Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2016, 11:43   #901
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Enfin het probleem van een job stelt zich intussen niet meer, thank god, lol.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 11:46   #902
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Wat doet u zo gedurende de dag? Ik zou me stierlijk vervelen. Vooral omdat u toch niet veel geld heeft om vaak op vakantie ofzo te gaan.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 11:47   #903
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Een andere keer: ga ik langs zo'n interimkantoor, ik heb nog maar pas m'n cv afgegeven, zegt dat mens (ze wierp er amper een blik op) zo van "ah maar met dat kunnen we niets aanvangen, 't is hier voor bedienden". Yeah right, want het geelke met vnl enkel maar horeca & supermarkt op haar cv werd natuurlijk direct als arbeidster gecatalogeerd. Pff, ja en zo heb ik nog voorbeelden van hoe ik feitelijk als tweederangsburger werd behandeld.
GTB past mijn profiel aan op vdab-website na stage op sociale werkplaats. Ge weet hoe dat dat gaat als iemand in uw dossier foefelt, ge verschijnt weer helemaal bovenaan in de lijst van werkzoekenden. Interim belt mij voor mij administratief bediende bij Pirelli (bandenfabrikant). Aha, leuk, werken bij multinational, ik content. Vragen ze mij wat ik moest doen in die sociale werkplaats. "Sorry mijnheer, maar we zoeken een ander profiel". Dank u GTB !
Oud 22 december 2016, 11:51   #904
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
misschien moet ge minder kieskeurig zijn qua aangeboden job. Volgens mij wilt ge ergens directeur worden.
Heeft men dan nergens poetshulp nodig ??
Zipper ik wou helemaal geen directeur worden, en heb bijna uitlsuitend zitten solliciteren op jobs volgens diploma/ervaringsvereisten. Dus het is zeker niet zo dat ik te hoog mikte. Ah nee, ik wou zelfs kassierster doen etc.
Dus.....
Oud 22 december 2016, 11:53   #905
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
GTB past mijn profiel aan op vdab-website na stage op sociale werkplaats. Ge weet hoe dat dat gaat als iemand in uw dossier foefelt, ge verschijnt weer helemaal bovenaan in de lijst van werkzoekenden. Interim belt mij voor mij administratief bediende bij Pirelli (bandenfabrikant). Aha, leuk, werken bij multinational, ik content. Vragen ze mij wat ik moest doen in die sociale werkplaats. "Sorry mijnheer, maar we zoeken een ander profiel". Dank u GTB !
GTB is inderdaad een dikke merde, ik moet er ook niets van hebben. Gelukkig ben ik er vanaf. Thank god.
Oud 22 december 2016, 11:55   #906
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Zipper ik wou helemaal geen directeur worden, en heb bijna uitlsuitend zitten solliciteren op jobs volgens diploma/ervaringsvereisten. Dus het is zeker niet zo dat ik te hoog mikte. Ah nee, ik wou zelfs kassierster doen etc.
Dus.....
Wat ze hier niet begrijpen is dat ge daar met een ASO-diploma niet terecht kunt. Een 7de jaar beroeps logistiek is meer waard.
Voor een administratieve job hebben ze ook liever iemand uit BSO kantoor, tegenwoordig al hogeschool office management.
Oud 22 december 2016, 12:00   #907
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat doet u zo gedurende de dag? Ik zou me stierlijk vervelen. Vooral omdat u toch niet veel geld heeft om vaak op vakantie ofzo te gaan.
O maar ik verveel me absoluut niet. Dat is nu eens iets wat me bijna nooit overkomt. Ik kom zelfs tijd tekort nu m'n slaapritme weer verstoord is en ik vaak pas tegen sluiting in de supermarkt geraak. Gelukkig heb ik ook periodes dat ik overdag functioneer, zoals vandaag ^^
Oud 22 december 2016, 12:06   #908
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wederom haspel je alles weer door elkaar. Ik ben niet via de mutualiteit gegaan maar werd door de Vdab & co de psychiatrie ingeduwd waardoor ik nu officieel zwaar gehandicapt werd verklaard met vrijstelling ivm het zoeken naar werk. Jawel Alice, "zwaar gehandicapt". En vul ik m'n vrije tijd met creatieve dagbesteding. Iets wat m'n begeleiding overigens erg op prijs stelt. En nu mag je op je kop gaan staan, het is nu eenmaal zo. Tja, is niet mijn schuld dat jij niet zo goed op de hoogte bent van het reilen & zeilen in de sociale en medische sector.
Gewoon de schaamte voorbij.
Verrijkers zoals u duwen het land in de ondergang.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 12:08   #909
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wou werken maar werd de toegang geweigerd. De weinige jobs die ik mocht uitoefenen waren dan nog eens veelal via piston. Zelfs het Ocmw wou mij niet via art.60 aan het werk helpen. En dan krijg ik hier te horen dat het allemaal mijn schuld is, tja........
De schuld van u zelf.
U bent intelligent genoeg om te werken, u bewijst dat iedere dag opnieuw.
Uitschot zorgt ervoor dat onze SZ onbetaalbaar is en geworden is.
Oud 22 december 2016, 12:09   #910
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat de Vdab hun advies naar hen toe luidde dat ik volgens hen een aanvraag Fod moest indienen. Vermits het Ocmw nagaat of alle andere bronnen van inkomen uitgeput werden moest ik dus die aanvraag alsnog indienen. Tja, het was buigen of barsten.......
Het was buigen, barsten of werken.
Oud 22 december 2016, 12:10   #911
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ga verdorie werken. wip eens binnen bij een interim-kantoor. Er zijn deeltijdse jobs bij de vleet. Als je dat niet doet dan betekent het dat ze jou een veel te hoge uitkering geven.
Inderdaad.
Oud 22 december 2016, 12:11   #912
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een andere keer: ga ik langs zo'n interimkantoor, ik heb nog maar pas m'n cv afgegeven, zegt dat mens (ze wierp er amper een blik op) zo van "ah maar met dat kunnen we niets aanvangen, 't is hier voor bedienden". Yeah right, want het geelke met vnl enkel maar horeca & supermarkt op haar cv werd natuurlijk direct als arbeidster gecatalogeerd. Pff, ja en zo heb ik nog voorbeelden van hoe ik feitelijk als tweederangsburger werd behandeld.
Dat Geelke had toch bij gestudeerd, of was dat maar om te lachen?
Oud 22 december 2016, 12:12   #913
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De schuld van u zelf.
U bent intelligent genoeg om te werken, u bewijst dat iedere dag opnieuw.
Uitschot zorgt ervoor dat onze SZ onbetaalbaar is en geworden is.
Thanks ^^
Oud 22 december 2016, 12:13   #914
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat Geelke had toch bij gestudeerd, of was dat maar om te lachen?
Dat was nog van voor m'n opleiding bij Vdab....
Oud 22 december 2016, 12:23   #915
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Nee reservespeler ik moet niet meer op zoek naar een job, iets wat voor mij een hele opluchting is, want al dat gesolliciteer... Het heeft me zeker geen goed gedaan -> i.e. vooral een minderwaardigheidscomplex opgeleverd. Zo heb ik geleerd dat men me doorgaans als een simpel geelke ziet, en dat uiterlijke schijn alles is wanneer men op vlak van cv niet al te veel voorstelt.
Oud 22 december 2016, 13:25   #916
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat de Vdab hun advies naar hen toe luidde dat ik volgens hen een aanvraag Fod moest indienen. Vermits het Ocmw nagaat of alle andere bronnen van inkomen uitgeput werden moest ik dus die aanvraag alsnog indienen. Tja, het was buigen of barsten.......
Je hebt het almaar over die aanvraag Fod...

Je weet toch dat 'fod' gewoon 'federale overheidsdienst' betekent ? Dus hoe heet dat officieel ?

Trouwens handicaptenzorg is toch gemeenschapsmaterie en niet federaal geregeld ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 13:32   #917
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee reservespeler ik moet niet meer op zoek naar een job, iets wat voor mij een hele opluchting is, want al dat gesolliciteer... Het heeft me zeker geen goed gedaan -> i.e. vooral een minderwaardigheidscomplex opgeleverd. Zo heb ik geleerd dat men me doorgaans als een simpel geelke ziet, en dat uiterlijke schijn alles is wanneer men op vlak van cv niet al te veel voorstelt.
Dat is wat je je behandelende geneeshe(e)r(en), psychiater, 't VDAB & zowat iedereen wijsmaakt maw de racismekaart trekken, en de politiek correcte broekschijtende bende durft niet anders dan je "vrijstellen" om met goed fatsoen van je af te zijn, omdat ze nu eenmaal zo gehersenspoeld zijn om de SJW uit te hangen en ze 't niet in hun wereldvreemd verstand kunnen vatten dat ze gewoon voor de aap gehouden worden.
Straks 'n erkende ziekte; "post (of pre)-solliciteren-stress", na zoveel erkende nepziektes kan dat er ook nog bij.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 14:03   #918
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice je bent de dingen weer uit z'n verband aan het trekken. Ik zou al heel content geweest zijn met een job als kassierster. Het moest heus geen super baan zijn. En nee ik kijk niet neer op kleinere jobjes. Anders was ik geen poetsdienst gaan doen destijds in een hotel. Want ja, ik voelde me niet te goed daarvoor by the way, maar hield het fysiek niet op langere termijn uit. Zodoende ben ik op de dop teruggevallen. Mag het nog ja, ik zie trouwens niet in waarom iemand uit BSO wel kassierster zou mogen doen en ik die tenslotte uit ASO kwam dan maar volgens jouw uitspraken tot aan haar pensioen de poetsmadam mag gaan spelen. Awel Alice ik heb dan geen MBA, Phd of whatever, maar ik heb wel wat meer in m'n mars dan zo'n kutjobje m'n hele leven lang te ondergaan. En dat is mijn goed recht vermits ik officieel vrijstelling kreeg. Re-Nah!!
Dus, ik vat samen wat u al allemaal gezegd heeft.
U heeft ooit gewerkt, het was fysiek te zwaar in de poetsdienst van een hotel, u werd ontslagen en belandde op werkloosheidsuitkeringen.
Daar werd u geschorst wegens domiciliefraude, u belandde op de OCMW die u wel verplichten werk te zoeken.
Dus begeleidt de VDAB u, zonder gunstig resultaat, u vond geen werk.

Het OCMW adviseerde een aanvraag bij het Vlaams fonds voor gehandicapten en momenteel zit u in dagtherapie, is dit uw situatie?
Omdat u dagtherapie volgt heeft u voor het OCMW vrijstelling om werk te zoeken.

Of u erkent wordt als persoon met handicap is nog niet besloten?
Wanneer u zelf wat duidelijk was geweest over uw situatie, had dit de discussie iets eenvoudiger gemaakt.

Nergens bleek dat u gemotiveerd bent om te werken. Uw uitlatingen zijn steeds gericht op " God zij dank, ik hoef voorlopig weer niets te doen"!
En kutjobjes al zeker niet, want voor u is werk wat u had kunnen doen , kutbanen en dan heeft u liever uw uitkering.

Op die houding werd u aangesproken en terecht, dagtherapie zegt niets, betekent niet dat je effectief een handicap hebt, het OCMW moet inderdaad alle andere wettelijke mogelijkheden onderzoeken wanneer mensen niet te activeren zijn, dus wordt ook een aanvraag bij het Vlaams fonds gedaan om uit te sluiten dat u daar recht op zou hebben, maar of dat recht er is, kunt u niet zeggen.
U blijft dus of op het OCMW of krijgt een uitkering van het Vlaams fonds, ik hoop dat beide instanties eens mee lezen, denk dat het dan wel duidelijk wordt in welke zin u " gehandicapt" zou zijn?

U kunt wanneer u wilt morgen beginnen ergens met dienstencheques, het volstaat gemotiveerd te zijn, te willen werken en je niet enkel als marginaal en niet gemotiveerd te presenteren.
Maar u steekt uw keuze niet onder stoelen of banken, uitkering; kan me niet schelen welke zolang ik maar niet moet werken in jobs waarvoor ik wel in aanmerking kom want dat zijn kutjobs en ik kan beter, toch?

Heeft u al ooit een opleiding gedaan om " beter" bereikbaar te maken? Laat me raden, nee!
Ondertussen informeert u in een andere discussie wat een kind aan kleding kost...u zegt ergens anders wel geen relatie of vriend te hebben, is dat plan B, wanneer ik niets krijgt van het fonds voor gehandicapten wordt ik maar zwanger, dan krijg ik meer OCMW en een kind lijkt me wel gezellig?

En dan hoef ik weer even niet te werken? Sorry wanneer u hier weinig respect krijgt, moet u eigen uitlatingen eens nalezen, om groen haar van te krijgen..en erg voor wie wel werkt , of gehandicapt is, of werk zoekt en desondanks niet zo eenvoudig vindt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 14:07   #919
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Je hebt het almaar over die aanvraag Fod...

Je weet toch dat 'fod' gewoon 'federale overheidsdienst' betekent ? Dus hoe heet dat officieel ?

Trouwens handicaptenzorg is toch gemeenschapsmaterie en niet federaal geregeld ?
Ja, je moet een aanvraag doen bij het Vlaams fonds voor personen met een handicap.
Meet dit hangt gewoon samen met de situatie, je zit op het OCMW en werken lukt niet, je gaat naar een psychiater en volgt dagtherapie dus moet het OCMW nagaan of er uit " handicap" inkomsten te halen vallen.
Ze mogen immers enkel maar blijven betalen wanneer je wettelijk gezien nergens anders geld van kunt krijgen.
Oud 22 december 2016, 14:09   #920
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat is wat je je behandelende geneeshe(e)r(en), psychiater, 't VDAB & zowat iedereen wijsmaakt maw de racismekaart trekken, en de politiek correcte broekschijtende bende durft niet anders dan je "vrijstellen" om met goed fatsoen van je af te zijn, omdat ze nu eenmaal zo gehersenspoeld zijn om de SJW uit te hangen en ze 't niet in hun wereldvreemd verstand kunnen vatten dat ze gewoon voor de aap gehouden worden.
Straks 'n erkende ziekte; "post (of pre)-solliciteren-stress", na zoveel erkende nepziektes kan dat er ook nog bij.
Die " vrijstelling" geldt enkel omdat onze heldin dagtherapie volgt, en betreft de verplichting tot activering, ook voor wie OCMW trekt.
Eenmaal dagtherapie over is vervalt die vrijstelling, tenzij ze inderdaad erkend wordt als persoon met handicap.
Maar voor de rest heeft u gelijk!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be