![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Neen Harrie, de echtheid van cultuur bestaat in jouw hoofd. Dat wordt collectief beleefd, maar is vervangbaar. Het is niet absoluut. Het is een begrip waarop mensen handelen.
Het is niet omdat 500 000 000 mensen iets beleven dat het daarom ook echt is. Ik kan mijn doen en laten baseren op teksten, maar welke teksten dan? Ik kan morgen a beleven en overmorgen b wat helemaal tegenstrijdig met a is. Cultuur is een operatiesysteem. Je kan draaien op cultuurrelativisme 5.0, je kan draaien op zwart/wit 5.0, je kan draaien op islam 5.0. Wie is nu de echte ? Wie is de waarheid? Ze is er niet. Verdwijnt cultuur het leven gaat verder haar gang. Maar implementeer cultuur en het leven (van het individu) past zich daarop aan. Wat is dan het doel van cultuur? Ik zou al beginnen geloven dat ze onze vijand is. Bevrijd jezelf dus van de illusie van cultuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Behandel mensen zoals je zelf behandeld wil worden.Behandel mensen eens zoals ze jou behandelen.Besef dat je wortels willens nillens in je volk liggen,mensen die dat ontkennen zijn ontworteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zegt veel over jouw aantijgingen van een heel volk en woordgebruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Is ontworteld zijn een misdaad? Ik ben kosmopoliet en tegelijk Vlaming, maar het tweede is tertiair geworden voor mij n ahet gevoel europeaan te zijn. En aan Belg zijn heb ik al helemaal niet veel. De rechten van de mens gaan tegenwoordig boven die van de onderwerping aan het collectief of natie en dat is maar best zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Ik ben geen Belg, geen Vlaming, noch Europeaan.
Ik ben een bewoner van deze planeet met het geboorterecht aanspraak te maken op alles wat de planeet mij te bieden heeft. Er is maar één regel, en dat is de gulden regel. Voor de rest zou cultuur mij alleen maar beperken. Werd zij consequent uitgevoerd, ik zou mij er aan kunnen overleveren. Maar onze westerse cultuur is uit op de zelfvernietiging en relativeert haar eigen ondergang weg. Ik neem daar afstand van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat kan alleen omdat de cultuur ook werkelijk bestaat om ons heen als onze wereld. En het is nog nooit gelukt dat te vervangen, maar wel is het historisch ontwikkeld. En dat zal eindeloos verder gaan tot een ruimtevaartcultuur in het heelal. vertaling: atomen bestaan uit ruimteschepen en in de verre toekomst zullen we ook het heelal ombouwen tot een ruimtevaartcultuur. Citaat:
En als de Europese cultuur niet zou bestaan volgens jou, waar maak je je dan zorgen over dat deze door de islamieten zou kunnen worden verwoest? Citaat:
Eerst wilde je Jehova getuige worden (cultuur) en toen meende je weer Jezus te zijn (ook cultuur) en morgen kom je weer met iets anders. Zelfs de natuur is de cultuur van de microwezentjes. En de cultuur is zeker oneindig en absoluut. God bestaat als cultuur. Citaat:
Citaat:
En de hoogste vorm van cultuur is Gods Hemelrijk. Citaat:
Citaat:
Allemaal cultuur. Zonder dat lag je allang in de goot, opgevreten door de ratten, zonder enige begrafenis, want zelfs dat is cultuur. Citaat:
Ook het voedsel dat je eet is een cultuurproduct. Peche is niet meer, verhongerd, maar de cultuur blijft rustig bestaan.
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent alle drie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wil je niet meedoen dan zou je zelfmoord moeten plegen. Maar je zou je leven ook kunnen wijden aan bijvoorbeeld de strijd voor het milieu. Maar of je werkelijk zo'n idealist bent dat betwijfel ik. Bovendien: zelfs dat is cultuur.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de moment dat uw pensioeneke niet meer uitbetaald wordt vanuit België, Belg zijnde, zou ik eens willen zien hoe hard ge gaat lopen huiltrollen dat ge Belg zijt en daar recht op hebt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Neen Harrie.
Ik kan nu eindeloos discussieren waarom cultuur een illusie is. Maar we zouden rondjes draaien. Nu lijkt me het inderdaad wel beter zelfmoord te plegen dan onder dwang te bestaan waarin je geen bestaansrecht hebt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is ook dat iedereen daar meer of minder aan mee doet. Ook jij. En er zelfs niks is waarmee jij zou kunnen bewijzen anders te zijn. Behalve dan dat je de bestaande cultuur niet wilt erkennen. Citaat:
Echter is het wel een illusie volkomen buiten de bestaande cultuur te kunnen leven. Noch afgezien dat je niet eens weet hoe dat zou moeten, zodat je nu maar weer je toevlucht hebt genomen zelfmoord te plegen, wat weer de zoveelste dikke onzin is. Je hebt gewoon jezelf nog niet gevonden en daarom ben je ook niet in staat de ander te vinden: de bestaande cultuur dus. Zowel in zijn licht als in zijn schaduw, wat niet alleen voor de cultuur geldt, maar ook voor jou. Peche die meende Jezus te zijn, maar ook de duivel is. Ook Jezus kwam aan zijn kruis te hangen. Om door dood en wedergeboorte heen de wereld te erkennen, die zijn Vader is.
