Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2017, 21:24   #201
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ah gij noemt het verkrachten en achteruit duwen van ons onderwijs en sociale zekerheid maar niets dan? "who cares?"
We zijn uitgepraat.
Weg ermee, allemaal. In een grenskamp, warm water en eten voorzien.
Dit is ons land en wij hebben dat al moeten delen met anderen, genoeg is genoeg.
Tja, voor een deel van de bevolking moeilijk verkroppen (in Nederland): een Marokaanse ingenieur, staatsecretaris en burgemeester van Rotterdam,
een Turkse staatssecretaris en een Marokkaanse voorzitter van de tweede kamer.
Lullig als je als gewone Nederlander de capaciteiten niet hebt, met moeite gelukt school af te ronden en een laagbetaalde baan hebt

Interessant, welke politicus zien Nederlanders het liefst als toekomstige premier?
De Marokkaanse ingenieur en burgemeester van Rotterdam
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 21:25   #202
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ze gedroegen zich als echte dankbare "gasten" in Engeland en Duitsland.
Ja, migratie is van alle tijden. Maar waarom neemt de VS en het VK praktisch geen enkele vluchteling op? Terwijl zij de grote "firestarters" waren van de conflicten in het MO. Moeten wij nu echt de stront gaan scheppen voor de VS en het VK. Poetste jij ook altijd gewillig de WC's met een tandenborstel nadat je baas er is op komen kakken? Dit is een principekwestie, ventje.
Oud 18 januari 2017, 21:32   #203
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht

Is dit dan niet genoeg bewijs?
Al pakweg 100 jaar Islamieten in ons land uit Indië en Suriname
Hoewel, eigenlijk al vanaf de 16e eeuw. Nooit een probleem geweest
Oud 18 januari 2017, 21:35   #204
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Al pakweg 100 jaar Islamieten in ons land uit Indië en Suriname
Hoewel, eigenlijk al vanaf de 16e eeuw. Nooit een probleem geweest
Dan staat mijn argument nog altijd: "zijn wij de straathonden van de VS en het VK?" Zwijgen is toestemmen. We zijn dus letterlijk genaaid door die 2 naties en krijgen heel de vluchtelingcrisis op onze nek; de strontscheppers van dienst. Het is tijd om dat inteeltvolk over de plas te laten voor wat het is en naar andere handelspartners uit te kijken met namen Rusland en China...

Zo gaan we geen zaken doen, hé makker.
Oud 18 januari 2017, 21:35   #205
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, voor een deel van de bevolking moeilijk verkroppen (in Nederland): een Marokaanse ingenieur, staatsecretaris en burgemeester van Rotterdam,
een Turkse staatssecretaris en een Marokkaanse voorzitter van de tweede kamer.
Lullig als je als gewone Nederlander de capaciteiten niet hebt, met moeite gelukt school af te ronden en een laagbetaalde baan hebt

Interessant, welke politicus zien Nederlanders het liefst als toekomstige premier?
De Marokkaanse ingenieur en burgemeester van Rotterdam
Zij hebben toch weinig te maken met deze vluchtelingencrisis?
Nuja, het zijn ook Noord Afrikanen. Ik dacht dat de burgemeester van Rotterdam ook een moslim is? Allemaal andere discussies.

Het gaat mij er om dat deze vluchtelingencrisis niet te vergelijken valt met die van WO2, laat staan met die van de 16e eeuw. Cultuurrelativisme zou je het bijna kunnen noemen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 21:41   #206
Adrian M

Standaard

Citaat:
Ja, migratie is van alle tijden. Maar waarom neemt de VS en het VK praktisch geen enkele vluchteling op? Terwijl zij de grote "firestarters" waren van de conflicten in het MO. Moeten wij nu echt de stront gaan scheppen voor de VS en het VK. Poetste jij ook altijd gewillig de WC's met een tandenborstel nadat je baas er is op komen kakken? Dit is een principekwestie, ventje.
Met name bij degenen die in extase raken als ze horen er weer een paar honderd vluchtelingen verdronken zijn
Oud 18 januari 2017, 21:45   #207
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met name bij degenen die in extase raken als ze horen er weer een paar honderd vluchtelingen verdronken zijn
Ach je morele tirades laten iedereen koud. Het is de elite die zorgt voor al die verdronken mensen de gewone man in de straat kan daar niets aan verhelpen. Het komt allemaal op het conto van de machtshebbers. Wat denk jij nu dat als de bevolking wat anders dacht dat WOII gestopt kon worden? Het enige dat dat kon verhelpen was Hitler liquideren met een headshot.
Oud 18 januari 2017, 21:54   #208
Adrian M

Standaard

Citaat:
Zij hebben toch weinig te maken met deze vluchtelingencrisis?
Nuja, het zijn ook Noord Afrikanen. Ik dacht dat de burgemeester van Rotterdam ook een moslim is? Allemaal andere discussies.

Het gaat mij er om dat deze vluchtelingencrisis niet te vergelijken valt met die van WO2, laat staan met die van de 16e eeuw. Cultuurrelativisme zou je het bijna kunnen noemen.
Syriërs vluchten voor hetzelfde als destijds Belgen ... oorlogsgeweld

Quote: Minister Ronald Plasterk ... het is lang niet altijd politiek rendabel om een probleem op te lossen. ‘Je kunt ook zeggen : wees blij, koester dat probleem! Maak het groter. Dan kun je er nog jaren plezier van hebben!’

Op wie zou hij gedoeld kunnen hebben? Doe een gooi
Oud 18 januari 2017, 22:02   #209
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Syriërs vluchten voor hetzelfde als destijds Belgen ... oorlogsgeweld

Quote: Minister Ronald Plasterk ... het is lang niet altijd politiek rendabel om een probleem op te lossen. ‘Je kunt ook zeggen : wees blij, koester dat probleem! Maak het groter. Dan kun je er nog jaren plezier van hebben!’

Op wie zou hij gedoeld kunnen hebben? Doe een gooi
Dat gaat hier niet over Syriërs he. Dat gaat ook over Afghanen, Pakistanen en Afrikanen uit derde wereldlanden.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 22:09   #210
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat hier niet over Syriërs he. Dat gaat ook over Afghanen, Pakistanen en Afrikanen uit derde wereldlanden.
Die willen een deel van de koek (geld). Maar voor mij mogen alle grenzen volledig open of volledig dicht er is geen compromis verhaaltje bij dit gezever. Dan pak ik mijn valies voor een ton coke van Colombia naar hier te vervoeren en ik ben "binnen". Ofwel gaat alles hermetisch dicht van grenzen. Maar er is geen tussenweg voor deze onzin.
Oud 18 januari 2017, 22:16   #211
Adrian M

Standaard

Citaat:
Ach je morele tirades laten iedereen koud. Het is de elite die zorgt voor al die verdronken mensen de gewone man in de straat kan daar niets aan verhelpen. Het komt allemaal op het conto van de machtshebbers. Wat denk jij nu dat als de bevolking wat anders dacht dat WOII gestopt kon worden? Het enige dat dat kon verhelpen was Hitler liquideren met een headshot.
Over een tijdje kijken nakomelingen erop terug en vragen zich af hoe vaderlanders destijds zo gestoord konden zijn?
Vragen zich af hoe over-opa en over-oma zo diep gezonken konden raken
Was nu eenmaal een andere tijd. Waarden, normen etc stonden nog in de kinderschoenen. Stond destijds feitelijk
qua opvattingen niet ver af van de 18e en 19e eeuw
Oud 18 januari 2017, 22:46   #212
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Grappig toch (of is het tragisch?), die doorzichtige pogingen van oikofobe Witmansen om oikofiele Witmansen een loden schuldgevoel in de schoenen te schuiven, door te beginnen mekkeren over iets dat in de verte niet met elkaar te vergelijken valt.

Aldus, vroeg ik me stilletjes af, is er een historicus in de zaal die de dingen wat kan nuanceren ?
En ja hoor:

“Rob Wolf is een ervaren en zelfstandig historicus te Nijmegen. Hij werkt aan een boek over de familiegeschiedenis van Nederlanders die afstammen van de Belgische vluchtelingen die tijdens de Eerste Wereldoorlog naar Nederland kwamen.”

België toen en Syrië nu

“In zijn bijdrage op Facebook, naar aanleiding van zijn ingezonden reactie in het NRC Handelsblad van 8 januari 2016 (p. 16), beschrijft Rob Wolf de achtergrond van de vlucht van de Belgen ruim 100 jaar geleden. In vergelijking met de komst van de Syriërs nu stelt hij: ‘Belgen waren wel anders. Nu Belgische vluchtelingen uit WOI worden gebruikt in de discussie over de Nederlandse opvangcapaciteit, is het nuttig om historische mythevorming tegen te gaan.

Na de val van Antwerpen in oktober 1914 zijn zeer veel Belgen naar Nederland gevlucht. Het getal van 1 miljoen wordt vaak genoemd, maar is niet te verifiëren. De meerderheid bleef kort: naar schatting was negentig procent voor de jaarwisseling terug in België. (…) Hoe je ook aankijkt tegen de komst van 200.000 Syriërs, de vergelijking met de Eerste Wereldoorlog snijdt geen hout.

http://www.denatris.nl/belgie-toen-versus-syrie-nu

Waarom die vergelijking geen hout snijdt, staat netjes te lezen in die bijdrage.
Oud 18 januari 2017, 22:53   #213
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Over een tijdje kijken nakomelingen erop terug en vragen zich af hoe vaderlanders destijds zo gestoord konden zijn?
Vragen zich af hoe over-opa en over-oma zo diep gezonken konden raken
Was nu eenmaal een andere tijd. Waarden, normen etc stonden nog in de kinderschoenen. Stond destijds feitelijk
qua opvattingen niet ver af van de 18e en 19e eeuw
De toekomstige nakomelingen van je nakomelingen zullen zich wsl ook afvragen wat hun opoe destijds bezielde, om elke binnengewaaide oelewapper en/of extremistische islamiet met alle grandeurs binnen te halen.
Die zullen zich afvragen of je heimwee had naar de 7-de eeuw.
Oud 18 januari 2017, 23:09   #214
Adrian M

Standaard

Citaat:
Geen idee België
In 2015 vroegen in NL 58.900 mensen asiel aan. Wat niet wil zeggen dat dit aantal asiel kreeg
In 2016: 31.600. Hiervan waren de meesten Syriers
Er was een stijging aan Marokkanen, Albanezen en Serviers. Op voorhand geen kans op asiel en moeten terug.
Ook uit Kosovo en Rusland, geen kans op asiel. Als wel diverse landen uit Afrika

Opvallend wees onderzoek uit dat mensen die last hebben van typische angsten, bijv bang in donker of wat
dan ook, meer geneigd zijn om te stemmen op extreme partijen als PVV

Laatst gewijzigd door Adrian M : 18 januari 2017 om 23:18.
Oud 18 januari 2017, 23:14   #215
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De toekomstige nakomelingen van je nakomelingen zullen zich wsl ook afvragen wat hun opoe destijds bezielde, om elke binnengewaaide oelewapper en/of extremistische islamiet met alle grandeurs binnen te halen.
Die zullen zich afvragen of je heimwee had naar de 7-de eeuw.
Me wel eens afgevraagd waarom we die één miljoen Belgen destijds niet teruggejaagd hebben, regelrecht die elektriciteitsdraad in
Oud 18 januari 2017, 23:24   #216
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Me wel eens afgevraagd waarom we die één miljoen Belgen destijds niet teruggejaagd hebben, regelrecht die elektriciteitsdraad in
Da's ondertussen al 'n tijdje duidelijk.
Ik hoef me dan ook alvast niet meer af te vragen, waarom je hier niet wil/kan/durft in te gaan en dus ook aan de kant staat van de volksverradende politieke elite:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=169

Hoe gaan je nakomelingen hiér over oordelen, denk je ?
Oud 18 januari 2017, 23:25   #217
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik denk wel eens dat Nederlandse historici er zo op gebrand zijn om geen fouten te maken dat ze het liefst maar helemaal niets produceren. Het lijkt of ze allemaal streven naar een grafsteen met de tekst 'hij maakte nooit een fout'. Dat daaronder dan ook had moeten staan 'omdat hij niks deed', nemen ze blijkbaar op de koop toe.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Overvloed_en_onbehagen

"Protect your neck." Nog meer als Belgen.
Oud 18 januari 2017, 23:41   #218
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoef me dan ook alvast niet meer af te vragen, waarom je hier niet wil/kan/durft in te gaan en dus ook aan de kant staat van de volksverradende politieke elite:

Hij durft zijn all-in niet te doen... Wat mij stoort aan Nederlanders is dat het altijd maar op de vlakte moet blijven en dat ze nooit diep gaan of helemaal geabsorbeerd worden door iets.
Oud 19 januari 2017, 04:14   #219
Adrian M

Standaard

Citaat:

Duidelijk niet door, de hersencellen hebben er klaarblijkelijk moeite mee

Aan het eind van WOI waren veel Nederlanders niet bar ingenomen meer met Belgische vluchtelingen.
Ook de regering was aangevangen Belgen gedwongen uit te zetten
Een Hollander zou destijds een dergelijke opmerking gemaakt kunnen hebben
Nog steeds, in de huidige tijd, met zelfde denktrend levend als in die tijd, zou dat het gevolg zijn geweest van mijn reactie

Evengoed geldt dit ten aanzien van Duitsers WOII, de felle reacties van jaren geleden ebben weg.
Een huidige generatie heeft geen boodschap aan oordelen over en aanrekenen aan hun jonge generatiegenoten
Dat is iets voor ouwe zakken die blijven steken in de tijd. Maar gaat vanzelf over zodra die generaties onder de grond liggen

Kwestie van tijd dat huidige en eerstvolgende generaties eveneens onder de grond liggen.
Niemand die zich dan nog druk maakt over het huidige gezeik

Laatst gewijzigd door Adrian M : 19 januari 2017 om 04:24.
Oud 19 januari 2017, 04:18   #220
Adrian M

Standaard

Citaat:

Wat moet ik daar dan over aangeven ten aanzien buitenlanders?
Blijkbaar gaat dit over totaalcijfers criminaliteit
Me niet duidelijk of dit over ook vermoede cijfers gaat en daadwerkelijke aangegeven cijfers in statistieken

Laatst gewijzigd door Adrian M : 19 januari 2017 om 04:20.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be