Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2016, 14:53   #1201
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Noorwegen: bingedrinken en visolie. We weten wat ons te doen staat: zuipen en vettig eten
die rode wijn, dat is excpliciet met mate! 1 glas per dag max !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 14:54   #1202
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onlangs nog gelezen van een Belg die een ziekenhuisopname had in de VS. Hij had een speciale reisverzekering gelukkig maar de verzekeraar heeft hem wel buitengekegeld achteraf wegens te duur.
De gemiddelde levensverwachting in een land zegt mij toch meer dan enkele particuliere gevallen.
Trouwens buitenkegelen wegens meer kosten, dan opbrengen, lijkt mij wel een typische reaktie van Belgische verzekeringen te zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 14:54   #1203
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Onlangs nog gelezen van een Belg die een ziekenhuisopname had in de VS. Hij had een speciale reisverzekering gelukkig maar de verzekeraar heeft hem wel buitengekegeld achteraf wegens te duur.
heb dit zelf in Zwiterland eens meegemaakt, vermoed dat dit tamelijk klassiek is.
Oud 13 december 2016, 15:13   #1204
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moet je toch relativeren. Onze gezondheidszorg kost stukken van mensen, maar is uitstekend en betaalbaar voor de patienten.
vervang uitstekend door aanvaardbaar. Anna heeft gelijk, we missen de trein van de 21ste eeuwse gezondheidszorg

Citaat:
Ik zou niet in de VS willen wonen. Als je daar je torenhoge prive ziekteverzekering niet kan betalen mag je in alle vrijheid met weinig belastingen kreperen.
hospitalen zijn daar nogthans ook verplicht om mensen in acute noodsituaties te behandelen. Verzekerd of niet verzekerd.
Oud 13 december 2016, 15:18   #1205
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
vervang uitstekend door aanvaardbaar. Anna heeft gelijk, we missen de trein van de 21ste eeuwse gezondheidszorg

...
dank voor de gedeeltelijke steun, maar ik houd het toch bij 'uitstekend geweest'

'aanvaardbaar' zou voor betekenen, dat ik me bij die evolutie moet neerleggen omdat BE inefficiënt bestuurd wordt. bij het overheidsbeslag zitten we in de top drie wereldwijd, mag ik dan ook gewoon 'uitstekende gezondheidszorg' blijven eisen aub?

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 december 2016 om 15:22.
Oud 13 december 2016, 15:20   #1206
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Wel dan moet de Raad van State kunnen aanduiden waar in die wetteksten het EVRM een universele draagwijdte heeft. Dat is nog naar de letter nog naar de geest van die wetteksten. Men kan het zelf niet als een interpretatie beschouwen, want een interpretatie zou betekenen dat die teksten daartoe aanleiding zou geven. De waarheid is dat het juist andersom is. Rechters maken nu zelf de wetten naar eigen inzichten. Hier wordt de rechtelijke macht ook de wetgevende macht! Dat heeft een naam ' gouvenement des juges' als je het beleeft wilt zeggen maar eigenlijk is dit een sluipende vorm van een staatsgreep.
Naar wie stapt Theo Francken om dat arrest van de Raad Van Staten onderuit te halen ? Juist ja, .... naar de Raad Van Staten.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 15:31   #1207
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dank voor de gedeeltelijke steun, maar ik houd het toch bij 'uitstekend geweest'

'aanvaardbaar' zou voor betekenen, dat ik me bij die evolutie moet neerleggen omdat BE inefficiënt bestuurd wordt. bij het overheidsbeslag zitten we in de top drie wereldwijd, mag ik dan ook gewoon 'uitstekende gezondheidszorg' blijven eisen aub?
aanvaardbaar in mijn opinie als "nog geen derdewereldlandnivo". Verder geef ik je gelijk, als ik zie wat de staat elke maand steelt van mijn loon mag ik wel iets meer verwachten dan wat er nu is.
Oud 13 december 2016, 16:06   #1208
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb enkel ervaring bij het lokale UZ en dat lijkt mij allemaal top. Ik ben wel geen medicus.

