Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2016, 12:27   #1081
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Nu proberen ze 't bij Michel.

Citaat:
De visumrel tussen staatssecretaris Theo Francken (N-VA) en het Syrische gezin krijgt een nieuwe wending. Het gezin heeft schrik gekregen nadat hun huis in Aleppo gisteren beschoten werd. Daardoor wil de familie niet langer in Syrië blijven en stappen ze nu rechtstreeks naar premier Charles Michel (MR) om een humanitair visum op lange termijn te vragen. Dat verneemt VTM NIEUWS van de advocate van het gezin. Michel zou geweigerd hebben.
Citaat:
De advocate van dat gezin weigert trouwens het voorstel van premier Michel, dat Francken de dwangsom op een geblokkeerde rekening zou betalen
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2016, 12:44   #1082
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Natuurlijk weigert Michel een visum af te leveren. Zelf mag hij dat niet, en bij de bevoegde minister weet hij dat hij bot vangt. Dat is toevallig geen partijgenoot maar een Vlaams-nationalist.
Bovendien wéét Michel als geen ander dat hij al genoeg in de nesten zit zonder dat de hemelsluizen in heel Europa opnieuw wagenwijd worden open gezet. Deze keer niet via moffenmerkel maar via een wereldvreemde Belgische rechter.
Daar bedankt Michel voor. Mocht ik in zijn plaats zijn, ik liet ook een gedoodverfde vijand des vaderlands de wilde kastanjes uit het vuur halen. Zo slaat Michel twee vliegen in één klap: de sluizen worden (hopelijk) niet opengezet tijdens zijn bewind, en de s'lands vijand vangt de electorale klappen op.
Hoopt hij toch....
Oud 12 december 2016, 12:52   #1083
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp wel dat ze het op die manier willen forceren.
Maar de weigering dat het op een geblokeerde rekening gestort wordt geeft toch te denken.
Toch niet zeker dat ze uiteindelijk gelijk krijgen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2016, 14:26   #1084
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nu proberen ze 't bij Michel.
Ze proberen het inderdaad bij Michel een regelrechte schande.

Syrisch gezin trekt rechtstreeks naar premier Michel met visumvraag

Citaat:
'Wij hebben het gevoel dat Theo Francken de zaken op de spits drijft en eerder bezig is met verkiezingsdoeleinden dan met goed bestuur. We vragen daarom aan de eerste minister om de kalmte te bewaren'

Mieke Van den Broeck, advocate
Zou die niet beter in één of ander veld wat petatten gaan poten dat mens inplaats van het boeltje nog wat op te drijven om even in het nieuws te komen?

Citaat:
Magnette annuleert ontmoeting met Francken na visumkwestie
Ik zou zeggen dat Theo daar echt geen spijt van moet hebben die ontmoeting met die onnozelaar.

Ik schrik er nog steeds van, want ik was niet altijd akkoord met wat Theo Francken wist te vertellen maar in dit geval steun ik hem volledig.

Citaat:
Rutten: "Gevaar voor democratie"
Citaat:
Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten waarschuwde gisteren in De Zevende Dag (Eén) dat de strategie van Francken en de daaropvolgende campagne "�* la Wilders" waarin N-VA de rechters "wereldvreemde activisten" noemde een gevaar voor de democratie is.
Ik denk dat Rutten en haar achterban een véél groter gevaar zijn voor de democratie dan T. Francken.
Oud 12 december 2016, 14:35   #1085
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik begrijp wel dat ze het op die manier willen forceren.
Maar de weigering dat het op een geblokeerde rekening gestort wordt geeft toch te denken.
Toch niet zeker dat ze uiteindelijk gelijk krijgen?
Die weigering geeft zeker te denken. Het kan zelfs als een poging tot oplichting gepercipieerd worden gezien de uitspraak verre van zeker is, maar wel de kans bestaat dat de Belgische staat dat geld nooit meer terugziet als deze zaak anders uitdraait dan verwacht wordt.
Nadat ik een artikel las van de hand van Hendrik Vuye denk ik dat die kans er dik in zit. Francken weet dat, en de advocaten van dat Syrisch gezin ook.

Die mensen probeerden aan een visum te komen met als motivatie Artikel 3 van het Mensenrechtenverdrag (EVRM) dat onmenselijke en vernederende behandelingen verbiedt. Dit artikel is echter niet van toepassing op deze mensen omdat ze niet in België verblijven. Het EVRM is een 'instrument van de Europese publieke orde'. Het verdrag is dus niet overal ter wereld van toepassing. Het is, stelt artikel 1 EVRM, enkel van toepassing op diegenen die onder de Belgische rechtsmacht ressorteren.

De fout die de Dienst Vreemdelingenzaken maakte is dat ze van dit artikel geen gebruik heeft gemaakt.

Citaat:
Het is dus niet zo dat het EVRM ons verplicht om een land zonder grens te worden. Bovenstaande argumentatie is echter door de Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ) nooit ingeroepen in de procedure voor de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen (RVV).
Citaat:
Hoopvol is dat de RVV vorige week in een andere zaak een prejudiciële vraag stelde aan het Europese Hof van Justitie. De beslissing is genomen in verenigde kamers. Dit betekent alvast dat de RVV begrijpt dat het arrest in de zaak van de Syrische familie geen juridische evidentie is. Het maakt ook dat de uitspraak van het Hof van Justitie zal gelden voor alle landen van de Europese Unie.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/we...on-788499.html

In de zaak van de Syrische familie moeten nog twee rechtscolleges uitspraak doen.

Wie durft er geld zetten op de finale uitspraak?
Oud 12 december 2016, 14:40   #1086
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ze gaan nu huilen bij Michel maar het is al lang duidelijk dat de hele regering niet wil dat dat Syrisch gezin een visum krijgt. Mocht Michel dit nu plots veranderen dan zou er pas een probleem zijn.

Die advocate was trouwens toch zo ongelofelijk zeker van haar winst in cassatie? Waarom gaat ze dan nu aan Michel zijn mouw trekken? Ik denk dat ze in werkelijkheid helemaal niet zeker zijn van hun winst, integendeel zelfs. Ze zouden gewoon de finale uitspraak van het Europese hof van Justitie en van cassatie moeten afwachten.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 12 december 2016 om 14:40.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2016, 14:44   #1087
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ze gaan nu huilen bij Michel maar het is al lang duidelijk dat de hele regering niet wil dat dat Syrisch gezin een visum krijgt. Mocht Michel dit nu plots veranderen dan zou er pas een probleem zijn.

Die advocate was trouwens toch zo ongelofelijk zeker van haar winst in cassatie? Waarom gaat ze dan nu aan Michel zijn mouw trekken? Ik denk dat ze in werkelijkheid helemaal niet zeker zijn van hun winst, integendeel zelfs. Ze zouden gewoon de finale uitspraak van het Europese hof van Justitie en van cassatie moeten afwachten.
Ze weet nu ok al dat Francken bij beiden gelijk zal krijgen.

Daarom veranderde ze ,tevergeefs ,van tactiek.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2016, 14:50   #1088
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik denk dat Rutten en haar achterban een véél groter gevaar zijn voor de democratie dan T. Francken.
Ik wou dat jij gelijk. Als één van die twee een werkelijk gevaar zouden betekenen voor de democratie dan kregen ze mijn stem. De waarheid is dat beiden bezig zijn met hun perceptie voor de nakende verkiezingen.

Democratie werkt niet. Kijk maar naar Italië.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 december 2016 om 14:53.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2016, 14:54   #1089
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die advocate was trouwens toch zo ongelofelijk zeker van haar winst in cassatie? Waarom gaat ze dan nu aan Michel zijn mouw trekken?
Kan jij één casus noemen waar een Belgische overheid is overgegaan tot het betalen van dwangsommen ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 12 december 2016, 15:43   #1090
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik wou dat jij gelijk. Als één van die twee een werkelijk gevaar zouden betekenen voor de democratie dan kregen ze mijn stem. De waarheid is dat beiden bezig zijn met hun perceptie voor de nakende verkiezingen.

Blablablabla, zoals altijd.
Rutte en co weten maar al te goed dat ze de perceptie tegen hebben in deze zaak. Huilen dat de democratie in gevaar is omdat Francken een visum weigert, of omdat De Wever kritiek heeft op de rechter die de staatssecretaris voor asiel en migratie daartoe probeerde te dwingen, maakt het alleen maar erger. Op die manier zal tRutten en haar blauwe bende ook de volgende verkiezingen verliezen.

