Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2017, 11:41   #201
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Meen iets van $40 miljard wat hij op de Mexicanen wil verhalen met importheffingen
Die importheffingen worden niet door Mexico betaalt. Elke econoom kan je vertellen dat importheffingen vooral de binnenlandse economie schaden.

En je vergeet dat de mensen die die muur gaan bouwen dus op dat moment niets anders doen. Elke bouwvakker die aan die muur werkt, is er een die niet wegen aan het repareren is, die niet bruggen aan het bouwen is, die niet huizen aan het bouwen is.
Allemaal arbeid die aan de economie ontrokken wordt, die in plaats van productief bezig te zijn onproductief is. Daar gaat de VS armer van worden.

De enige manier dat Trump die muur door de Mexicanen kan doen betalen is als zij hem ook bouwen.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 13:39   #202
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Klopt dat de inflatie zal stijgen...

Die "volledige tewerkstelling in de VS " is eigenlijk ook juist,in die zin dat er een groot aantal Amerikanen op een of andere manier "hun plan trekken" (in de enorme half-wildernissen kan ik me daar iets bij voorstellen voor "homesteaders" ) en van de radar verdwenen zijn.
Een niet onaanzienlijk aantal Amerikanen (ik vermoed dat het eigenlijk enkele tientallen miljoenen zijn) raakt ongetwijfeld niet aan normaal betaalde ,stabiele,werkgelegenheid omdat die er niet is....

"volledige tewerkstelling" zal dan,op zijn Amerikaans, betekenen,iedere vacature is ingevuld (en niet,volgens Europese definitie,iedereen die "wil werken" is aan het werk)

MIJN mantra is; naties waar vrijwel iedereen noodgedwongen "zelfstandige" is,met uitzondering van een kleine groep die aan de overheid werkt ,hebben een naam,we heten ze "ontwikkelingslanden"....Wegblijven uit die zone dus,ook de VS

De bewering van de Trump-campagne,en niet geheel onjuist, is dat hun jobs geexporteerd zijn...

Bon...we zullen zien...
Managers-speak,die ik ook genoeg alhier,in mijn eigen werkomgeving,gehoord heb is dat "die jobs nooit meer terugkomen naar hier".Zelfs onze "beschermde werkplaatsen" worden zo weggeconcurreerd..

Politici echter kunnen zoiets niet blijven verkopen aan de mensen,hoe goed ze eigenlijk voor de rest wel zijn (ja,ik vond Obama een behoorlijke President)

En tenslotte,misschien een nuance,maar ze kan in latere discussies nog nuttig blijken,heeft Trump het vooral over CRIMINELE Mexicanen.Dat zijn diegenen die illegaal proberen binnen te komen in plaats van het proces van een "work-permit" of een "green card" te proberen aan te vangen....

Ik zie de VS niet zo snel stoppen met het aantrekken van GEWENSTE gastarbeiders.De natie heeft ook een tamelijk genereuze methodiek van het toekennen van staatsburgerschap aan nuttig geachte nieuwe inwoners.....
Het onderstreepte, de gewezen president zal het probleem ook moeten aanpakken van de eventuele drughandel die het meeste via de grenzen van mexico overkomt...hoe of wat spreek ik mij niet over uit maar wetten bestaan er zodanig dat er invoer en uitvoer regels zijn dan mag je over een medische attest beschikken, een voorbeeldje hiervan heb ik gezien op tv met een amerikaanse man die canada binnen wou, ongeacht het feit dat hij medische redenen had was er een invoerverbod op drugs zelfs een klein beetje wied wordt je al geweigerd in het land en mag je terugkeren...

Screenings worden op luchthavens of aan grenzen steeds strenger en is de lokale wet iets anders dan een algemeen geldende wet waarbij er vrije verkeer van goederen en stoffen in minieme hoeveelheden kan en mag voor zover je geen intenties hebt die buiten persoonlijk gebruik gaan.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 14:53   #203
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Die importheffingen worden niet door Mexico betaalt. Elke econoom kan je vertellen dat importheffingen vooral de binnenlandse economie schaden.

En je vergeet dat de mensen die die muur gaan bouwen dus op dat moment niets anders doen. Elke bouwvakker die aan die muur werkt, is er een die niet wegen aan het repareren is, die niet bruggen aan het bouwen is, die niet huizen aan het bouwen is.
Allemaal arbeid die aan de economie ontrokken wordt, die in plaats van productief bezig te zijn onproductief is. Daar gaat de VS armer van worden.

De enige manier dat Trump die muur door de Mexicanen kan doen betalen is als zij hem ook bouwen.
Iemand antwoordde mij op dat argument, dat je dan maar een paar duizend Mexicanen moet contracteren en legaal binnenbrengen voor de constructie van de muur. Dat is ook het antwoord op jouw andere opmerking:

Citaat:
Waar gaat de VS overigens die metselaars vinden als ze alle illegale migranten de deur wijzen? Zonder Mexicanen bouw je in de VS niks. Dat weet zelfs Trump.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 januari 2017 om 14:56.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 14:54   #204
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is ook precies wat de Mexicanen de laatste jaren gedaan hebben. Vandaar dat er ook meer Mexicanen van de VS terug naar Mexico verhuizen dan omgekeerd...
Absoluut.
Oud 29 januari 2017, 14:59   #205
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gaat u er dan vanuit dat alle bouwfirma's aan het maximum van hun capaciteit zitten en dat er geen bouwvakkers zijn die werkloos zijn of in een andere sector werkzaam zijn?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 15:17   #206
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is ook precies wat de Mexicanen de laatste jaren gedaan hebben. Vandaar dat er ook meer Mexicanen van de VS terug naar Mexico verhuizen dan omgekeerd...
Dat is een geriskeerde stelling aangezien vele Mexicaanse immigranten illegaal, dus ongekend, binnenkomen. Er bestaat dus geen boekhouding van. Bovendien gaan veel Zuid Amerikanen (niet Mexicanen)ook illegaal over de grens tussen Mexico en de US.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 15:29   #207
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie bouwde de Israelische Muur tegen de Palestijnen denk je ,
ook Palestijnse bouwvakkers die maar al te blij waren om een centje bij te verdienen
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 15:32   #208
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is een geriskeerde stelling aangezien vele Mexicaanse immigranten illegaal, dus ongekend, binnenkomen. Er bestaat dus geen boekhouding van. Bovendien gaan veel Zuid Amerikanen (niet Mexicanen)ook illegaal over de grens tussen Mexico en de US.
Inderdaad Guatemala,El Salvador, Honduras, Bolivië ,Peru, Venezuela, Colombia noem maar op... bijna gans de Zuid-Amerikaanse arbeidersklasse staat aan te schuiven aan de Rio Grande.
Oud 29 januari 2017, 15:33   #209
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Je verwerpt dus gewoon de schattingen en de statistieken. Dat is ook niet erg behulpzaam.

Trump heeft dan ook niets om tegen te keer te gaan aangezien dan per definitie zelf niet weet hoeveel illegalen er zijn....

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 januari 2017 om 15:37.
Oud 29 januari 2017, 15:37   #210
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gaat u er dan vanuit dat alle bouwfirma's aan het maximum van hun capaciteit zitten en dat er geen bouwvakkers zijn die werkloos zijn of in een andere sector werkzaam zijn?
Er is zo goed als volledige tewerkstelling in de VS, volgens de meeste economen (4.7% werkloosheid)

Er is ook grote weerstand onder bouwfirma's in de grensstaten om aan zo'n project mee te werken.
Oud 29 januari 2017, 15:42   #211
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Stel dat die er zijn, dan zijn dat nog steeds potentiële wegenbouwers, potentiële bruggenbouwers en potentiële huizenbouwers.

Het gaat er om dat als je een deel van je werkende bevolking aan de slag zet in nutteloze projecten dat je dan dus minder nuttige dingen produceert. Dat is eerste jaars economie.

En dus betaalt uiteindelijke de Amerikaanse economie de prijs.
... repeat ...
Oud 29 januari 2017, 15:43   #212
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er is zo goed als volledige tewerkstelling in de VS, volgens de meeste economen (4.7% werkloosheid)

Er is ook grote weerstand onder bouwfirma's in de grensstaten om aan zo'n project mee te werken.
Dat denk je maar .
De aandelen van de cementfabrieken zijn reeds sterk gestegen.

"As ludicrous as the Trump wall project sounds (to us at least),
it represents a huge opportunity for those companies involved in its construction,” a Bernstein analyst said in a research report for investors.

“Cemex (een Mexicaanse firma)appears best positioned regardless, with cement, RMX [ready mix concrete], and aggregates facilities throughout the border region.”

