![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wegens de Belgische structuur krijgen nu Nederlandstalige patiënten Franstalige zorgverleners in Vlaanderen voorgeschoteld. Afschaffen die praktijken ." Graag gedaan.
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch ook niet onredelijk om te verlangen dat ambulanciers of hospitalen die een tweetalig gebied bestrijken tweetalig moeten zijn ?
Ik ben ook verplicht 3-talig moeten worden voor mijn werk, ook al heb ik geen talen gestudeerd of doe ik niks taalkundig. Als ik dat kan, kan medisch personeel dat volgens mij ook.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 1 januari 2017 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze moeten dan een beroep doen op ofwel Tubeke, ofwel Erasmus. De meest dichtbijzijnde 'Vlaamse' MUG is, behoudens vergissing, het AZ in Jette. Het is niet alleen vrij ver (30km), maar om in Halle te geraken moet de ambulance ook nog ofwel de Ring nemen, ofwel door Brussel door rijden. Onbegonnen werk...
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En jij zegt dat?
![]() Bon, weet je nu al wat "quote" betekent, of nog steeds niet?
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 1 januari 2017 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb alle begrip voor de situatie na uw uitleg. Maar ik heb ook 15 jaar in Brussel gewerkt en men heeft mij na een inloopperiode nooit gevraagd of ik het moeilijk had met de taal van Voltaire. En ondanks 90 % van mijn werk bestond in een voor mij vreemde taal heb ik nooit één vermolmde Belgische frank meer getrokken voor mijn vermeende tweetaligheid. Maar dat waren toen andere tijden. De mensen hadden toen nog een hoger IQ. Akkoord. Nederlands is geen gemakkelijke taal voor anderen met een latinistisch brein. Maar voor mij is de oplossing eenvoudig. Mocht ik ooit in een ziekenwagen vervoerd worden en er was een brancardier of verpleger, die niet groen achter zijn oren zag; die mij niet kon geruststellen of helpen via een voor mij verstaanbare argumentatie dan zou het niet lang duren; als ik nog kon tenminste; of ik had hem bij zijn familiejuwelen. En hij zou heel tevreden zijn als ik die loste bij aankomst in het ziekenhuis. Hij zou wel rood zijn achter zijn oren dan. Ik heb geen compassie met "die-hards" als het in de contreien van Brussel is. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 1 januari 2017 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Leterme. Wie is da? Is dat die vent die atoma-schriftjes met kusjes verstuurde via zijn GSM en die dacht dat het alle dagen van het jaar Nieuwjaar was? Ik heb gehoord dat die verkrampte uiervingers had gekregen bij het melken van de koe. Ze hebben hem bij de CD&V in hold-on geplaatst omdat af en toe een outsider nog een koers wint. Hij leeft toch nog? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zucht, nu ben je met stroop aan het smeren. Teveel gedronken gisteren? Op de duur ga je nog zeggen dat indien jij dat kunt dat alle bonobo's uit de zoo dat ook moeten kunnen. Trôp is teveel hoor. ![]() Een beetje zelfrespect zou je sieren! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is de eerste keer dat ik de Franstalige ambulanciers Bonobo's hoor noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je aanvaard een job of je aanvaard hem niet. Aan mij hebben ze destijds ook niet gevraagd of ik de Franse taal beheerste. Ik stel alleen dat ik verwacht dat iemand; na de inloopperiode weliswaar; in een tweetalig gebied verondersteld wordt om zich in de twee talen; toch rudimentair; te kunnen uitdrukken. Misschien weet jij wel wie ik ben? ![]() Ik heb wel op dit forum vroeger reeds gezegd dat Nederlanders; als ze willen opvallen tussen soortgenoten; graag Frans spreken en geen Engels. En waarom? Wel eenvoudig. In Nederland spreken er velen Engels. Dus als je de nodige pretentie hebt dan uit je dat het best in een taal waarbij je vermoed dat anderen je niet van antwoord gaan dienen. Maar als ik je een advies mag geven als Nederlander dan moei je U best niet met onze Belgische problematiek inzake taalbeheersing. Want je weet niet bij voorbaat in welk kruidvat je zal terecht komen. Ik heb vele Nederlanders gekend op diverse campings in België en er zijn er meerdere die op hun bek zijn gegaan door zich te moeien in deze materie. En verwacht nu niet dat de Walen uw goodwill in dank zullen aanvaarden. Sommigen zijn momenteel zo opgefokt dat de minste fout die U verraadt zal gebruikt worden om tegenstand en vijandigheid te verantwoorden. Weet dus waar je aan begint. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas, die keuze heb ik niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vraag je in Frankrijk ook of iemand officiële hulp verkiest van iemand die geen woord frans spreekt of verstaat? Ze vallen achterover van verontwaardiging alleen al als je dat durft voor te stellen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een enorme verrijking zou moeten zijn voor heel het land is dus duidelijk een enorme verarming geworden dank zij franstalig bekrompen en facistisch geleuter??? Hoe noem je een volksmening die tegen heug en meug in stand wordt gehouden en met alle middelen gevoed wordt door een door en door ééntalige facistische overheid dat in een land van 10 miljoen inwoners (met nu 1 miljoen ingevoerde hoofdzakelijk franstalige vreemdelingen) en met zes miljoen Vlamingen het Nederlands er niet toe doet en dat het tegen de elementaire franstalige mensenrechten zou zijn dat aan die minderheid van franstaligen gevraagd wordt om een deftig woordje Nederlands te leren??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jullie weten er waarschijnlijk niks van. Hier voren in de topic zit er iemand uit Nederland en die zal jullie beiden wel vertellen hoe je de problemen kan en moet oplossen. Ik gebruikte het woord "kroonjuwelen" in een vorige bijdrage. Misschien stoorde hem dat? ![]() Nu ja; lachen wordt hier ook al gevaarlijk op dit forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |