![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3161 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Oldtimers oplappen met spuitbusjes en wat polyester doen ze vaak genoeg.
Maar die gaan geen waarde. Nu ja. Je komt van alles tegen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3162 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() Heb ik ook niet gezegd dat je met een spuitbus en polyester moet gaan beginnen knutselen
![]() Maar sluit hiermee af. Vliegtuig te halen om naar een youngtimer te gaan kijken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3163 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Wij staan hier met 1 van de jaren 50 die geheel alluminium is. Destijds ook al eens hersteld en het spatbord achter scheef opgezet. In die tijd was dat nog deels met klinknagels zelfs. Kofferklep lijkt wel een scheve pet en ook in alluminium. Je koopt zulke zaken niet meer want je kan het niet kopen. Dat zijn dure wagens hoor uiteindelijk. Dan een ander die hier staat jaren 60 duits. De achterspatborden zijn totaal rot. Nieuwe niet te vinden en okkazie ookniet. Dat is stukken maken die passen. Weinigen kunnen dat betalen allemaal.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3164 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.261
|
![]() Meestal wordt bij de duurdere oldtimer een dossier van oorsprong en een volledig dossier van de eventuele herstellingen bijgeleverd.
In zo'n dossier wordt elke ingreep aan de wagen zeer uitgebreid gedocumenteerd. Dat dossier gaat de toekomstige koper overtuigen om zijn centen aan die aankoop te besteden. Er worden simpelweg veel te veel wagens gewoon opgelapt. Niet vergeten dat in deze branche opnieuw gebruik gemaakt wordt van oude ambachten. Plooibank, engels wiel, houten mallen op opnieuw vormen te slaan, echt plaatwerk, aanbrengen van tin .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3165 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.261
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3166 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Engels wiel plooibank , tin...enz. Ik zie dat nooit ergens anders.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3167 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.432
|
![]() Tesla S P100D met laatste update Ludicrous+ heeft nu officieel snelste acceleratie van 0-97 kmh = 2,2755 seconden of afgerond 2,28 sec.
De bestuurder wordt daarbij met meer dan 1,4g in zijn zetel gedrukt. En dit voor een + 2,2 ton familielimousine met grote koffer en 5 plaatsen. Wat stelt dan een fossiel aangedreven wagen eigenlijk nog voor? (indien we enkele jaren verder in de toekomst mogen kijken en dan naar E-wagens die de helft kosten) Zelfs véél duurdere en zeer zeldene supersportwagens, mét extra E-motor-hulp, konden de Tesla-limousine pas inhalen vanaf 70 mph (Ferrari LaFerrari), en de Porsche 918 und McLaren P1 vanaf 80 mph. Deze 3 hybride 2-zitters "hypercars" wegen ca 700 kg minder en hebben 900 �* 1000 pk op papier... veel leesplezier, met video: http://www.motortrend.com/cars/tesla...t-test-review/ http://teslamag.de/news/sekunden-neu...-model-s-12262
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2017 om 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3168 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.446
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zo'n Tesla S eens met een 100Kw max motor uitgerust wordt, en het gewonnen gewicht gebruikt voor meer bereik. Of voor een prijsvermindering tot een normale burgerwagen. Als het ware een kruising tussen een Tesla S en een Renault Twizzy.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3170 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Geitenwollen sokken in sandalen dragers, het is en blijft toch een apart volkje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3171 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3172 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.432
|
![]() Citaat:
Toch altijd grappig die verontwaardigde reacties. ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3173 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.432
|
![]() Citaat:
Even geduld, zo´n versie van het model 3, middenklasser, komt dit jaar nog op de markt in de USA, volgend jaar hopelijk in Europa te zien. Die gaat wslk met 70-75 kWh accupack evenveel rijbereik kunnen halen dan de zwaardere S met 100 kWh. Hopelijk zakt de dollar tegen 2018-2019. Maar ik reken toch al met 55.000 €, wat ook niet voor Jan Modaal gaat zijn. Het basis model 3 zal pakweg bij nipt 40.000 € kunnen landen(dure dollar), deze wel met "maar 345 km" rijbereik (50 kWh? ). In de zomer of ten laatste september IAA Frankfurt gaan we het zeker weten. btw een "gewone Tesla S 100D" niet-Performance (en zonder ludicrous) bestaat ondertussen ook al moest je het niet weten, mogelijke 350 PK minder in "PK-stroom-taal". De 100D staat basisprijs 42.500 € minder dan die (mogelijk nog brutalere Ludicrous+) Performance topversie met toeters en bellers waarvan men die overdreven acceleratie sowieso heel zelden gaat/kan gebruiken. Een gewone 75 of 75D zou ook al voldoen, en heeft ook genoeg rijbereik voor de volgende supercharger te halen, moest men eens wat verder rijden dan 300 km. De D staat voor dual drive en vierwielaandrijving Citaat:
Citaat:
![]() En ook als men ze nooit of zeer zelden gebruikt op de openbare weg, ergens is het toch fijn te weten dat men ze gemakkelijk kan afroepen bij overmacht. Voor de racefans op circuit (@ Porsche ![]() Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 februari 2017 om 12:31. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3174 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Maargoed, in de Belgische files presteren electrische wagens uitermate goed: op lage snelheden verbruiken ze namelijk een pak minder als fossiele wagens, en rijden ze ook een pak verder met een accu dan op 120 km/h. Als ik naar West-Vlaanderen rij, doe ik er 3-4h over in ons verkeer. Dat is dus een gemiddelde van 50 km/h. Voor een electrische wagen is dat tof: minder afstand afgelegd op 120 km/h betekent langere actieradius. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3175 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Het komt niet allemaal van wind en zon. Meestal niet zelfs. En in het andere geval een benzine of diesel verbruikt ook niet veel in files en als hij op de snelweg zit met ons 120 km/h stelsel verbruiken die ook maar een liter of 4 �* 5. Dus voor het prijsverschil in verbruik is het al zeer gering te noemen, het prijsverschil in aankoop is langs de andere kant wel zeer hoog en op de termijn dat je ze verslijt is er van enig voordeel al helemaal geen meer over. Schiet nog over de drang naar bijkomende kerncentrales om alles op elektriciteit te willen laten rijden, grote milieu verspilling van duurzame metalen in de fabricage die ook nutteloze verspilling is en een grote toename van lichtgewicht plastieken om dat alles mogelijk te maken. Zo een e-car koppelen aan bewust omgaan met energie, milieu en kost efficiëntie is dan ook toch maar weggelegd voor een handvol klotenvagers aan alles en iedereen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3176 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.432
|
![]() Citaat:
Is elektrisch rijden echt de beste oplossing voor het milieu? Het antwoord is ja. Het is natuurlijk belangrijk de hele levenscyclus van een voertuig in rekening te nemen om vragen over de milieu-impact correct te beantwoorden. Daarvoor hebben we gedetailleerde computermodellen ontwikkeld, zodat we naast de emissies uit de uitlaatpijp van een voertuig, ook rekening kunnen houden met de milieu-impact van de batterijen en van de productie van elektriciteit. Over de volledige levensduurte stoten elektrische voertuigen 3 tot 4 keer minder CO2 uit dan een dieselwagen. En dit rekening houdend met hoe we elektriciteit vandaag in België opwekken. Als ze op groene stroom zouden rijden, spreken we van 15 keer minder CO2 uitstoot. Op “well-to-wheel” basis stoten ze 4 keer minder fijn stof en 20 keer minder stikstofoxides (NOx) uit. Belangrijk is wel te onderstrepen dat bij de ontginging van grondstoffen in Zuid-America of China er nog een grote milieuverbetering nodig is en dat recyclage van materialen de milieu-impact nog verder kan reduceren. De autoconstructeurs hebben grote inspanningen geleverd om vele emissies naar beneden te