Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2017, 19:40   #61
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als cliënte in het sociale circuit levert ze een bijdrage om een hele duurbetaalde administratie op de been houden, vraag en aanbod, weet je wel, plus de gilde van geesteszorg, ook niet zo goedkoop. En zelfs als uitkeringstrekker betaal je BTW. Dat vloeit treug naar de bron. En ook als uitkeringstrekker spijs je de economie doordat je ALLES moet uitgeven en niet kan oppotten. Ook dat vloeit gedeeltelijk terug naar de staatskas.
Te zot voor woorden.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 19:41   #62
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als cliënte in het sociale circuit levert ze een bijdrage om een hele duurbetaalde administratie op de been houden, vraag en aanbod, weet je wel, plus de gilde van geesteszorg, ook niet zo goedkoop. En zelfs als uitkeringstrekker betaal je BTW. Dat vloeit treug naar de bron. En ook als uitkeringstrekker spijs je de economie doordat je ALLES moet uitgeven en niet kan oppotten. Ook dat vloeit gedeeltelijk terug naar de staatskas.
Dus als we met z'n allen stoppen met werken loopt de staatskas over.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 20:57   #63
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het armoederisico daalde in 2015.

bron: https://bestat.economie.fgov.be/best...5-953c56b52a4f

Ge gaat toch niet beweren dat dit al een gevolg was van het nieuwe regeringsbeleid dat pas van start ging in 2015?

PS ik vind die armoedecijfers toch maar raar. Als een aantal mensen meer gaan verdienen stijgt het armoederisico voor anderen die geen cent minder krijgen.
De armoedegrens is dan ook voornamelijk een term waarvan politici en linkse groeperingen gretig gebruik van maken om meer mensen achter hun kar te krijgen zonder dat hen kiezers weten wat dit concreet inhoudt. Ze halen zich meteen Afrikaanse toestanden in hun hoofd terwijl dat natuurlijk niet het geval is. Daarnaast heb je nog het feit dat velen klusjes of duistere bijverdiensten hebben die niet geregistreerd worden.

Onlangs was hier een persoon die minder per maand opdeed dat den armoedegrens. Die persoon was perfect gelukkig en klaagde hoegenaamd niet, hij zorgde er gewoon voor dat hij zijn uitgaven nauwgezet in de hand hield. Doch de arme stakker leefde dus zogezegd onder de armoedegrens.
Oud 6 februari 2017, 21:43   #64
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Daarnaast heb je nog het feit dat velen klusjes of duistere bijverdiensten hebben die niet geregistreerd worden.
De laffercurve.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 22:00   #65
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Niet uw diploma, noch het aantal dienstjaren (liefst in gewerkte uren want het verlof bij de ambtenaren is exuberant!) noch uw verdienste bepalen de hoogte vh pensioen.
Het hoogste pensioen in de privé is de ondergrens bij de statutairen!
Capisci?!
Ik zal tegen dit grove onrecht blijven vechten tot het gelijkgeschakeld is nl IEDEREEN DEZELFDE VOORWAARDEN!
Die voorwaarden, Demonen, zijn er gekomen op aandringen van de vakbonden. Als jij wilt dat iedereen één zelfde pensioen krijgt, zonder rekening te houden met de studies die aan de uitoefening van een ambt zijn vooraf gegaan moet je dat maar eens aanhangig maken bij uw ACV. Ik wens u veel geluk...
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 22:07   #66
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als jij wilt dat iedereen één zelfde pensioen krijgt.
Ik wil dat de voorwaarden voor de berekening vh wettelijk pensioen voor iedereen gelijk is.
Ik begrijp dat U als statutair daar niet achterstaat en dat heeft zijn redenen, toch?
Oud 6 februari 2017, 22:15   #67
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn pensioen van statutair bezorgt jou duidelijk geweldige oprispingen van groene afgunstgal. Je kunt er echt niet over zwijgen. Met zulk een mentaliteit verbaast het mij hoegenaamd niet dat je een "zieke" bruggepensioneerde bent.
U als 80 jarige statutair bent niet in staat om aan de toekomstige generaties te denken, laat staan hen iets te gunnen. Zolang jij maar niet hoeft in te leveren. Jij bent kind van de generatie van rechten zonder plichten.
Après nous le deluge, toch?
Oud 6 februari 2017, 23:14   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U als 80 jarige statutair bent niet in staat om aan de toekomstige generaties te denken, laat staan hen iets te gunnen. Zolang jij maar niet hoeft in te leveren. Jij bent kind van de generatie van rechten zonder plichten.
Ben jij dan zo een gulle weldoener Demonen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 23:18   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb met de toekomstige generatie geen flut te maken. Die generatie trekt zich ook geen flut aan van mij en gunnen mij ook niks. En al bij al ben ik heel gelukkig nog te stammen van een generatie waar we nog medemensen waren in plaats van tegenmensen. Waar mensen minder nijdig waren en menselijkheid geen vreemd woord was.
De tijdsgeest van nu boeit me niet meer....Vrijheid en blijheid zijn over. Ze zoeken het maar uit....de generatie van betweters en regelgeverkes.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 23:48   #70
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die voorwaarden, Demonen, zijn er gekomen op aandringen van de vakbonden. Als jij wilt dat iedereen één zelfde pensioen krijgt, zonder rekening te houden met de studies die aan de uitoefening van een ambt zijn vooraf gegaan moet je dat maar eens aanhangig maken bij uw ACV. Ik wens u veel geluk...
Pensioen op basis van studies dus?

