Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2017, 10:16   #21
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Doorgaans wint links omdat rechts versplinterd is. Met het Franse kies systeem kan Le Pen het nooit halen in de eindronde en dat is maar goed ook.
Inderdaad.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 10:18   #22
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Le Pen staat achter in de peilingen, als het over een tweestrijd gaat. maar we weten wat peilingen nog te zeggen hebben: niets.

Ik gok op Le Pen.
U wenst dat ze wint. Voor de tweede ronde is het gewoon onmogelijk dat ze wint en dit te danken aan het Franse kiessysteem.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 10:30   #23
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U wenst dat ze wint. Voor de tweede ronde is het gewoon onmogelijk dat ze wint en dit te danken aan het Franse kiessysteem.
dat is mijn horror-scenario, dat ze wint. ik weet niet goed waarom jij ervan uitgaat dat ik dat wens.

Eerst afwachten of de kiezers van de andere partijen wel komen opdagen in de 2e ronde.

Een aanslag net voor de verkiezingen kan ook alles veranderen. Wees maar zeker dat IS het liefst Le Pen als president heeft, dan hebben ze een medestander om de Franse maatschappij verder te polariseren en te verdelen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 10:45   #24
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je hebt wel gelijk in die zin dat dergelijke transformatie een aangehouden inspanning vergt gedurende vele jaren. Overigens, onder de historisch sterke invloed van de francofonie in België, is de situatie bij ons ongeveer gelijklopend. Dat is ook de reden waarom ik absoluut voorstander blijf van een onafhankelijk Vlaanderen. Ook al zitten we met de Brusselse zweer in de Vlaamse buik. Maar als Vlaanderen economisch als sociaal een meer performant beleid wil voeren moeten wij ons meer spiegelen aan de noordelijke helft van de Europese Unie.
Zolang ik me kan herinneren worden er al aangehouden inspanningen geleverd zonder ook maar enig resultaat.
En dat zijn intussen al heel wat jaren.
Ik geloof er allang niet meer in en ik begrijp niet hoe het komt dat een nochtans verstandig mens als jij daar nog blijft in geloven.

Het is uitzichtloos en volgens mij moeten we weer op de knietjes de rozenkrans bidden.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 11:01   #25
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is mijn horror-scenario, dat ze wint. ik weet niet goed waarom jij ervan uitgaat dat ik dat wens.

Eerst afwachten of de kiezers van de andere partijen wel komen opdagen in de 2e ronde.

Een aanslag net voor de verkiezingen kan ook alles veranderen. Wees maar zeker dat IS het liefst Le Pen als president heeft, dan hebben ze een medestander om de Franse maatschappij verder te polariseren en te verdelen.
Waarom zegt u dan dat ze kan winnen? Wees objectief : ik zie helemaal niet de FN meer dan 50% in de tweede ronde halen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 11:03   #26
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Fillon of Macron.
U doet natuurlijk aan wishfull thinking. Eén ding is zeker: als Le Pen de volgende president wordt dan zit de EU met een enorm probleem. Ik durf er na Trump niet meer zeker van te zijn dat Le Pen niet zal winnen, zoals hier reeds aangehaald kan er in de aanloop naar de verkiezingen van alles gebeuren: één of meerdere aanslagen kan alles doen kantelen en de twijfelaars toch overhalen om op Le Pen te stemmen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 11:24   #27
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U doet natuurlijk aan wishfull thinking. Eén ding is zeker: als Le Pen de volgende president wordt dan zit de EU met een enorm probleem. Ik durf er na Trump niet meer zeker van te zijn dat Le Pen niet zal winnen, zoals hier reeds aangehaald kan er in de aanloop naar de verkiezingen van alles gebeuren: één of meerdere aanslagen kan alles doen kantelen en de twijfelaars toch overhalen om op Le Pen te stemmen.
De VS zijn niet Frankrijk en het Franse kiessysteem maakt een overwinning van Le Pen bijna onmogelijk.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 11:29   #28
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De VS zijn niet Frankrijk en het Franse kiessysteem maakt een overwinning van Le Pen bijna onmogelijk.
Zeg je nu dat het Franse kiessysteem in se ondemocratisch is ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 11:35   #29
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Zeg je nu dat het Franse kiessysteem in se ondemocratisch is ?
Helemaal niet.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 11:50   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarom zegt u dan dat ze kan winnen? Wees objectief : ik zie helemaal niet de FN meer dan 50% in de tweede ronde halen.
het is niet omdat ik iets niet wens, dat het niet kan gebeuren. Dat zijn 2 verschillende vragen.

Ik zie geen enkele reden waarom ze geen 50% kan halen, hoe erg het me ook zou spijten.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 12:14   #31
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarom zegt u dan dat ze kan winnen? Wees objectief : ik zie helemaal niet de FN meer dan 50% in de tweede ronde halen.
Het is wel heel erg naief om in post Brexit/Trump tijden te denken dat Le Pen geen kans maakt. Wees maar gerust dat heel wat niet-Franse spelers er alles aan zullen doen om de Franse verkiezingen te beïnvloeden om net dat resultaat te bekomen.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 12:18   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Intelligente post.

Je hebt gelijk, maar je maakt de fout dat er blijkbaar een politieke oplossing zou zijn.
Die is er niet. Alles is vergiftigd.
HET klopt dat de Fransen hun republieksvormen een nummer geven en dat het schakelmoment van de enen naar de andere republiek een cataclysme was,niet een verkiezing.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 13:17   #33
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het is niet omdat ik iets niet wens, dat het niet kan gebeuren. Dat zijn 2 verschillende vragen.

Ik zie geen enkele reden waarom ze geen 50% kan halen, hoe erg het me ook zou spijten.
Voor mensen als Everytime is zeggen dat zoiets mogelijk is al even erg als zou het werkelijk gebeuren. Als het over een eventuele splitsing van België gaat reageert hij juist hetzelfde: dat mag je niet zeggen of zelfs maar suggereren want dat past niet in zijn denkwereld.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 19:09   #34
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Het is wel heel erg naief om in post Brexit/Trump tijden te denken dat Le Pen geen kans maakt. Wees maar gerust dat heel wat niet-Franse spelers er alles aan zullen doen om de Franse verkiezingen te beïnvloeden om net dat resultaat te bekomen.
Alles is uiteraard mogelijk, maar toch... In de regionale verkiezingen in 2015 werd Le Pen eerste met 40% van de stemmen tijdens de eerste ronde.
En toch verloor ze de tweede ronde met 42-58% ... Zij heeft dus bijna geen enkele stem bijgekregen tussen de twee rondes.

De enige scenario waar ik een mogelijkheid zie voor de overwinning van Le Pen, is de volgende: een heel hoge score van Le Pen gecombineerd met een tweede plaats van een linkse kandidaat, en waarbij rechts weigert om een Front Républicain te vormen, dit allemaal met een lage opkomst tijdens de tweede ronde.
En dan nog...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 19:21   #35
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Alles is uiteraard mogelijk, maar toch... In de regionale verkiezingen in 2015 werd Le Pen eerste met 40% van de stemmen tijdens de eerste ronde.
En toch verloor ze de tweede ronde met 42-58% ... Zij heeft dus bijna geen enkele stem bijgekregen tussen de twee rondes.

De enige scenario waar ik een mogelijkheid zie voor de overwinning van Le Pen, is de volgende: een heel hoge score van Le Pen gecombineerd met een tweede plaats van een linkse kandidaat, en waarbij rechts weigert om een Front Républicain te vormen, dit allemaal met een lage opkomst tijdens de tweede ronde.
En dan nog...
Als er in de aanloop of tijdens de verkiezingen een opeenvolging van (geënsceneerde) aanslagen door moslims zouden worden gepleegd dan zullen veel meer mensen op Le Pen stemmen, misschien wel genoeg om haar president te maken. Alles is mogelijk.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 19:29   #36
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als er in de aanloop of tijdens de verkiezingen een opeenvolging van (geënsceneerde) aanslagen door moslims zouden worden gepleegd dan zullen veel meer mensen op Le Pen stemmen, misschien wel genoeg om haar president te maken. Alles is mogelijk.
Als, als, als...

Avec des si, on mettrait Paris en bouteille...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 07:51   #37
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het ziet er blijkbaar slechter en slechter uit voor Fillon:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170131_02706057
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 08:16   #38
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Altijd weer opvallend hoe de pers wacht op "het beste moment" om iemand te vloeren in plaats van schandalige feiten te brengen zodra ze een "dossier" hebben.

Tevens lijkt het Franse Rekenhof, een eerder slaperige bedoening.

Ons "Penelopeke" zal wel niet de enige zijn.
Hopelijk vindt men toch enkele A4 velletjes met wat intelligente teksten van haar hand om zo haar ruime vergoeding te verantwoorden aan de Franse belastingbetaler.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 08:55   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het ziet er blijkbaar slechter en slechter uit voor Fillon:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170131_02706057
Daar hebben ze de daad "zelfverrijking" wel tot een zeer hoog niveau gekregen.

En dan zal hij nog niet de ergste zijn.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 09:02   #40
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Altijd weer opvallend hoe de pers wacht op "het beste moment" om iemand te vloeren in plaats van schandalige feiten te brengen zodra ze een "dossier" hebben.

Tevens lijkt het Franse Rekenhof, een eerder slaperige bedoening.

Ons "Penelopeke" zal wel niet de enige zijn.
Hopelijk vindt men toch enkele A4 velletjes met wat intelligente teksten van haar hand om zo haar ruime vergoeding te verantwoorden aan de Franse belastingbetaler.
In Frankrijk is het blijkbaar een gangbare praktijk van verkozenen om hun partner aan een job te helpen. Die timing kan je niemand verwijten me dunkt, iemand die zich kandidaat stelt voor het presidentschap die moet er zelf maar voor zorgen dat hij brandschoon is. Exit Fillion zeg ik.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be