![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 februari 2017 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of de lijdende partij lijd pijn, of wordt doodgespoten. Het punt is , wanneer is de grens overschreden en is het toedienen van pijnstiller eigenlijk een doodvonnis op zichzelf?
![]() |
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of bedoeld u de wettelijke regeling ivm euthanasie, het recht op een humaan overlijden... Ik weet wel dat U hier als een duivel in een wijwatervat uw gelijk probeert te halen. Helaas is Guinevere niet aanwezig, want da's zowat het enige forumlid dat u nog gelijk zou durven geven.
![]() |
![]() |
#327 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat u de auteurs van die tekst contacteert en hen erop wijst dat ze verkeerd zijn:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het lijkt me nu dat de weg naar euthanasie veel moeilijker en omvangrijker is dan de weg van palliatieve sedatie ... ik weet niet of dit het doel was van de wetgever, maar hierdoor is er net minder controle, me dunkt. maar soit, mijn probleem niet hoor, ik heb geen probleem met beide, ik heb er hoe moeilijk de omstandigheden ook, goede ervaringen mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die vraagt gedood te worden is een zelfmoordenaar die anderen in de zonde sleurt. "Gij zult niet moorden" is nog steeds 1 van de basis Christelijke geboden nietwaar.
![]() |
![]() |
#333 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je mag niet zeggen dat "dood" de bedoeling is van dat proces, de bedoeling is hier dat de patiënt ineens volledig genezen wakker schiet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Graag dus even opnieuw naar de vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daar zijn we terug op 1 van mijn eerdere vragen waar u ronddanst.
Citaat:
![]() |
![]() |
#337 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
palliatieve sedatie is een vlotte weinig bureaucratische oplossing, volgens mij in goede samenspraak met familie, zieke en artsen en verplegend personeel. je gaat mij niet horen pleiten om het aan dezelfde bureaucratie te onderwerpen dan euthanasie. het uiteindelijke resultaat lijkt mij behoorlijk identiek ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Als god het wil is het wegspuiten van lijden en vrije wil , zelfs met de dood tot gevolg, geen moord, noch zelfmoord".
![]() |
![]() |
#339 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor mij is het belangrijk en positief dat patiënten een eind kunnen maken aan hun lijden (en leven), dit is mogelijk door beiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen is zondig, beste. Al eerder heb ik trouwens aangegeven dat ik in deze discussie geen oordeel velde over personen, maar wel over handelingen. Net zo Jezus ook een onderscheid maakte tussen zondaar en zonde. Jezus vergeeft zondaars, maar wijst hen erop dat ze zich voortaan moeten inspannen niet meer te zondigen.
|
![]() |
![]() |