![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Dat België 2.6%BBP (10 miljard Euro) besteed aan ambtenarenpensioenen klopt niet.
De OESO heeft onvolledige, zeg maar vervalste, cijfers ontvangen. Zo werden de contractuele ambtenaren (krijgen een werknemerspensioen) en oa de statutairen vd NMBS niet meegeteld. Momenteel zijn de pensioenuitgaves 46 miljard Euro (in 2019 reeds 50 miljard Euro). De ambtenarij gaat lopen met de helft van die pensioengelden. België besteed dus niet 2.6%BBP maar 5%BBP aan ambtenarenpensioenen. Het is hiermee niet alleen koploper vd wereld maar dit geeft ook de onbetaalbaarheid vh stelsel aan alsook de precaire financiële staat van de NV België. Dit systeem instandhouden is crimineel en de ministers van dit land zouden voor het Internationaal gerecht van Den Haag gesleept moeten worden wegens misdaden tegen de eigen bevolking. Laatst gewijzigd door demonen : 7 december 2016 om 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb een nicht die dat part-time doet in een kleuterschool.Dat mens is echt de luiste doos die ik van mijn leven heb gezien.Ze heeft zelfs een allochtoontje die haar huis poetst met van die dienstencheques.maar om nu te zeggen dat zij die 8 maand per jaar een uur of 12 per week helpt kindjes hun jas aan en uit te doen een zware job uit oefent,amaai.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vader zei altijd je moet het eerst allemaal zelf een tijdje doen eer je weet waarover je praat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we u redenering volgen dan moeten we seffens nog medelijden hebben met de leerkrachten en de politie.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 december 2016 om 12:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Per definitie is trouwens elk beroep dat men niet aankan zwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu ik op rust ben stel ik ook vast dat de opdeling zwaar of minder zwaar beroep nog veel heibel zal of kan veroorzaken. Neem nu de huisvuil-ophalers. In regen en wind gebeurt dit. In de vrachtwagen zit meestal een corpulente chauffeur met de ellebogen op zijn stuur half te slapen en achteraan sleurt een andere sukkelaar met gevulde en lege bakken rond. Bezweet dikwijls en in de kou en soms ook kletsnat. Wie van beiden zal versleten zijn voor zijn 67 denkt U? Zo ook in mijn beroep. Ik ken collega's die totaal versleten waren voor hun 65 en die dus niet genoten van rustpensioen wegens overlijden. En ik ken er anderen die nooit iets gepresteerd hebben van betekenis. Vooral de bazen waren de oorzaak. Bij de ene moest je motor constant in overdrive staan en bij de andere was alles goed. Er werd daar gewerkt voor de facade. En dan waren er nog bazen die dachten dat iedere werkdag bestond uit een halve dag gerecupereerde overuren. Hopelijk mag dat wel eens veranderen. Voor de rest...geen verdere commentaar. Ik ben op rust. Feitelijk op eeuwigdurend ziekteverlof. Gelukkig hebben ze nu wel robuuste pacemakers. Want het heeft ook bij mij aan een zijden draadje gehangen. Maar......sommige collega's mis ik toch nog steeds. Mijn vader zei ooit bij het overlijden van een familielid dat het de goei zijn die gingen en dat de slechten het langst bleven. Gelijk had hij. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 8 december 2016 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de bepaling van de zware beroepen precies genoeg bepaald wordt (een vrachtwagenchauffeur is geen zwaar beroep; huisvuilophalers wel), dan zie ik geen probleem. Ik zie wel volgend probleem: - werknemer A doet tien jaren het zware huisvuilwerk, en schakelt dan over naar het besturen van de vrachtwagen - werknemer B doet twintig jaren het zware werk, en schakelt dan pas over ... Ik ben voorstander dat voor de zware beroepen de werkgever per maand prestatie een bepaalde som moet storten in een speciaal fonds, een soort pensioenfonds, waarbij de gestorte centen als een rugzakje meegenomen wordt, maar pas aangesproken kan worden tussen de vervoegde pensioenleeftijd en de algemene pensioenleeftijd. . .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ganse dag met kleine kinderen bezig zijn valt niet te onderschatten wat niet wegneemt dat die mensen dat waarschijnlijk graag en met de nodige inzet doen en graag doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik redeneer in dezelfde zin. Volgens mij is alle werk dat je met tegenzin doet zwaar.Ik denk niet dat als je je werk graag doet je dat aanvoelt als zijnde zwaar werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb wel steeds beweerd dat men ons teveel in de weg legde om rechtvaardig te kunnen werken. Maar overbodig? Toch niet hoor. Jij bent waarschijnlijk vrijwillig naar een ontvangkantoor gestapt om uw belastingen te betalen. Mogelijk heb je zelfs een onbaatzuchtige schenking gedaan aan vadertje staat om zijn wegen en tunnels aan te leggen. Mocht dat gebeuren bij alle vaderlandslievende mensen zoals U dan zou ik mij uiteraard overbodig gevoeld hebben. ![]() Maar mijn bevindingen zijn wel anders. Maar ondertussen zit jij hier wel te zagen en te zeuren op dit forum dat het ook bij mij soms mijn voeten begint uit te hangen. Op den duur hoort niemand je nog want je maakt teveel tumult over alles en nog wat. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 8 december 2016 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop verder u binnenkort te kunnen berichten dat mijn maandelijkse solidarteitsbijdrage van nu nog steeds ongeveer 100 euro, geminderd zal zijn. Ik zal het preciese netto-bedrag van mijn vooruitgang meedelen. Wellicht zal vanaf dan mijn solidariteit naar de andere pensioenen beperkt zijn tot 70 euro, elke maand opnieuw. U waardeert mijn bedrage toch ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U leeft net zoals een bedelaar van hetgeen U toegestopt wordt. ps Heeft uw vrouw ondertussen al werk gevonden na 35 jaar zoeken? Laatst gewijzigd door demonen : 9 december 2016 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zoals jij dan maar kinderverzorger had moeten worden. Zou je wat meer op je gemak zijn ( denk je toch)
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 december 2016 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus kan ik maar herhalen: een verpleegster moet niet zoeken naar werk. Die kiest zelf naar eigen goesting in welk ziekenhuis, bejaardenhuis ... of zelfs als zelfstandige (heeft ze ook een tijdje gedaan; mocht ik de boekhouding doen). .
|
![]() |
![]() |