Citaat:
hospitalen zijn daar nogthans ook verplicht om mensen in acute noodsituaties te behandelen. Verzekerd of niet verzekerd.
Als je binnenkomt met een schotwonde misschien wel. Anders ga je toch eerst je kredietkaart en/of ziekteverzekering moeten bovenhalen vooraleer je voorbij het onthaal komt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 17:23   #1209
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Ik heb enkel ervaring bij het lokale UZ en dat lijkt mij allemaal top. Ik ben wel geen medicus.
Lieven Annemans eens lezen misschien

Citaat:
Als je binnenkomt met een schotwonde misschien wel. Anders ga je toch eerst je kredietkaart en/of ziekteverzekering moeten bovenhalen vooraleer je voorbij het onthaal komt.
elke acute noodsituatie. Ze kunnen moeilijk vragen naar je ziekteverzekering als je in coma binnenkomt nal een verkeers accident
Oud 13 december 2016, 20:11   #1210
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Ik sta eigenlijk wel achter Francken in deze zaak. Het is pure discriminatie dat rijke Syriërs met rijke Belgische vrienden hier een humanitair visum kunnen krijgen terwijl anderen in de Middellandse zee verzuipen (of nog, gelijk wie die voor veel geld onze nationaliteit kan kopen). Maar het rare is dat al eerder humanitaire visa aan Syriërs blijken gegeven te zijn en dat Francken daar toen blijkbaar geen zaak van gemaakt heeft. Dat ondergraaft wel één van zijn belangrijkste argumenten natuurlijk : precedent dat de deur open zet voor miljoenen vluchtelingen. Het ging toen wel om de ouders van iemand die hier al Belg was.

Citaat:
Dat het asielbeleid zou vallen of staan met dit symbooldossier is immers zeer de vraag. Alleszins trad Theo Francken eerder dit jaar niet op in een zeer gelijkaardig dossier. Toen werden wél humanitaire visa uitgereikt en dat leidde vooralsnog niet tot een stormloop op buitenlandse ambassades in de hoop met een humanitair visum op zak naar België te kunnen reizen en hier een asielaanvraag in te dienen.

Concreet gaat het om een arrest van de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen van 22 maart 2016. Dat handelt over een dossier dat zeer veel gelijkenissen vertoont met het dossier dat vandaag voor politieke hoogspanning zorgt. In de zomer van 2015 diende een Belg van Syrische afkomst een verzoek in voor een humanitair visum voor zijn beide christelijke ouders die in het door oorlog verscheurde Aleppo woonden.

http://www.kruispuntmi.be/nieuws/rvv...che-christenen

Lees meer: https://www.apache.be/2016/12/13/het...-van-francken/ © Apache

Laatst gewijzigd door strijkijzer : 13 december 2016 om 20:31.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 20:15   #1211
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Waarom hebben we dan de laagste pensioenen van West -Europa ?
Omdat ze het geld spenderen aan de vreemdelingen stromen ... die met 5 man per gezin op de kap van ons leven , simpel .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 20:16   #1212
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Hoe stom en bewerkt van de staat dat we zijn...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 20:18   #1213
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Ik sta eigenlijk wel achter Francken in deze zaak. Het is pure discriminatie dat rijke Syriërs met rijke Belgische vrienden hier een humanitair visum kunnen krijgen (of gelijk wie die voor veel geld onze nationaliteit kan kopen). Maar het rare is dat al eerder humanitaire visa aan Syriërs blijken gegeven te zijn en dat Francken daar toen blijkbaar geen zaak van gemaakt heeft. Dat ondergraaft wel één van zijn belangrijkste argumenten natuurlijk : precedent dat de deur open zet voor miljoenen vluchtelingen. Het ging toen wel om de ouders van iemand die hier al Belg was.
Aangezien het hier om mensen ging die in kampen verbleven zullen het wel vluchtelingen zijn.
Dus geen vriendjes van rijke Belgen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 20:26   #1214
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lieven Annemans eens lezen misschien

elke acute noodsituatie. Ze kunnen moeilijk vragen naar je ziekteverzekering als je in coma binnenkomt nal een verkeers accident
Als ik mij goed herinner had hij het toch voornamelijk over overconsumptie, dreigende onbetaalbaarheid en slechte keuzes en niet over het feit dat onze hospitalen slecht zijn.

