Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2016, 22:46   #1261
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Zijn de stropoppen uitverkocht Bobke ?
Blijkbaar niet want ge gebruikt ze nog volop.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 23:10   #1262
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Er ontgaat je wel meer Jan, maar daarover verder praten met jouw heeft geen enkele zin !
Weer de zoveelste onhandige poging om de vraag te ontvluchten.

Citaat:
Even terug naar de kern: hebt u dan problemen met de opvang van christelijke Syriërs?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 23:57   #1263
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
IK héb het artikel goed gelezen. En herlezen. Nu jij nog.

In mijn tweede paragraaf kan je dit lezen: De Dienst Vreemdelingenzaken had zich kunnen beroepen op artikel 3 van het EVRM [/b].
Dat ze dit niet deed maar telkens een geijkt antwoord gaf, een antwoord waar "het plebs" in de regel genoegen mee neemt maar geen rechter, wijst erop dat ik niet blind ben voor de fout die de Dienst Vreemdelingenzaken maakte. Had ze dat wél gedaan dan had de derde rechter Francken niet kunnen dwingen om een visum af te leveren.[/b]
Feit blijft dat, indien de drie betrokken rechters de wet terzake hadden gekend, ze wisten dat Artikel 3 van het EVRM niet van toepassing is op mensen die vanuit het buitenland een visum aanvragen. En laat dat uitgerekend het argument zijn dat de advocate van het betrokken gezin gebruikte.
Ik heb even de vette tekst aangepast, want jij blijft maar doordrammen. Daar staat toch dat de DVZ het niet gemotiveerd had. Vuye geeft ten minste een degelijke motivatie mee voor Francken, wat de DVZ tot drie maal toe vertikte.

Citaat:
Of ik de zevende dag heb gemist? Het enige dat een mens aan dat programma kan missen is een hoop frustratie. Ik vermijd het liever om geïndoctrineerd te worden door de rode VRT.
Vertel eens iets nieuws, Knuppel.

Citaat:
Wat de "mediatieke operatie" betreft om 320 Christenen uit Aleppo te redden. Ik ben geen christen, maar ik weet wel dat heel Aleppo wordt platgegooid om er Islamitische Staat weg te krijgen. Dat zijn mannen die er niet eens voor terugdeinzen om medemoslims de keel over te snijden en hun vrouwen en meisjes te verkrachten. Christenen maken in door IS gecontroleerd gebied dus zeker geen enkele kans. Dat die Christenen daar werden gered door middel van een visum noem ik bijgevolg geen mediatieke operatie of godbetert populisme maar gewoon menselijkheid. Voor zover ik weet hebben er sindsdien geen duizenden Christenen geprobeerd om "ons" koningdom te bevolken. Dat zijn en blijven in hoofdzaak moslims. Vooral mannen.
Ik vroeg niet naar een les over IS. De poort naar miljoenen humanitaire visa (dixit Francken) werd door deze actie opengezet. Ik heb enkel weet van een gezin, vader moeder en twee kleine dochtertjes die er probeerden gebruik van te maken (3 vrouwelijk en 1 mannelijk lid). Het zullen er wel meer zijn maar miljoenen zullen het zeker niet worden.

Citaat:
"Onze" PVDA advocaat, Jakko? Dat verklaart één en ander.....
Ik dacht wel dat jij dat belangrijk vond. Ik til daar minder zwaar aan.

Citaat:
Ik denk niet dat de Dienst Vreemdelingenzaken het moelijker gaat krijgen want die heeft heel wat ervaring opgedaan dankzij de cinema van de laatste dagen. De advocaten van de PVDA daarentegen.....
Niet moeilijker dan anders, tenzij DVZ haar lesje geleerd heeft . Dan hebben ze het zelfs gemakkelijker en wellicht ook minder cinema, met dank aan de kleinste fractie.

Citaat:
Ik vestig nog even je aandacht op iets van groot belang waar jij allicht overheen gelezen hebt, omdat het niet in je kraam past. Het speelt echter een belangrijke rol in de afloop van de hetze tegen Francken.
Zijn de calimero"s weer daar of wat dacht je van de campagne over "wereldvreemde rechters"? Als het de bedoeling was om te hengelen naar VB stemmen, is dat niet zo goed nieuws voor jou. Hij heeft daar zeker mee gescoord.

Laatst gewijzigd door Jakko : 14 december 2016 om 00:03.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 09:38   #1264
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
15% van de jonge stedelingen (-21) in Vlaanderen leeft onder de armoedegrens.
Denk je dat véél van de 55 plussers geen armoedige tijden hebben gekend ? niets valt uit de lucht er moet opbouwend gewerkt worden ... bende jankers , en laat de ouder mensen en hun inkomsten met rust ,,, leer op bouwen stap voor stap.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 09:49   #1265
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Denk je dat véél van de 55 plussers geen armoedige tijden hebben gekend ? niets valt uit de lucht er moet opbouwend gewerkt worden ... bende jankers , en laat de ouder mensen en hun inkomsten met rust ,,, leer op bouwen stap voor stap.
klik eens op de links en lees eens wat er bedoeld wordt met 'armoedegrens'.

dat gaat over mensen met zo weinig kansen, dat de kans het grootst is dat ze er daardoor alleen al nooit zullen uit geraken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 09:51   #1266
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat véél van de 55 plussers geen armoedige tijden hebben gekend? Niets valt uit de lucht, er moet opbouwend gewerkt worden... bende jankers, en laat de ouder mensen en hun inkomsten met rust,,, leer opbouwen stap voor stap.
Oei, ons Anna krijgt de wind plastisch van voren.
Oud 14 december 2016, 09:52   #1267
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

dat gaat over mensen met zo weinig kansen, dat de kans het grootst is dat ze er daardoor alleen al nooit zullen uit geraken.
Hah zo ik klik juist nergens op ik ben dat gezaag stillaan moe jong , het is een normaal fenomeen jong en arm zijn... ik ben ook moeten beginnen met niks .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 10:11   #1268
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hah zo ik klik juist nergens op ik ben dat gezaag stillaan moe jong , het is een normaal fenomeen jong en arm zijn... ik ben ook moeten beginnen met niks .
iedereen begint met niks, toen en nu, maar de kansen om daaruit te geraken moeten er wel zijn ...
Oud 14 december 2016, 10:19   #1269
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Oei, ons Anna krijgt de wind plastisch van voren.
da's gezond, niks oei, ... anders wordt ik toch maar lui in mijn gedachten. zo dwingt Muyle me tenminste om nog na te denken over argumentatie en verwoordingen, niet dat ik snel van mijn eigen gelijk ga afkomen natuurlijk, maar soms krijg je toch al wel eens een nieuw of ruimer inzicht zo.
Oud 14 december 2016, 10:22   #1270
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht

Ik vroeg niet naar een les over IS. De poort naar miljoenen humanitaire visa (dixit Francken) werd door deze actie opengezet. Ik heb enkel weet van een gezin, vader moeder en twee kleine dochtertjes die er probeerden gebruik van te maken (3 vrouwelijk en 1 mannelijk lid). Het zullen er wel meer zijn maar miljoenen zullen het zeker niet worden.
Hoeveel het er kunnen zijn weet jij langs geen kanten. Bovendien lopen we het risico dat dergelijke "humanitaire" visa's ook zouden worden aangevraagd op andere plaatsen dan alleen maar de Belgische consulaten of ambassades in Libanon of Turkije. Afrika kraakt onder oorlogsvluchtelingen en nog veel meer onder kandidaat-economische migranten. Als we jouw standpunt zo maar zouden overnemen dan wordt Europa gedegradeerd tot een willoos continent dat het recht niet krijgt migratie in eigen handen te houden en dat enkel zou functioneren als een vat waarin de waanzinnige Afrikaanse bevolkingsaangroei zou worden opgevangen.
Informeer u maar eens grondig naar de immigratiecriteria van typische immigratielanden zoals Canada en Australië. Of zijn de bewindvoerders van die landen soms ook allemaal "rechtse zakken"?

Bovendien dat fameus gezin uit Aleppo is een welstellende familie die altijd in West-Aleppo heeft gewoond, m.a.w. dat gedeelte van de stad dat gans de oorlog door in handen van Assad is gebleven en er helemaal niet uitziet zoals de andere stadsdelen die veeleer op Berlijn of Dresden in mei 1945 gelijken.

Laatst gewijzigd door quercus : 14 december 2016 om 10:35.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 10:25   #1271
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En wat is het probleem dan daar. Te weinig intelligentie. Slechte attitude. Niet kunnen indringen in de ons kent ons wereld...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 10:26   #1272
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ga dat uitleggen aan de mensen die in armoede leven, o.a. aan de kinderen met rotte tanden omdat er geen geld is voor de tandarts.

Vertel hen zeker dat ze niet weten hoe goed ze het hebben, hoe rijk ze effectief zijn.

Vertel hen lachend dat je ervaringsdeskundige bent, omdat je nog nooit met honger bent gaan slapen of op straat hebt geleefd.
stukje demagogie van Tokio tot hier. proficiat.

Toch 1 weerlegging: kinderen met rotte tanden: alle kinderen tot 12 jaar mogen gratis naar de tandarts.

Ja, er is nog armoede hier, zelf in mijn eigen gemeente is dat er nog. Er is nog teveel armoede, absoluut.

Die mensen verdwijnen uit de cijfers, ook waar. En elke arme is er 1 teveel, uiteraard.

Maar daarom zeggen dat we geen rijk land zijn, dat is niet 1 maar ontelbare bruggen te ver.

Ga anders eens in Roemenië of Albanië zeggen dat wij geen rijk land zijn. Ga dat zeker eens zeggen in Syrië, Somalië of Sierra Leone.

Daar zitten geen 15% van de mensen onder de armoedegrens, daar zitten 85% van de mensen eronder, of meer.
Oud 14 december 2016, 10:28   #1273
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ga dat uitleggen aan de mensen die in armoede leven, o.a. aan de kinderen met rotte tanden omdat er geen geld is voor de tandarts.

Vertel hen zeker dat ze niet weten hoe goed ze het hebben, hoe rijk ze effectief zijn.

Vertel hen lachend dat je ervaringsdeskundige bent, omdat je nog nooit met honger bent gaan slapen of op straat hebt geleefd.

Toch 1 weerlegging: kinderen met rotte tanden: alle kinderen tot 12 jaar mogen gratis naar de tandarts.

Ja, er is nog armoede hier, zelf in mijn eigen gemeente is dat er nog. Er is nog teveel armoede, absoluut.

Die mensen verdwijnen uit de cijfers, ook waar. En elke arme is er 1 teveel, uiteraard.

Maar daarom zeggen dat we geen rijk land zijn, dat is niet 1 maar ontelbare bruggen te ver.

Ga anders eens in Roemenië of Albanië zeggen dat wij geen rijk land zijn. Ga dat zeker eens zeggen in Syrië, Somalië of Sierra Leone.

Daar zitten geen 15% van de mensen onder de armoedegrens, daar zitten 85% van de mensen eronder, of meer.
Oud 14 december 2016, 10:33   #1274
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had graag mogen beginnen me niks. Ik ben echter mogen beginnen met schulden gemaakt door u en uw generatiegenoten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 10:35   #1275
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik had graag mogen beginnen me niks. Ik ben echter mogen beginnen met schulden gemaakt door u en uw generatiegenoten.
wanneer was er in BE voor het eerst een staatsschuld, fox?

ik vermoed dat Muyle ook begonnen is met schuld.
Oud 14 december 2016, 10:37   #1276
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

1 op de 7 jongeren onder de armoedegrens Vlijm, dat is een zogezegd "rijk" land compleet onwaardig.
Oud 14 december 2016, 10:41   #1277
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1 op de 7 jongeren onder de armoedegrens Vlijm, dat is een zogezegd "rijk" land compleet onwaardig.
tuurlijk, dat is toch net mijn punt?

Enerzijds zijn we een rijk land maar anderzijds zijn er nog schandalig veel mensen onder de armoedegrens. Het is zo schandalig omdat we zo'n rijk land zijn hé.

In een arm land, zou dat een prestatie zijn.....
Oud 14 december 2016, 10:42   #1278
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoeveel het er kunnen zijn...

../...
Wie dat we daar hebben. Welkom terug. Alles kits?
Ik had het net over U in De Tettendraad...
Oud 14 december 2016, 10:43   #1279
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die ook begonnen zijn met schulden en een kapotgeschoten land.
Gij zijt mogen beginnen met wat de vorige generaties opgebouwd hebben.
Dat ge dat nog wat helpt afbetalen lijkt mij maar normaal.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 10:45   #1280
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tuurlijk, dat is toch net mijn punt?

Enerzijds zijn we een rijk land maar anderzijds zijn er nog schandalig veel mensen onder de armoedegrens. Het is zo schandalig omdat we zo'n rijk land zijn hé.

In een arm land, zou dat een prestatie zijn.....
kom zo wordt het al snel semantiek hé Vlijm,

hoe kan je nu een land rijk noemen een totale overheidsschuld die zelfs bij negatieve of nulrente niet onder controle is, en dat zijn jaarlijkse begroting de laatste 10 jaar niet onder de 100% krijgt.

de combinatie van die cijfers bewijst gewoon dat de BE staat ver boven zijn stand leeft en dat we met z'n allen nog steeds onderweg naar beneden zijn op kosten van onze kinderen en toekomstige generaties.

in die context lijkt het me wrang de term "rijk land" te hanteren ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be