Dat de N-VA de "perceptie" mee heeft blijkt overduidelijk uit de lullige verdedigingstactiek van t'Rutten en co: demonisering en bangmakerij.
"De democratie is in gevaar"! Welke democratie? Belgique is geen democratie. Nooit geweest. Jouw stem om de "demonencratie" af te schaffen is bijgevolg nergens voor nodig.
Oud 12 december 2016, 15:46   #1091
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Rutte en co weten maar al te goed dat ze de perceptie tegen hebben in deze zaak. Huilen dat de democratie in gevaar is omdat Francken een visum weigert, of omdat De Wever kritiek heeft op de rechter die de staatssecretaris voor asiel en migratie daartoe probeerde te dwingen, maakt het alleen maar erger. Op die manier zal tRutten en haar blauwe bende ook de volgende verkiezingen verliezen.

Dat de N-VA de "perceptie" mee heeft blijkt overduidelijk uit de lullige verdedigingstactiek van t'Rutten en co: demonisering en bangmakerij.
"De democratie is in gevaar"! Welke democratie? Belgique is geen democratie. Nooit geweest. Jouw stem om de "demonencratie" af te schaffen is bijgevolg nergens voor nodig.
CD&V, OVLD en MR steunen Francken in dit dossier, veel duidelijker kunnen ze dat toch niet maken hé?

Wat ze niet steunen is de twitter-campagne die rechters wereldvreemd noemt. Dat zou er nog aan mankeren.
Oud 12 december 2016, 15:48   #1092
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:

Geen leugens schrijven knuppeltje, want er staat of stond wel degelijk "RECHTERS" en dat is bij mijn weten meer dan één rechter !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2016, 15:50   #1093
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Geen leugens schrijven knuppeltje, want er staat of stond wel degelijk "RECHTERS" en dat is bij mijn weten meer dan één rechter !
Omdat de beslissing werd genomen door een kamer met drie rechters...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2016, 15:54   #1094
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
CD&V, OVLD en MR steunen Francken in dit dossier, veel duidelijker kunnen ze dat toch niet maken hé?

Wat ze niet steunen is de twitter-campagne die rechters wereldvreemd noemt. Dat zou er nog aan mankeren.
Van voorbije WE heb ik nochtans vooral onthouden dat de door u genoemde partijen vooral een regeringscrisis trachtten uit te lokken. De reacties van bijv. Verheirstraeten en Rutten spraken boekdelen, en niet enkel over de Twitter-berichten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2016, 15:57   #1095
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Democratie werkt wel.

Kijk maar naar Zwitserland.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2016, 16:20   #1096
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Democratie werkt wel.

Kijk maar naar Zwitserland.
Zwitserland is het bewijs dat directe democratie enkel werkt om niet-bestaande moskeetoeters weg te stemmen.

In Zwitserland is er een busongeluk gebeurd waar men nog steeds de oorzaak niet heeft kunnen vaststellen door hun falend justitiesysteem.

Oud 12 december 2016, 16:23   #1097
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

qed

Oud 12 december 2016, 16:24   #1098
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

https://twitter.com/WinghMan/status/807558220399185920

Door campagne op sociale media te voeren trek je de drek aan.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 december 2016 om 16:25.
Oud 12 december 2016, 16:31   #1099
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Van voorbije WE heb ik nochtans vooral onthouden dat de door u genoemde partijen vooral een regeringscrisis trachtten uit te lokken. De reacties van bijv. Verheirstraeten en Rutten spraken boekdelen, en niet enkel over de Twitter-berichten.
er is een regeringsmededeling gekomen om te zeggen dat ze Francken steunen! wat moeten ze meer doen? op knieën gaan en "heil Theo" roepen?
Oud 12 december 2016, 16:39   #1100
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er is een regeringsmededeling gekomen om te zeggen dat ze Francken steunen! wat moeten ze meer doen? op knieën gaan en "heil Theo" roepen?
commentaren zoals deze van Rutten en Verheirstraeten intern houden bijvoorbeeld.
Rutten vond het zelfs nodig om Francken "en plein public" van de Zevende Dag, voor schut te zetten. Met zulke coalitie-partners heb je geen oppositie meer nodig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be