Ik ben er ook voor dat er binnen de ziekenhuizen afspraken gemaakt worden. Wel in het oog houden dat hij spreekt voor een UZ en dat er ook regionale ziekenhuizen zijn die een goede naam hebben op bepaalde vakgebieden.

Maar we zijn hier wel weer vreselijk off topic.
Oud 13 december 2016, 20:30   #1215
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Aangezien het hier om mensen ging die in kampen verbleven zullen het wel vluchtelingen zijn.
.. ik meende begrepen te hebben van de Belgische Staatssecretaris voor Asiel en Migratie, belast met Administratieve Vereenvoudiging, toegevoegd aan de minister van Veiligheid en Binnenlandse Zaken : vriendjes van de Franstalige adel ..

@Pentofix : merk op => geen prentje, niet badinerend wel informerend. Oké ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 13 december 2016 om 20:33.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 20:34   #1216
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Citaat:
Op zich zou dit de eenvoudigste asielprocedure van het land kunnen zijn. De zeer welgestelde familie Piermez uit Namen wil een bevriend Syrisch gezin met twee kinderen (5 en 8) naar hier halen. Kosten voor de staat: nul euro. De Waalse familie betaalt alles, en geeft het gezin onderdak op hun landgoed. Eén voorwaarde: de Syriërs willen een Belgisch visum. Omdat ze niet illegaal willen vluchten via mensensmokkelaars, en hun leven niet willen riskeren op de Middellandse Zee.Bron
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 20:37   #1217
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op zich zou dit de eenvoudigste asielprocedure van het land kunnen zijn. De zeer welgestelde familie Piermez uit Namen wil een bevriend Syrisch gezin met twee kinderen (5 en 8) naar hier halen. Kosten voor de staat: nul euro. De Waalse familie betaalt alles, en geeft het gezin onderdak op hun landgoed. Eén voorwaarde: de Syriërs willen een Belgisch visum. Omdat ze niet illegaal willen vluchten via mensensmokkelaars, en hun leven niet willen riskeren op de Middellandse Zee.
De Belgische Staatssecretaris voor Asiel en Migratie, belast met Administratieve Vereenvoudiging, toegevoegd aan de minister van Veiligheid en Binnenlandse Zaken zei op Radio 1 deze morgen : "Ik begrijp dit niet".

@Pentofix : merk op => geen prentje, niet badinerend wel informerend. Oké ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 13 december 2016 om 20:39.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 20:40   #1218
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sta eigenlijk wel achter Francken in deze zaak. Het is pure discriminatie dat rijke Syriërs met rijke Belgische vrienden hier een humanitair visum kunnen krijgen terwijl anderen in de Middellandse zee verzuipen (of nog, gelijk wie die voor veel geld onze nationaliteit kan kopen). Maar het rare is dat al eerder humanitaire visa aan Syriërs blijken gegeven te zijn en dat Francken daar toen blijkbaar geen zaak van gemaakt heeft. Dat ondergraaft wel één van zijn belangrijkste argumenten natuurlijk : precedent dat de deur open zet voor miljoenen vluchtelingen. Het ging toen wel om de ouders van iemand die hier al Belg was.
Hij heeft die visa ZELF gegeven in het kader van Art 9 dat hem daartoe discriminatoire bevoegdheid geeft, oa aan die kindjes uit Aleppo.

Ik heb al gezegd dat ik zo een duim op of duim omlaag wet niet goed vind, maar als je ze afschaft is het wel gedaan met arme kindjes een visum geven.

Honi soit qui mal y pense.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 december 2016 om 20:40.
Oud 13 december 2016, 20:41   #1219
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat ondergraaft dat argument niet. Francken heeft de bevoegdheid immers om visa uit te reiken. Als een rechter stelt dat visa een recht worden voor eenieder en dat het ook voor de rechtbank afdwingbaar wordt, krijgen we een heel andere situatie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 20:52   #1220
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zit geen logische draad in het verlenen van visa en vooral verblijfsvergunningen. Bonafide en kapitaalkrachtige kandidaten worden soms geweerd anderzijds laat men zonder grote problemen het grootste woestijncrapuul binnen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be