Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2017, 08:59   #21
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Nog andere wensen zoals een kaartje met Kerst en Nieuwjaar omdat ge een paar cent van hun weekloon betaalde ?
dpg ik snap niet echt waarom jij je dik maakt, de pc waar je opzit is hoogstwss ook in the third world gemaakt, net zoals je gsm enz.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 09:00   #22
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
lol, nee geen selfies meer
niet herkenbaar met uw gezicht op hé slimmeke! de kleren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 09:01   #23
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Primark is een winkel voor achterlijk volk.
Af en toe zijn we het eens.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 09:02   #24
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
niet herkenbaar met uw gezicht op hé slimmeke! de kleren.
mja maar ik ben verdikt dus....
Oud 3 februari 2017, 09:03   #25
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
euh noem anders eens een goede winkel?
Oud 3 februari 2017, 09:05   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog andere wensen zoals een kaartje met Kerst en Nieuwjaar omdat ge een paar cent van hun weekloon betaalde ?
heel die heisa tegen Primark is behoorlijk naief OF hypocriet.

want zowat alle kleding wordt gemaakt in lageloonlanden. je hebt van de gekende merken en de dure kleding als concument geen enkele echte garantie dat die niet in sweatshops gemaakt is. enige garantie is dat de merknaam multinational er meer op verdiende.
en kom me niet af met de ethische ecologische kwaliteitslabels, die zijn marginaal in heel het economische gebeuren.

industrialisering en tijd, dat zijn m.i. de beste garanties op ontwikkeling, niet de naieve linkiewinkie ontwikkelingshulp met al zn corruptie en menselijk misbruik. de geschiedenis van de laatste 50 jaar in Afrika heeft ons dat wel geleerd. Afrika raakt er nu bovenop door Chinese industrialisatie (hoe hard die ook is), dit lukte niet met goedbedoelde Europese ontwikkelingshulp.
Oud 3 februari 2017, 09:06   #27
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Serieus, wie daar al eens geweest is die kan toch enkel maar tot zo'n conclusie komen: er loopt daar precies een overbevolkte snelweg met marginalen binnen en buiten... Je kan bijna nergens passeren en het overgrote deel van de klanten zijn niet blank. De kleren die ze daar verkopen zijn zo goedkoop dat ik dat wegwerpkleren noem: je kan ze na één keer dragen al weggooien als je wil...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 09:06   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Qua prijs beaten ze de H&M én ze moeten er zeker niet voor onderdoen, dus ik koop m'n hoodies etc. voortaan daar wihihi ^^
wacht nog maar met dit oordeel tot je alles een keer of twee, drie gewassen hebt, je zal dan toch wel enig kwaliteitsverschil merken....
Oud 3 februari 2017, 09:10   #29
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Serieus, wie daar al eens geweest is die kan toch enkel maar tot zo'n conclusie komen: er loopt daar precies een overbevolkte snelweg met marginalen binnen en buiten... Je kan bijna nergens passeren en het overgrote deel van de klanten zijn niet blank. De kleren die ze daar verkopen zijn zo goedkoop dat ik dat wegwerpkleren noem: je kan ze na één keer dragen al weggooien als je wil...
van een greintje menselijk respect voor mensen die zich niks anders kunnen permitteren zal jij ook niet snel verdacht kunnen worden hé.

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 februari 2017 om 09:10.
Oud 3 februari 2017, 09:15   #30
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
van een greintje menselijk respect voor mensen die zich niks anders kunnen permitteren zal jij ook niet snel verdacht kunnen worden hé.
En jij stelt primark voor als een soort liefdadigheidswinkel... Dat getuigt ook van een enorm inzicht in de menselijke natuur.
Oud 3 februari 2017, 09:20   #31
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ps. ik heb daar reeds voordien wezen shoppen en die kleren overleven heus wel multiple washing, mss sommige stuks niet (net zoals bij andere ketens er mindere tussenzitten) maar het merendeel is daar echt wel bestand tegen...
Oud 3 februari 2017, 09:24   #32
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
euh kan jij niet lezen? ik kom net te zeggen dat ze zeker niet moeten onderdoen voor de H&M en co... en euh er komt daar van alle slag, besides sinds wanneer is niet blank gelijk aan marginaal, precies alsof er geen white trash bestaat, ik zie die in het weekend in bosjes op de Meir rondlopen jawel...
Oud 3 februari 2017, 09:24   #33
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze hun ouders wat meer betalen hoeven ze niet te werken en kunnen ze naar school gaan.
Daar heb ik geen inspraak over, dat is aan de plaatselijke regeringen om dat terdege te regelen. Maar als ik uit principe weiger iets te kopen uit landen waar men een loopje neemt met bv kinderarbeid en loonpolitiek hebben ze ginder GEEN werk meer en bijgevolg GEEN (miniem) inkomen en bijgevolg nog meer miserie dan vandaag. Wie is dan van ons beiden de meest humane?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 09:25   #34
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij stelt primark voor als een soort liefdadigheidswinkel... Dat getuigt ook van een enorm inzicht in de menselijke natuur.
economische vooruitgang volgt economische wetten, de ethische wil of liefdadigheidsgevoel of ideaal van de consument heeft daar bijzonder weinig mee te maken, tenzij je dat ideaal zelf als product kan verkopen.
Oud 3 februari 2017, 09:26   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ps. ik heb daar reeds voordien wezen shoppen en die kleren overleven heus wel multiple washing, mss sommige stuks niet (net zoals bij andere ketens er mindere tussenzitten) maar het merendeel is daar echt wel bestand tegen...
die katoenen niemandalletjes zullen dat wel niet zijn ... t-shirtjes e.d. zijn na 2 keer wassen hun vorm volledig kwijt ...

niet dat dat bij andere ketens niet mogelijk is natuurlijk ...
Oud 3 februari 2017, 09:27   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
euh kan jij niet lezen? ik kom net te zeggen dat ze zeker niet moeten onderdoen voor de H&M en co... en euh er komt daar van alle slag, besides sinds wanneer is niet blank gelijk aan marginaal, precies alsof er geen white trash bestaat, ik zie die in het weekend in bosjes op de Meir rondlopen jawel...
ja, er zijn nog van die mensen hoor (niet blank = marginaal)
Oud 3 februari 2017, 09:30   #37
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daar heb ik geen inspraak over, dat is aan de plaatselijke regeringen om dat terdege te regelen. Maar als ik uit principe weiger iets te kopen uit landen waar men een loopje neemt met bv kinderarbeid en loonpolitiek hebben ze ginder GEEN werk meer en bijgevolg GEEN (miniem) inkomen en bijgevolg nog meer miserie dan vandaag. Wie is dan van ons beiden de meest humane?
http://www.schonekleren.be

Citaat:
Als kinderen die in een kledingfabriek werken, ontslagen worden, heeft dat gezin toch veel minder inkomen?

Na een controle van een fabriek kinderen ontslaan, is geen goeie oplossing. Daarmee is de oorzaak van het probleem niet aangepakt. Het gevolg is vaak dat ze ergens anders aan de slag gaan om geld te verdienen, dikwijls onder slechtere omstandigheden, bijv. in de bouw. In de Schone Kleren gedragscode hebben we daarom aparte procedures rond kinderarbeid: vooreerst mag het aantal kinderen werkzaam in een fabriek niet toenemen. Vervolgens moeten de kinderen minder uren werken met behoud van hun loon, zodat ze naar school kunnen gaan. Dat heeft natuurlijk alleen maar zin als er dan ook voorzieningen voor onderwijs getroffen worden. Uiteindelijk moeten werkende kinderen vervangen worden door volwassenen, zo mogelijk is uit hetzelfde gezin.
Citaat:
Worden schone kleren niet heel duur?

Nee. Het aandeel van het arbeidsloon in de uiteindelijke verkoopprijs van een kledingstuk is altijd minder dan 5%. Mochten de lonen verdubbelen dan zou een jeans van €50 maximum €52,5 kosten. Er zullen in veel gevallen ook investeringen gedaan moeten worden in betere verlichting, ventilatie, veiligheidsmaatregelen enz. Als we dergelijke investeringen doorberekenen in een productprijs komen we meestal slechts op enkele centen uit. En we moeten nog een vooroordeel uit de weg ruimen: dure kleren zijn niet automatisch 'schone' kleren. De prijs die wij als consument betalen, wordt immers ook in belangrijke mate door de markt bepaald.

{sliderHoe reageren de kledingbedrijven?}

Eerst ontkenden veel bedrijven gewoonweg de problemen met de arbeidsomstandigheden. Nu erkennen de meeste bedrijven de problemen en hun verantwoordelijkheid hier rond. Velen hebben een gedragscode aangenomen, nemen deel aan conferenties of debatten over maatschappelijk verantwoord ondernemen, onderzoeken aanklachten i.v.m. schendingen, enz. Een aantal bedrijven hebben hiervoor speciaal personeel aangeworven of een departement opgericht. Heel wat bedrijven laten hun onderaannemers extern controleren, al of niet als lid van een bedrijfsinitiatief voor externe controle. Een kleiner aantal is lid geworden van een multistakeholderinitiatief zoals de Fair Wear Foundation, Fair Labor Association, Ethical Trading Initiative. Een viertal Belgische bedrijven is lid geworden van de Fair Wear Foundation.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 09:31   #38
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, er zijn nog van die mensen hoor (niet blank = marginaal)
Waar zeg ik zoiets? Dit is wat jij een bembem ervan maken. Het overgrote deel van de blanken die daar komen zijn ook marginalen hoor, dikwijls beseffen ze het gewoon niet maar dat is ook een eigenschap van veel marginalen.
Oud 3 februari 2017, 09:33   #39
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar zeg ik zoiets? Dit is wat jij een bembem ervan maken. Het overgrote deel van de blanken die daar komen zijn ook marginalen hoor, dikwijls beseffen ze het gewoon niet maar dat is ook een eigenschap van veel marginalen.
ik zeg toch niet dat t over u gaat hé ?

ik kan u zelfs bevestigen, de meeste die je daar ziet lopen zijn arme mensen (of nieuwsgierige studenten enzo) ... maar ik weet niet of je dat nog 'marginalen' mag noemen ... 40% van de jongeren in onze grootsteden groeit op onder de armoedegrens ... dat is niet meer marginaal te noemen he, dat is de grondstroom.

rijk zijn (en blank) dat wordt stil aan marginaal.
Oud 3 februari 2017, 09:33   #40
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dan nog iets wat jij zo te zien niet weet: Primark da's dus wel dé keten waar men voordien (toen ze hier op het vasteland nog geen winkels hadden)speciaal voor naar Londen trok -> om beladen met zakken terug te komen... want is en was hip, jawel... typ anders maar eens 'Primark haul' in op YT als je het niet gelooft... je loopt echt wel achter
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be