Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2016, 13:12   #121
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
leugens.
https://en.wikipedia.org/wiki/Euroma...out_Euromaidan

Nee hoor, zij spreken daar over 75 tot 80%, dat is een meerderheid, ik weet dat je met dat soort dingen problemen hebt.
In mijn ervaring was het nog hoger, maar ik was enkel in Kiev en Lviv, in de praktijk kwam ik in 2013-2014 NIEMAND tegen in Oekraiene die anti-maidan was. Maar die steekproef was natuurlijk nogal beperkt.

Citaat:
Nu ligt de populariteit van het regime dat Maidan aan de macht bracht op lager dan 5%, de levensstandaard is nog nooit zo laag geweest de laatste 60 jaar.
Niet vanwege Maidan maar vanwege de russische acties om Oekraiene te saboteren, dat is je nog maar een keer of 50 uitgelegd, niet dat het de Oekraieners zal stoppen om zich van rusland af te keren, de haat zit er nu zo diep in dat de splitsing definitief is.

Overigens worden ze hierin grotendeels gevolgd door hun west- en Noord-europese broeders.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 14:45   #122
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wat zit je dan te mekkeren dat Le Pen geld zou krijgen van Poetin? Mocht het van Poetin komen dan zou er toch een andere bank klaarstaan om het FN te financieren. Uw inzicht is voor de zoveelste keer vertroebeld ofwel doe je gewoon alsof.
Voor de trageren onder ons : ze heeft geld gekregen, 9 mio euro meer bepaald. Probeer het aub te snappen.
Ik moet er toch geen tekening bij zetten ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 15:13   #123
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is er agressief aan NAVO-troepen in een land dat daar zelf om gevraagd heeft?

Vliegen NAVO-toestellen in Russisch luchtruim? Maken NAVO-landtroepen aanstalten om de Litouws-Russische grens over te steken?

Ik denk dat het concept "agressiviteit" hier heel ver gezocht is.
Dus als Rusland en China raketten en troepen zouden plaatsen in Cuba zou de VS dat volgens U gewoon moeten aanvaarden?
Wel, ze hebben dat niet aanvaard, meer zelfs het leidde bijna tot WOIII.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 15:14   #124
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit? Er zijn wel enkele schuchtere pogingen geweest, maar om de een of andere reden heeft de Russische militaire top daar uiteindelijk geen ernstig werk van gemaakt.

Lees maar eens goed:

https://en.wikipedia.org/wiki/January_Events_(Lithuania)
In de praktijk werden al die republieken zelfstandig zonder bloedvergieten. De laatste keer dat enkele staten zich uit de Verenigde Staten wilden losrukken ging het wel anders...
Oud 29 december 2016, 15:20   #125
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

parcifal

Citaat:
Nee hoor, zij spreken daar over 75 tot 80%, dat is een meerderheid, ik weet dat je met dat soort dingen problemen hebt.
In mijn ervaring was het nog hoger, maar ik was enkel in Kiev en Lviv, in de praktijk kwam ik in 2013-2014 NIEMAND tegen in Oekraiene die anti-maidan was. Maar die steekproef was natuurlijk nogal beperkt.
U lijdt aan een speciale aandoening waar mijn 7 jarige zoon ook last van lijkt te hebben. Hij hoort enkel wat hij wil horen, als ik zeg, "vandaag gaan we naar plopsaland" dat blijkt zijn gehoor uitstekend, als ik zeg "tijd om te gaan slapen" lijkt hij plots aan gehoorverlies te lijden.

Nog eens speciaal voor U:

According to December 2013 polls (by three different pollsters) between 45% and 50% of Ukrainians supported Euromaidan, while between 42% and 50% opposed it.[132][133][134] The biggest support for the protest can be found in Kiev (about 75%) and western Ukraine (more than 80%).[132][135] Among Euromaidan protesters, 55% were from the west of the country, with 24% from central Ukraine and 21% from the east.[136]
According to a January poll, 45% of Ukrainians supported the protests, and 48% of Ukrainians disapproved of Euromaidan.[138]

https://en.wikipedia.org/wiki/Euroma...out_Euromaidan

Citaat:
Niet vanwege Maidan maar vanwege de russische acties om Oekraiene te saboteren, dat is je nog maar een keer of 50 uitgelegd, niet dat het de Oekraieners zal stoppen om zich van rusland af te keren, de haat zit er nu zo diep in dat de splitsing definitief is.
U mag het ook nog 100 keer uitleggen vanaf uw eigen zeer subjectief standpunt. Je kunt ook zeggen dat de democratisch verkozen president verjaagd werd door uiterst-rechts schorriemorrie, gesteund door het Westen, en dat een groot deel van de Oekraïense bevolking het daar niet mee eens was, en in opstand kwam. En dan spreek ik net zo zeer de waarheid als U.
En ja, DAAROP volgde Russische steun aan de opstandelingen en separatisten.

Overigens zien Servië, Bulgarije, Macedonië, Kyrgyzstan, Kasakstan, Belarus, en Bosnië de VS als belangrijkste bedreiging van hun land.

http://www.gallup.com/poll/190415/ea...a-threats.aspx

Overigens, de EU sancties tegen Rusland doen de EU-landen meer pijn dan de Russen, volgens opiniepeilingen. De meerderheid in de Oost-Europese landen wil die sancties afgeschaft zien.

http://www.gallup.com/poll/191141/ru...campaign=tiles

Toch werden die sancties opnieuw verlengd, zonder enig publiek debat, door "onze" leiders die dan verwonderd zijn dat de bevolking geen vertrouwen meer in hen heeft.
De officiële reden voor die verlenging is dat Minsk niet geïmplementeerd werd. Natuurlijk niet, volgens OVSE blijkt dat vooral de Oekraïense zijde de rebellen blijft bestoken, en het parlement in Kiev weigert de vereiste federalisering door te voeren.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 december 2016 om 15:41.
Oud 29 december 2016, 15:35   #126
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, lang leven Maidan
http://www.gallup.com/poll/187985/uk...campaign=tiles
The percentage of residents who report being satisfied with their standard of living has dropped from 27% to 17% over the past year, while the percentage of Ukrainians who view the country's economic situation as "poor" jumped from 62% in 2014 to 79% in 2015.
Oud 29 december 2016, 15:45   #127
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor de trageren onder ons : ze heeft geld gekregen, 9 mio euro meer bepaald. Probeer het aub te snappen.
Ik moet er toch geen tekening bij zetten ?
Ja, en nogmaals, en dan?
JE kunt zeggen dat het onethisch is van de Russen om zich et westerse politiek te bemoeien (als dat al waar is) maar moest het Westen nu eens stoppen met zich te bemoeien in de ex-Sovjet-Unie, en dan spreken we over zaken als het omverwerpen van een democratisch verkozen president, niet over het lekken van mails of bankleningen.
Oud 29 december 2016, 17:00   #128
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De elite probeert de opstand tegen de liberale kliek die de EU overheerst af te doen als de hand van Poetin, probeert een externe vijand te zoeken...
De elite? definieer die eens?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 17:08   #129
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en nogmaals, en dan?
JE kunt zeggen dat het onethisch is van de Russen om zich et westerse politiek te bemoeien (als dat al waar is) maar moest het Westen nu eens stoppen met zich te bemoeien in de ex-Sovjet-Unie, en dan spreken we over zaken als het omverwerpen van een democratisch verkozen president, niet over het lekken van mails of bankleningen.
Ik denk dat ik mij al meer dan duidelijk heb afgezet tegen de praktijken van het westen in de Oekraïne affaire...
Maar dat neemt niet weg dat het onfris is dat rusland politieke partijen steunt in frankrijk.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 00:49   #130
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De elite? definieer die eens?
De "Bilderberg" groep onder andere...
De top van de banken, de belangrijkste partijen, belangrijkste media, belangrijkste industriëlen, etc. één kliek.
Oud 30 december 2016, 00:50   #131
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk dat ik mij al meer dan duidelijk heb afgezet tegen de praktijken van het westen in de Oekraïne affaire...
Maar dat neemt niet weg dat het onfris is dat rusland politieke partijen steunt in frankrijk.
Tit for tat noemen ze dat. Maar de Russen passen nog maar een fractie toe van wat het Westen in andere werelddelen zich denkt te kunnen veroorloven.
Wat in Oekraïne gebeurde was een "eyeopener" zoals ze zeggen in het Engels.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 december 2016 om 00:52.
Oud 30 december 2016, 00:55   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en nogmaals, en dan?
De ex-Sovjetunie is ex. Als dus naties uit dat oude verband toenadering zoeken tot het Westen, is dat hun soevereine en vrije keuze. Daar heeft Moskou niets mee over te zeggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 00:57   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de praktijk werden al die republieken zelfstandig zonder bloedvergieten. De laatste keer dat enkele staten zich uit de Verenigde Staten wilden losrukken ging het wel anders...
Was er iemand anders dan Gorbatsjov aan zet geweest, dan was het ook op bloedvergieten geëindigd.
Oud 30 december 2016, 00:57   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als Rusland en China raketten en troepen zouden plaatsen in Cuba zou de VS dat volgens U gewoon moeten aanvaarden?
Wel, ze hebben dat niet aanvaard, meer zelfs het leidde bijna tot WOIII.
U speelt weer hetzelfde spelletje. Dus ja, de rechten gelden voor iedereen.
Oud 30 december 2016, 01:00   #135
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Overigens worden ze hierin grotendeels gevolgd door hun west- en Noord-europese broeders.
Griekenland moet je trouwens met een korrel zout nemen. Als het om de Russen gaat, laten de Grieken het gemeenschappelijke spirituele wortels spelen. Beide zijn orthodox. Het houdt dus zeker geen goedkeuring in van de Russische politiek.
Oud 30 december 2016, 01:24   #136
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ex-Sovjetunie is ex. Als dus naties uit dat oude verband toenadering zoeken tot het Westen, is dat hun soevereine en vrije keuze. Daar heeft Moskou niets mee over te zeggen.
Probleem is dat de NAVO en het Westen nooit zomaar uiteen zal vallen, daarvoor is de controle te sterk. En landen die de alliantie vrijwillig willen verlaten, krijgen te maken met "gladio" en andere mechanismen die in werking zullen treden.
Moest Luxemburg een Russiche militaire basis aanvaarden, ik denk wel dat dat niet zomaar aanvaard zal worden in Brussel en Washington, om het eufemistisch uit te drukken...
Oud 30 december 2016, 01:24   #137
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probleem is dat de NAVO en het Westen nooit zomaar uiteen zal vallen, daarvoor is de controle te sterk. En landen die de alliantie vrijwillig willen verlaten, krijgen te maken met "gladio" en andere mechanismen die in werking zullen treden.
Moest Luxemburg een Russiche militaire basis aanvaarden, ik denk wel dat dat niet zomaar aanvaard zal worden in Brussel en Washington, om het eufemistisch uit te drukken...
Oud 30 december 2016, 01:26   #138
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was er iemand anders dan Gorbatsjov aan zet geweest, dan was het ook op bloedvergieten geëindigd.
Ja, maar dan was de Sovjet-Unie een gebleven, en had de meerderheid van de bevolking het nu beter.
Oud 30 december 2016, 01:30   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar dan was de Sovjet-Unie een gebleven, en had de meerderheid van de bevolking het nu beter.
U mag dat dromen. Maar meer dan een droom is het niet.
Oud 30 december 2016, 10:50   #140
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U mag dat dromen. Maar meer dan een droom is het niet.
Denk je dat China beter zou geweest zijn moest "Tien An Men" gelukt zijn?
Eind jaren 90 was het BNP per inwoner nog de helft van eind jaren 80 in Rusland en de andere ex-Sovjet republieken...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be