![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Homosexuele asielzoekers voelen zich niet veilig in de AZC’s, ze worden door andere asielzoekers stelselmatig gediscrimineerd.
De discriminatie gaat van treiteren, weglopen van tafel als ze gaan zitten en bespugen tot slaan, seksuele intimidatie en zelfs doodsbedreigingen aan toe. Eén geïnterviewde asielzoeker verklaarde dat een andere asielzoeker hem had gedreigd een molotovcocktail door het raam van zijn kamer naar binnen te gooien. Juist de contacten met de eigen groep blijken het meest bedreigend. Het gaat dan vaak om Arabische mensen, moslims en landgenoten. “In Holland voel ik me wel veilig, maar in het AZC voel ik me niet veilig. Dat komt, omdat ik hier tussen Arabische mensen woon”, vertelt een 21-jarige Syrische asielzoeker. Islamofoob tegen homofoob, wie gaat het winnen? En zeggen dat er homo's zijn die voor een islamitische samenleving zijn, hoe blind en goedgelovig kan men zijn? ![]()
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() U schat uzelf hoger in?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Als dit topic weeral verzandt in dit soort onderonsjes kan het dicht w.m.b.
Probeer toch ook eens inhoudelijk een discussie te houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Wat heeft dat met onderonsjes te maken? 't Ging toch over homofobie en asielzoekers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |