![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je over iets wil bazelen moet je alle aspecten vermelden Jan. In Nederland is de overgrote meerderheid geen eigenaar van hun woning. In België wil iedereen in een eigen kasteel wonen en dat moet je dan wel verkopen als je wil verhuizen. Bovendien rijdt half België met geleasde firmawagens. Mogelijk zijn er nog andere aspecten die meetellen maar ik durf toegeven wanneer ik iets niet weet. Een beetje minder dikke nek zou hier velen sieren. Maar de bedoeling is meestal niet om conclusies te kunnen trekken via een verduidelijkt debat maar wel om ruzie te maken en mekaar te overbluffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar de partner van die zoon telt misschien ook mee? Die werkr misschien dicht bij de woonplaats. En als die verhuist, kan die zoon ook kinderen krijgen. En kinderen zonder oma of opa in de buurt kosten geld. Wie doet de opvang dan van die kinderen? Wie doet de opvang als ze niet naar de crèche mogen wegens ziekte. Wie doet later de opvang voor en na schooltijd, en tijdens de schoolvakanties? Mijn kinderen zijn allemaal verhuisd. Ik weet waarover ik spreek. Grootouderdag op school is voor mij 100 km enkel rijden. Met de auto rijden is ook niet gratis. Werken uw kinderen? Zo niet spreken wij ons later nog wel eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
Maar de partner van die zoon telt misschien ook mee? Die werkr misschien dicht bij de woonplaats. En als die verhuist, kan die zoon ook kinderen krijgen. En kinderen zonder oma of opa in de buurt kosten geld. Wie doet de opvang dan van die kinderen? Wie doet de opvang als ze niet naar de crèche mogen wegens ziekte. Wie doet later de opvang voor en na schooltijd, en tijdens de schoolvakanties? Mijn kinderen zijn allemaal verhuisd. Ik weet waarover ik spreek. Grootouderdag op school is voor mij 100 km enkel rijden. Met de auto rijden is ook niet gratis. Werken uw kinderen? Zo niet spreken wij ons later nog wel eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al dat gejammer van u is geen stap vooruit, want keuzes hebben nu eenmaal hun gevolgen. Als je in de buurt van je ouderlijk huis wil blijven wonen omwille van de gratis kinderopvang, dan moet je niet de hele tijd zeuren dat je meerdere uren per week verliest aan pendelen. Het is je keuze. Leer als een volwassene omgaan met de gevolgen ervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Europees Commissaris
|
![]() Juist Pajoske.
Dat verstond ik ook in mijn tussenkomst onder de woorden "andere aspecten". Maar teneinde er weer geen te lange tussenkomst van te maken; die meestendeels toch niet gelezen wordt; heb ik mij bewust beperkt. Iedereen moet hier trouwens de kans krijgen om ook eens iets zinnigs te zeggen. Dat is trouwens de bedoeling van een forum. Maar buiten schreeuwen en roepen van sommigen komt er over het algemeen weinig te voorschijn waarmee je een gegronde eindconclusie kan trekken. Maar als je er dan bijvoegt dat je ook alles er niet van weet dan loop je minder risico om verwikkeld te geraken in een nieuw hooligan-gevecht. Want voor dat vechten komen er hier speciaal afgezakt naar dit forum. En als er vermeende tegenstanders kunnen gekleineerd worden dan groeien ze zelfs boven zichzelf uit. Walgelijk!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie dus uw mening niet deelt jammert dus Jan? Het is dus automatisch geen volwassene. Manlief; je kunt nogal wat uitbraken hoor. Een meer passend taalgebruik; en dat als onderwijzer nog; zou je sieren. En wie een lichtjes afwijkende mening van de jouwe durft verkondigen is dus een zeurpiet? En jij Jan voert op dergelijke manier dus een debat? Proficiat!!!! Laatst gewijzigd door werkman : 9 februari 2017 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij Jan is veel eenvoudig. Het is heel simpel "kiezen of delen" Maar ik walg van zijn autoritair maar vooral neerbuigend taalgebruik. Velen komen hier met kritiek op politiekers van andere partijen die hun persoonlijkheid misschien verkochten aan de partij. Maar hier komen pretenderen dat men een onbaatzuchtig de stem van het volk komt brengen en meteen slaafs de standpunten verdedigt die hun partij naar buiten brengt getuigt niet van enige