krijgen, maar de NOx emissies blijft een grote uitdaging voor dieselwagens. Dieselgate is in Europa eigenlijk een probleem van de NEDC cyclus waarvan we al decennia lang weten dat deze snelheidscyclus niet representatief is voor reëel verkeer en dat er hierdoor tot Euro 5 geen NOx reductie was bij dieselvoertuigen. Gelukkig wordt er nu werk gemaakt van een meer representatieve snelheidscyclus en van emissiemetingen in reëel verkeer en zijn er constructeurs die dieselwagens met lagere NOX emissies op de markt brengen. Biobrandstoffen hebben 40% tot 60% minder broeikasgassen, maar dan weer geen drastische verbetering naar luchtkwaliteit toe. En dan hebben we nog enkele andere alternatieven zoals aardgas en LPG voertuigen. Deze scoren beter voor de luchtkwaliteit, dus voor onze gezondheid. Anderzijds zijn aardgasvoertuigen en LPG voertuigen geen echte oplossing voor ons klimaatprobleem. Het is dus niet zo eenvoudig om verschillende alternatieven met elkaar te vergelijken. Maar gelukkig bestaan er wetenschappelijke methodes, namelijk levenscyclus analyses (LCA) die toelaten al deze aspecten met elkaar te vergelijken. Als men rekening houdt met zowel klimaatsverandering als luchtkwaliteit dan scoren benzine, diesel, LPG en aardgasvoertuigen niet zoveel verschillend. Bij hybride en zeker plug-in hybride voertuigen zien we een score die tot een factor 2 beter kan zijn en elektrische voertuigen hebben een milieu-impact die tot 5 keer kleiner kan zijn dan de conventionele brandstoffen. Er wordt ook over waterstof gesproken als de echt ‘zero emission’ oplossing. Maar ook waterstof moet opgewekt worden. Waterstof dat men met aardgas produceert heeft geen voordeel wat betreft broeikasgassen. Je moet het waterstofgas dus met hernieuwbare energiebronnen opwekken, via wind- of zonne-energie of via waterkracht. Het probleem is dat men drie keer zoveel windturbines nodig heeft om een waterstofgaswagen te laten rijden dan wanneer men die elektriciteit voor een batterij-elektrische auto zou gebruiken. Bron: Prof. Dr. Ir. Joeri Van Mierlo is hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel en directeur van de onderzoeksgroep MOBI. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2467056 Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 februari 2017 om 14:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3177 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.432
|
![]() Citaat:
![]() Wat kost dat aan stroom/energie en vervuiling om die aardolie op te boren (boortorens) , te transporteren (zeeschepen) te #raffineren, wat nog eens extra #luchtvervuiling geeft, de milieurampen bij het boren of bij zeetankers die stranden en lek lopen. enz... ? Citaat:
En niet de stroomproductie is het meeste gesubsidieerd maar wel de veel vuilere fossiele productie: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 februari 2017 om 16:54. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3178 |
Gouverneur
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
|
![]() Bij de productie van aardolie wordt veel energie verbruikt. Het is dikwijls zo dat er meer energie wordt gestopt in het oppompen van de aardolie dan de energie die in de olie zit. Men gebruikt bv. het aardgas dat uit de bron komt als energiebron om de aardolie eruit te krijgen.
Daarna moet het natuurlijk nog getransporteerd, geraffineerd, verdeelt, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3179 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Nou ja het is toch tegen de muur dat we hier aan het klappen zijn.
Op alles weten ze wel wat te verzinnen. Maar kom tihanghe ligt stil met scheuren in hun kuip en zo en vandaag is er iets ontploft in een franse kerncentrale. Het goede nieuws is dat een ramp van formaat steeds dichter komt en dan moet men zich de eerste 10000 jaar geen zorgen meer maken over nox en co2.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3180 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.432
|
![]() Citaat:
Edit off topic-tip : Japan bouwt 2 nieuwe kerncentrales en heeft er nog verdere 7 in de planning (niemand blijft graag afhankelijk van vervuilende fossiel) Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 februari 2017 om 18:54. |
||
![]() |
![]() |