![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En je vergeet dat de mensen die die muur gaan bouwen dus op dat moment niets anders doen. Elke bouwvakker die aan die muur werkt, is er een die niet wegen aan het repareren is, die niet bruggen aan het bouwen is, die niet huizen aan het bouwen is. Allemaal arbeid die aan de economie ontrokken wordt, die in plaats van productief bezig te zijn onproductief is. Daar gaat de VS armer van worden. De enige manier dat Trump die muur door de Mexicanen kan doen betalen is als zij hem ook bouwen.
![]() |
![]() |
#202 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Screenings worden op luchthavens of aan grenzen steeds strenger en is de lokale wet iets anders dan een algemeen geldende wet waarbij er vrije verkeer van goederen en stoffen in minieme hoeveelheden kan en mag voor zover je geen intenties hebt die buiten persoonlijk gebruik gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 29 januari 2017 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een geriskeerde stelling aangezien vele Mexicaanse immigranten illegaal, dus ongekend, binnenkomen. Er bestaat dus geen boekhouding van. Bovendien gaan veel Zuid Amerikanen (niet Mexicanen)ook illegaal over de grens tussen Mexico en de US.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ook Palestijnse bouwvakkers die maar al te blij waren om een centje bij te verdienen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad Guatemala,El Salvador, Honduras, Bolivië ,Peru, Venezuela, Colombia noem maar op... bijna gans de Zuid-Amerikaanse arbeidersklasse staat aan te schuiven aan de Rio Grande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trump heeft dan ook niets om tegen te keer te gaan aangezien dan per definitie zelf niet weet hoeveel illegalen er zijn.... Laatst gewijzigd door eno2 : 29 januari 2017 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is ook grote weerstand onder bouwfirma's in de grensstaten om aan zo'n project mee te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat er om dat als je een deel van je werkende bevolking aan de slag zet in nutteloze projecten dat je dan dus minder nuttige dingen produceert. Dat is eerste jaars economie. En dus betaalt uiteindelijke de Amerikaanse economie de prijs.
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De aandelen van de cementfabrieken zijn reeds sterk gestegen. "As ludicrous as the Trump wall project sounds (to us at least), it represents a huge opportunity for those companies involved in its construction,” a Bernstein analyst said in a research report for investors. “Cemex (een Mexicaanse firma)appears best positioned regardless, with cement, RMX [ready mix concrete], and aggregates facilities throughout the border region.” Shares in Cemex have risen by 130% over the past year ![]() and hit an eight-and-half year high on Wednesday as investors waited to hear the details of Trump’s wall-building plan." https://www.theguardian.com/business...iggest-winners Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 29 januari 2017 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
De meeste illegale migranten zijn gewoon legaal het land binnengekomen.
![]() |
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
In de VS bouw je tegenwoordig ook niks meer zonder Mexicanen...
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nooit gehoord van "wet backs" of "natte ruggen" dus mensen die met een natte rug aan land kwamen nadat ze de Rio Grande waren over gezwommen .
Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 29 januari 2017 om 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() Volgens Gypsy weten we niets van aantallen illegalen en dus ook niet van de wijze van hun komst. Hoeveel wetbacks voor 1 overstayer bijvoorbeeld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want het zijn zij die dagelijks in concurrentie moeten gaan met de nieuwkomers voor hun baantje. Als er geen nieuwe Zuid-Amerikanen bijkomen gaan de lonen stijgen voor de arbeiders die nu al aanwezig zijn . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doorgaans verwerp ik geen statistieken maar Zwitser plaatst geen link. Dus weet ik niet of het waar is. Hij kan me altijd betalen om dat op te zoeken maar ik ben zéér duur en op de koop toe is het zondag, dan is het nog eens dubbel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
|
![]() Citaat:
http://www.pewhispanic.org/2015/11/1...ng-to-the-u-s/
![]() |