Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2016, 23:45   #721
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En als ge niet helemaal gek wilt worden, blijf je beter weg bij psychiaters.(shrink)
Mensen met psychiatrische moeilijkheden zijn beter af met psychiatrische hulp. Die is onder de bruggen niet te verkrijgen.
Citaat:
Uw manier van schrijven lijkt mij nochtans vrij evenwichtig voor iemand die psychiatrische problemen zou (met de klemtoon op "zou") hebben.
Het is een schrijfster.
Talloze grote schrijvers hadden of hebben mental disorders. Virginia Wolfe. Zelfmoord ook nog.
Hier een lijstje van 23
http://www.listal.com/list/authors-w...ntal-illnesses

Citaat:
Soit, desnoods wordt je in afwachting van beterschap, een poetshulp.
Onze poetsvrouw verdient trouwens 10€/uur
Niet iedereen met psy problemen is liever poetshulp zonder psy dan in psy behandeling en vrij van werk dat ze niet aankunnen. Of dat ze terecht kunnen ontlopen. Bijvoorbeeld omdat werken niet meer opbrengt. Daarvoor moet je namelijk helemaal gek zijn.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2016 om 00:14.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 00:06   #722
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nogmaals ben je hier zever aan het spuien Alice. Niet alleen is gebleken dat je niet kan tellen - noch een situatie juist inschatten - cf. de Antwerpen tijdens de WO2 thread van Henri1, ook besef je totaal niet de problematiek die ertoe heeft geleid dat bepaalde 'invaliden' dat etiket opgeplakt kregen. Nogmaals: de Vdab begeleidt al wie zij als afvallertjes beschouwt (i.e. zij die op de reguliere arbeidsmarkt niet voldoende hun mannetje kunnen staan) naar de psychiatrie. Ironisch genoeg wijst men vanuit bepaalde hoek niet de Vdab met de vinger maar de werklozen die dit allemaal maar dienden te ondergaan. Heel laag bij de grond als je het mij zegt. De slachtoffers viseren ipv de perpetrators...
Nee hoor, ik baseer me op wat je zelf hier op het forum hebt geplaatst. Je woonde bij je ouders, volgens jezelf en streek een uitkering op als alleenstaande, dat is sociale fraude hoor. Daarom werd je ook geschorst, en op een ander moment liet je weten te kunnen werken met dienstencheques maar dit liever niet te willen, omdat je het verschil met je uitkering op dat
moment niet hoog genoeg vond.

Je hebt voor zover ik weet geen invaliditeitsuitkering van het Vlaams Fonds voor gehandicapten, dus meet je jezelf dat etiket toe, zonder dat dit ooit werd vastgesteld, die " handicap"?
Nu, dat je mogelijk psychische problemen hebt wil ik best geloven maar dat betekent niet dat je niet kunt werken. Er zijn genoeg vrouwen die en werken en een therapeut zien. Je gebruikt dus eigenlijk je situatie om vooral niets te moeten doen, je bent ook geen langdurig zieke die meer dan een jaar op mutualiteit zit, dus wanneer je ziekte als excuus gebruikt om niet te werken, is dit vooral jouw keuze maar geen vorm van erkende handicap, dat is luiheid namelijk niet.
De VDAB stelt geen medische diagnose, of heeft een arts van de RVA u geadviseerd een aanvraag bij het Vlaams Fonds voor gehandicapten in te dienen?
Dat denk ik niet, toch? Wel dan...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 00:12   #723
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je hebt voor zover ik weet geen invaliditeitsuitkering van het Vlaams Fonds voor gehandicapten, dus meet je jezelf dat etiket toe, zonder dat dit ooit werd vastgesteld, die " handicap"?
Nu, dat je mogelijk psychische problemen hebt wil ik best geloven maar dat betekent niet dat je niet kunt werken. Er zijn genoeg vrouwen die en werken en een therapeut zien. Je gebruikt dus eigenlijk je situatie om vooral niets te moeten doen, je bent ook geen langdurig zieke die meer dan een jaar op mutualiteit zit, dus wanneer je ziekte als excuus gebruikt om niet te werken, is dit vooral jouw keuze maar geen vorm van erkende handicap, dat is luiheid namelijk niet.
De VDAB stelt geen medische diagnose, of heeft een arts van de RVA u geadviseerd een aanvraag bij het Vlaams Fonds voor gehandicapten in te dienen?
Wel dan?
Je tast ook maar wat in het duister hé. De rest heb ik al becommentarieerd.
Oud 19 december 2016, 01:47   #724
eno2
Banneling

Standaard

Een uitkering verkiezen die evenveel oplevert als werkend maar onderbetaald afgebeuld te worden is zonder meer een rationele beslissing - als die tot de mogelijkheden behoort. Je zou wel zot zijn ander als je het doet.

Een beter betaald werk dat ze aankan , daar zal Bem zeker niet te lui voor zijn.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2016 om 01:49.
Oud 19 december 2016, 06:36   #725
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
aja, zijn mensen van jullie allooi Spartanen? Jullie weten toch wat ze met mensen zoals julie deden in Sparta?
Dat waren de zwakkelingen die gooiden ze naar de leeuwen , het was nog een spektakel op de koop toe voor het publiek (ze hadden toen nog geen tv hé
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 08:03   #726
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

eno 2 en bem waren nu al verslind en versleurd en opgepeuzeld
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 08:18   #727
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
eno 2 en bem waren nu al verslind en versleurd en opgepeuzeld
Je vergeet er minstens ene.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 08:31   #728
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
aja, zijn mensen van jullie allooi Spartanen? Jullie weten toch wat ze met mensen zoals julie deden in Sparta?
Ge ziet niets uit mijn uiterlijk van beperkingen dus ik zou niet verworpen geweest zijn. Er is trouwens naar mijn inzien niets mis met mij. Ik kan fysiek alles aan. Maar ik ben geestelijk anders en behaag mensen als U gewoon niet meer.

Laatst gewijzigd door Peche : 19 december 2016 om 08:32.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 08:34   #729
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee hoor, ik baseer me op wat je zelf hier op het forum hebt geplaatst. Je woonde bij je ouders, volgens jezelf en streek een uitkering op als alleenstaande, dat is sociale fraude hoor. Daarom werd je ook geschorst, en op een ander moment liet je weten te kunnen werken met dienstencheques maar dit liever niet te willen, omdat je het verschil met je uitkering op dat
moment niet hoog genoeg vond.

Alice wederom weet je niet waar de klepel hangt. Ik woonde om te beginnen niet feitelijk bij m'n ouders in en heb die Rva betichting in het begin fout geïnterpreteerd als zijnde een domiciliekwestie, waardoor ik pas later te weten kwam dat mits m'n bewijzen van huur - die ik dus heb - het opgelost was geweest (en ik niet in schuldbemiddeling had moeten gaan!); En de rest van wat je daar weeral mee afkomt is eveneens uit de lucht gegrepen. Wat ik hier vertel wordt zo precies aldoor (moedwillig?) uit z'n verband getrokken. Pfff, nogmaals, ik ben niet vrijwillig in die situaties verzeild geraakt en het is erg grof om dat telkens maar te zitten insinueren. En by the way, als poetsen met dienstencheques dan toch zo het topberoep is, awel Alice doe het dan zelf ipv hier op mij te zitten afgeven. Nah!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 08:45   #730
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wel dan?
Je tast ook maar wat in het duister hé. De rest heb ik al becommentarieerd.
Inderdaad, die Alice weet echt niet waar ze het over heeft. Ze moest eens weten...
Oud 19 december 2016, 08:46   #731
Anna List
Banneling

Standaard

goeiemorgen bembemmeke !

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 08:50   #732
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, die Alice weet echt niet waar ze het over heeft. Ze moest eens weten...
Alice zou eens in alle consequentie van dichtbij moeten meemaken wat haar theorie in praktijk veroorzaakt.
Het kostte Jordy het leven en het onderhield een verkrachter in Sint Niklaas.
Dat is haar theorie in de praktijk. Dat is me nu wel gebleken.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 08:53   #733
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Uw manier van schrijven lijkt mij nochtans vrij evenwichtig voor iemand die psychiatrische problemen zou (met de klemtoon op "zou") hebben.
En als ge niet helemaal gek wilt worden, blijf je beter weg bij psychiaters.(shrink)
Soit, desnoods wordt je in afwachting van beterschap, een poetshulp.
Onze poetsvrouw verdient trouwens 10€/uur.
Thx,verstandelijk is er dan ook niets dat noemenswaardig schort, mentaal daarentegen is another story.

Ps. Hoeveel keer moet ik zo nog herhalen dat ik vrijgesteld ben? Het dringt zo te zien echt niet door. "Arbeit macht frei" zeker
Oud 19 december 2016, 08:54   #734
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
goeiemorgen bembemmeke !

coucou Anna
Oud 19 december 2016, 08:55   #735
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Alice zou eens in alle consequentie van dichtbij moeten meemaken wat haar theorie in praktijk veroorzaakt.
Het kostte Jordy het leven en het onderhield een verkrachter in Sint Niklaas.
Dat is haar theorie in de praktijk. Dat is me nu wel gebleken.
2!!
Oud 19 december 2016, 09:06   #736
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
coucou Anna
koekoek!

Oud 19 december 2016, 09:07   #737
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Mensen als Bembem zorgen ervoor dat andere uitkeringstrekkers zich schamen voor het leven van een uitkering.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 09:07   #738
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Thx,verstandelijk is er dan ook niets dat noemenswaardig schort, mentaal daarentegen is another story.

Ps. Hoeveel keer moet ik zo nog herhalen dat ik vrijgesteld ben? Het dringt zo te zien echt niet door. "Arbeit macht frei" zeker
Arbeit macht Freigestelt
Oud 19 december 2016, 09:45   #739
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je melige verhaaltjes zijn goed voor 1 of andere stationsroman waar andere schrijvers hun gat mee af vegen. Ga je straks nog een "romantische komedie" bekijken met 6 zakken chips en een emmer ijs?
Oud 19 december 2016, 10:15   #740
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mensen als Bembem zorgen ervoor dat andere uitkeringstrekkers zich schamen voor het leven van een uitkering.
Ik schaam mij daar niet voor maar zeg dat zelfs graag. 954 euro aan maandelijkse dotatie Werk maar mannen zodat ze mij elke maand mooi kunnen blijven "onderhouden". Terwijl ik deze middag een pizza met een glas wijn ga eten en dit bij mijn geliefde Italiaan zal ik eens aan jullie denken. Wat is er vandaag op jullie boterhammekes? En de thermos koffie toch bij
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be