Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet Geert Wilders veroordeeld worden ivm ''Willen jullie meer of minder Marokkanen?"
Ja, en dat zeg ik als moslim 0 0%
Ja, en dat zeg ik als niet - moslim 11 14,67%
Nee, en dat zeg ik als moslim 2 2,67%
Nee, en dat zeg ik als niet - moslim 62 82,67%
Aantal stemmers: 75. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2016, 15:29   #601
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
We moeten ophouden met te spreken over rechtsen. Enkel over sociaal rechtsen/ sociaal linksen, cultureel rechtsen en cultureel linksen.

Het slopen van de EU en de NAVO is een nobel streefdoel. Namelijk het terugbrengen van politieke beslissingen jaar een nationaal niveau en niet naar een stel onverkozen Goldman Sachs puppets die 75% van de Europese wetten dicteren. Die een Europees leger willen om ons straks in een nucleair conflict met Rusland te trekken.
Bovenstaande met u eens, overigens ook kapitalistisch is niet onder te verdelen in zuiver links en rechts

Sinds wanneer neemt de Nato politieke beslissingen?
Een Europees Leger gaat wat Nederland betreft er zondermeer niet komen vanwege de redenen welke u aangeeft, uit handen geven autonomie
Ook een NL Min Hennis van Defensie is een felle tegenstander van een EU leger en hoofkwartier.
Ze heeft tevens het parlement moeten garanderen dat er geen EU leger of hoofdkwartier gaat komen, dan wel dat Nederland er niet aan deel zal nemen.

De EU beschikt niet over kernwapens. Frankrijk en de UK wel, maar heeft de EU geen enkele zeggenschap over

Laatst gewijzigd door Adrian M : 14 december 2016 om 15:34.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 15:29   #602
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
We moeten ophouden met te spreken over rechtsen. Enkel over sociaal rechtsen/ sociaal linksen, cultureel rechtsen en cultureel linksen.
rechts is noch sociaal, noch cultureel.
Oud 14 december 2016, 16:33   #603
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ik heb respect voor militair vlieggedoe. Voor de rest ervaar ik Uw bijdragen op dit forum niet als prioritair en zal de verpleger meneer @Adrian zichzelf wel kunnen verdedigen, wss.

OMG! Wat zijn mannen gevoelig geworden.
Maar ik verdedig een andere poster niet.

Ik uitte alleen mijn misprijzen over de toon van je inhoudsloze posting.
Oud 14 december 2016, 17:02   #604
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Alle rechts extremisten , die de belangen behartigen van het groot kapitaal
en die de EU en de NAVO willen slopen, omdat ze naar de pijpen dansen
van de miljardairs van Poetin en Trump
hoh ja we zijn er echt beter van geworden van heel dat "krankzinnig instituut Europees parlement " als burger of middenklasser of zelfstandige je noemt ze maar op .... amai en zekers met de vluchtelingen instromen en financiële strooptochten ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 17:03   #605
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

De welvaart groeit aan ons oren ... de laatste jaren,,
Oud 14 december 2016, 17:14   #606
Adrian M

Standaard

De standpunten van Wilders willen nogal eens wisselen, met name waarmee hij denkt te kunnen scoren
Polen moesten geweerd worden, Vlaanderen en Nederland bij elkaar (sloeg niet aan en af geserveerd)
Christenen en Islamieten uit het Midden Oosten geweerd worden en Nederland uit. Islam verboden, Moskeeën sluiten

Maar wat gaf Wilders over Islam en Moslims eerder aan?

24 september 2001, twee weken na 11 september, als VVD-kamerlid, in de talkshow van Barend & Van Dorp:
Quote: ‘Ik heb al van begin af aan duidelijk gemaakt dat ik niets heb, dat de VVD niets heeft tegen de islam. Het gaat niet om een religie.
In tegenstelling tot Pim Fortuyn die oproept tot een kruistocht, of wat is het, een koude oorlog tegen de islam, wat een verwerpelijke opmerking is, omdat-ie daarmee alle moslims op, één hoop gooit, heb ik van begin af aan gezegd: de islam daar is niets mis mee, het is een te respecteren godsdienst.
Ook de meeste moslims ter wereld, maar ook in Nederland zijn goede burgers waar niets mis mee is. Het gaat om dat kleine stukje moslimextremisme.’
Oud 14 december 2016, 18:58   #607
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
hoh ja we zijn er echt beter van geworden van heel dat "krankzinnig instituut Europees parlement " als burger of middenklasser of zelfstandige je noemt ze maar op .... amai en zekers met de vluchtelingen instromen en financiële strooptochten ...
De jaren 60 duidelijk niet meegemaakt. Vergeleken met nu? Armoe voor de gewone man.
De middenklasser, de slager, die had geen geld voor een auto en bracht z'n vlees rond in de dorpen op een transportfiets met een rieten mand.
Een telefoon? Konden de meesten niet betalen. Eén op het postkantoor en hier en daar een enkeling die er het geld voor had (bij mij in het dorp, totaal twee telefoons en that was all).
Geld voor de kruidenier was er niet altijd, dan betaalden ze hem de maand erop
Studeren was voor de klasse.
Terug naar die mooie tijd van vroeger ...amme nooit niet

Laatst gewijzigd door Adrian M : 14 december 2016 om 19:05.
Oud 14 december 2016, 20:33   #608
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Heb geduld met verpleegster Adriammm, de oude verstokte NAVO-man die des nachtes een klein keppeltje opzet en ondertussen in een armzalig steegje leeft waar enkel allochtonen hem een soepje geven en verderhelpen... Want deze oorlogsstrateeg uit hartje Nederland is jammer genoeg tevens 'bijna' gehandicapt (naar eigen woorden).
Zonbron, voelt het in deze tijd van het jaar niet wat eenzaam op een zolder van een Russisch pakhuis op een afgelegen industrieterrein?
Geen idee of de verwarming 's avonds in het pakhuis uitstaat, maar kan zo z'n voordelen hebben een goede buur die te pas of te onpas een soepje brengt
Oud 14 december 2016, 20:38   #609
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
De standpunten van Wilders willen nogal eens wisselen, met name waarmee hij denkt te kunnen scoren
Polen moesten geweerd worden, Vlaanderen en Nederland bij elkaar (sloeg niet aan en af geserveerd)
Christenen en Islamieten uit het Midden Oosten geweerd worden en Nederland uit. Islam verboden, Moskeeën sluiten

Maar wat gaf Wilders over Islam en Moslims eerder aan?
Voortschrijdend inzicht.

Kijk maar naar Wim van Rooy. Die man denkt nu heel anders over de islam dan pakweg twintig jaar geleden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 21:00   #610
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voortschrijdend inzicht.

Kijk maar naar Wim van Rooy. Die man denkt nu heel anders over de islam dan pakweg twintig jaar geleden.
Voortschrijdend inzicht? Uw inzicht als Christen inmiddels ook voortgeschreden?
Gevluchte katholieken uit Syrië, Iran etc. het land uitzetten?
Oud 14 december 2016, 22:15   #611
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voortschrijdend inzicht? Uw inzicht als Christen inmiddels ook voortgeschreden?
Gevluchte katholieken uit Syrië, Iran etc. het land uitzetten?
Ging uw citaat niet over de islam?
Oud 14 december 2016, 22:52   #612
Adrian M

Standaard

Citaat:
U gaf aan voortschrijdend inzicht. Wilders voortschrijdend inzicht geldt niet alleen voor Islam, maar blijkbaar ook ten aanzien van Christenen afkomstig uit het Midden Oosten.
Hij heeft dit uitermate duidelijk verwoord in een Kamerdebat

Mijn vraag aan u, hoe is het met uw voortschrijdend inzicht gesteld?
U hoeft er niet op te antwoorden, mogelijk te persoonlijk
Maar hoe komt het dat Christenen op een partij stemmen die andere gevluchte Christenen willen weren en het land uitzetten?
Oud 14 december 2016, 22:54   #613
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gaf aan voortschrijdend inzicht. Wilders voortschrijdend inzicht geldt niet alleen voor Islam, maar blijkbaar ook ten aanzien van Christenen afkomstig uit het Midden Oosten.
Hij heeft dit uitermate duidelijk verwoord in een Kamerdebat

Mijn vraag aan u, hoe is het met uw voortschrijdend inzicht gesteld?
U hoeft er niet op te antwoorden, mogelijk te persoonlijk
Maar hoe komt het dat Christenen op een partij stemmen die andere gevluchte Christenen willen weren en het land uitzetten?
Echt? Heeft Wilders zich in 2001 ook uitgelaten over de christenen uit het Midden-Oosten?

U schijnt te vergeten dat u zelf een antagonisme probeerde uit te werken: Wilders over de islam anno 2016 en anno 2001.
Oud 14 december 2016, 23:27   #614
Adrian M

Standaard

Citaat:
Echt? Heeft Wilders zich in 2001 ook uitgelaten over de christenen uit het Midden-Oosten?

U schijnt te vergeten dat u zelf een antagonisme probeerde uit te werken: Wilders over de islam anno 2016 en anno 2001.
In een kamerdebat in 2015
Lul er niet omheen en ga eens in op de vraag.

Het interesseert me hoe het komt dat Christenen op een partij kunnen stemmen die gevluchte Christenen wil weren en het land uitzetten
Wilders stelde ronduit dat ze hier niet thuishoren en hun heil maar ergens anders moesten zoeken.
Oud 15 december 2016, 01:19   #615
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het over de islam gaat is de vrije meningsuiting wel zéér beperkt.

Citaat:
Het is bijna onmogelijk om een lijst te maken van alle journalisten en schrijvers die zich hebben moeten verdedigen in de rechtszaal vanwege hun ideeën over de islam.
Maar het doel van deze processen is niet het vinden van de waarheid; het is om het publiek te intimideren en het beperken van de vrijheid van meningsuiting aangaande de islam. Dit zijn "opnieuw" de zuiveringen om ze te op te voeden.

https://nl.gatestoneinstitute.org/95...erecht-wilders

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 december 2016 om 01:26.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 03:43   #616
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als het over de islam gaat is de vrije meningsuiting wel zéér beperkt.
Opvallend hoe stil het wordt wanneer aangeroerd wordt dat Wilders, behalve Islamieten, eveneens beslist geen gevluchte Christenen wil toelaten
Plotseling blijkt er dan acute doofheid op te treden

Ik had toch echt het idee dat deze vervolgd werden in landen in het Midden Oosten
Volgens Wilders zijn het geen vluchtelingen, maar reizen naar Nederland om onze sociale voorzieningen te plunderen

Quote Wilders: “En betekent inderdaad dat wij hier geen enkele asielzoeker meer toe zullen laten
En als daar een Christelijke asielzoeker is, dan zijn er ook gelukkig nog landen, zelfs in Oost Europa, die hebben gezegd,
precies wat u zegt, en wat ik heel goed begrijp die ze wel willen hebben, laat ze daar maar naar toegaan”

En dat was dan nog maar een fractie van z'n stevige uitspraken in het debat
Op een vraag of er uitzonderingen mogelijk waren bij bijzonder schrijnende gevallen zoals een Christelijk meisje uit Oezbekistan?

Slot, het moet stoppen. Wij willen ze niet.
Oud 15 december 2016, 10:42   #617
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
De jaren 60 duidelijk niet meegemaakt. Vergeleken met nu? Armoe voor de gewone man.
De middenklasser, de slager, die had geen geld voor een auto en bracht z'n vlees rond in de dorpen op een transportfiets met een rieten mand.
Een telefoon? Konden de meesten niet betalen. Eén op het postkantoor en hier en daar een enkeling die er het geld voor had (bij mij in het dorp, totaal twee telefoons en that was all).
maar wat zeg je nu , jaren 1960 1970 niet mee gemaakt ik weet er alles van.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 15 december 2016 om 10:45.
Oud 15 december 2016, 10:45   #618
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heeft het Europees parlement daar mee te maken .. gene zak jong , door héél dat theater betalen de gewone mensen zich dood aan wetten en regels en belastingen t'is juist door dat dat het allemaal terug afzakt naar ondergang .....
Oud 15 december 2016, 10:51   #619
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bedoelt zonder twijfel 1860 want mijn herinneringen van 1960 waren dan toch totaal verschillend.
Oud 15 december 2016, 10:56   #620
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Jij bedoelt zonder twijfel 1860 want mijn herinneringen van 1960 waren dan toch totaal verschillend.
Zelfs dan nog in 1860 waren er toen ook al succes mensen die zaken oprichten .... en goed boerden .... of die wisten van welk hout pijlen te maken .. toen bestond de BTW nog niet en al die kromme regels en domme hinderlijke wetten

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 15 december 2016 om 10:57.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be