Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2017, 12:38   #701
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ook maar tijdelijk.
Het hof staat open voor nieuwe argumenten heb ik begrepen.
Ah mogelijk.

Onder 't bericht dat ik kreeg stond "Later meer"
Je weet hoe de PC media zaken voorstelt eh, halve waarheden, vaak zelfs hele leugens, of onder de mat moffelen als 't niet goed uitkomt.

Dat "later meer" bewijst dat maar weer overduidelijk...alsof er halve berichten binnenlopen...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 13:01   #702
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

De onkunde van Trump blijkt nog eens. En die man blijft maar eisen dat hij dictatoriale bevoegdheden krijgt omdat er 63 miljoen mensen op hem gestemd hebben.

De Amerikaanse democratie in het juiste perspectief:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  2016 US Presidential Election.png‎
Bekeken: 94
Grootte:  21,5 KB
ID: 105424  

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 13:02   #703
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ah mogelijk.

Onder 't bericht dat ik kreeg stond "Later meer"
Je weet hoe de PC media zaken voorstelt eh, halve waarheden, vaak zelfs hele leugens, of onder de mat moffelen als 't niet goed uitkomt.

Dat "later meer" bewijst dat maar weer overduidelijk...alsof er halve berichten binnenlopen...
Die fake media hebben het nochtans duidelijk op de Radio gezegd: Hof van Beroep van Californie verwerpt het beroep, maar vraagt aan het Ministerie van Justitie meer argumenten aan te brengen.

De oren van de rechtsen zijn niet meer zoals ze zouden moeten zijn vrees ik
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 13:07   #704
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
De onkunde van Trump blijkt nog eens. En die man blijft maar eisen dat hij dictatoriale bevoegdheden krijgt omdat er 63 miljoen mensen op hem gestemd hebben.

Voted independent: explain.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 13:08   #705
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die fake media hebben het nochtans duidelijk op de Radio gezegd: Hof van Beroep van Californie verwerpt het beroep, maar vraagt aan het Ministerie van Justitie meer argumenten aan te brengen.

De oren van de rechtsen zijn niet meer zoals ze zouden moeten zijn vrees ik
Gast, ik heb gene radio. En op die in m'n auto heb ik enkel Spaanse kanalen.
Bovendien zit ik nu niet in m'n auto.
Ik heb 't bericht dat ik kreeg (op m'n mobieltje) integraal geplakt hier.

Daar stond weldegelijk "later meer".
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 13:10   #706
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarom moeten ze dan twee stappen achter de man lopen?

Citaat:
According to Sharia law, a Muslim man may have four wives,

A man can divorce his wife simply by saying ‘I divorce you’ three times.
TRump vindt dat wel heerlijk.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 februari 2017 om 13:12.
Oud 5 februari 2017, 13:15   #707
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Voted independent: explain.
Daarmee bedoelen de Amerikanen iemand die niet voor de Democraten of de Republikeinen gestemd heeft (Libertarian Party, Green Party, Constitution Party, ...).

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 5 februari 2017, 13:51   #708
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In de VS is er, zoals in de meeste democratische landen (op Belgique, Griekenland en Luxemburg na) geen opkomstdwang/stemplicht. Niemand wordt er verboden om te stemmen. Iedereen is er vrij om wel of niet te stemmen. D�*t is pas democratie. De vrijheid om voor niemand te stemmen, gewoon omdat niemand de voorkeur geniet. In Zwitserland, hét ultieme voorbeeld van wat een échte democratie hoort te zijn, is er ook geen stemdwang. Noch bij verkiezingen, noch bij bindende referenda op volksinitiatief. Wie niet stemt gaat er akkoord mee dat hij vertegenwoordigd wordt door de wel stemmers.