![]() |
![]() |
#71 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is cultuur? Cultuur in de context die ik ontleden wil betekent, gewoontes/gedragingen handhaven die bepaald zijn door je omgeving. Cultuur is een rekbaar begrip, laat ons blijven in het hokje van culturen zoals ze hedendaags rondom ons heen manifesteren. Laat ons kerstmis eens nemen. Hoe echt is kerstmis? Wij maken dat echt. Maar zodra dat idee niet meer serieus genomen wordt door westerlingen, hoe echt is kerstmis dan nog? Als niemand nog gaat versieren of lichtjes ophangt verdwijnt kerstmis gewoon uit onze cultuur. En dat gaat op voor quasi alle gedragingen die wij handhaven via cultuur. Citaat:
Het kan allerlei kanten op. Quasi niets is absoluut, en al zeker niet cultuur, godsdienst, wetenschap. Wat wel absoluut is jij. Maar mensen verdwalen onderweg door ideologie en cultuur. Citaat:
Ik heb daarin een gesprek met een mens en ik zie daar geen onheil in Citaat:
Citaat:
Maar het is vervangbaar en moet echt gemaakt worden door de mens. Ik ben quasi 30 jaar blind geweest voor mijn cultuur. Ik behaagde haar de volle 200%. Maar het is pas door tegen de muren van mijn cultuur te botsen dat ik ervaren heb welke doelen er bij komen spelen. Het dient mij niet. Het dient weinig mensen. Maar mensen zijn blind en weten niet wat ze willen.... Ik ben daar geen uitzondering in. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens door uw (gemakshalve) verwijzing naar het nazisme bekent u kleur die de waarde van veel van uw beweringen ontkracht. Trouwens, lees dat eens, voor je iemand nazi noemt. Het is al een tijdje oud, maar nog heel actueel. http://www.demorgen.be/binnenland/el...onie-b89dc406/
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 16 januari 2017 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Quasi betekent dat het niet werkelijk zo is en Niets is zeker niet absoluut. Absoluut is het eeuwig en oneindige Rijk en Hemelrijk van God, zoals uitgelegd in mijn atoomtheorie. Citaat:
Ik ben slechts de verkondiger daarvan. Ik als individu ben ook zeer beperkt. Citaat:
Citaat:
Of je moet het laatste oordeel willen voltrekken. Citaat:
Maar goed: het was natuurlijk heel positief bedoeld als een extreem vervolg op de Jehova's. Geniet ervan even Jezus te zijn. ![]() Citaat:
Ook al ben ik zelf ook niet tevreden met de huidige materialistische cultuur van de wetenschap, die geen God meer wil erkennen. Toch zit ook in die cultuur veel goeds en idealisme, zoals de democratie en de vrijheid. En dat we niet meer arm behoeven te zijn. Citaat:
Citaat:
Je kunt deze wel verder ontwikkelen. Citaat:
Grappig is in deze dat ik gisteren nog op de teevee hoorde dat mensen ten tijde van oorlog veel minder last hebben van depressies, wat dus waarschijnlijk een welvaartsziekte is: geen echte problemen meer te hebben. Ik zie dat je al weer een mooie nieuwe Avatar hebt: de complimenten daarvoor en houden zo.... ![]()
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 17 januari 2017 om 12:56. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan dat wel? Kun je jezelf bevrijden van ideologie?
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel van onze cultuur is eigenlijk een censuur op het verleden. Laatst gewijzigd door Peche : 18 januari 2017 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cultuur kan niet verdwijnen, wel verder ontwikkeld worden. En wel kan de ene cultuurperiode door een andere gevolgd worden, zoals bijvoorbeeld de Middeleeuwen door de Renaissance, maar die laatste was weer een verdere ontwikkeling van de Griekse cultuur. En veel van de Middeleeuwen is gewoon blijven bestaan zoals de katholieke kerk. En zo kan onze cultuur goed gevolgd worden door die van mijn atoomtheorie. Maar niet zo dat het huidige volledig zou verdwijnen, want heel veel van onze cultuur is goed. Citaat:
Maar de cultuur als geheel kan niet verdwijnen. Dan zou de natuur overblijven, dus de dierenwereld of zelfs de levenloze natuur. Citaat:
Ook leven we nog steeds in huizen en dragen kleren, net als de mensen vroeger.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 18 januari 2017 om 11:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Ik heb kerstmis als voorbeeld aangehaald. En ook aangetoond hoe een cultuur systematisch kan verdwijnen als er een dominantere cultuur overheen gaat.
Cultuur is een operatiesysteem dat kan verdwijnen en vervangen worden. Het zijn mensen die het via hun handelen echt maken, en zo is op keer God ook echt. Maar het blijft allemaal illusioneel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook met een dominantere cultuur verdwijnt de cultuur niet, maar wordt alleen maar verder ontwikkeld. Verdwijnen betekent dat de cultuur helemaal niet meer zou bestaan. Maar een andere cultuur is nog steeds cultuur, zodat de cultuur gewoon is gebleven, alleen maar veranderd. Citaat:
De cultuur is de wereld in zijn totale glorie, die je niet kunt doen verdwijnen, noch vervangen door iets anders. Het kan wel verder ontwikkeld worden. En wel kan je bepaalde aspecten die verouderd zijn doen verdwijnen of vervangen door iets beters. Maar daarmee verdwijnt de cultuur als zodanig niet, die blijft gewoon bestaan. Citaat:
En een alternatief voor de cultuur en God wat dan totaal iets anders zou moeten zijn, dat heb ik je nog steeds niet horen noemen. Alleen de natuur komt dan in aanmerking, maar wij mensen kunnen geen dieren meer worden.
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |