Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2017, 11:44   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Behalve zijn fans heeft niemand enige interesse in wat dat heerschap meent te moeten rondstrooien. Hij oogst enkel misprijzen, en de premier kreeg applaus.
Je weet even goed als ik dat dit flauwe kul is, panda. Wat dat "heerschap" in het parlement rondstrooide mag dan een uitval van Michel en instemming van het parlement hebben uitgelokt, er zijn zéker nog anderen dan de fans van dat heerschap die het in deze wél met hem eens zijn, en NIET met de "volksvertegenwoordigers" die het parlement bemannen en bevrouwen.
Oud 10 februari 2017, 11:44   #22
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Misschien heeft niemand interesse in wat dat heerschap vertelt; maar meer en meer mensen hebben wel hun buik meer dan vol van de ons, door de politiek correcte partijen, opgedrongen multikul en die mensen zullen, moegetergd door die heersende politiek correcte kultuur (die tussen haakjes alles behalve politiek correct is) al gouw op de eerste de beste Trump gaan stemmen die zijn neus laat zien...
En u heeft gelijk 'dat heerschap' lijkt mij inderdaad veel te zwak daarvoor; we kunnen ons beter aan een veel zwaarder, corrupter en onbeschofter heerschap gaan voorstellen...
De stijve multikul benen graven uiteindelijk hun eigen graf en dan zal hen niets meer over blijven dan nutteloos blijven klagen en jammeren zoals ze nu tegen Trump doen...
ze hadden eens alle macht in handen en ze hebben ze door eigen machtswellust en de daar mee gepaard gaande graaikultuur totaal verspeeld...
Het is wachten op de laatste druppel die de emmer doet overlopen en die druppel kan ieder moment vallen...
Hoelang kan het nog duren of gaat de Westerse slappe bevolking altijd verder en verder wijken en zich aanpassen aan de totale Islamcultuur in hun dagelijkse leven ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 11:47   #23
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De premier sprak duidelijke taal, en kreeg applaus vanuit alle fracties in het parlement
Veel applaus krijgen correleert slecht met het ook verdienen. Het is eerder een indicatie van zeer eenzijdige machtsverhoudingen.

Citaat:
Ik gebruik het dan ook niet als argument. Wel als een waardeoordeel.
Te pas en te onpas dat "waardeoordeel" uitbazuinen komt bij mij over als een jaloerse bakvis die op facebook een andere bakvis virtueel de ogen uitkrabt.

Met dat verschil natuurlijk dat FDW geen fuck geeft om jouw bijdragen.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 11:51   #24
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Hoelang kan het nog duren of gaat de Westerse slappe bevolking altijd verder en verder wijken en zich aanpassen aan de totale Islamcultuur in hun dagelijkse leven ...
Die Westerse slappe bevolking verarmt door het gegraai van de top meer en meer en dat gaat zich laten gevoelen... Binnenkort durft men zelfs niet meer zeggen dat men een politieker is... en waar is hun macht dan???
Hoe het allemaal gaat uitdraaien is koffiedik kijken, maar het zal wel het elitevolkje zijn dat de zwaarste prijs zal betalen... de anderen hebben immers niets meer te verliezen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 11:52   #25
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Behalve zijn fans heeft niemand enige interesse in wat dat heerschap meent te moeten rondstrooien. Hij oogst enkel misprijzen, en de premier kreeg applaus.
Nadat hij had gezegd dat het alcoholverbod in het parlement opgeheven zou worden. Maar dat hadden ze eruit geknipt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 11:59   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Onze ministers hebben decennia lang de deur plat gelopen van dictaturen in het midden oosten en Afrika (en nu nog van landen als SA, Iran, ... ). De Michels op kop. En niemand die dat stuk crapuul van een premier daar op wijst. Papa Michel noemde de moord door Leopold 2 op honderd duizenden, vermoedelijk zelfs miljoenen negers, VISIONAIR.
Inderdaad. Ik heb meermaals een hele serie foto's gepubliceerd op dit forum van Belgische koningen en "grooote Belgische staatsmannen die zich graag in gezelschap van Afrikaanse en Arabische dictators lieten zien.

Het is ook niet alleen de ouwe heer van de huidige Belgische premier die Leopold II tot op de dag van vandaag de hemel in prijst. In Oostende staat het standbeeld van de koninklijke, racistische massamoordenaar nog steeds op een ereplaats.
Er bestaan tot op de dag van vandaag niet alleen groooote Belgische staatslieden die liever hun laffe lippen op elkaar persen dan toe te geven dat Leopold II meer doden van Congolezen op zijn geweten heeft dan Hitler Joden.
Oud 10 februari 2017, 12:00   #27
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Edoch. Michel heeft wel degelijk zijn zwakte getoond. En hoe! Door op de man te spelen heeft Michel alles behalve de FEITEN weerlegd die Dewinter aanhaalde.

Ik ben geen fan van Dewinter, nooit geweest, maar als hij gelijk heeft, heeft hij gelijk. Het heeft dus geen zin om mij bij de fanboys van Dewinter te rekenen. Daarmee spreidt je dezelfde onredelijke onmacht tentoon als Michel.

Iedereen die het wilde weten kon een kwart eeuw geleden al vwatstellen dat het salafistische Saoedi Arabië de moskeeën en imams met miljarden sponsort. En op welke wijze. Dat is geen nieuw feit. Ik klaag zélf al 20 jaar aan dat de indoctrinatie van de moslims gebeurt via moskeeën en schotelantennes. De meeste moslims WILLEN niet eens een kabelverbinding. Ik heb zélf ervaren dat zogenaamde "gematigde" moslims alles behalve gematigd zijn. Noch wat betreft hun godsdienst, noch in verband met de mohamedaanse cutluur die ze mee importeren.

Nu het probleem onbeheersbaar is geworden, geeft "men", twee decennia telaat, toe dat het salafisme aan een steile opmars bezig is. Maar dat men j�*renlang ziende blind is geweest voor de invloed van Saoedi Arabie, dat "men" uit schrik voor een tweede olieboycot zelfs heeft meegeholpen aan de ontwikkeling van het salafistisme in héél Europa, d�*�*r wordt nog steeds niet over gepiept. D�*t heeft Dewinter, TERECHT, aangeklaagd. En d�*t heeft niets met racisme en xenofobie te maken maar met de harde waarheid.

Michel heeft met zijn uitval een premier onwaardig niet het VB tot uitschot gereduceerd maar zichzelf.
En jij, panda, hebt eens te meer je onredelijke afkeer voor een democratisch verkozen parlementslid bevestigd terwijl de man niets kan verweten worden behalve dat hij de vinger op de etterende salafistische wonde legde.

Michel heeft een kans gemist om aan geloofwaardigheid te winnen. Het enige waarin hij met stip in slaagde is stemmen te verliezen aan het VB. Iedereen met twee ons hersens wéét immers dat FDM de waarheid zei. Het staat zelfs zwart op wit in alle kranten. Het salalfisme wordt, eindelijk, gezien als een uit de pan gerezen probleem. Het is geen toeval dat het moslimfundamentalisme, wat het salafisme IS, een probleem is kunnen worden.

Ik heb hier zelf al in meerdere draadjes zitten aanklagen dat het salafisme de bron van alle problemen is. En dat daar geen structurele actie tegen is. Dan krijg ik hier van alle usual suspects van blok signatuur een theologisch betoog dat dit de ware islam is, en dat mohammed een massamoordenaar is en de islamieten zijn volgelingen, dat ze dat niet afkeuren enz enz.

Conclusie : jullie willen helemaal niet het salafisme bestrijden, maar generaliseren jullie afkeuring naar alle moslims toe. Een populatie van 1,2 miljard mensen.

PhDW heeft geen enkele geloofwaardigheid als hij veinst dat hij al dertig jaar tegen salafisten pleit. Zijn hele traject door, al dertig jaar onafgebroken loopt hij te fulmineren tegen de islam in zijn geheel.

Van zulke boer geen eieren...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 12:03   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet even goed als ik dat dit flauwe kul is, panda. Wat dat "heerschap" in het parlement rondstrooide mag dan een uitval van Michel en instemming van het parlement hebben uitgelokt, er zijn zéker nog anderen dan de fans van dat heerschap die het in deze wél met hem eens zijn, en NIET met de "volksvertegenwoordigers" die het parlement bemannen en bevrouwen.
We spraken dan ook over een incident in het parlement. Daar zetelen volksvertegenwoordigers. Hun applaus voor de premier was duidelijk. Zag jij op de beelden applaus voor PhDW vanuit de fractie van andere partijen ? Ik niet, maar misschien heb jij toch iemand kunnen ontwaren ?
Oud 10 februari 2017, 12:07   #29
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier zelf al in meerdere draadjes zitten aanklagen dat het salafisme de bron van alle problemen is. En dat daar geen structurele actie tegen is. Dan krijg ik hier van alle usual suspects van blok signatuur een theologisch betoog dat dit de ware islam is, en dat mohammed een massamoordenaar is en de islamieten zijn volgelingen, dat ze dat niet afkeuren enz enz.