Clinton en Trump haalde samen niet eens de helft van de stemmen, maar door het Amerikaanse kiessysteem met kiesmannen haalde Trump het van Clinton. Zoals dat in meer landen het geval is takes the winner all. In Belgique zou de N-VA via het Amerikaans systeem de president mogen leveren, en onze vvorst en zijn meeëters zouden naar Mars mogen verhuizen.
In Belgique stemmen de Vlamingen niet voor Franstaligen, en andersom. Daarbovenop komen de grendels en pariteitswetten waardoor de Vlaamse meerderheid in de regel tot feitelijke minderheid wordt gedegradeerd. Toch heb ik hier nog nooit een linkse of een Belgische nationalist de Belgische democratie in het juiste perspectief weten plaatsen. De Amerikaanse trouwens evenmin. De situatie die deze keer in het voordeel van Trump uitdraaide zal zich nochtans ongetwijfeld al eerder hebben voorgedaan. Zolang de favoriete kandidaat van links het haalt hebben ze er geen behoefte aan de om de Amerikaanse democratie in het "juiste" perspectief te plaatsen.
Oud 5 februari 2017, 13:54   #709
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarmee bedoelen de Amerikanen iemand die niet voor de Democraten of de Republikeinen gestemd heeft (Libertarian Party, Green Party, Constitution Party, ...).
Dat wist ik wel, maar de kleuren zijn nauwelijks te onderscheiden soms. Hoeveel % halen die?
Oud 5 februari 2017, 13:58   #710
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trump is niet op zijn moslims gescheiden maar in overeenstemming met de Amerikaanse wet. Een wet waaraan Trump niet zal raken.

Om van vier vrouwen te kunnen scheiden heeft Trump vier vrouwen kunnen krijgen. Ik kan me héél goed voorstellen dat mannen die er geen énkele kunnen krijgen daar hartstikke jaloers op zijn.
Oud 5 februari 2017, 14:00   #711
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In de VS is er, zoals in de meeste democratische landen (op Belgique, Griekenland en Luxemburg na) geen opkomstdwang/stemplicht. Niemand wordt er verboden om te stemmen. Iedereen is er vrij om wel of niet te stemmen. D�*t is pas democratie. De vrijheid om voor niemand te stemmen, gewoon omdat niemand de voorkeur geniet. In Zwitserland, hét ultieme voorbeeld van wat een échte democratie hoort te zijn, is er ook geen stemdwang. Noch bij verkiezingen, noch bij bindende referenda op volksinitiatief. Wie niet stemt gaat er akkoord mee dat hij vertegenwoordigd wordt door de wel stemmers.

Clinton en Trump haalde samen niet eens de helft van de stemmen, maar door het Amerikaanse kiessysteem met kiesmannen haalde Trump het van Clinton. Zoals dat in meer landen het geval is takes the winner all. In Belgique zou de N-VA via het Amerikaans systeem de president mogen leveren, en onze vvorst en zijn meeëters zouden naar Mars mogen verhuizen.
In Belgique stemmen de Vlamingen niet voor Franstaligen, en andersom. Daarbovenop komen de grendels en pariteitswetten waardoor de Vlaamse meerderheid in de regel tot feitelijke minderheid wordt gedegradeerd. Toch heb ik hier nog nooit een linkse of een Belgische nationalist de Belgische democratie in het juiste perspectief weten plaatsen. De Amerikaanse trouwens evenmin. De situatie die deze keer in het voordeel van Trump uitdraaide zal zich nochtans ongetwijfeld al eerder hebben voorgedaan. Zolang de favoriete kandidaat van links het haalt hebben ze er geen behoefte aan de om de Amerikaanse democratie in het "juiste" perspectief te plaatsen.
Ik heb het al eens gezegd: vooraf elke potentiele kiezer enkele simpele JA/NEEN vragen voorleggen zoals:

1) Bart De Wever is Eerste Minister
2) Groen is pro kerncentrales
3) De SPa zit in de Vlaamse regering
4) De CD&V is tegen kinderbijslag

Geen 50%, mag niet stemmen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 14:29   #712
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wist ik wel, maar de kleuren zijn nauwelijks te onderscheiden soms. Hoeveel % halen die?
In totaal 8 miljoen stemmen.