onbaatzuchtigheid tegenover het volk waartoe ze zelf behoren. Ze kunnen beginnen met te erkennen dat ze betrokken partij zijn en zich met veel minder laten omkopen dan de politici die ze zogezegd verafschuwen. Al is het maar met een gekregen jobke of andere aalmoes. Als men het vanuit die bril bekijkt en benadert draait dit forum om het feit dat wie hier het meest liegt en comedie verbeeldt de grootste democraat is. En het ergst is nog wel dat ze dat zelf nog geloven. Je moet dus niet verwachten dat je hier iets zinnigs kan opladen. Heel de wereld is een leugenparadijs uitgezonderd natuurlijk zijzelf. Sommigen stappen gedrogeerd door het leven zonder drugs te gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw verhaal is ook raar: eerst verliest er een zijn of haar werk in Limburg en vervolgens heeft hij of zij dan toch weer werk in Limburg... Samenhangend is het alvast niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En ja, als je kinderen wilt, moet je de gevolgen dragen (kinderopvang, creche....) eens je ze eenmaal hebt. En tot slot, Jan kan dan op een aantal aspecten een afwijkende mening hebben dan de jouwe maar dat geeft jou toch ook niet het recht hem als een brakende nitwit te bestempelen, toch? Dat is dan ook de betekenis van zijn terechte quote om er als 'volwassene' mee te leren omgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jan; heeft hij dat beweerd? Je doet weer bewust dat je hem niet begrijpt en praat weer naast de zaak. Feitelijk ben jij een fantast Jan. Zelfs als je uw leugens in de mond neemt worden ze waarheid. Je bent zelfs een degoetante potdraaier die wat er staat op papier ontkent en vervormt tot een braaksel dat in uw kraam past. Salut. Ik ben ermee weg hier. Trôp is teveel. Tegen een robot kan je niet blijven praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je moet niet beginnen mij de woorden in de mond te leggen die ik niet uitsprak maar wel iemand anders. Bovendien heb ik niet gezegd dat Jan een nitwit is maar wel dat hij een robot is die alles verdraait. En als er hier iemand best uitkijkt naar zijn gebruikte woordenschat dan kijk je best eens terug op deze draad waar ik het had daarover. En wanneer je na kennisname van de feiten; en dus woordgebruik; nog meent mijn woordgebruik te moeten bekritiseren dan beschouw ik U ook als een robot waarmee niet te praten valt. En zever dan maar verder he vent. Ik ben er mee weg. Het zal ditmaal nog een ergere zielepoot of waarzegger-voorspeller moeten wezen die mij zal verleiden om repliek te geven. Doei!!! ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 9 februari 2017 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Een tijd terug stond er een lezersreactie in de Knack nav de onbetaalbare pensioenen. De man/vrouw? schreef : Ik ben heel mijn leven ambtenaar geweest en ik geef toe dat ik geen klote heb moeten doen op mijn werk maar ik heb wel recht om een dik ambtenarenpensioen ... omdat ik elke dag 3 u op de trein zat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel vergelijken met Antwerpen trekt er al beter op......Of denk jij dat Parijs geen andere katten heeft te geselen en als grootstad geen specifiekere en andere problemen heeft dan pakweg de Provence ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 februari 2017 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu gaan ze zeker alle lonen en pensioenen van ambtenaren halveren... ![]() Allez man, serieus nu, voelt ge na al die tijd nog altijd niet dat uw verhaal nergens blijft hangen? Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 februari 2017 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Ik stel gewoon een aantal feiten vast. Ik wijs u er op dat die feiten het mensen dikwijls moeilijk maakt om een keuze te maken die gij als vanzelfsprekend beschouwt. Terwijl gij wilt laten uitschijnen dat iedereen zomaar kan verhuizen. Mijn kinderen hebben idd keuzes gemaakt. Maar niet iedereen krijgt een loon dat het mogelijk maakt om een zelfde keuze te maken. Zelfs als er geen kinderen of partner is. Wat denkt ge dat het verschil in kostprijs is van iemand die dicht bij het werk huurt, met iemand die nog gratis bij pa en ma kan inwonen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |