![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.ringtv.be/video/incident-...lanciers-halle
"In De Rand blijft de problematiek van Nederlandsonkundige hulpverleners aanslepen, althans zo moet blijken uit een video die een kijker ons toestuurde van een incident op tweede kerstdag toen een man bewusteloos viel op de Ninoofsesteenweg in Halle. Volgens de getuige werden onmiddellijk de hulpdiensten verwittigd, maar die zouden pas pas na 20 minuten ter plaatse gekomen zijn. Ze kwamen vanuit de hulppost van het Waalse Tubize. Volgens omstaanders kenden de hulpverleners bovendien geen Nederlands, waardoor het slachtoffer hen niet begreep. De omstaanders deden dienst als tolk. Zij stellen zich nu ernstig vragen bij zo'n gang van zaken omdat die tot gevaarlijke of zelfs levensbedreigende situaties kan leiden ." Hebben Vlaamse gekwetsten dan nog steeds geen recht op hulp in hun eigen taal in gans Vlaanderen ? Maar o wee ,als een Franstalige gangster voor de rechtbank moet komen ,die krijgt direct alles in het Frans voorgeschoteld. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 30 december 2016 om 08:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Zou je niet eerder foeteren op het feit dat Vlaamse hulpdiensten zelfs geen eenvoudige ambulanceopdracht kunnen uitvoeren?
De Franstaligen halen hier maar weer eens de kastanjes uit het vuur voor de slecht georganiseerde Vlaampjes.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom kwamen die brancardiers uit Tubeke en niet uit Halle.? Dus alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse Onafhankelijkheid. ![]() Enkel Vlaamse brancardiers in Vlaanderen en Waalse Brancardiers in Wallonië, weg met die Belgische mengelmoes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe is het gesteld met die hun nederlands ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkele toegesnelde hulpverlener uit Tubeke sprak Nederlands. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 30 december 2016 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat verkiest u? Een Franstalige die komt opdagen, of een Nederlandstalige die koffie zit te slurpen in de kantine van het hospitaal?
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Om goed te kunnen vragen waar iemand pijn heeft is basiskennis van het Nederlands inderdaad noodzakelijk maar waarschijnlijk is het wachten op iemand die alleen Pools spreekt u langs de weg intubeert voordat u uw mening herziet.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik herinner me een artikeltje dat er een overschot aan Franstalige medici was ontstaan omdat men zich daar niet aan de 'quota' heeft gehouden tegen de afspraken in.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou helpen mocht u ons de correcte Nederlandse benaming kunnen geven voor dat "intuberen". Ik heb zo een vaag vermoeden wat het is maar het Nederlands equivalent is mij onbekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, ik hoop, mocht u als patiënt in dergelijke concrete situatie terechtkomen, dat uw kennis van "la terminologie médicale du français" zeer goed is. Ik zelf ken redelijk goed Frans, maar als hulpeloze patiënt ergens op een voetpad zou ik het medisch gebrabbel van zo'n Nederlandsonkundige ook niet appreciëren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Naar mijn weten zijn er geen quota voor verplegers.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 30 december 2016 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is natuurlijk ingewikkelder: moest die Vlaming onwel geworden zijn in Wallonie, moet men dan Vlaamse ambulanciers oproepen of Franstaligen omdat ze er rapper zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Even Apeldoorn bellen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat wij nog steeds een drietalig land waren ...
Nederlands, Frans, Duits. Het Engels omdat ver de rest van de wereld dat spreekt of er min of meer een mondje kennis van heeft? Misschien had men van dat Engels, zoals verschillende andere landen dat doen, de eerste taal moeten maken? Daar is nog al wel eens een discussie over geweest dacht ik. Maar zou het veel dingen niet vergemakkelijken of zie ik dar weer maar eens totaal verkeerd? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat betekent niet dat men van dergelijke niet-ideale situaties de regel moet maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 30 december 2016 om 10:06. |
||
![]() |