Kandidaten met meer dan 0,1% van de stemmen:
- Libertarian Party: 3,3%
- Green Party: 1,1%
- Evan McMullin (ind): 0,5%
- Constitution Party: 0,2%

Voor de Libertarian Party is dit veruit de meest succesvolle campagne ooit (vorig record was 1,1% in 1980).

Oud 5 februari 2017, 14:32   #713
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trump is niet op zijn moslims gescheiden maar in overeenstemming met de Amerikaanse wet. Een wet waaraan Trump niet zal raken.

Om van vier vrouwen te kunnen scheiden heeft Trump vier vrouwen kunnen krijgen. Ik kan me héél goed voorstellen dat mannen die er geen énkele kunnen krijgen daar hartstikke jaloers op zijn.
Of misschien juist niet. Om te vogelen moet ge niet trouwen. Een vrouw krijgen dat is gemakkelijker dan kakken, maar afgeraken is wat anders.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 14:33   #714
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
In totaal 8 miljoen stemmen.

Kandidaten met meer dan 0,1% van de stemmen:
- Libertarian Party: 3,3%
- Green Party: 1,1%
- Evan McMullin (ind): 0,5%
- Constitution Party: 0,2%

Voor de Libertarian Party is dit veruit de meest succesvolle campagne ooit (vorig record was 1,1% in 1980).
Dacht ik al. Verwaarloosbaar. Nu moet ik je wel toegeven dat ik gruw van het gegeven dat het GOP vol libertariërs zit. Hun sterkte ligt daar. Niet in onafhankelijke opkomst.
Oud 5 februari 2017, 14:34   #715
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Of misschien juist niet. Om te vogelen moet ge niet trouwen. Een vrouw krijgen dat is gemakkelijker dan kakken, maar afgeraken is wat anders.
Geheel on topic in een draad over moslims.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 februari 2017 om 14:35.
Oud 5 februari 2017, 14:35   #716
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dacht ik al. Verwaarloosbaar. Nu moet ik je wel toegeven dat ik gruw van het gegeven dat het GOP vol libertariërs zit. Hun sterkte ligt daar. Niet in onafhankelijke opkomst.
Wat bedoel je, wat het is niet duidelijk: dat libertariërs binnen de Republikeinse Partij zouden moeten blijven?

Edit: Vermoedelijk vindt ge het jammer dat libertariërs via de Republikeinse Partij invloed hebben. Nu, die invloed is wel miniem. Er zijn enkele semi-libertarische Republikeinen (Amash, Massie, Paul jr.), maar echt wegen op de partij doen ze toch niet.

Laatst gewijzigd door Nebur : 5 februari 2017 om 14:37.
Oud 5 februari 2017, 14:42   #717
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Misschien kan je beter aan zijn drie ex-vrouwen vragen waarom ze hem getrumpt hebben ... sorry gedumpt ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 16:09   #718
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Misschien kan je beter aan zijn drie ex-vrouwen vragen waarom ze hem getrumpt hebben ... sorry gedumpt ...
Ik las ergens dat zijn vorige scheidingsproblematiek zeer mediatiek was.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 februari 2017 om 16:09.
Oud 5 februari 2017, 16:11   #719
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Edit: Vermoedelijk vindt ge het jammer dat libertariërs via de Republikeinse Partij invloed hebben. Nu, die invloed is wel miniem. Er zijn enkele semi-libertarische Republikeinen (Amash, Massie, Paul jr.), maar echt wegen op de partij doen ze toch niet.
Ja.
Jawel, de invloed kan niet geminimaliseerd worden. Hij is essentieel.
Oud 5 februari 2017, 16:14   #720
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat Trump iets met de koran te maken had.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be