![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Banneling
|
![]() Lees het evangelie van Magdalena eens. Dat is niet compleet.
Waarom niet? Omdat het sacrament daarin tot in detail verwoord wordt. Een sacrament dat niet mag zijn wegens anti christelijke motieven en racistische achtergrond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#682 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Judasevangelie maakt geen deel uit van de bijbel. Vraag gerust maar eens na aan de Getuigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En bij de Getuigen mag het misschien wel? Lezen zij het evangelie van Magdalena?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#685 |
Banneling
|
![]() En verder ga ik niet meer in discussie daarover. Ik heb mensen van een hoger niveau getroffen. Jullie zijn aan mij versleten. No offence. }-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat het om Getuigen van Jehova? Ik denk niet dat uw opinies op veel bijval zullen kunnen rekenen. Als uw verhaal enige waarheid bevat (wat ik ondertussen sterk betwijfel), dan zit u in de verkeerde kamer. Wat u allemaal naar voorbrengt, komt grotendeels uit het hoekje van de New Age. En daar willen de Getuigen niets maar ook niets mee te maken hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#687 |
Banneling
|
![]() Welk nut hebben uw ogen als uw geest blind is?
Ik heb mijn motief voor die bijbelstudie hier al tot in de treure toe herhaald. Als u uw eigen praatjes verder wil inkleuren, U doet maar. Overigens, wie bent U om zich vragen te stellen bij mij? Denkt U dat de Heere blind is voor uw onkuisheid? Wees op uw hoede, want wij kunnen terugwijzen met waarheden die niet verdraaid zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het verband tussen atheïsme en makakken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#691 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen is het al duidelijk geworden dat u hoegenaamd niet weet waarover u spreekt en verstrikt bent geraakt in tegenspraken waar u zichzelf onmogelijk uit kan praten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 |
Banneling
|
![]() Neen, de oprechte lezer weet intussen al meer dan een maand waarom ik in bijbelstudie ben. En als gij geen kort termijn geheugen had wist je wat ik van geloof ben. Natuurlijk dat dit in tegenspraak is met mijn bijbelstudie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar,sssst niet verder vertellen, "De geheime leer" als je dat gelezen en begrepen hebt dan mogen de Jehova getuigen hun leer tegen de gevel zetten mijn gedacht. ![]() DE GEHEIME LEER DE SYNTHESE VAN WETENSCHAP, RELIGIE EN FILOSOFIE DOOR H.P. BLAVATSKY ‘Er is geen religie hoger dan de waarheid.’ Dit boek draag ik op aan alle ware theosofen in ieder land en van ieder ras, want zij hebben het in het leven geroepen en voor hen werd het geschreven. Voil�* den Hoomer heeft u weeral naar een ander niveau getild. ![]() Noch iets noch niets bestond; die heldere hemel daar Was niet, noch het brede hemeldak daarboven uitgestrekt. Wat dekte het al? wat beschutte? wat verborg? Was het van het water het peilloze diep? Er was geen dood – toch was er niets onsterfelijks, Er was geen grens tussen dag en nacht; Het enig Ene ademde stil alleen, Behalve Dat is sindsdien niets geweest. Het was duister, en het al was eerst gehuld In diepe somberheid – een lichtloze oceaan – De kiem, bedekt nog in de schil, Barstte open, één van aard, uit hittegloed. . . . Wie kent het geheim? Wie verkondigde het hier? Wie weet vanwaar die veelvoudige schepping ontstond? De goden zelf ontstonden later pas – Wie weet vanwaar die schepping plots ontstond? Wie kent Dat vanwaar die grote schepping kwam? Wie weet of zijn wil het schiep of dat die zweeg? De hoogste ziener in de hoogste hemel, Hij weet het – of misschien zelfs deze niet. – Rig-Veda, 10:129 Laatst gewijzigd door Hoomer : 1 februari 2017 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
Banneling
|
![]() Jan zou beter zijn vinger op zichzelf gericht houden in plaats van de tekorten bij andere te zoeken. Het is de splinter zien bij een ander, maar de balk in eigen ogen ontkennen.
Ik ken ook niemand op dit forum dat vragen harder ontwijkt dan Jan. Als je geen vragen beantwoordt, kan je dus niet vissen naar zijn ware natuur. Maar ik reis tussen werelden waar ik jullie tussen de lijnen samenvat. Ik hoef niet te nuanceren dat de duivel in de details zit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#696 |
Banneling
|
![]() Mijn beste, ik ben reeds ingewijd in een handeling die alle touwen van ideologie domineert. Ik ben mijn extreem rechts overstegen, ik ben mijn links overstegen, ik ben religie overstegen en jawel nu ga ik ook mijn filosofie overstijgen.
Ik ben geen trans humanist, maar ik weet wel dingen te veroorzaken die zich later kenbaar maken in het dagelijkse leven. Mensen die dit ondergaan hebben zijn op meer dan 1 hand te tellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
|
![]() Citaat:
![]() De geschiedenis voor de bijbel: Osiris is een godheid uit de Egyptische mythologie. Hij was de zoon van Geb, de god van de aarde, en diens zuster Noet, godin van de hemel. Hij werd de eerste koning van het Oude Egypte. Zijn vrouw, tevens zijn zuster, was Isis. Met haar behoort hij tot de Enneade van Heliopolis. Zijn 'zoon' is Horus en zijn dochter Bastet. Volgens oude verhalen was Osiris uit de hemel gekomen en werd hij de eerste koning (farao) van Egypte. In het oude Egypte was hij een zeer populaire god, die trekken van allerlei goden in zich verenigde. Hij werd steeds belangrijker en groeide uit tot een van de grootste en belangrijkste goden in Egypte. In alle grafkamers van farao's zijn voorstellingen te zien van de farao die zich aan de Lotsbepaling door Osiris (de weging van het hart) onderwerpen. Velen richtten in Abydos bij het graf van Osiris een stele op of lieten hun mummie erheen transporteren, om aldus in het lot van Osiris te kunnen delen. Iedere dode werd een Osiris, dat wil zeggen een uit de dood herrijzende. Reeds vroeg werd hij verbonden met de god Anedjti uit Busiris in de delta, een god van de geitenherders aldaar. Aan hem ontleende Osiris de attributen van de herdersstaf en het flagellum (gesel). Als ‘goede herder’ was Osiris koningsgod. Hij zou in de voortijd ook werkelijk als koning hebben geheerst, gedood zijn door zijn vijandige broer Seth, die zich van de erfenis wilde meester maken, maar gewroken zijn door zijn zoon Horus. Talrijk waren de mythen rond dit gebeuren. Osiris kreeg van zijn zus en geliefde Isis de landbouw geleerd. (Landbouw ontstond ergens in het 10e millennium v.Chr. na de laatste ijstijd). Osiris was de god van de wederopstanding en vruchtbaarheid, zijn festivals (die plaatsvonden rond het zaai- en oogstfeest) werden vaak omringd door vruchtbaarheidsrituelen waar graan een grote rol speelde. Het symbool Djed waar Osiris vaak mee geassocieerd wordt, stelde wellicht een baal hooi voor, die met touwen/banden is samengebonden, het symbool zou zijn oorsprong vinden in een oeroud natuurritueel dat aan het begin van de Egyptische godsdienst geïntegreerd werd in de god Khenti-Amentioe. Deze god uit Abydos werd later geassimileerd in de god Osiris. Dit wijst op Osiris als god van vegetatie. Hij manifesteerde zich in het graan, dat in de aarde begraven wordt, maar door spontane scheppende kracht in de opschietende aar herrijst en vrucht draagt. In de zgn. Osirismysteriën werd bij het lijk van Osiris gewaakt en werd een beeldje van Osiris gemaakt uit gedroogd nijlslib en graan. Wanneer het bevochtigd werd, botte het graan uit: een symbool van de stervende en herrijzende vegetatie (zie ook graanpop). Osiris was voorts god van de afnemende en wassende maan en van de overstroming van de Nijl. Osiris werd ook vaak geïdentificeerd met de god Wenen-nefer, ‘die voortdurend jeugdig is’, hetgeen past bij een stervende en herlevende god. Exemplarisch is ook de erecte penis, die vele Osiris-beeldjes van deze verder als gemummificeerd afgebeelde god kenmerkt: een duidelijk voorbeeld van wederopstanding na een periode van symbolische dood of slaap. Alsje dit begrijpend leest hoop ik dat je snapt waar Jezus zijn mosterd vandaan haalde .-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#698 |
Banneling
|
![]() Dan heb je de legende van Herculus nog niet bekeken.
![]() Of Krishna. Het zijn gewoon tijdperken die zich in cycli herhalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#699 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#700 |
Banneling
|
![]() Ik snap wat voor mij van toepassing is, al de rest kan mijn geen kloten meer interesseren.
Wat valt er te snappen? Het is allemaal gebakken lucht, van religie tot filosofie tot bij de evolutietheorie. Het enige echte is mijn gedachtenwereld omdat mijn gedachten werkelijkheid worden. HUIVER |
![]() |
![]() |