![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken er ene die 9 keer werd veroordeeld tot een levenslang rijverbod en toch steeds bleef rijden. Tot de rechter het moe werd en hem tot 7 jaar bak veroordeelde en daarvan heeft hij er toch 3 jaar effectief moeten uitzitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Banneling
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...atienten.dhtml
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 13 december 2016 om 12:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw, de rechter is in deze blijkbaar niet zo wereldvreemd. Maar in Duitsland willen ze daders van dergelijke auto-ongelukken beschuldigen van moord, met straffen tot levenslang. Dat lijkt me, in extreme gevallen zoals dit, meer van toepassing.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar feit blijft wel dat die doodrijder er in feite goed van afkomt, dankzij de lakse wetgeving.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog zoiets, de rechter is zelfs niet gebonden aan het juryvonnis, hij kan dat opzij zetten en anders oordelen. Ik herinner me een containerdief, procureur vroeg 3 jaar, kreeg er vijf, ging in beroep, kreeg er negen. Ik zei, en, cassatie? Neen zei hij, ik heb het begrepen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 13 december 2016 om 13:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
allez, ttz eigenlijk is dat niet om te lachen. verkeerde advocaat vermoed ik. 9 jaar voor diefstal? ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 13 december 2016 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men u moet hebben, dan vinden ze u wel. Soms is het gewoon beter van niet in beroep te gaan, en gewoon de straf te doen. En ook uw algemene houding op de rechtbank natuurlijk, speelt al wel eens meer mee dan de eigenlijke misdaad. Ik herinner me een zekere Jezus, had zich verstopt in zijn (ex) vrouw haar wagen. toen ze naar achter keek schoot hij haar in het gezicht. Ze leefde nog dus smeet hij ze uit de wagen voor een hospitaal. Kwam voor Assisen, ik gaf hem de raad van eens flink te huilen daar, uit spijt. Hij zag het anders, 'heb eens goed op de tafel geklopt daar' zei hij, 'de rechters verschoten nogal.' Dag van de uitspraak, 20 jaar, toen weende hij wel, bittere tranen.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
van wie was die container mss ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn de beste vrienden van mijn advokaat. Hij kent ze hier allemaal, hun madam of hun man en hun kindjes. Altijd zeer goede resultaten, zoals het hoort. ![]() Ik kan niet meer vragen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ge vergeet soms dat ik dat allemaal moet betalen hé ![]() ps als ge nu alles bijeentelt, heb jij dan eigenlijk ooit bijgedragen? of moeten wij u binnenkort bij de netto ontvangers rekenen? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is dus nog een redelijke weg te gaan. ![]() Een mens wordt dat ook allemaal al vlug gewoon. Ik zit nu al te denken aan de volgende jackpot. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 13 december 2016 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou inderdaad (eventueel) een pertinente vraag kunnen zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dat gegeven helpt, als rechter en advocaat elkaar aanspreken bij de voornaam, of ze kunnen elkaar niet rieken of zien, dat merk je aan de uitgesproken straffen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 13 december 2016 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Feit is en blijft natuurlijk wel dat het moeilijk tot zelfs onmogelijk oordelen is over een vonnis of een proces zonder alle feiten te kennen. En de feiten zoals die weergegeven zijn in de pers die zijn dikwijls onjuist, verdraaid, gekleurd of simpelweg volledig gelogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of dit nu een wereldvreemd vonnis is of een slechte wet:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2844670 Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
'Dankzij' de cameraherkenning zowat overal aanwezig kijken de 'zondaars' uit naar wagens van een identiek type en kleur en laten gewoon die nummerplaat namaken. Vroeger kon men onmiddellijk zien dat het ging om een valse nummerplaat, nu is dat veel moeilijker. Probeer maar eens te bewijzen dat jij het niet was die geflitst is om 3 uur s'nachts ergens ten velde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |