Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
|
Discussietools |
17 januari 2017, 09:59 | #21 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.177
|
|
17 januari 2017, 10:00 | #22 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.177
|
Citaat:
|
|
17 januari 2017, 10:04 | #23 |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
|
17 januari 2017, 10:45 | #26 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
|
Citaat:
__________________
HIER |
|
17 januari 2017, 10:50 | #27 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Bentley is duits.
|
17 januari 2017, 11:01 | #28 |
Banneling
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
|
|
17 januari 2017, 11:31 | #29 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
Daarnaast verkoopt BMW meer wagens in de rest van Amerika dan in de VS en kan men de prijs drukken door in Mexico te produceren. Vele beseffen het nog niet, maar Europa en de VS worden steeds minder belangrijke afzetmarkten voor de industrie. De groeilanden zoals China, India, Brasilië, Suriname, Chili, Zuid-Afrika, Rusland nemen een steeds belangrijkere plaats in bij beslissingen om de productie te verplaatsen. |
|
17 januari 2017, 11:38 | #30 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
|
Citaat:
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
17 januari 2017, 11:40 | #31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
|
Citaat:
|
|
17 januari 2017, 11:42 | #32 |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
opmerkelijk hoe voor democraten (en anderen) altijd als paal boven water staat dat de globalisatie liefst compleet zonder regels verloopt,
maar dat iedereen wel de noodzaak inziet voor een 'gecorrigeerde en gereglementeerde' vrije markteconomie. het tijdperk van de ongecontroleerde globalisatie lijkt me voorbij, tijd om deze globalisatie aan regels te onderwerpen en tewerkstelling te beveiligen ... ook dat is wat de Trumpstemmers vroegen. zo compleet HillBilly achterlijk rechts is dat helemaal niet. |
17 januari 2017, 11:43 | #33 |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
|
17 januari 2017, 11:45 | #34 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Als dat stilvalt heb ge 100 % zeker hommeles op den duur. China is kunnen groeien omdat het massaal heeft kunnen exporteren naar Europa en de VS. |
|
17 januari 2017, 11:46 | #35 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
En dat is geen Chevy maar een Daewoo.
Citaat:
Die vent beseft niet eens dat de Amerikaans wagens niet eens in de straten van de meeste Europese steden geraken, gewoon omdat die steden vaak gebouwd zijn op voetgangers en paarden, niet op auto's. En dat voor de landelijke gebieden de Amerikaanse wagen amper aan de hielen van de rest van de wereld komen in prestatie en kwaliteit, terwijl ze het dubbele kosten tegenover de rest van de wagens. |
|
17 januari 2017, 11:56 | #36 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
De VS is samen met West Europa het grootste slachtoffer van de globalisatie, net omdat die gebieden bij het begin van de globalisatie de hoogste conjectuur hadden en dus ook de hoogste levenstandaard en loonkost. Maar ook de sterkst geregelde arbeidsmarkt. Terwijl men in de VS en West-Europa zich moet houden al 1001 regels en voor alles akkoorden moet sluiten met de vakbonden, heeft men in de groeilanden de vrijheid om mensen zelfs 18uur per dag te laten werken tegen een maandloon dat gelijk staat aan een uurloonkost in België en moet men geen rekening houden met vakbonden. |
|
17 januari 2017, 12:04 | #37 |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
globalisering zonder instrumenten voor staten om 'eerlijke' belasting te heffen, da's ook 100% zeker hommeles op den duur. je hebt die hommeles al zien groeien bij de brexit en Trump ...
|
17 januari 2017, 12:04 | #38 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
|
17 januari 2017, 12:06 | #39 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
|
Hoe minder werkgelegenheid in Mexico, hoe meer Mexicanen goesting zullen krijgen om over de muur.
Sommigen hebben ook een verkeerd beeld van wat protectionisme eigenlijk is. Als Trump invoerrechten legt op EU-wagens, dan komt de weerbots: invoerrechten op Amerikaanse wagens die in de EU ingevoerd worden. En zo komen we in een spiraal die voor beiden negatief is. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
17 januari 2017, 12:08 | #40 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.416
|
Citaat:
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) |
|