![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
1-Je hebt gelijk, 2-Nee nee jij hebt gelijk, 1-Ja maar toch heb je overschot van gelijk, 2-Ja dat is waar maar je hebt weerom je gelijk bewezen, 1-Wat ook bewijst dat jij overloopt van gelijk, 2-BTW heb ik al gezegd dat jij een waardig en goede debatter bent ik treed graag in discussie met u, 1-Wa maar u moet niet onderdoen hoor, je weet je gelijk wel te halen En zo verder, vul maar aan ![]() Laatst gewijzigd door Hoomer : 4 januari 2017 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, waarom ook niet.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die dergelijke succesfilms zoals De Hert heeft gemaakt en nu zowat bankroet is die heeft het enkel aan zichzelf te danken, hij geeft dit trouwens zelf ook toe. Ik heb geen medelijden met De Hert net zomin als ik medelijden heb met de eerste de beste klaploper die loopt te bedelen. Hij mag geld vragen aan zijn linkse vriendjes want ik geloof er ook geen bal van dat hij €100K in zijn eigen filmproject heeft gestoken. Ofwel heeft hij zich altijd laten bedonderen bij de opbrengst van zijn films ofwel kan hij niet met geld omgaan en ik gok op het tweede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of misschien is het omdat de Vlaamse film sinds 2003 een ongeloofelijke vooruitgang heeft geboekt... En hij als communist niet meer mee wil...
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Robbe dacht dat het succes eeuwigdurend was,en vooral dat de vrienden van destijds tijdens zijn succesperiode vrienden voor eeuwig waren.. Als je zoals hij destijds de grote Jan kon uithangen,moet je maar gelijk accepteren,dat als het wat minder gaat je maar gelijk moet aanpassen... Kan je dat niet,dan moet je maar vaststellen dat die vrienden van destijds helemaal géén echte vrienden blijken te zijn maar eerder profiteurs die alleen maar je vriend zijn zolang je succes hebt... De Robbe heeft een harde les geleerd.... Hij had beter moeten weten.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Robbe De Hert was tenminste iemand die het óók aandurfde het leven in het toenmalige Vlaanderen en in bepaalde milieus te tonen zoals het was. Het waren realistische films met dito eigentijdse taal van jaren '50 en '60. En deze keer eens geen films met een 'pastoor Munte', noch speelde het verhaal zich af rond de kerk of op een andere Vlaamse boerderij op het platteland of in de 19de of begin 20ste eeuw. Zoals dat toen vaak het geval was met die langdradige zichzelf steeds herhalende Vlaamse films. En als De Hert dit dan toch eens deed, dan was dat weer op een vrij realistische wijze. Zonder franjes. Natuurlijk, pseudo Hollanders kunnen zulke films maar moeilijk appreciëren. Het zij zo. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2017 om 08:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Robbe_De_Hert Ik lees ook dit: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van Looy & Verheyen namen elk bijbaantjes en die eerste is ook een sos, dus zo lastig kan het toch allemaal niet zijn? De Hert had in 2012 nog geen 200 stemmen geloof ik. Maar, met de PVDA in opmars komt het nog goed...
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze noemen dat belastingen. Ze kennen ook maar één soort belastingen, namelijk hoge belastingen. Vanaf dat je meer dan 1500 bruto per maand verdient, moet ge zwaar afdokken van hen. In ruil kan het abvv je wel levenslange werkloosheidsvergoedingen flikken. Op kosten van andere veel afdragende laagverdieners. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je afkomt met een betrouwbare link of uitleg, dan wel natuurlijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je maakt, eens te meer, van de gelegenheid gebruik om je zelf gebrouwen "eigen Limburgse volk eerst" gif zowel op de Hollanders als op de Vlamingen te spuien. Je hebt wél sympathie voor jouw Waalse buren, daarom scheer je hen niet over dezelfde kam als de Hollanders en de Vlamingen. Nochtans kan hen dezelfde non-appreciatie verweten worden voor de films van de filmmaker met het Antwerpse dialect. Voor bewijzen terzake hoef je maar ten rade te gaan bij Everytime. Alsook bij de Franstaligen én de "betere Belgen" die ongegeneerd hun misprijzen tentoon spreiden over de dialecten van de "Vlaamse én Limburgse boerkes" en de ondertiteling van bepaalde Vlaamse series. "Belgen" die niet zo'n gloeiende hekel hebben aan Hollanders én Vlamingen, en die niet zo bevooroordeeld zijn als jij, geven gewoon toe dat De Hert zijn door jou opgehemelde films aan de straatstenen niet was kwijtgeraakt zonder de interesse van de Vlamingen waar jij je zo denigrerend over uitlaat. Meer nog. De Hert had de films, waarvoor hij zijn inspiratie o.a. uit een boek van een flamingantisch lid van het VNV haalde, wellicht niet eens op de wereld gekregen zonder Vlaamse subsidies. Ik herinner degenen die deze gelegenheid niet laten voorbijgaan om op de Vlamingen te kakken even hier aan: Robbe De Hert liet zich inspireren door boeken die geschreven werden door Vlaamse auteurs. Een van hen durfde het, ondanks het Vlaamsvijandige België, aan om het leven in het toenmalige Vlaanderen en in bepaalde milieus te tonen zoals het was. Ernest Claes was een "die hard" flamingant én katholiek. Als student woonde hij de vergaderingen van Vlaamse studentenbonden bij. Hij kreeg regelmatig straffen voor zijn flamingantisme of voor het zingen van de Vlaamse Leeuw. Ook op de universiteit en tijdens zijn legerdienst ondervond hij moeilijkheden. Hij was tijdens zijn studentenjaren lid van KVHV-Leuven en later voorzitter van het Algemeen Katholiek Vlaams Studentenverbond. Claes leunde tijdens de eerste wereldoorlog aan bij de Frontpartij en later bij het VNV.
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat is hij dan wel volgens u?
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meerderheid van dat Vlaams culturele wereldje is gewoon links hoor, anders kwam en kom je nog steeds niet aan de bak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men mag mij een harde tante noemen om mijn mening terzake, maar dat verandert niets aan mijn mening. Dat er mensen zijn die zelfs van oordeel zijn dat het OCMW er is voor HUN uitkering, HUN woning, het betalen van HUN aansluitingskosten, en het bestrijden van HUN muizenplaag, wijst op een serieus gebrek aan verantwoordelijkheid. Op hetzelfde gebrek dus dat, hoogstwaarschijnlijk, geheel of minstens gedeeltelijk, heeft bijgedragen aan het aan lager wal geraken van bepaalde mensen.
![]() |