Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2017, 12:11   #161
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je insinueerde dat het een valse tweet zou kunnen zijn, was het dat ook ?
ah, dat heb ik zelfs niet kunnen verifieren.

Ik insinueerde helemaal niet dat het een valse tweet was, enkel dat een snelle search door die persoon zijn/haar account een wat, hoe zal ik het zeggen, genuanceerd beeld geeft, wat context geeft?

Echt, Anna, doe het zelf ook even. Je zal zien dat de oorspronkelijke insinuatie dat de vrouw in kwestie een radicale islamiste is volstrekt fout is.

Classic quick fact checking, niet zo moeilijk...
Oud 23 januari 2017, 12:13   #162
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
http://europe.newsweek.com/donald-tr...t-543146?rm=eu

Over die staalindustrie is de beste mop dat Trump zelf Chinees staal kocht voor zijn hotels
daarom ook dat hij als beste weet dat dit staal gereglementeerd moet worden, niet? geen enkele ondernemer kan het zich permitteren zijn eigen bedrijf uit de markt te prijzen door niet vd Chinezen af te nemen... ondanks de rampzalige ecologische footprint vh Chinese staal ...

dat van die 35% BMW tax zal wel anders geregeld worden in praktijk ook ... namelijk door in vraag te stellen waarom er in de EU geen US wagens verkocht raken ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:14   #163
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht

Ik insinueerde helemaal niet dat het een valse tweet was, enkel dat een snelle search door die persoon zijn/haar account een wat, hoe zal ik het zeggen, genuanceerd beeld geeft, wat context geeft?

Echt, Anna, doe het zelf ook even. Je zal zien dat de oorspronkelijke insinuatie dat de vrouw in kwestie een radicale islamiste is volstrekt fout is.

ik zit zelf niet op twitter, vandaar mijn vraag of de tweet nu correct was of vals ... ik leer en onthoud uit uw antwoord dat de tweet correct was.
Oud 23 januari 2017, 12:15   #164
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je insinueerde dat het een valse tweet zou kunnen zijn, was het dat ook ?
de datum klopt niet, die tweet dateert van september 2011
Oud 23 januari 2017, 12:16   #165
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, andere dingen. Doe maar eens
gelijke rechten van vrouwen en mannen ?

datgene waar vandaag voor betoogd wordt eigenlijk??
Oud 23 januari 2017, 12:16   #166
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Mag ik je niet wijzen op inconsistenties in wat je zegt? Of past dat ook al niet meer in een post-truth tijdperk?

Misschien moet je jezelf dan eerder de vraag stellen waarom net jij afkomt met de stelling dat niet het aantal aanwezigheden op die inauguratie er toe doet, maar wel dat de president hij is met de meeste stemmen .
Natuurlijk, het is waar in het eerste bericht heb ik de verkeerde woordkeuze gemaakt, het moest kiesmannen zijn.

Citaat:
Of je kan uiteraard ook gewoon beseffen dat niet per se iedereen die Trump een lachertje vindt, automatisch een butthurt Hillary fan is . Daarvoor is het te lollig om doorheen blind fandom te prikken.
Tuurlijk, De keuze voor de Amerikanen was Hillary of Trump, de kiezers die niet voor beiden waren zijn mss niet gaan stemmen en nu staan ze daar.

Citaat:
Which is a bad move in his position. If anything moet een president schaak kunnen spelen, strategisch vooruit kunnen kijken, weten welke battle te kiezen en weten waar het sop de kool niet waard is of waar een "nederlaag" een groter goed kan dienen. Met zijn huidige acties geeft Trump me niet de indruk dat hij daarin bedreven is, noch dat hij zich omringd heeft met mensen die daar wel bekwaam in zijn. Hij heeft nu de facto een persverantwoordelijke die elke credibility bij de pers al kwijt is, en hij heeft een pers, inclusief Fox, die er nog meer op gebrand gaan zijn om hem met facts compleet onderuit te halen. En dat op dag 1 .
Het is een indruk zoals je zelf zegt.
Citaat:
Je kan maar zo lang toeteren dat iedereen tegen jou is en dat iedereen fake berichten verspreid, en had ie 100 jaar geleden aan de macht geweest, was ie daar wellicht nog mee weg gekomen ook, maar de dag van vandaag gaat dat gigantisch snel doorprikt worden. Trump weet niet welke battles te kiezen, en dat gaat hem gigantisch pijn doen
.
Je kan gelijk hebben, maar ik ga nog wat afwachten, net zoals ik bij Hillary zou gedaan hebben mocht zij presidente zijn geweest.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:17   #167
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de datum klopt niet, die tweet dateert van september 2011
behoorlijk dom van diegene die met die datum knoeide ... een smoking gun in de hand hebben, en het dan zelf de nek omdraaien ...
Oud 23 januari 2017, 12:18   #168
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

"Sharia" en "genuanceerd beeld" in één zin ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:25   #169
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
gelijke rechten van vrouwen en mannen ?

datgene waar vandaag voor betoogd wordt eigenlijk??
ja!, stel u voor!
Oud 23 januari 2017, 12:30   #170
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ja!, stel u voor!
jij probeert hier nu als factcheck te verkopen dat de sharia voor gelijke rechten van vrouwen en mannen staat???
Oud 23 januari 2017, 12:45   #171
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
"Sharia" en "genuanceerd beeld" in één zin ?
Zullen we dit even ontleden?

Dus, het start met jouw post met een afbeelding van een (vermeende) tweet van een (vermeende) mede-organisator van de vrouwenmars. In die tweet lijkt de vrouw de Sharia niet te verketteren. Uit de tweet zou je kunnen afleiden dat ze zelfs een aanhangster is van de Sharia.
We zullen voor de eenvoud aannemen dat de tweet authentiek is en de vrouw inderdaad een belangrijk persoon is mbt de vrouwenmars.

Ik vermoed dat je die afbeelding post om de inconsistentie/hypocrisie aan te tonen tussen het pleidooi voor vrouwenrechten tégen Trump, terwijl ze "vriendelijker" is voor de Sharia. Dat houdt geen steek, je kan niet vóór Sharia zijn en tégen Trump mbt vrouwenrechten.

Goed

Ik bedenk me, inderdaad, da's nogal hypocriet, heeft die dat nu zelf niet door? En die organiseert dan mee de protesten tegen Trump, met welke agenda? Wie is dat eigenlijk?

Ik ga dan even zoeken naar die tweet. Ik vind die niet. Wat niet betekent dat ze niet bestaat, edoch slechts mijn beperkte twitter-zoekskills pijnlijk zichtbaar maakt. Wat vind ik wél?: Een hele hoop tweets die niet zo vriendelijk zijn voor de Sharia en die vooral blijk geven van een vurig voorstander van vrouwenrechten. Op enkele minuten tijd kan ik me een ruw beeld vormen waar deze vrouw voor staat. Vrouwenrechten vooral blijkbaar. Ze lijkt me helemaal niet radicaal, lijkt erg geemancipeerd, ja ik durf zelfs zeggen dat ze klassieke Westerse waarden omarmd heeft.

Mooi zo

Waar brengt ons dat dan?...

...

Ik weet het niet eigenlijk. Blijkbaar heeft een vrouw iets getwitterd waardoor ge (met wat slechte wil, laten we eerlijk zijn) zou kunnen afleiden dat het een radical moslima is. Blijkt niet zo te zijn na wat onderzoek (fact checking is hier inderdaad niet het juist woord, excuses).

Dus ja, waarom is die tweet nu relevant,... eigenlijk...

Zeg eens?...
Oud 23 januari 2017, 12:46   #172
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
jij probeert hier nu als factcheck te verkopen dat de sharia voor gelijke rechten van vrouwen en mannen staat???
Wacht, dit heeft een naam... Stopopredenering, denk ik. (toch?)

Waar is Firestone als ge ze nodig hebt
Oud 23 januari 2017, 13:03   #173
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
We zien wel.
Echt slechter kan het waarschijnlijk niet worden voor de meesten.
Het is bovendien helemaal niet uit te sluiten dat Trump zal impeached worden tijdens zijn ambtstermijn. Trump heeft goed en brutaal geschopt tegen de schenen van de leden van het politiek establishment (democraten én republikeinen). Zelfs overlaatst nog in hun bijzijn tijdens zijn inauguratierede. En dat vergeven ze hem nooit.

Maar ze wachten rustig af . Voorlopig laten ze Trump betijen en verzamelen ondertussen bezwarend materiaal tegen Trump. Bij de minste serieuze misstap van Trump, zal deze fout uitvergroot en hangt barbertje Trump. Zeker weten.

Tenzij ...ja tenzij Trump het als president zó goed doet dat hij als het ware onaantastbaar wordt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 januari 2017 om 13:06.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 13:16   #174
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zullen we dit even ontleden?

Dus, het start met jouw post met een afbeelding van een (vermeende) tweet van een (vermeende) mede-organisator van de vrouwenmars. In die tweet lijkt de vrouw de Sharia niet te verketteren. Uit de tweet zou je kunnen afleiden dat ze zelfs een aanhangster is van de Sharia.
We zullen voor de eenvoud aannemen dat de tweet authentiek is en de vrouw inderdaad een belangrijk persoon is mbt de vrouwenmars.

Ik vermoed dat je die afbeelding post om de inconsistentie/hypocrisie aan te tonen tussen het pleidooi voor vrouwenrechten tégen Trump, terwijl ze "vriendelijker" is voor de Sharia. Dat houdt geen steek, je kan niet vóór Sharia zijn en tégen Trump mbt vrouwenrechten.

Goed

Ik bedenk me, inderdaad, da's nogal hypocriet, heeft die dat nu zelf niet door? En die organiseert dan mee de protesten tegen Trump, met welke agenda? Wie is dat eigenlijk?

Ik ga dan even zoeken naar die tweet. Ik vind die niet. Wat niet betekent dat ze niet bestaat, edoch slechts mijn beperkte twitter-zoekskills pijnlijk zichtbaar maakt. Wat vind ik wél?: Een hele hoop tweets die niet zo vriendelijk zijn voor de Sharia en die vooral blijk geven van een vurig voorstander van vrouwenrechten. Op enkele minuten tijd kan ik me een ruw beeld vormen waar deze vrouw voor staat. Vrouwenrechten vooral blijkbaar. Ze lijkt me helemaal niet radicaal, lijkt erg geemancipeerd, ja ik durf zelfs zeggen dat ze klassieke Westerse waarden omarmd heeft.

Mooi zo

Waar brengt ons dat dan?...

...

Ik weet het niet eigenlijk. Blijkbaar heeft een vrouw iets getwitterd waardoor ge (met wat slechte wil, laten we eerlijk zijn) zou kunnen afleiden dat het een radical moslima is. Blijkt niet zo te zijn na wat onderzoek (fact checking is hier inderdaad niet het juist woord, excuses).

Dus ja, waarom is die tweet nu relevant,... eigenlijk...

Zeg eens?...
Haar laatste (zowat +100) tweets gaan over de #womensmarch, dat heb ik ge-factchecked, eentje (1) 'n quote van MLK, en in 2015 'n paar over sharia.
Ondermeer; "You'll know when you're living under Sharia Law when suddenly all your loans & credit cards become interest free. Sound nice, doesn't it?
En
"If you are still paying interest than Sharia Law hasn't taken over America #justsaying
Sharia gaat dus duidelijk enkel over "intrest/rente", oftewel weet ze zelf niet beter, wat ik zwaar betwijfel, oftewel is dit simpelweg misleiding.

