Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2016, 10:56   #1361
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Welnu in Belgie kan dat al, men heeft Art 9 waarbij Francken/DVV dergelijke visa (zonder verplichting) kan uitreiken.

Het draait er nu allemaal om dat die uitreiking verplicht zal worden.
Je maakt een leesfout. De EU zou de lidstaten niet verplichten de richtlijnen te ratificeren. Elke lidstaat kan dus zelf bepalen of ze de richtlijnen in wet giet of niet. Alle Belgen blijven gelijk voor de wet. Theo Francken, DVZ en zeker niet rechtscolleges als DVV kunnen nooit willekeurig handelen in het toekennen van visums.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 december 2016 om 10:57.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 10:56   #1362
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
geen leefbare.
Latakia is toch niet zo slecht
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Knipsel.PNG
Bekeken: 349
Grootte:  595,5 KB
ID: 105036
Natuurlijk er zijn voorwaarden om zich daar te vestigen, men mag geen opposant zijn van het regime.
Naam: 2.PNG
Bekeken: 417
Grootte: 287,7 KB
Dat moet wel lukken.
Natuurlijk men kan de vraag stellen of Knokke wel zo leefbaar is met al die snobs of Blankenbergen met die frigobox toeristen? Daar heb je wel een punt.
Oud 16 december 2016, 11:02   #1363
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Rechters zijn dan ook wereldvreemd in de ogen van Vlaamse nationalisten !
Denkt ge dat de witte mars door Vlaams nationisten ingericht werd?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 11:06   #1364
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geen leefbare.
Verklaar u nader ?
Volgens sommigen is België ook niet echt leefbaar voor migranten.
Niet alleen door racisten die hun leven vergallen maar zeker ook omdat ze hun problemen importeren.
Oud 16 december 2016, 11:08   #1365
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Volgens u is Syrië dus volledig onleefbaar? Iedereen die er nog is zal dus binnen afzienbare tijd sterven? Dat is pure linkse nonsens.

En zoals gezegd gaat het in de eerste plaats om veiligheid: op het moment dat je leven niet meer in gevaar is moet je niet meer verder vluchten.
Het lijkt mij daar alvast veiliger en leefbaarder dan in een gamel bootje op zee.
Oud 16 december 2016, 11:11   #1366
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus al die mensen die tijdens WO II naar de USA zijn gevlucht vanuit België, allemaal gelukzoekers?
Denk ik wel, politieke vluchteling uitgezonderd.
Wij zijn hier gebleven en hebben het overleefd zoals ge ziet.
Oud 16 december 2016, 11:46   #1367
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Denkt ge dat de witte mars door Vlaams nationisten ingericht werd?
Maw, de witte mars had als thema "de wereldvreemde rechters" volgens jouw ? En NIET de slechte werking van politie en onderzoekers ?
Want....nu de politie een binnenlandse aangelegenheid is geworden, blijft die slechte werking een feit ! Jantje Jambon zal zich hiervoor op 19 december moeten verantwoorden in de commissie over de aanslagen in Zaventem en Brussel !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 11:49   #1368
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je maakt een leesfout. De EU zou de lidstaten niet verplichten de richtlijnen te ratificeren. Elke lidstaat kan dus zelf bepalen of ze de richtlijnen in wet giet of niet. Alle Belgen blijven gelijk voor de wet. Theo Francken, DVZ en zeker niet rechtscolleges als DVV kunnen nooit willekeurig handelen in het toekennen van visums.
Ik kan heel goed lezen:

Citaat:
Die amendementen leggen de lidstaten geen enkele verplichting op
Er staat dus niet dat de amendementen niet verplicht zijn, maar wel dat de amendementen geen verplichting opleggen.

Het kan natuurlijk ook altijd zijn dat die journalist maar om het even wat schrijft.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 16 december 2016 om 11:50.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 11:53   #1369
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maw, de witte mars had als thema "de wereldvreemde rechters" volgens jouw ? En NIET de slechte werking van politie en onderzoekers ?
Want....nu de politie een binnenlandse aangelegenheid is geworden, blijft die slechte werking een feit ! Jantje Jambon zal zich hiervoor op 19 december moeten verantwoorden in de commissie over de aanslagen in Zaventem en Brussel !
Ja, de witte mars was een rechtstreeks gevolg van het spagetti arrest. Toen worstelden de politici door elkaar om toch maar zo snel mogelijk de rechterlijke macht wereldvreemd te noemen. Werkelijk geen enkele politicus die dat toen een gevaar voor de rechtstaat noemde. Nu ligt dat blijkbaar wel anders als N-VA het zegt.

