![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Nieuwe feestdag : Onze Peche Hemelvaart.
|
|
|
|
|
|
#702 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#703 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Allemaal zaken die niet gedeeld worden door de Getuigen van Jehova. Daarom ook betwijfel ik uw verhaal. Of uw oprechtheid tegenover de Getuigen. |
|
|
|
|
|
|
#704 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als ik voor de duivel blijf kiezen, krijg ik geen wederopstanding van Jehova. Kies ik voor Jehova krijg ik het eeuwige leven. Dat is wat ik uit deze levensles getrokken heb. Ik ben oprecht tegenover de getuigen. Ik ontvang hen heel hartelijk, warm en mensvriendelijk. Het is niet omdat ik geen getuige ben dat ik hen daarom niet kan respecteren of de deur openhouden he. Jullie nemen alles zo letterlijk en verdraaien alles wat ik schrijf naar eigen ervaring. Geloof me, mijn ervaring is niet jouw ervaring. Mijn visie is niet de jouwe, noch die van de getuigen. Maar hoe meer ik met getuigen in contact sta, hoe meer ik erken dat de bijbel een belangrijk boek is. Stapsgewijs marcheer ik vooruit via de middelen die synchronisch op mijn pad komen. Ik heb met de duivel gedanst, nu flirt ik met Jehova. En weet gij Jan, ik ben een vrij en uniek mens die mag doen met ideologie wat hij maar wenst. Ik laat mij niet domineren door uw verwachtingen of andermans verwachtingen. Ik loop waar mijn voeten mij brengen. |
|
|
|
|
|
|
#705 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#706 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uw verhaal hangt als los zand aan elkaar. Om de zoveel berichten wordt het anders. |
|
|
|
|
|
|
#707 |
|
Banneling
|
Effect had beter zijn drugsgebruik eens doorgepraat met de Getuigen van Jehova.
|
|
|
|
|
|
#708 |
|
Banneling
|
Ja ik verzwijg dat ook. Dat is tussen Jehova en mij.
|
|
|
|
|
|
#709 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#710 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben eerlijk in mijn overtuigingen en waarmee ik moeite heb om te geloven. Ik ben nog altijd niet bekeerd tot getuige. Het is een stappenplan eh Jan. Ik vraag mij echter af, word ik gebrainwasht of word ik ingewijd in de ware leer van Christus? hmmmm |
|
|
|
|
|
|
#711 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik zeg onmiddellijk dat ik overtuigd communist en niet gelovig ben. Ze lopen nu altijd mijn deur voorbij.
Vroeger zeiden ze tegen een vriend van mij, wij brengen u God. Zijn antwoord: zet hem maar in de garage, de poort is open. |
|
|
|
|
|
#712 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat vind ik wel. Ook al omdat u goed weet welk standpunt de Getuigen innemen tegenover drugs e.d. Als u drugs niet als een probleem ziet, dan vind ik uw toenadering tot de Getuigen ongeloofwaardig. Indien u dat wel als een probleem ervaart, doet u er goed aan er met hen over te praten.
|
|
|
|
|
|
#713 |
|
Banneling
|
Ik ben in professionele begeleiding zodat het geen drugs maar medicijn is.
|
|
|
|
|
|
#714 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#715 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is tussen Jehova en mij, ik zei het U al. |
|
|
|
|
|
|
#716 |
|
Banneling
|
Euh de blijde boodschap van de christenen, wat was dat ook weer?
Ik heb 20 jaar katholieke hersenspoeling ondergaan, maar ik ben het toch weer vergeten. Was dat niet "God ziet U graag"? |
|
|
|
|
|
#717 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#718 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#719 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, en juist daardoor is iedereen tot het hogere geroepen waardoor we het lagere (de zonde) achter ons laten.
|
|
|
|
|
|
#720 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Of anders gezegd: ik wring me in bochten en kronkels om mijn eigen druggebruik goed te praten.
|
|
|
|