Welwel...
Oud 7 februari 2017, 00:01   #71
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent afgestudeerd in 1958, tijdens de Expo.
Welke waarde heeft uw diploma heden?
Welk diploma heeft U trouwens behaald in 1958?
In die tijd waren vrouwen aan de unief een rariteit!
Oud 7 februari 2017, 00:11   #72
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent afgestudeerd in 1958, tijdens de Expo.
Welke waarde heeft uw diploma heden?
Welk diploma heeft U trouwens behaald in 1958?
In die tijd waren vrouwen aan de unief een rariteit!
Is quercus een madam ?

wtf ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 00:13   #73
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben jij de ultieme radicale totale privatisator?
Indien U de werkloosheid wenst te reduceren naar het niveau van 1960 dan moet U alle computers, automatische produktielijnen,, tablets, smart-phones, helpdesks, digitale processen, etc kapot slaan!
Oud 7 februari 2017, 09:34   #74
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vreemd dat we nu demonen en onze andere linkse vriendjes niet horen...
"Tussen Bart De Wever en mij is er geen *probleem. Het zijn sommige media die blijkbaar vinden dat ik nog steeds moet boeten voor een licht tipsy avond."
"Klinkklare onzin." Zelden hebben *armoede-experts en oppositie zo hard uitgehaald naar een minister die in een tv-studio kwam vertellen dat de armoede gedaald is. Niet alleen omdat de daling niet significant zou zijn. Maar ook omdat de recentste cijfers de situatie in 2014 weergeven, het jaar waarin Homans pas uit de startblokken schoot. Even *op*merkelijk: terwijl de Vlaamse vice*minister-president afgemaakt werd, bleef het ijzig stil op het Twitter-kanaal van N-VA, dat doorgaans op volle toeren draait als kopstukken onder vuur komen te liggen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...sy-avond.dhtml

De vraag is niet of maar wel wanneer ze door De Wever gedumpt wordt.
Oud 7 februari 2017, 10:00   #75
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vreemd dat we nu demonen en onze andere linkse vriendjes niet horen...
Liesbeth Homans komt allicht niet meer op tweede plaats van N-VA-lijst gemeenteraadsverkiezingen.
Maar er lijkt meer aan de hand dan een rationele keuze. Niet veel N-VA’ers zijn namelijk overtuigd van het werk van Homans als minister. Er was de ‘dronken’ toespraak op de Televisiesterren.*En toen ze afgelopen zomer in een interview in deze krant verklaarde dat “je grootste vijanden in je eigen partij zitten” raakte ze een gevoelige snaar. Ook haar gecontesteerde uitspraken over armoede afgelopen zondag in De zevende dag zijn lang niet overal op gejuich onthaald.

