Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2017, 08:23   #681
Peche
Banneling

Standaard

Lees het evangelie van Magdalena eens. Dat is niet compleet.
Waarom niet? Omdat het sacrament daarin tot in detail verwoord wordt.
Een sacrament dat niet mag zijn wegens anti christelijke motieven en racistische achtergrond.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 08:23   #682
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jan aub. Er zijn zelfs delen bijgekomen, het Judas evangelie bv.
Maar bij de vertaling gaat veel betekenis verloren. Woorden hebben dikwijls meerdere betekenissn.
Bent U bekend met sjeool en hades?
Het Judasevangelie maakt geen deel uit van de bijbel. Vraag gerust maar eens na aan de Getuigen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 08:23   #683
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees het evangelie van Magdalena eens. Dat is niet compleet.
Waarom niet? Omdat het sacrament daarin tot in detail verwoord wordt.
Een sacrament dat niet mag zijn wegens anti christelijke motieven en racistische achtergrond.
En bij de Getuigen mag het misschien wel? Lezen zij het evangelie van Magdalena?
Oud 1 februari 2017, 08:24   #684
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn delen bijgekomen en delen weggelaten, ook verdraaid om mensen bang te maken.
Verkondig dat maar eens aan de Getuigen. U staat vlugger op straat dan u ooit gedacht zult hebben.
Oud 1 februari 2017, 08:25   #685
Peche
Banneling

Standaard

En verder ga ik niet meer in discussie daarover. Ik heb mensen van een hoger niveau getroffen. Jullie zijn aan mij versleten. No offence. }-)
Oud 1 februari 2017, 09:00   #686
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En verder ga ik niet meer in discussie daarover. Ik heb mensen van een hoger niveau getroffen. Jullie zijn aan mij versleten. No offence. }-)
Gaat het om Getuigen van Jehova? Ik denk niet dat uw opinies op veel bijval zullen kunnen rekenen. Als uw verhaal enige waarheid bevat (wat ik ondertussen sterk betwijfel), dan zit u in de verkeerde kamer. Wat u allemaal naar voorbrengt, komt grotendeels uit het hoekje van de New Age. En daar willen de Getuigen niets maar ook niets mee te maken hebben.
Oud 1 februari 2017, 09:23   #687
Peche
Banneling

Standaard

Welk nut hebben uw ogen als uw geest blind is?
Ik heb mijn motief voor die bijbelstudie hier al tot in de treure toe herhaald. Als u uw eigen praatjes verder wil inkleuren, U doet maar.

Overigens, wie bent U om zich vragen te stellen bij mij? Denkt U dat de Heere blind is voor uw onkuisheid? Wees op uw hoede, want wij kunnen terugwijzen met waarheden die niet verdraaid zijn.
Oud 1 februari 2017, 09:29   #688
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik zie overal makakken. Daar haal ik dat vandaan.
Nee? Is het niet waar?
Wat is het verband tussen atheïsme en makakken ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 09:32   #689
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn motief voor die bijbelstudie hier al tot in de treure toe herhaald. Als u uw eigen praatjes verder wil inkleuren, U doet maar.

Overigens, wie bent U om zich vragen te stellen bij mij? Denkt U dat de Heere blind is voor uw onkuisheid? Wees op uw hoede, want wij kunnen terugwijzen met waarheden die niet verdraaid zijn.
Welke waarheden? Uit het evangelie van Magdalena? Uit een bijbel die volgens u "verkleind" werd en "verdraaid"?
Oud 1 februari 2017, 09:34   #690
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke waarheden? Uit het evangelie van Magdalena? Uit een bijbel die volgens u "verkleind" werd en "verdraaid"?
Waarom zou ik dat bespreken met iemand die het eerste hoofdstuk van de bijbel nog niet wenst te bespreken met mij?
Oud 1 februari 2017, 09:49   #691
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik dat bespreken met iemand die het eerste hoofdstuk van de bijbel nog niet wenst te bespreken met mij?
Ondertussen is het al duidelijk geworden dat u hoegenaamd niet weet waarover u spreekt en verstrikt bent geraakt in tegenspraken waar u zichzelf onmogelijk uit kan praten.
Oud 1 februari 2017, 09:53   #692
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is Jan onkuis geweest?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 09:55   #693
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ondertussen is het al duidelijk geworden dat u hoegenaamd niet weet waarover u spreekt en verstrikt bent geraakt in tegenspraken waar u zichzelf onmogelijk uit kan praten.
Neen, de oprechte lezer weet intussen al meer dan een maand waarom ik in bijbelstudie ben. En als gij geen kort termijn geheugen had wist je wat ik van geloof ben. Natuurlijk dat dit in tegenspraak is met mijn bijbelstudie.
Oud 1 februari 2017, 09:56   #694
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier perzik lees onderstaande eens, dat zal je pas echt goed doen, was geheim tot iemand het op internet plaatste.
Maar,sssst niet verder vertellen, "De geheime leer" als je dat gelezen en begrepen hebt dan mogen de Jehova getuigen hun leer tegen de gevel zetten mijn gedacht.

DE GEHEIME LEER

DE SYNTHESE VAN

WETENSCHAP, RELIGIE EN FILOSOFIE

DOOR

H.P. BLAVATSKY

‘Er is geen religie hoger dan de waarheid.’

Dit boek
draag ik op aan alle ware theosofen
in ieder land en van ieder ras,
want zij hebben het in het leven geroepen
en voor hen werd het geschreven.

Voil�* den Hoomer heeft u weeral naar een ander niveau getild.

Noch iets noch niets bestond; die heldere hemel daar
Was niet, noch het brede hemeldak daarboven uitgestrekt.
Wat dekte het al? wat beschutte? wat verborg?
Was het van het water het peilloze diep?
Er was geen dood – toch was er niets onsterfelijks,
Er was geen grens tussen dag en nacht;
Het enig Ene ademde stil alleen,
Behalve Dat is sindsdien niets geweest.
Het was duister, en het al was eerst gehuld
In diepe somberheid – een lichtloze oceaan –
De kiem, bedekt nog in de schil,
Barstte open, één van aard, uit hittegloed. . . .
Wie kent het geheim? Wie verkondigde het hier?
Wie weet vanwaar die veelvoudige schepping ontstond?
De goden zelf ontstonden later pas –
Wie weet vanwaar die schepping plots ontstond?
Wie kent Dat vanwaar die grote schepping kwam?
Wie weet of zijn wil het schiep of dat die zweeg?
De hoogste ziener in de hoogste hemel,
Hij weet het – of misschien zelfs deze niet.
– Rig-Veda, 10:129

Laatst gewijzigd door Hoomer : 1 februari 2017 om 09:58.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 09:57   #695
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Is Jan onkuis geweest?
Jan zou beter zijn vinger op zichzelf gericht houden in plaats van de tekorten bij andere te zoeken. Het is de splinter zien bij een ander, maar de balk in eigen ogen ontkennen.

Ik ken ook niemand op dit forum dat vragen harder ontwijkt dan Jan.
Als je geen vragen beantwoordt, kan je dus niet vissen naar zijn ware natuur.
Maar ik reis tussen werelden waar ik jullie tussen de lijnen samenvat. Ik hoef niet te nuanceren dat de duivel in de details zit.
Oud 1 februari 2017, 10:00   #696
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hier perzik lees
Mijn beste, ik ben reeds ingewijd in een handeling die alle touwen van ideologie domineert. Ik ben mijn extreem rechts overstegen, ik ben mijn links overstegen, ik ben religie overstegen en jawel nu ga ik ook mijn filosofie overstijgen.
Ik ben geen trans humanist, maar ik weet wel dingen te veroorzaken die zich later kenbaar maken in het dagelijkse leven.
Mensen die dit ondergaan hebben zijn op meer dan 1 hand te tellen.
Oud 1 februari 2017, 10:10   #697
Hoomer

Standaard

Citaat:
Mijn beste, ik ben reeds ingewijd in een handeling die alle touwen van ideologie domineert. Ik ben mijn extreem rechts overstegen, ik ben mijn links overstegen, ik ben religie overstegen en jawel nu ga ik ook mijn filosofie overstijgen.
Ik ben geen trans humanist, maar ik weet wel dingen te veroorzaken die zich later kenbaar maken in het dagelijkse leven.
Mensen die dit ondergaan hebben zijn op meer dan 1 hand te tellen.
Een opname dringt zich op mijn gedacht.

De geschiedenis voor de bijbel:

Osiris is een godheid uit de Egyptische mythologie. Hij was de zoon van Geb, de god van de aarde, en diens zuster Noet, godin van de hemel. Hij werd de eerste koning van het Oude Egypte. Zijn vrouw, tevens zijn zuster, was Isis. Met haar behoort hij tot de Enneade van Heliopolis. Zijn 'zoon' is Horus en zijn dochter Bastet. Volgens oude verhalen was Osiris uit de hemel gekomen en werd hij de eerste koning (farao) van Egypte.

In het oude Egypte was hij een zeer populaire god, die trekken van allerlei goden in zich verenigde. Hij werd steeds belangrijker en groeide uit tot een van de grootste en belangrijkste goden in Egypte. In alle grafkamers van farao's zijn voorstellingen te zien van de farao die zich aan de Lotsbepaling door Osiris (de weging van het hart) onderwerpen. Velen richtten in Abydos bij het graf van Osiris een stele op of lieten hun mummie erheen transporteren, om aldus in het lot van Osiris te kunnen delen. Iedere dode werd een Osiris, dat wil zeggen een uit de dood herrijzende.

Reeds vroeg werd hij verbonden met de god Anedjti uit Busiris in de delta, een god van de geitenherders aldaar. Aan hem ontleende Osiris de attributen van de herdersstaf en het flagellum (gesel). Als ‘goede herder’ was Osiris koningsgod. Hij zou in de voortijd ook werkelijk als koning hebben geheerst, gedood zijn door zijn vijandige broer Seth, die zich van de erfenis wilde meester maken, maar gewroken zijn door zijn zoon Horus. Talrijk waren de mythen rond dit gebeuren.

Osiris kreeg van zijn zus en geliefde Isis de landbouw geleerd. (Landbouw ontstond ergens in het 10e millennium v.Chr. na de laatste ijstijd). Osiris was de god van de wederopstanding en vruchtbaarheid, zijn festivals (die plaatsvonden rond het zaai- en oogstfeest) werden vaak omringd door vruchtbaarheidsrituelen waar graan een grote rol speelde. Het symbool Djed waar Osiris vaak mee geassocieerd wordt, stelde wellicht een baal hooi voor, die met touwen/banden is samengebonden, het symbool zou zijn oorsprong vinden in een oeroud natuurritueel dat aan het begin van de Egyptische godsdienst geïntegreerd werd in de god Khenti-Amentioe. Deze god uit Abydos werd later geassimileerd in de god Osiris.

Dit wijst op Osiris als god van vegetatie. Hij manifesteerde zich in het graan, dat in de aarde begraven wordt, maar door spontane scheppende kracht in de opschietende aar herrijst en vrucht draagt. In de zgn. Osirismysteriën werd bij het lijk van Osiris gewaakt en werd een beeldje van Osiris gemaakt uit gedroogd nijlslib en graan. Wanneer het bevochtigd werd, botte het graan uit: een symbool van de stervende en herrijzende vegetatie (zie ook graanpop). Osiris was voorts god van de afnemende en wassende maan en van de overstroming van de Nijl. Osiris werd ook vaak geïdentificeerd met de god Wenen-nefer, ‘die voortdurend jeugdig is’, hetgeen past bij een stervende en herlevende god. Exemplarisch is ook de erecte penis, die vele Osiris-beeldjes van deze verder als gemummificeerd afgebeelde god kenmerkt: een duidelijk voorbeeld van wederopstanding na een periode van symbolische dood of slaap.

Alsje dit begrijpend leest hoop ik dat je snapt waar Jezus zijn mosterd vandaan haalde .-)
Oud 1 februari 2017, 11:05   #698
Peche
Banneling

Standaard

Dan heb je de legende van Herculus nog niet bekeken.
Of Krishna.
Het zijn gewoon tijdperken die zich in cycli herhalen.
Oud 1 februari 2017, 11:35   #699
Hoomer

Standaard

Citaat:
Dan heb je de legende van Herculus nog niet bekeken.
Of Krishna.
Het zijn gewoon tijdperken die zich in cycli herhalen.
Perzikje met alle respect, ik denk dat je er de ballen van snapt.
Oud 1 februari 2017, 11:57   #700
Peche
Banneling

Standaard

Ik snap wat voor mij van toepassing is, al de rest kan mijn geen kloten meer interesseren.
Wat valt er te snappen?
Het is allemaal gebakken lucht, van religie tot filosofie tot bij de evolutietheorie.

Het enige echte is mijn gedachtenwereld omdat mijn gedachten werkelijkheid worden.
HUIVER
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be