Dus ja, iemand die islam aanhangt en sharia promoot lijkt me erg ongeloofwaardig in haar 'rol' als voorvechtster voor vrouwenrechten of mensenrechten in 't algemeen en beschouw ik als 'radicaal'.

Indien ze met net zoveel vuur en passie #womensmarches organiseerde voor vrouwen die ècht onderdrukt worden, uitgehuwelijkt worden, zweepslagen krijgen, genitaal verminkt worden etc...dan misschien.
Nu totaal niet, mevrouw heeft 'n agenda en die wordt gesponsord door Soros.

En alle schapen lopen al blatend mee naar de sharia-slachtbank, want Trump heeft stoute dingen gezegd.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 13:20   #175
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nu totaal niet, mevrouw heeft 'n agenda en die wordt gesponsord door Soros.
bewijs het maar eens
Oud 23 januari 2017, 13:25   #176
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wacht, dit heeft een naam... Stopopredenering, denk ik. (toch?)

Waar is Firestone als ge ze nodig hebt
ah Firestone idd een groot gemis.

maar wie moet ik nu geloven ? SDX die hierboven tweets lijkt gecopy/pastet te hebben, tweets die idd de sharia lijken te promoten (ivm intresten)

(terzijde, laat nu t gebrek aan intrest steeds meer als nefast voor de economie besproken te worden door vooraanstaande economen)

of jij, die zonder copy of links suggereert dat haar tweets sharia kritisch zouden zijn ?

wat betekent stopopredenering?

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 januari 2017 om 13:31.
Oud 23 januari 2017, 13:27   #177
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is bovendien helemaal niet uit te sluiten dat Trump zal impeached worden tijdens zijn ambtstermijn. Trump heeft goed en brutaal geschopt tegen de schenen van de leden van het politiek establishment (democraten én republikeinen). Zelfs overlaatst nog in hun bijzijn tijdens zijn inauguratierede. En dat vergeven ze hem nooit.

Maar ze wachten rustig af . Voorlopig laten ze Trump betijen en verzamelen ondertussen bezwarend materiaal tegen Trump. Bij de minste serieuze misstap van Trump, zal deze fout uitvergroot en hangt barbertje Trump. Zeker weten.

Tenzij ...ja tenzij Trump het als president zó goed doet dat hij als het ware onaantastbaar wordt.
samen met dat schoppen tegen, heeft Trump ook een voor een republikeins president ongezien 'democrats'* beleid voorgesteld ... het zou zo maar eens kunnen dat hij beiden zal proberen te gebruiken om 'zijn' beleid door te drukken...

*geen woord over tax reduction, minder staat etc maar meer publieke werken etc ...
*afschaffen v Obamacare, maar tegelijk ook stellen dat niemand uit de gezondheidszorg mag vallen, dat is vloeken in republikeinse kerk...

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 januari 2017 om 13:30.
Oud 23 januari 2017, 13:29   #178
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
bewijs het maar eens
Haar tweets en haar hoofddoek hewijzen dat.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 13:29   #179
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

plan C dus

alsof Pence zo veel beter is
Oud 23 januari 2017, 13:32   #180
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
ah Firestone idd een groot gemis.

maar wie moet ik nu geloven ? Knuppel die hierboven tweets lijkt gecopy/pastet te hebben, tweets die idd de sharia lijken te promoten (ivm intresten)

(terzijde, laat nu t gebrek aan intrest steeds meer als nefast voor de economie besproken te worden door vooraanstaande economen)

of jij, die zonder copy of links suggereert dat haar tweets sharia kritisch zouden zijn ?

wat betekent stopopredenering?
Doe eens moeite he...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering

(+1 on the intrest)

Wat is voor u de relevantie van de afbeelding van die tweet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be