Homans ligt niet meer zo goed binnen N-VA als vroeger. De Wever zou meer hebben verwacht van haar als ‘superminister’

Haar relatie met De Wever is bovendien gespannen.*Hij zou meer hebben verwacht van haar als ‘superminister’, zeker in de vele dossiers met Antwerpse links.

http://www.demorgen.be/politiek/wie-...dder-b7240b4f/
Oud 7 februari 2017, 11:36   #76
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Liesbeth Homans komt allicht niet meer op tweede plaats van N-VA-lijst gemeenteraadsverkiezingen.
Maar er lijkt meer aan de hand dan een rationele keuze. Niet veel N-VA’ers zijn namelijk overtuigd van het werk van Homans als minister. Er was de ‘dronken’ toespraak op de Televisiesterren.*En toen ze afgelopen zomer in een interview in deze krant verklaarde dat “je grootste vijanden in je eigen partij zitten” raakte ze een gevoelige snaar. Ook haar gecontesteerde uitspraken over armoede afgelopen zondag in De zevende dag zijn lang niet overal op gejuich onthaald.

Homans ligt niet meer zo goed binnen N-VA als vroeger. De Wever zou meer hebben verwacht van haar als ‘superminister’

Haar relatie met De Wever is bovendien gespannen.*Hij zou meer hebben verwacht van haar als ‘superminister’, zeker in de vele dossiers met Antwerpse links.

http://www.demorgen.be/politiek/wie-...dder-b7240b4f/
Homans' politieke carrière is voorbij en haar is een goedbetaald postje beloofd in één of andere intercommunale.
Daarom dat ze die intercommunales als enige binnen het Vlaamse politieke landschap verdedigt.
Oud 7 februari 2017, 11:48   #77
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallucinant gewoon.

1) A geeft aan B € 121
2) B koopt voor €121 goederen bij C
3) C mag €100 houden, de overige €21 dient hij te geven aan A.
4) B verbruikt de goederen, de goederen verdwijnen dus uit het systeem

Hoe lang kan A dit systeem volhouden als er geen geld van derden (lees: de belastingbetalers) naar A stroomt?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 12:16   #78
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Pensioen op basis van studies dus?

Welwel...
Je moet mij geen verklaringen in de mond leggen die ik niet gemaakt heb. Jij weet net zo goed dat de studies één van de voorwaarden is om bepaalde beroepen te kunnen uitoefenen. En, aan dat bepaald beroep hangt een bepaald pensioen vast. Zonder die studies kun je dat beroep niet uitoefenen en kun je dus evenmin van dat pensioen genieten. Is dit voldoende duidelijk?
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 13:49   #79
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet mij geen verklaringen in de mond leggen die ik niet gemaakt heb. Jij weet net zo goed dat de studies één van de voorwaarden is om bepaalde beroepen te kunnen uitoefenen. En, aan dat bepaald beroep hangt een bepaald pensioen vast. Zonder die studies kun je dat beroep niet uitoefenen en kun je dus evenmin van dat pensioen genieten. Is dit voldoende duidelijk?
Pensioen is dus beroepsgebonden.
Welke studiegebonden is.

Welwel...
Nu nog de gebruikelijke piston en we zijn rond.

Laatst gewijzigd door Mambo : 7 februari 2017 om 13:50.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 14:32   #80
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Pensioen is dus beroepsgebonden.
Welke studiegebonden is.

Welwel...
Nu nog de gebruikelijke piston en we zijn rond.
Als het pensioenplafond voor iedereen geld is een groot deel al opgelost.

Met de overschot kan men dan een echte pensioen spaarpot beginnen opbouwen voor de toekomst.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be