U weet toch dat Dehaene toen zelfs enorm druk heeft uitgeoefend op Liekendael hé? Ze liet zich echter niet uit het lood slaan, met de gekende gevolgen voor Conerotte. En noteer daarbij ook dat Cassatie toen eigenlijk niet anders kon dan Conerotte van die zaak halen.

Citaat:
De uitspraak op maandag 14 oktober deed het land tuimelen van verbazing, ongeloof en wantrouwen. De rechters werden "wereldvreemd" genoemd. Zes dagen later, op zondag 20 oktober, werd de Witte Mars gelopen door 300.000 mensen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 16 december 2016 om 12:00.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 11:57   #1370
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het klopt dat visums een gunst zijn. In ons land, zoals in elke EU lidstaat, geldt het gelijkheidsbeginsel. Gunsten van overheden of haar administraties kunnen dus nooit willekeurig worden toegekend.

Bij een gunst van de overheid is de bewijslast bij de aanvrager. Bij een recht ligt de bewijslast bij de overheid of haar administratie. Dit is een oversimplificatie.
Bij een gunst kan er gevraagd worden naar de motivatie als die gunst geweigerd wordt, bij een recht moet er geen motivatie gevraagd worden omdat betreffende wetsartikel de motivatie is en gerechtelijk afdwingbaar is. En aangezien RVV om motivatie vroeg bewijst dat ze heel goed wisten dat het om een gunst ging.
Oud 16 december 2016, 12:10   #1371
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
dus al die mensen die tijdens WO II naar de USA zijn gevlucht vanuit België, allemaal gelukzoekers?
Duitsland viel aan op 10 mei en 2 weken later was het gedaan.

En volgens jou zijn er dan mensen in 1940 die naar de VS vluchten terwijl er algemene mobilisatie was?

Wat ga je nog allemaal uit je duim zuigen om lafaards uit het oosten in andermans strot te rammen?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 12:14   #1372
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Mag ik daar aan twijfelen?

Ze zenden gewoon diegenen waar ze zelf geen blijf meer met weten in hun eigen land buiten.

j.
Ik heb in Roemenie gewerkt. Geen slachtpartijen op joden gezien in Boekarest zoals in Brussel. En ik ben benieuwd te weten hoeveel Roemenen samen met ISIS andere mensen afslachten zoals de moslims uit Belgie.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 12:23   #1373
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer een stropop.
Dat heb ik niet gezegd, wel dat ook wereldvreemde rechters er een rol bij speelden.
Of het sphagettiarrest vergeten?
Oud 16 december 2016, 13:22   #1374
IJsboer
Eur. Commissievoorzitter

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergelijkt hier een wereldoorlog met een burgeroorlog. Maar bon, als er daadwerkelijk een plek dichterbij was die veilig was, dan waren het inderdaad gelukzoekers.

Ik ben niet zo'n fan van kakkerlakken die vrouwen van de trap stampen, vermoorden, onze kinderen komen verkrachten, priesters vermoorden, kerken in brand steken, andere westerse "heidense" dingen in brand steken, met een vrachtwagen tientallen mensen om zeep helpen, bommen laten ontploffen in de metro en de luchthaven, mensen in elkaar slaan, homo's doden en verminken, gezllige terrasjes aanvallen met machinegeweren en iedereen om zeep helpen inclusief Vrouwen en kinderen. Deze kinderen hun hersenen uit hun kleine hoofdje knallen met scherpe messen en zware wapens, deze kindjes hun ledematen erafrukken met bommen. Zichzelf übermensch wanen en hier alles wat ons identiteit geeft komen kapot doen en vervangen door hun lelijke vieze stront die ze waarschijnlijk nog zelf opeten gelijk alle andere apen in de zoo.

Ga de mensen daar ter plekke helpen. Ginder! Los het probleem daar op ipv het naar hier te halen.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 13:49   #1375
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Mannekes en Meiskes,

Ik kom hier hopeloos te laat, ik ga dus niet ff 51 pagina's terugkijken,

Om toch zoveel mogelijk te vermijden dat ik hier iets post wat er al 25x staat, ga ik het dus heeeeeeeeeeeel algemeen houden.

Als een bevoegde rechtbank, een uitspraak doet heeft elke betrokkene zich aan die uitspraak te houden, punt. Dat de rechtsmiddelen mogen worden uitgeput is duidelijk, ook aan die uitspraken zal iedereen zich moeten houden, ook punt. Dat die in dit geval, niet opschortend werken, bevestigt mijn eerste stelling, weeral punt.

Doen we dat niet ? Dan heb je geen rechtsstaat meer, punt aan de lijn.

In de vermaarde serie "Dallas", uit de jaren 80, stonden de Ewing broers eens terecht, weet allang niet meer waarvoor, maar ze verloren het proces, wat bij JR de uitspraak uitlokte : "dat komt ervan als je de rechter niet kent" !!!

Vele kijkers lachten zich te pletter, bij ons is het gewoon realiteit, jammer !

I rest my case,

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 14:17   #1376
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Je vergelijkt hier een wereldoorlog met een burgeroorlog.
WO II was wel degelijk een burgeroorlog. Dit blijkt onder meer uit het verbod van bepaalde politieke bewegingen na de vredesakkoorden.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 14:25   #1377
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Mannekes en Meiskes,

Om toch zoveel mogelijk te vermijden dat ik hier iets post wat er al 25x staat, ga ik het dus heeeeeeeeeeeel algemeen houden.

Als een bevoegde rechtbank, een uitspraak doet heeft elke betrokkene zich aan die uitspraak te houden, punt. Dat de rechtsmiddelen mogen worden uitgeput is duidelijk, ook aan die uitspraken zal iedereen zich moeten houden, ook punt. Dat die in dit geval, niet opschortend werken, bevestigt mijn eerste stelling, weeral punt.

In de vermaarde serie "Dallas", uit de jaren 80, stonden de Ewing broers eens terecht, weet allang niet meer waarvoor, maar ze verloren het proces, wat bij JR de uitspraak uitlokte : "dat komt ervan als je de rechter niet kent" !!!

I rest my case,

Noorman
U bent blijkbaar grote voorstander van gerechtelijke willekeur. De tweede rechter van het Hof van Eerste Aanleg heeft duidelijk gezegd dat hij niet bevoegd is over visum aangelegenheden en heeft aanbevolen om deze zaak ten gronden te laten beslechten bij cassatie. Wat Francken ook gedaan heeft. Het Hof van Beroep heeft dit gewoon genegeerd, visa of dokken. Duidelijk ook geen grote voorstander om de zaak ten gronden te behandelen. Maar die vlieger gaat niet op. Er mag niet worden gesold met wetsartikelen zoals art. 3 van het EHRM.
Oud 16 december 2016, 14:41   #1378
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
U bent blijkbaar grote voorstander van gerechtelijke willekeur. De tweede rechter van het Hof van Eerste Aanleg heeft duidelijk gezegd dat hij niet bevoegd is over visum aangelegenheden en heeft aanbevolen om deze zaak ten gronden te laten beslechten bij cassatie. Wat Francken ook gedaan heeft. Het Hof van Beroep heeft dit gewoon genegeerd, visa of dokken. Duidelijk ook geen grote voorstander om de zaak ten gronden te behandelen. Maar die vlieger gaat niet op. Er mag niet worden gesold met wetsartikelen zoals art. 3 van het EHRM.
En het is als burger toch ook interessant om enige rechtszekerheid te hebben. Als er in de wet staat dat ik een rijbewijs B moet hebben om met mijn auto te rijden, dan verwacht ik niet dat een rechter gaat zeggen dat ik eigenlijk een rijbewijs C moet hebben omdat dat beter is voor de verkeersveiligheid
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 14:56   #1379
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En het is als burger toch ook interessant om enige rechtszekerheid te hebben. Als er in de wet staat dat ik een rijbewijs B moet hebben om met mijn auto te rijden, dan verwacht ik niet dat een rechter gaat zeggen dat ik eigenlijk een rijbewijs C moet hebben omdat dat beter is voor de verkeersveiligheid
Nu moet je weten dat ze art.3 al oneindig uitgerokken hebben. Het wordt ook gebruikt om te verhinderen dat men uitgewezen wordt als er kans bestaat dat ze onmenselijk behandelt worden in het land van herkomst. De oorspronkelijke bedoeling van de wetgever was dat de regering in hun rechtsgebied mensen niet onderwerp aan foltering of onmenselijke behandeling.

Laatst gewijzigd door koppijn : 16 december 2016 om 15:01.
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 14:59   #1380
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Mannekes en Meiskes,

I rest my case,

Noorman
Ik ben het compleet met u eens. Het is wel een beetje naast de kwestie aangezien de rechtbank in kwestie niet bevoegd is om visa af te leveren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be