![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin het probleem van een job stelt zich intussen niet meer, thank god, lol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#902 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doet u zo gedurende de dag? Ik zou me stierlijk vervelen. Vooral omdat u toch niet veel geld heeft om vaak op vakantie ofzo te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#903 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#904 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#905 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#906 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor een administratieve job hebben ze ook liever iemand uit BSO kantoor, tegenwoordig al hogeschool office management.
![]() |
![]() |
#907 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O maar ik verveel me absoluut niet. Dat is nu eens iets wat me bijna nooit overkomt. Ik kom zelfs tijd tekort nu m'n slaapritme weer verstoord is en ik vaak pas tegen sluiting in de supermarkt geraak. Gelukkig heb ik ook periodes dat ik overdag functioneer, zoals vandaag ^^
|
![]() |
![]() |
![]() |
#908 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verrijkers zoals u duwen het land in de ondergang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#909 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent intelligent genoeg om te werken, u bewijst dat iedere dag opnieuw. Uitschot zorgt ervoor dat onze SZ onbetaalbaar is en geworden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#910 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was buigen, barsten of werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#911 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#912 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#913 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#914 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#915 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee reservespeler ik moet niet meer op zoek naar een job, iets wat voor mij een hele opluchting is, want al dat gesolliciteer... Het heeft me zeker geen goed gedaan -> i.e. vooral een minderwaardigheidscomplex opgeleverd. Zo heb ik geleerd dat men me doorgaans als een simpel geelke ziet, en dat uiterlijke schijn alles is wanneer men op vlak van cv niet al te veel voorstelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#916 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je weet toch dat 'fod' gewoon 'federale overheidsdienst' betekent ? Dus hoe heet dat officieel ? Trouwens handicaptenzorg is toch gemeenschapsmaterie en niet federaal geregeld ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#917 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straks 'n erkende ziekte; "post (of pre)-solliciteren-stress", na zoveel erkende nepziektes kan dat er ook nog bij.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#918 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft ooit gewerkt, het was fysiek te zwaar in de poetsdienst van een hotel, u werd ontslagen en belandde op werkloosheidsuitkeringen. Daar werd u geschorst wegens domiciliefraude, u belandde op de OCMW die u wel verplichten werk te zoeken. Dus begeleidt de VDAB u, zonder gunstig resultaat, u vond geen werk. Het OCMW adviseerde een aanvraag bij het Vlaams fonds voor gehandicapten en momenteel zit u in dagtherapie, is dit uw situatie? Omdat u dagtherapie volgt heeft u voor het OCMW vrijstelling om werk te zoeken. Of u erkent wordt als persoon met handicap is nog niet besloten? Wanneer u zelf wat duidelijk was geweest over uw situatie, had dit de discussie iets eenvoudiger gemaakt. Nergens bleek dat u gemotiveerd bent om te werken. Uw uitlatingen zijn steeds gericht op " God zij dank, ik hoef voorlopig weer niets te doen"! En kutjobjes al zeker niet, want voor u is werk wat u had kunnen doen , kutbanen en dan heeft u liever uw uitkering. Op die houding werd u aangesproken en terecht, dagtherapie zegt niets, betekent niet dat je effectief een handicap hebt, het OCMW moet inderdaad alle andere wettelijke mogelijkheden onderzoeken wanneer mensen niet te activeren zijn, dus wordt ook een aanvraag bij het Vlaams fonds gedaan om uit te sluiten dat u daar recht op zou hebben, maar of dat recht er is, kunt u niet zeggen. U blijft dus of op het OCMW of krijgt een uitkering van het Vlaams fonds, ik hoop dat beide instanties eens mee lezen, denk dat het dan wel duidelijk wordt in welke zin u " gehandicapt" zou zijn? U kunt wanneer u wilt morgen beginnen ergens met dienstencheques, het volstaat gemotiveerd te zijn, te willen werken en je niet enkel als marginaal en niet gemotiveerd te presenteren. Maar u steekt uw keuze niet onder stoelen of banken, uitkering; kan me niet schelen welke zolang ik maar niet moet werken in jobs waarvoor ik wel in aanmerking kom want dat zijn kutjobs en ik kan beter, toch? Heeft u al ooit een opleiding gedaan om " beter" bereikbaar te maken? Laat me raden, nee! Ondertussen informeert u in een andere discussie wat een kind aan kleding kost...u zegt ergens anders wel geen relatie of vriend te hebben, is dat plan B, wanneer ik niets krijgt van het fonds voor gehandicapten wordt ik maar zwanger, dan krijg ik meer OCMW en een kind lijkt me wel gezellig? En dan hoef ik weer even niet te werken? Sorry wanneer u hier weinig respect krijgt, moet u eigen uitlatingen eens nalezen, om groen haar van te krijgen..en erg voor wie wel werkt , of gehandicapt is, of werk zoekt en desondanks niet zo eenvoudig vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#919 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meet dit hangt gewoon samen met de situatie, je zit op het OCMW en werken lukt niet, je gaat naar een psychiater en volgt dagtherapie dus moet het OCMW nagaan of er uit " handicap" inkomsten te halen vallen. Ze mogen immers enkel maar blijven betalen wanneer je wettelijk gezien nergens anders geld van kunt krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#920 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eenmaal dagtherapie over is vervalt die vrijstelling, tenzij ze inderdaad erkend wordt als persoon met handicap. Maar voor de rest heeft u gelijk! |
|
![]() |
![]() |