Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2016, 10:23   #741
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Alice wederom weet je niet waar de klepel hangt. Ik woonde om te beginnen niet feitelijk bij m'n ouders in en heb die Rva betichting in het begin fout geïnterpreteerd als zijnde een domiciliekwestie, waardoor ik pas later te weten kwam dat mits m'n bewijzen van huur - die ik dus heb - het opgelost was geweest (en ik niet in schuldbemiddeling had moeten gaan!); En de rest van wat je daar weeral mee afkomt is eveneens uit de lucht gegrepen. Wat ik hier vertel wordt zo precies aldoor (moedwillig?) uit z'n verband getrokken. Pfff, nogmaals, ik ben niet vrijwillig in die situaties verzeild geraakt en het is erg grof om dat telkens maar te zitten insinueren. En by the way, als poetsen met dienstencheques dan toch zo het topberoep is, awel Alice doe het dan zelf ipv hier op mij te zitten afgeven. Nah!!
Oud 19 december 2016, 10:59   #742
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik schaam mij daar niet voor maar zeg dat zelfs graag. 954 euro aan maandelijkse dotatie Werk maar mannen zodat ze mij elke maand mooi kunnen blijven "onderhouden". Terwijl ik deze middag een pizza met een glas wijn ga eten en dit bij mijn geliefde Italiaan zal ik eens aan jullie denken. Wat is er vandaag op jullie boterhammekes? En de thermos koffie toch bij
Ik hoop voor jou dat je ook andere inkomstenbronnen hebt. Zo niet is er weinig om jaloers op te zijn.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 december 2016 om 10:59.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:31   #743
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice wederom weet je niet waar de klepel hangt. Ik woonde om te beginnen niet feitelijk bij m'n ouders in en heb die Rva betichting in het begin fout geïnterpreteerd als zijnde een domiciliekwestie, waardoor ik pas later te weten kwam dat mits m'n bewijzen van huur - die ik dus heb - het opgelost was geweest (en ik niet in schuldbemiddeling had moeten gaan!); En de rest van wat je daar weeral mee afkomt is eveneens uit de lucht gegrepen. Wat ik hier vertel wordt zo precies aldoor (moedwillig?) uit z'n verband getrokken. Pfff, nogmaals, ik ben niet vrijwillig in die situaties verzeild geraakt en het is erg grof om dat telkens maar te zitten insinueren. En by the way, als poetsen met dienstencheques dan toch zo het topberoep is, awel Alice doe het dan zelf ipv hier op mij te zitten afgeven. Nah!!
Lieve schat, ik werk hoor! En het is niet omdat je ergens huur betaalt dat je er ook daadwerkelijk woont! Ergens betalen en als alleenstaande een uitkering binnen halen terwijl je eigenlijk bij je ouders woont is sociale fraude.
Dat weerlegt u niet, dus zie ik niet in waarom er anders over gedacht moet worden; er werd niets uit verband getrokken, het gaat over uw eigen uitlatingen.

Wat over blijft is enkel uw bewering niet te kunnen werken, u bent geen langdurig zieke op invaliditeit bij de mutualiteit, u heeft geen erkenning handicap Vlaams Fonds, en evenmin bent u geregistreerd als iemand met arbeidshandicap of beperking.
Dat klopt toch, niet? Dan is uw verhaal dus gebakken lucht en wilt u vooral niet werken, wat geen handicap is maar keuze.
Zet je calimero hoed af en zoek werk!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:39   #744
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Lieve schat, ik werk hoor! En het is niet omdat je ergens huur betaalt dat je er ook daadwerkelijk woont! Ergens betalen en als alleenstaande een uitkering binnen halen terwijl je eigenlijk bij je ouders woont is sociale fraude.
Dat weerlegt u niet, dus zie ik niet in waarom er anders over gedacht moet worden; er werd niets uit verband getrokken, het gaat over uw eigen uitlatingen.
Dat is al uitgebreid besproken en weerlegd. Je valt in zinloze herhaling .

Citaat:
Wat over blijft is enkel uw bewering niet te kunnen werken, u bent geen langdurig zieke op invaliditeit bij de mutualiteit, u heeft geen erkenning handicap Vlaams Fonds, en evenmin bent u geregistreerd als iemand met arbeidshandicap of beperking.
Dat klopt toch, niet? Dan is uw verhaal dus gebakken lucht en wilt u vooral niet werken, wat geen handicap is maar keuze.
Zet je calimero hoed af en zoek werk!
[/quote]Je valt in herhaling, dat is al uitgebreid besproken en weerlegd. Je weet trouwens zelf niet waar de klepel hangt. Vertel eens hoe het komt dat ze niet moet werken en in welk statuut.

Of negeer mijn bijdragen en post nog eens jezelfde post voor de derde of vierde keer.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2016 om 11:48.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:42   #745
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik schaam mij daar niet voor maar zeg dat zelfs graag. 954 euro aan maandelijkse dotatie Werk maar mannen zodat ze mij elke maand mooi kunnen blijven "onderhouden". Terwijl ik deze middag een pizza met een glas wijn ga eten en dit bij mijn geliefde Italiaan zal ik eens aan jullie denken. Wat is er vandaag op jullie boterhammekes? En de thermos koffie toch bij
Ik heb het nooit zover geschopt. Begin
2011 was dat nog maar 850€.
Oud 19 december 2016, 11:43   #746
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mensen als Bembem zorgen ervoor dat andere uitkeringstrekkers zich schamen voor het leven van een uitkering.
Laat dat maar aan de "andere uitkeringstrekkers" over.
Oud 19 december 2016, 11:47   #747
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
En by the way, als poetsen met dienstencheques dan toch zo het topberoep is, awel Alice doe het dan zelf ipv hier op mij te zitten afgeven. Nah!!
Voor zover ik weet is poetsen met dienstencheques alleen interessant als een bijverdienste bovenop de dop. Ik heb tenminste eens een gesprek gehad met een kennis daarover, die op die manier een interessant centje bijverdiende. Alice doet alsof je daar een volle wedde mee kan verdienen zoals in een full time job.
Oud 19 december 2016, 11:49   #748
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is al uitgebreid besproken en weerlegd. Je valt in herhaling
Je valt in herhaling, dat is al uitgebreid besproken en weerlegd. Je weet trouwens zelf niet waar de klepel hangt. Vertel eens hoe het komt dat ze niet moet werken en in welk statuut.

Of negeer mijn bijdragen en post nog eens jezelfde post voor de derde of vierde keer.[/quote]

Bemben is gewoon werkloos, zonder bijzonder statuut. Ze zou dus werk moeten zoeken en doet dit niet, wil dit niet, vroeg of laat zal ze dus geschorst worden en bij het OCMW moeten aankloppen, er werd niets weerlegt, al zeker niet door Bembem, maar dan moet je wel onderscheid maken tussen gejammer onder de calimerohoed ( ik ben allochtoon, zie er niet uit, kan en wil niets) en feiten. Ze kan morgen beginnen via dienstencheques, doet ze dit? Nee, ze verklaart niet te willen omdat ze een uitkering kan trekken, dat is dus gewoon profiteren , ten onrechte.
Luiheid mijn beste, is geen handicap maar keuze.
Oud 19 december 2016, 11:52   #749
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet is poetsen met dienstencheques alleen interessant als een bijverdienste bovenop de dop. Ik heb tenminste eens een gesprek gehad met een kennis daarover, die op die manier een interessant centje bijverdiende. Alice doet alsof je daar een volle wedde mee kan verdienen zoals in een full time job.
Tja..u weet dus niet dat dit niet eens kan, tenzij je behoud van rechten kunt aanvragen, omdat je fulltime hebt gewerkt en noodgedwongen een parttimejob aanvaart, dat geeft recht op een bijpassing van de RVA die vervalt wanneer je meer uren gaat werken.

Ja, uiteraard kun je via dienstencheques een fulltimebaan krijgen, velen doen dit ook, informeer jezelf eens voor je iets neerpent?
Oud 19 december 2016, 11:54   #750
Peche
Banneling

Standaard

Als we Bembem verstoten, wie zal haar plaatsje invullen denk je alice?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 12:12   #751
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat dat maar aan de "andere uitkeringstrekkers" over.
Neen hoor. Vermits ik ook belastingen en RSZ betaal, zijn parasieten evengoed mijn probleem als dat van mensen die wél terecht uitkering krijgen.
Oud 19 december 2016, 12:18   #752
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen hoor. Vermits ik ook belastingen en RSZ betaal, zijn parasieten evengoed mijn probleem als dat van mensen die wél terecht uitkering krijgen.
Ja hoor. Spreek voor jezelf, niet voor een ander.

En voor wat je parasieten terminologie betreft:
Oud 19 december 2016, 12:25   #753
eno2
Banneling

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2016 om 12:34.
Oud 19 december 2016, 12:33   #754
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja hoor. Spreek voor jezelf, niet voor een ander.

En voor wat je parasieten terminologie betreft:
Denkt u dat mensen die terecht een uitkering genieten blij zijn met de mensen die er misbruik van maken?

Bembem heeft zelf al aangegeven dat ze in staat is om te werken. Ze wil het gewoon niet. Gemakkelijk natuurlijk, laat anderen er maar voor opdraaien.

"Een parasiet is een organisme of een virus dat zich ten koste van een ander organisme waarmee hij samenleeft (de gastheer) in stand houdt en vermenigvuldigt. De schade aan de gastheer is niet zo groot dat deze aan de relatie ten onder gaat; in dit laatste geval spreken we van een parasitoïde."

Die definitie is perfect op de situatie van toepassing.
Oud 19 december 2016, 12:40   #755
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Denkt u dat mensen die terecht een uitkering genieten blij zijn met de mensen die er misbruik van maken?
Jouw diagnose over misbruik is niet gegarandeerd die van hen. Spreek voor jezelf dus.

Citaat:
Bembem heeft zelf al aangegeven dat ze in staat is om te werken. Ze wil het gewoon niet. Gemakkelijk natuurlijk, laat anderen er maar voor opdraaien.
Het gaat over onaanwerfbaarheid. Dat betekent niet dat je niet in staat bent om te werken. Ik was ook onaanwerfbaar.

Citaat:
"Een parasiet is een organisme of een virus dat zich ten koste van een ander organisme waarmee hij samenleeft (de gastheer) in stand houdt en vermenigvuldigt. De schade aan de gastheer is niet zo groot dat deze aan de relatie ten onder gaat; in dit laatste geval spreken we van een parasitoïde."

Het is niet meer dan uiterst grove en beledigende en in dit geval zelfs ontoepasselijke metaforisch gescheld. En ontoepasselijk niet enkel omdat ze zich niet vermenigvuldigt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2016 om 12:42.
Oud 19 december 2016, 12:49   #756
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw diagnose over misbruik is niet gegarandeerd die van hen. Spreek voor jezelf dus.

Het gaat over onaanwerfbaarheid. Dat betekent niet dat je niet in staat bent om te werken. Ik was ook onaanwerfbaar.

Het is niet meer dan uiterst grove en beledigende en in dit geval zelfs ontoepasselijke metaforisch gescheld. En ontoepasselijk niet enkel omdat ze zich niet vermenigvuldigt.
Sorry maar het gaat helemaal niet over " onaanwerfbaarheid" want daar zijn voorzieningen voor. Het gaat over uw heldin, die kan maar niet wil werken, iets wat u al of niet terecht op uw persoonlijke situatie betrekt.
Ik kan niet begrijpen dat u dergelijk gedrag nog verdedigt, wie kan maar niet wil werken, omdat je jezelf als "onaanwerfbaar" verklaart, zonder enige andere basis dan neerkijken op werk wat je wel kunt doen, is een profiteur die iedereen die terecht een uitkering krijgt, beledigt.
Oud 19 december 2016, 12:53   #757
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:

Klopt, ik ga al 17 jaar bij een psychiater en heb op niets recht. Madam gaat nog maar egge en krijgt het advies van haar psychiater zich invalide te laten verklaren zodat ze geen poetswerk meer moet doen, de psychiater zorgt wel dat de papieren in orde komen voor haar geveinsde ziekte en het lukt haar nog ook.
Daarnaast beledigt ze nog eens psychiatrische patiënten door hen als gek te bestempelen.
Oud 19 december 2016, 12:55   #758
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bembem is enkel onaanwerfbaar omdat ze lui is.

Citaat:
Het kan me niet schelen dat het grof of beledigend is. Het is de waarheid. Ze parasiteert.
Oud 19 december 2016, 12:56   #759
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry maar het gaat helemaal niet over " onaanwerfbaarheid" want daar zijn voorzieningen voor. Het gaat over uw heldin, die kan maar niet wil werken, iets wat u al of niet terecht op uw persoonlijke situatie betrekt.
Ik kan niet begrijpen dat u dergelijk gedrag nog verdedigt, wie kan maar niet wil werken, omdat je jezelf als "onaanwerfbaar" verklaart, zonder enige andere basis dan neerkijken op werk wat je wel kunt doen, is een profiteur die iedereen die terecht een uitkering krijgt, beledigt.
Dat zeggen ze van mij ook. Maar ik denk daar lichtelijk anders over.
Ik ben niet lui, ik ben prikkelbaar.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 12:57   #760
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Klopt, ik ga al 17 jaar bij een psychiater en heb op niets recht. Madam gaat nog maar egge en krijgt het advies van haar psychiater zich invalide te laten verklaren zodat ze geen poetswerk meer moet doen, de psychiater zorgt wel dat de papieren in orde komen voor haar geveinsde ziekte en het lukt haar nog ook.
Daarnaast beledigt ze nog eens psychiatrische patiënten door hen als gek te bestempelen.
Dit is inderdaad wat ik bedoelde.

In een andere draad sprak ze zich trouwens ook nog eens heel erg misprijzend uit over de mensen die wél werken. Absurd gewoon, de mensen aanvallen die haar onterecht onderhouden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be