Shares in Cemex have risen by 130% over the past year
and hit an eight-and-half year high on Wednesday as investors waited to hear the details of Trump’s wall-building plan."

https://www.theguardian.com/business...iggest-winners

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 29 januari 2017 om 15:56.
Oud 29 januari 2017, 15:43   #213
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad Guatemala,El Salvador, Honduras, Bolivië ,Peru, Venezuela, Colombia noem maar op... bijna gans de Zuid-Amerikaanse arbeidersklasse staat aan te schuiven aan de Rio Grande.
Ze staan niet aan te schuiven aan de Rio Grande. Ze nemen gewoon een vliegtuig.

De meeste illegale migranten zijn gewoon legaal het land binnengekomen.
... repeat ...
Oud 29 januari 2017, 15:44   #214
Zwitser

Standaard

Citaat:
Wie bouwde de Israelische Muur tegen de Palestijnen denk je ,
ook Palestijnse bouwvakkers die maar al te blij waren om een centje bij te verdienen
De Israelis hebben ook nooit gedaan alsof ze de Palestijnen die muur gingen lieten betalen.

In de VS bouw je tegenwoordig ook niks meer zonder Mexicanen...
... repeat ...
Oud 29 januari 2017, 15:45   #215
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze staan niet aan te schuiven aan de Rio Grande. Ze nemen gewoon een vliegtuig.

De meeste illegale migranten zijn gewoon legaal het land binnengekomen.
Nooit gehoord van "wet backs" of "natte ruggen" dus mensen die met een natte rug aan land kwamen nadat ze de Rio Grande waren over gezwommen .

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 29 januari 2017 om 15:50.
Oud 29 januari 2017, 15:49   #216
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Nooit gehoord van "wet backs" of "natte ruggen" dus mensen die met een natte rug aan land kwamen nadat ze de Rio grande waren over gezwommen .
Volgens Gypsy weten we niets van aantallen illegalen en dus ook niet van de wijze van hun komst. Hoeveel wetbacks voor 1 overstayer bijvoorbeeld?
Oud 29 januari 2017, 15:49   #217
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Israelis hebben ook nooit gedaan alsof ze de Palestijnen die muur gingen lieten betalen.

In de VS bouw je tegenwoordig ook niks meer zonder Mexicanen...
De Chicanos die nu al in de VS leven zijn de grootste voorstanders van de muur van Trump.
Want het zijn zij die dagelijks in concurrentie moeten gaan met de nieuwkomers voor hun baantje.
Als er geen nieuwe Zuid-Amerikanen bijkomen gaan de lonen stijgen voor de arbeiders die nu al aanwezig zijn .
Oud 29 januari 2017, 15:50   #218
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat denk je maar .
De aandelen van de cementfabrieken zijn reeds sterk gestegen.

"As ludicrous as the Trump wall project sounds (to us at least),
it represents a huge opportunity for those companies involved in its construction,” a Bernstein analyst said in a research report for investors.

“Cemex appears best positioned regardless, with cement, RMX [ready mix concrete], and aggregates facilities throughout the border region.”

Shares in Cemex have risen by 130% over the past year
and hit an eight-and-half year high on Wednesday as investors waited to hear the details of Trump’s wall-building plan."

https://www.theguardian.com/business...iggest-winners
Dat er veel beton zal nodig zijn is een feit.
Oud 29 januari 2017, 16:23   #219
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je verwerpt dus gewoon de schattingen en de statistieken. Dat is ook niet erg behulpzaam.

Trump heeft dan ook niets om tegen te keer te gaan aangezien dan per definitie zelf niet weet hoeveel illegalen er zijn....
Doorgaans verwerp ik geen statistieken maar Zwitser plaatst geen link. Dus weet ik niet of het waar is. Hij kan me altijd betalen om dat op te zoeken maar ik ben zéér duur en op de koop toe is het zondag, dan is het nog eens dubbel.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 17:02   #220
Zwitser

Standaard

Citaat:
Doorgaans verwerp ik geen statistieken maar Zwitser plaatst geen link. Dus weet ik niet of het waar is. Hij kan me altijd betalen om dat op te zoeken maar ik ben zéér duur en op de koop toe is het zondag, dan is het nog eens dubbel.
Bij deze:

http://www.pewhispanic.org/2015/11/1...ng-to-the-u-s/
... repeat ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be