![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn weer geniaal bij de overheid...
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170109_02664153 accijnzen tegenvaller...150 miljoen ze belasten de sigaretten hoger en rekenen op meerkinkomsten ondertussen is er een trend naar zo'n glycerine sigaretten... en voila iedereen stopt zogezegd met roken en de elektronische sigaretten worden steenrijk op die manier http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...m-succes.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() overheid moet niet focussen op belastingopbrengsten maar focussen op kostenbesparingen door de overheid zodat alle belastingen naar beneden kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de overheid mag focussen op de negatieve externaliteiten en die belasten
maar de belastingen zullen altijd verschuiven Belastingen hebben ook een positief effect: Mensen gaan minder en minder energie verbruiken > minder import, minder vervuiling Mensen gaan minder roken > minder kankers Mensen gaan minder drinken > minder kanker, alcoholverslavingen De overheid moet dus verstandig anticiperen op deze veranderingen energie zal vergroenen en meer en mee rautarktisch worden roken zal dampsigaretten worden en drinken kan bvb vervangen worden door een joint en ook daar zit een autarktische shift (zelf plantje kweken) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat denk je van het volgende : de staat moet focussen op opbrengsten EN op besparingen. Zodra het de budget opnieuw in evenwicht is moeten de opbrengsten verminderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in Nederland kost de overheid 5% van het BNP, in België is dat 8%. krijgen wij daar meer voor terug??? zijn de wegen hier in betere staat dan in NL bvb ? ... ik durf het te betwijfelen ... welnu, dat gaat over 16 miljard Euro per jaar, die 3% verschil ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de begrotingscontrole zou zo'n reflexen moeten hebben zoals europa, telkens er één buiten begroting gaat krijgt hij een boete die het dubbel is van wat hij ontspoort, tenzij hij op voorhand aangeduid heeft dat hij dat budget nodig heeft. En focussen op rendement: dus gewoon kijken wat het opbrengt om een dienst te betalen. Al wat geld verliest wordt afgebouwd, al wat geld opbrengt wordt gestimuleerd. Vb trein afbouwen want dat is een zwart gat, en auto's stimuleren want die betalen belastingen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar arbeid belasten is nog hypocrieter: je stimuleert werkloosheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
conclusie : de staat moet dringend ontvetten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Nog zo eentje. De flikken in Molenbeek staken omdat ze te weinig mensen hebben. Niemand die er ook maar 1 seconde aan denkt om te checken of dat wel zo is. Ik durf het te betwijfelen aangezien we in Belgie al meer politieagenten per inwoner hebben dan waar ook in West Europa. Maar toch moeten er klaarblijkelijk nog agenten aangeworven worden. Zou men eerst niet eens benchmarken met Nederland en Duitsland of zo en eens kijken of de flikken zich niet wat beter zouden kunnen organiseren?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar pleit De Wever nu voor? Voor het snijden in de sociale zekerheid. Pas op, ik juich dat toe hé, maar ik ben er 100% zeker van dat ze op de verkeerde manier gaan snijden. Je kan op korte termijn erg veel besparen hoor. Neem de terugbetalingstaak weg bij de ziekenfondsen en organiseer dat centraal op een efficiente manier. Laat de patient verdomme alleen maar het remgeld betalen en laat de arts zijn dagstaten digitaal doorsturen. Hoe moeilijk kan het zijn om dat voor eens en altijd efficient te laten verlopen. Maar neen, anno 2017 zijn we nog altijd massaal "kleverkes" aan het plakken. De waanzin voorbij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nog zo een : als ik me niet vergis hebben ze in Groot Brittanie (en Nederland?) geen kabinetten ... hier in België heeft men op elk van het overbodige teveel aan niveau's politieke kabinetten die een spiegel zijn van de administratie ... dat is compleet dubbele en nutteloze tewerkstelling ... dat men daar eens begint hé ... Laatst gewijzigd door Anna List : 9 januari 2017 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik stel mij Brussel voor als 19 baronieën zeer vakkundig opgedeeld via denkbeeldige grenzen. Persoonlijk heb ik die grenzen nooit waargenomen tijdens mijn vele opdrachten in onze hoofdstad. Dikwijls heb ik mij dan ook de vraag gesteld wat er gebeurt indien er wegens omstandigheden in de ene gemeente iets voorvalt waarbij meer manschappen tijdelijk noodzakelijk zijn binnen een beperkte tijdspanne en die manschappen er niet zijn in het plaatselijk korps. En telkens rolde er zich een denkbeeldig schouwspel af waarbij aan de ene hoek van de straat een ontoereikende groep ordehandhavers stond te panikeren en aan de andere kant een andere groep stond te lachen want de plaats van het gebeurde was niet op hun ambtsgebied. En ik zag ook denkbeeldig twee burgemeesters waarvan de ene wanhopig probeerde om de andere te bellen en die andere was er niet want die zat in een hoerenkot en wenste niet gestoord te worden tijdens zijn dienstopdracht. Op zo een manier verkrijg je soms te trage flikken en zijn er natuurlijk ook nooit genoeg bij uitzonderlijke voorvallen. Dat Brussel was dus nooit in mijn ogen één stad maar wel een baronie-tempel. Voor administratieve zaken begrijp ik een zekere verdeling/opdeling maar voor andere dus niet. (politie, brandweer, ziekenwagens enz) En de stupiditeiten blijven voortduren. Probeer maar op die manier een zekere rentabiliteit te bekomen. Maar het is geen uitzonderlijk feit hoor. Iedereen zit te balken over één Europa. Maar als je door datzelfde Europa reist stel je vast dat er geen Europa is. Het is een samenraapsel van ezels, kippen en kwakende eenden. Op de ene plaats moet je balken als de ezel en op weer andere plaatsen moet je kakelen of kwaken. En dat samenraapsel noemen ze dus Europa. Balken, kakelen en kwaken doe ze hier wel genoeg. Daar niet van. Maar resultaten boeken is een ander probleem. Onze Guy gaat zich kandidaat stellen voor het grote leiderschap. Maar hij moet best eerst zijn tandarts in Italië te pakken krijgen. Mogelijk verstaat ook deze hem niet. Het gevaar is reëel dat hij binnenkort in het Europees parlement toekomt zonder tanden. Of hij er dan beter zal uitzien op TV is een betwijfelbaar iets. Voor ons Belgen is er geen probleem. Wij scheiden ons binnenkort toch af van Europa te samen met Frankrijk. Eén land, één volk. Daarom studeren wij toch Frans in onze "école moyenne". ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 9 januari 2017 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Mensen gaan minder roken > meer kankers Mensen gaan minder drinken > meer kanker want minder doden door hart en vaatziekten en beroertes, de mensen leven langer, en kans op kanker stijgt exponentieel met de leeftijd. In de VS heeft een man vanaf z'n geboorte gemiddeld 43.9% kans om ooit kanker te krijgen, voor een man die 70 jaar en kankervrij is bedraagt die kans nog steeds 36.9%. Rokers hebben op elke leeftijd wel vaker kanker dan niet-rokers, maar sterven vroeger, het zijn de lang levende niet-rokers die voor de meeste kankers zorgen. Bij vrouwen is het 38% bij geboorte, 26.7% wanneer ze 70 zijn. Het verschil is hier groter omdat bij baarmoederhals- en borstkanker de kans minder sterk toeneemt (met de leeftijd) dan bij prostaatkanker het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar kom: we gaan eens mee inde redenering dat er ook een positief effect is van roken op de begroting: we nemen aan dat er door langer te leven een andere kost in de begroting verschijnt, meer pensioenlast, meer voeding, meer verwarming, meer rusthuizen het is wel een 'evil' denkpiste, maar ze zouden eens een artikel moeten schrijven in derechtzetting. Dat roken dubbel rendabel is voor de overheid: en bijdrage in de begroting extra belasting, en kortere levensduur van die persoon, en een persoon die minder depressief is die dus niet moet behandeld worden met pillekes en psychotherapie
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 10 januari 2017 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |