![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 december 2016 om 01:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees gerust. LOL.
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 30 december 2016 om 04:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 30 december 2016 om 04:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of zou het zijn omdat hij graag konijn speelt en schrik heeft doodgereden te worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben voorstander dat men die uitzonderingen enkel en alleen zou voorzien op die plaatsen waar niet systematisch zware verkeersongevallen gebeuren. En dan moet je toegeven: er gebeuren op veel plaatsen zulke ongevallen. Maar nu komt mijn zwaarste kritiek op jouw post. Jij doet uitschijnen dat waar men 70 per uur maar mag rijden, dit aanleiding zou geven tot het uitkiezen van een andere route, namelijk een sluiproute. Wel, als je ergens 70 mag en kan rijden (door gebrek aan file), dan kiest niemand een omweg, omdat het te traag zou gaan ... Niemand. Ik denk dat jij snelheidsverslaafd bent. Liever 5 kinderen per jaar meer dood in het verkeer, dan een beetje je snelheid matigen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er 's nachts daar openbare verlichting ? Gaan ze eerst zien of er ongevallen gebeuren aan een regime van 70 per uur, en dan eventueel optrekken, of omgekeerd ? Maar in principe lijkt het me inderdaad een weg waar 90 geschikt zou lijken. (niet dat ik de weg al gereden heb; juist maar op google maps bekeken ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoiets wordt beslist door de gemeente en AWV. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Minister-President
|
![]() Hier in de buurt moet ik met een vergrootglas zoeken naar wegen waar 90 rijden toegelaten is. Hier wordt quasi overal al jaren een 70 km beleid gevoerd. Ik betrap me er op dat ik op 90-wegen of in het buitenland met 80-wegen ook niet sneller rijdt dan 70. De macht der gewoonte.
De nieuwe wetgeving is slechts een bevestiging van wat er in de praktijk reeds jaren bestaat. En ja, misschien vallen hier en daar nu (delen van) wegen waar 90 mocht, nu onder de 70 regel. Maakt weinig uit in de praktijk. Er is niks zo vermoeiend als constant op een hoofdweg buiten de bebouwde kom je af te vragen of je ergens misschien een bord van 70 gemist hebt of niet. Die vraag moet je je nu niet meer stellen. Eenvormigheid troef. Makkelijk toch.
![]() |
#116 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik goed lees geldt deze nieuwe regel enkel voor de gewest wegen. Op wikipedia lees ik het volgende: Citaat:
Citaat:
Of ben ik mis? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed opgemerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dat zou dan ook betekenen dat de Vlaamse overheid bedrog pleegt. Laatst gewijzigd door pajoske : 30 december 2016 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |