul, Stokhem....

Hebt u al ooit een reliëfkaart van de Benelux bekeken in uw schoolboeken?
Bent u op de hoogte van het feit dat een groot deel van Nederland zo plat is als een biljarttafel? Bent u op de hoogte dat een groot deel van Nederland slechts een recent geschiedenis heeft, en men er dus geen rekening moet houden met wegen die nog door de Romeinen werden aangelegd.
Een indeling van een land kan men niet zo maar op één twee drie veranderen.
Oud 2 december 2016, 11:03   #64
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Lintbebouwing is geen probleem, gespreide bewoning daarentegen wel.
End at ze niet afkomen om ons land met Nederland te vergelijken. Als ge daar een weg wilt aanleggen trekt ge gewoon een platte lijn van a naar b.
In Vlaanderen ook. Of hebben wij bergachtige landschappen die dat onmogelijk maken ?

Zelfs in haspengouw kan je perfect lijnen van A naar B trekken.

Citaat:
Wie nu en dan al eens naar de Nederlandse tv kijkt weet ook welke burenruzies dat dicht tegen elkaar wonen met zich meebrengt. Om nog te zwijgen van de hallucinante prijzen die je daar voor woningen zo groot als een konijnenhok moet betalen.
Maar ze hebben daar veel minder nood aan wagens, ze zijn veel beter ontsloten door openbaar vervoer, er is veel meer groen in hun steden en woonkernen en als het even regent staat niet half het land onder water omdat men alle open ruimte heeft gebettoneerd. Door de dichtere bebouwing zijn de stookkosten ook een pak lager.

Citaat:
Ik verneem dat tegen 2020 de burgemeesters in het Vlaamse gewest alle woningen die geen dubbel glas en en geïsoleerd dak hebben als onbewoonbaar/onverkoopbaar mogen verklaren.

Zijn ze nu helemaal gek geworden?
Ben jij nu helemaal gek geworden ? Huizen verhuren zonder dakisolatie en dubbele beglazing levert de huurder een fikse extra stookkost op en belast het milieu fors door verhoogde uitstoot. Het is maar normaal dat de overheid dat aanpakt.

Citaat:
En ge moet niet zo veel zeveren. Nadat Vlaanderen bevoegd werd is de bestemming van de weg voor mijn deur al 4 of 5 keer veranderd. In onze streektaal zeggen we 'die weite neet of ze schiet of zeik höbbe'
Jij wilt vooral een weg die optimaal is voor je zaak. Of je buren overlast hebben door het verkeer interesseert u niet.

De typische middenstanderzever dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 13:32   #65
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
2. Je hebt de overtreding helemaal niet aangeklaagd, of amateuristisch aangepakt.

Maak uw keuze.
Als in een zone waar alle bouwpercelen ongeveer 20meter breed moesten zijn volgens het BPA dan mag er plotsklaps dus gebouwd worden op percelen van meer dan 40 meter breed en 18 meter diep zonder achtertuin? En als stedenbouw de vergunning tot bouwen aflevert dan is er geen overtreding?
Wanneer is er dan nog wel een overtreding?
En moeten de werken dan worden stilgelegd en advokaten hun zakken laten vullen? Mijn ouders hebben dat als simpele mensen destijds niet gedurfd.
En als men via die bouwpercelen een binnengebied in de dorpskom, ingekleurd als bouwzone,volledig ontoegankelijk maakt is er evenmin dus een overtreding?
En als je dan ook een minister moet aanpakken die het spelletje bekokstoofde dan denk je wel tweemaal na. Het enige verwijt dat ik mijn ouders kan toesturen is dat ze teveel schrik hadden van dat familielid.
Trouwens procederen tegen de staat is een eindeloos verhaal.
Maar weet je wat Jack? Ik ga het hier afsluiten. Met U valt niet te praten.
Je weet alles beter en je verdedigt gangsterpraktijken. Is het daarom dat uw partijtje zo graag Stedenbouw onder haar bevoegdheid heeft?
Met Stedenbouw zijn er zaken te doen nietwaar?
En er was dus geen overtreding want het bouwen werd toegelaten.
Zo heb je natuurlijk misschien altijd gelijk he Jack?
Maar bij mij pakt dat geen verf man.
Als de grote mijnheer via de terzake bevoegde dienst ervoor zorgt dat er geen overtreding meer is en daarvoor de onzinnigste daden begaat die volgens diezelfde dienst nooit mochten gebeuren dan is er geen overtreding meer.
Je redeneert wel heel simpel Jack.
Feit is; met of zonder overtreding; dat men de gewone man graag besteelt en poogt in de miserie te zetten.
En mensen die zich op dat pad begeven zijn eenvoudig rotzakken en smeerlappen. U mag mijn mening kenbaar maken bij uw vriendjes.
Maar.....jij komt hier uitsluitend om te judassen he Jack.
Niet om te debatteren. Zo ben je trouwens al jaren bezig.
En uw optie is uitsluitend dit forum om zeep te helpen.
Einde. En.....je hebt natuurlijk gelijk. Als je start waar normaal de smeerlapperij een einde neemt dan heb je steeds gelijk. Er was dus een vergunning om te bouwen. Maar dit zal je bewust niet snappen he Jack.
Er moest dus geprocedeerd worden tegen de staat en de zakken van een of andere advokaat worden gevuld.
U noemt dat toch democratie he Jack?
En u noemt dat ook besturen in het algemeen belang?
Een heel gebied bouwgronden om zeep helpen is dus algemeen belang?
Niet zeveren he vent!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 13:57   #66
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Maak uw keuze.
Niet zo simpel. Ik heb al eens de hele procedure voor de Raad van vergunningsbetwistingen doorlopen.

Bereid u voor om voor enkele jaren vertrokken te zijn. En dat is als er nog geen bouwwerk staat. Als er al eentje staat, ben je nog veel langer van huis....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 14:28   #67
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niet zo simpel. Ik heb al eens de hele procedure voor de Raad van vergunningsbetwistingen doorlopen.

Bereid u voor om voor enkele jaren vertrokken te zijn. En dat is als er nog geen bouwwerk staat. Als er al eentje staat, ben je nog veel langer van huis....
Jack weet dat allemaal veel beter.
Onaangekondigde werken stilleggen komt er ook nog bij.
Wat je verdomd hier allemaal op uw boterham krijgt is om te kotsen.
Stedenbouw kan dus gewestplanningen wijzigen en er een zottekensspel van maken? Nette jongens; die bende dus.
Daarom hebben bepaalde partijen steeds dat departement onder hun bevoegdheid. In de wetteloosheid kan men beter zaken doen
Ik herhaal wat ik voorheen reeds zei. Ze mogen de Eifeltoren bovenop het Atomium bouwen om open ruimte te sparen maar ik trap daar niet meer in.
Mocht ik nog jong zijn dan was ik hier weg. Naar Nieuw Zeeland of Australië.
Ik heb daar achterneven wonen en die zijn wreed content.
Wat er hier over zal blijven is smurrie.
En ik zou in alle geval mijn kl.t.n niet meer afdraaien om hier stank voor dank te krijgen. Maar dat weet je gewoonlijk pas als het te laat is.
Nijd en miskandoese (= Leuvens) viert hier hoogtij.
Niet alleen de atmosfeer maar ook de sfeer is hier verrot.
Met eer en eerlijkheid wordt hier gelachen.
En met "égalité" nog meer. Foei foei, foei!
Oud 2 december 2016, 14:35   #68
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het Federaal Planbureau stelt

Citaat:
Uit die resultaten blijkt dat de Belgische bevolking van 11,2 miljoen inwoners in 2015 zou stijgen tot 13 miljoen in 2060. De berekende bevolkingstoename valt, zeker op lange termijn, hoger uit dan bij de vorige bevolkingsvooruitzichten. Deze aanpassing naar boven toe is het gevolg van verwachte veranderingen in de internationale immigratie van de bevolking van vreemde nationaliteiten.
Dit betekent dus dat er 6 steden zo groot als Gent bij zullen komen tegen 2060, met "bevolking van vreemde nationaliteiten." Ik weet niet of dat gaat lukken met zo een bouwstop.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 15:45   #69
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Het Federaal Planbureau stelt

Dit betekent dus dat er 6 steden zo groot als Gent bij zullen komen tegen 2060, met "bevolking van vreemde nationaliteiten." Ik weet niet of dat gaat lukken met zo een bouwstop.
Tuurlijk lukt dat. Ze zijn niet gaan lopen uit hun land van herkomst om in een land te blijven waar het binnen kort nog slechter zal zijn.
Ze zijn gewoon op doortocht.
Trouwens de paar die blijven zullen wel graag gaan werken als blijkt dat het in de atelier de chef warmer zal zijn dan bij hen thuis.
Ze moeten alleen een paar facturen krijgen van onbetaalbare stookolie.
Ze komen uit warmere streken waar de zon gratis schijnt.
Die blijven dus niet. Zeker weten.
Hopelijk nemen ze hun hier opgesnorde vrouwen mee.
Die komen er vanaf met een nikab op hun kop.
Ze konden het dus slechter treffen en hebben dus geen klagen.

Laatst gewijzigd door werkman : 2 december 2016 om 15:46.
Oud 2 december 2016, 15:58   #70
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Bon. Over wat had ik het weer in mijn vorige bijdragen?
Oh ja! Dat er met mijn kl.t.n gespeeld werd en wordt was dus mijn schuld.
Goed. Waarvan akte.
Ik zal dus maar stoppen met zagen zeker?
Pfffft! Met dergelijke zeveraars en mooipraters haalt dat hier toch niets uit.
Ze steken nog liever een vinger in hun scrotum om de baasjes te laten mee proeven.
Oud 2 december 2016, 16:21   #71
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als in een zone waar alle bouwpercelen ongeveer 20meter breed moesten zijn volgens het BPA dan mag er plotsklaps dus gebouwd worden op percelen van meer dan 40 meter breed en 18 meter diep zonder achtertuin? En als stedenbouw de vergunning tot bouwen aflevert dan is er geen overtreding?
Wanneer is er dan nog wel een overtreding?
En moeten de werken dan worden stilgelegd en advokaten hun zakken laten vullen? Mijn ouders hebben dat als simpele mensen destijds niet gedurfd.
En als men via die bouwpercelen een binnengebied in de dorpskom, ingekleurd als bouwzone,volledig ontoegankelijk maakt is er evenmin dus een overtreding?
En als je dan ook een minister moet aanpakken die het spelletje bekokstoofde dan denk je wel tweemaal na. Het enige verwijt dat ik mijn ouders kan toesturen is dat ze teveel schrik hadden van dat familielid.
Trouwens procederen tegen de staat is een eindeloos verhaal.
Maar weet je wat Jack? Ik ga het hier afsluiten. Met U valt niet te praten.
Je weet alles beter en je verdedigt gangsterpraktijken. Is het daarom dat uw partijtje zo graag Stedenbouw onder haar bevoegdheid heeft?
Met Stedenbouw zijn er zaken te doen nietwaar?
En er was dus geen overtreding want het bouwen werd toegelaten.
Zo heb je natuurlijk misschien altijd gelijk he Jack?
Maar bij mij pakt dat geen verf man.
Als de grote mijnheer via de terzake bevoegde dienst ervoor zorgt dat er geen overtreding meer is en daarvoor de onzinnigste daden begaat die volgens diezelfde dienst nooit mochten gebeuren dan is er geen overtreding meer.
Je redeneert wel heel simpel Jack.
Feit is; met of zonder overtreding; dat men de gewone man graag besteelt en poogt in de miserie te zetten.
En mensen die zich op dat pad begeven zijn eenvoudig rotzakken en smeerlappen. U mag mijn mening kenbaar maken bij uw vriendjes.
Maar.....jij komt hier uitsluitend om te judassen he Jack.
Niet om te debatteren. Zo ben je trouwens al jaren bezig.
En uw optie is uitsluitend dit forum om zeep te helpen.
Einde. En.....je hebt natuurlijk gelijk. Als je start waar normaal de smeerlapperij een einde neemt dan heb je steeds gelijk. Er was dus een vergunning om te bouwen. Maar dit zal je bewust niet snappen he Jack.
Er moest dus geprocedeerd worden tegen de staat en de zakken van een of andere advokaat worden gevuld.
U noemt dat toch democratie he Jack?
En u noemt dat ook besturen in het algemeen belang?
Een heel gebied bouwgronden om zeep helpen is dus algemeen belang?
Niet zeveren he vent!
Keuze 1 dus...
Oud 2 december 2016, 16:43   #72
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Je moet toch al helemaal getikt zijn om niet te beseffen dat het zo niet verder kan. Vlaanderen is a potvol gebouwd en staat massaal in de file iedere dag.

Maargoed, het voorbeeeld van Nederland, waar men al veel langer aan deftig ruimtebeleid doet, vergeet Zeus weer even. Hij zweert bij zijn villa op 20a grond (die nu reeds kompleet onbetaalbaar is voor de middenklasser) om daarna op de E17 of E314 in de file te gaan staan.

Inderdaad,beter kan je het niet schetsen.Voor een alleenstaand huis betaal je nu al gauw 300.000 eurootjes.Doe daar notariskosten bij en je komt al bij 330 000.Nog een beetje renovatie en je komt bij 350 mille.Zonder interesten mag je dan al bijna 1200 euro/maand 25 jaar lang afbetalen.Als je dan 2 wagens nodig hebt om te gaan werken ga je een spaarzaam leven tegemoet.

Laatst gewijzigd door Rahowa : 2 december 2016 om 16:47.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 16:47   #73
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht

Inderdaad,beter kan je het niet schetsen.Voor een alleenstaand huis betaal je nu al gauw 300.000 eurootjes.Doe daar notariskosten bij en je komt al bij 330 000.Nog een beetje renovatie en je komt bij 350 mille.Zonder interesten mag je dan al bijna 1200 euro/maand 25 jaar lang afbetalen.Als je dan 2 wagens nodig hebt om te gaan werken ga je en spaarzaam leven tegemoet.
Of de mama's en de papa's sponsoren en dan kan er wel rijkelijk worden geleefd...
Oud 2 december 2016, 16:52   #74
pajoske

Standaard

Citaat:
In Vlaanderen ook. Of hebben wij bergachtige landschappen die dat onmogelijk maken ?

Maar geen platte lijnen.

Citaat:
Maar ze hebben daar veel minder nood aan wagens, ze zijn veel beter ontsloten door openbaar vervoer, er is veel meer groen in hun steden en woonkernen en als het even regent staat niet half het land onder water omdat men alle open ruimte heeft gebettoneerd. Door de dichtere bebouwing zijn de stookkosten ook een pak lager.
Dat klopt.

Citaat:
Ben jij nu helemaal gek geworden ? Huizen verhuren zonder dakisolatie en dubbele beglazing levert de huurder een fikse extra stookkost op en belast het milieu fors door verhoogde uitstoot. Het is maar normaal dat de overheid dat aanpakt.
Dubbele beglazing en geïsoleerde daken zijn energiezuiniger. Maar of dat de hogere huurprijzen compenseert is een andere vraag. Nu voor mij niet gelaten. Ik ga zo snel mogelijk alles verkopen. Dat de overheid maar zelf zorgt voor betaalbare huurwoningen die voldoen aan hun hoge eisen.

Citaat:
Jij wilt vooral een weg die optimaal is voor je zaak. Of je buren overlast hebben door het verkeer interesseert u niet.

De typische middenstanderzever dus.
Zever en commentaar die ik eerder zou verwachten van een vakbondsafgevaardigde na een weekend opleiding (lees brainwashing).

Zoals je zelf schrijft komen de huizen leeg te staan als er te veel verkeer is. En klanten hebben geen aandacht voor de zaken die langs de weg liggen als ze aan een hoger snelheid in druk verkeer langsrijden.
Wat mijn buren betreft, die kochten toen dat nog een 2-baans-weg was. Die alter vervangen werd door een 4-baans met max. 120 km/u. Maar gij realiseert u waarschijnlijk niet (wegens te jong) dat de meeste woningen langs deze baan gekocht of gebouwd werden toen er al een zeer drukke weg lag waar hoge snelheden gereden werden.
Oud 2 december 2016, 17:08   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jack weet dat allemaal veel beter.
Onaangekondigde werken stilleggen komt er ook nog bij.
Wat je verdomd hier allemaal op uw boterham krijgt is om te kotsen.
Stedenbouw kan dus gewestplanningen wijzigen en er een zottekensspel van maken? Nette jongens; die bende dus.
Daarom hebben bepaalde partijen steeds dat departement onder hun bevoegdheid. In de wetteloosheid kan men beter zaken doen
Ik herhaal wat ik voorheen reeds zei. Ze mogen de Eifeltoren bovenop het Atomium bouwen om open ruimte te sparen maar ik trap daar niet meer in.
Mocht ik nog jong zijn dan was ik hier weg. Naar Nieuw Zeeland of Australië.
Ik heb daar achterneven wonen en die zijn wreed content.
Wat er hier over zal blijven is smurrie.
En ik zou in alle geval mijn kl.t.n niet meer afdraaien om hier stank voor dank te krijgen. Maar dat weet je gewoonlijk pas als het te laat is.
Nijd en miskandoese (= Leuvens) viert hier hoogtij.
Niet alleen de atmosfeer maar ook de sfeer is hier verrot.
Met eer en eerlijkheid wordt hier gelachen.
En met "égalité" nog meer. Foei foei, foei!

Het typische excuus van die die eigenlijk nooit weg zullen gaan....mocht ik nog jong zijn...mocht ik geld hebben....mocht ik geen kinderen hebben....mocht ik geen hond hebben ....mocht ik geen huis of vrouw hebben ...en nog vele uitvindsels.....Love it or leave it zeggen ze in de VS.

In het begin zijn er veel expats content.Maar uiteindelijk zijn er toch evenveel die terugkeren. Ik ben nu toevallig veel in contact met aussies en die klagen en zeuren evenveel als hier.....Te veel van dit en dat...Te weinig van dit en dat......Het is overal wel iets beste...overal is wel iets beter of iets minder goed.....En nu niet beginnen over het weer he

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 december 2016 om 17:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 17:14   #76
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht

Inderdaad,beter kan je het niet schetsen.Voor een alleenstaand huis betaal je nu al gauw 300.000 eurootjes.Doe daar notariskosten bij en je komt al bij 330 000.Nog een beetje renovatie en je komt bij 350 mille.Zonder interesten mag je dan al bijna 1200 euro/maand 25 jaar lang afbetalen.Als je dan 2 wagens nodig hebt om te gaan werken ga je een spaarzaam leven tegemoet.
Met het nieuwe beleid gaat de bouwgrond peperduur worden. Of gelooft gij dat die compensatie die men belooft betaalbaar zal zijn? Ik denk dat ze nog nisk geleerd hebben uit het fiasco van de groenstroomcertificaten.
En de burger, inwoner van Vlaanderen, zal mogen betalen

Laatst gewijzigd door pajoske : 2 december 2016 om 17:14.
Oud 2 december 2016, 18:07   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was u al ooit in uw achtertuin? Was u ooit in Terblijt, Sibbe, Scheulder, Keutenberg, Schin op Geul, Stokhem....

Hebt u al ooit een reliëfkaart van de Benelux bekeken in uw schoolboeken?
Bent u op de hoogte van het feit dat een groot deel van Nederland zo plat is als een biljarttafel? Bent u op de hoogte dat een groot deel van Nederland slechts een recent geschiedenis heeft, en men er dus geen rekening moet houden met wegen die nog door de Romeinen werden aangelegd.
Een indeling van een land kan men niet zo maar op één twee drie veranderen.
Lintbebouwing ontstaat niet door het bestaan van Romeinse heerwegen, maar wel door een gebrek aan samenhangende stedenbouw. En Nederland heeft, net als de zuidelijke Nederlanden, een lange en zelfs gezamenlijke geschiedenis.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 18:09   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad, kijk maar eens hoe men de spoorlijn Brugge-Gent-Brussel (50A) heeft aangelegd. Bijna kaarsrecht.

Geen idee waar pajoske over heel dat traject die onmetelijk hoge toppen ontwaart...
Oud 2 december 2016, 18:13   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met het nieuwe beleid gaat de bouwgrond peperduur worden. Of gelooft gij dat die compensatie die men belooft betaalbaar zal zijn? Ik denk dat ze nog nisk geleerd hebben uit het fiasco van de groenstroomcertificaten.
En de burger, inwoner van Vlaanderen, zal mogen betalen
U lijkt dus voorstander van het verder vol proppen van Vlaanderen, zodanig dat er geen enkel zicht meer over is op de open ruimte.

Hebt u trouwens dat artikel in het Belang van Limburg gelezen over de inherente nadelen van lintbebouwing?
Oud 2 december 2016, 18:21   #80
pajoske

Standaard

Citaat:
Inderdaad, kijk maar eens hoe men de spoorlijn Brugge-Gent-Brussel (50A) heeft aangelegd. Bijna kaarsrecht.

Geen idee waar pajoske over heel dat traject die onmetelijk hoge toppen ontwaart...
Dat gij die nergens weet liggen is normaal, gij komt nooit onder uw kerktoren vandaan.

Ik stel voor dat ge eens gaat fietsen in de Vlaamse Ardennen, het pajottenland, klein Zwitserland in Vlaams Brabant, Haspengouw, enkel keren op en af van het Kempisch plateau naar de Maasvallei.
Eens kijken of ge dan nog overtuigd zijt dat het Vlaamse gewest even vlak is dan Nederland (uitgezonderd Zuid-Limburg).
Voor een Europees gesubsidieerd autostrade vormt dat natuurlijk niet zo een probleem. Alhoewel dat viaduct in Boorsem ook wel wat zal gekost hebben. Maar voor kleinere dorpswegen daarentegen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be