Conclusie : jullie willen helemaal niet het salafisme bestrijden, maar generaliseren jullie afkeuring naar alle moslims toe. Een populatie van 1,2 miljard mensen.

PhDW heeft geen enkele geloofwaardigheid als hij veinst dat hij al dertig jaar tegen salafisten pleit. Zijn hele traject door, al dertig jaar onafgebroken loopt hij te fulmineren tegen de islam in zijn geheel.

Zo is dat. Ieder weldenkend mens heeft een spuughekel aan makakken.
De radicale moslim snijdt je de keel over terwijl de gematigde moslim je voeten vasthoudt.
Oud 10 februari 2017, 12:08   #30
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Veel applaus krijgen correleert slecht met het ook verdienen. Het is eerder een indicatie van zeer eenzijdige machtsverhoudingen.
Als je applaus krijgt zowel vanuit de meerderheidspartijen als vanuit de oppositie lijkt de walging voor PhDW zijn boodschap breed gedragen te zijn.
De oppositie heeft er geen probleem mee om Michel af te katten als ze het niet eens zijn met hem.
Maar hier krijgt en verdient hij duidelijk de instemming van de volksvertegenwoordigers, min de blokkers uiteraard.

Citaat:
Te pas en te onpas dat "waardeoordeel" uitbazuinen komt bij mij over als een jaloerse bakvis die op facebook een andere bakvis virtueel de ogen uitkrabt.
Waarschijnlijk voel je daarom de aandrang om er steeds op te reageren ?

Citaat:
Met dat verschil natuurlijk dat FDW geen fuck geeft om jouw bijdragen.
Dat interesseert me totaal niet.
Oud 10 februari 2017, 12:09   #31
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Nadat hij had gezegd dat het alcoholverbod in het parlement opgeheven zou worden. Maar dat hadden ze eruit geknipt.
Oud 10 februari 2017, 12:13   #32
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Onze directe voorouders en wijzelf hebben jaren lang, niet zonder succes, de excessen van het katholieke geloof en vooral zijn inmenging in de politiek van dit land en het dagelijkse leven van de burger bestreden. Wij hebben de mensenrechten als regel voor veilig samenleven en respect voor de anderen naar voren geschoven als algemeen geldend en zelfs geldend boven de democratische meerderheidsrechten...
Wij hebben en wij moeten het niet hebben van om het even welke andere godsdienst, islam of niet, die de wijzers van de klok wil terugdraaien. Islam in het privéleven en geen stap verder geen probleem; maar geen islam die aan de gemeenschap haar wil, haar eisen, haar believen wil opleggen... Hun vrouwenbeleving gaat regelrecht tegen alle mensenrechten in, ook als, geindoctrineerd als ze zijn er zelfs vrouwen opkomen voor hun handboeien...

Wij willen in onze samenleving niets meer te zien hebben met achtergebleven gewoontens en normaal gezien zou onze regering ons daartegen moeten beschermen; maar neen, onder dwang van hun alles behalve correcte 'correcte' boodschap brengen zij de hele westerse samenleving in gevaar...

Als jij, o.w.v. partijindoctrinatie of ik weet niet wat, daar achter staat is mijn waardeoordeel over jou ook vastgelegd...
En waarschijnlijk geef jij daar geen snars om; mij niet gelaten... De Winter geeft ook geen snars om jouw oordeel; in tegendeel geef jouw oordeel hem het recht om verder de calimero uit te hangen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 12:25   #33
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier zelf al in meerdere draadjes zitten aanklagen dat het salafisme de bron van alle problemen is. En dat daar geen structurele actie tegen is.
Klopt. En daarmee zit je inhoudelijk op één lijn met het betoog van dat "stuk uitschot".

Citaat:
Dan krijg ik hier van alle usual suspects van blok signatuur een theologisch betoog dat dit de ware islam is, en dat mohammed een massamoordenaar is en de islamieten zijn volgelingen, dat ze dat niet afkeuren enz enz.
Het salafisme is een nep-categorie. Het is gewoon de ideologie van de koran die zich - na een dipje van 2 eeuwen - opnieuw over de moslim wereld en dit keer ook de rest van de wereld verspreidt. Met dank aan een overvloed aan petroleum dollars.

Citaat:
Het aantal mensen gehersenspoeld in een bepaalde ideologie zegt niets over de goed- of kwaadaardigheid van die ideologie. Bovendien is het bekritiseren van een ideologie geen aanval op haar grootste slachtoffers: de aanhangers. Kritiek op het nazisme is geen laster tegen de Duitsers. Kritiek op de islam is geen laster tegen de moslims.

Citaat:
En dat pleit in zijn voordeel. Hij is daarmee in uitstekend gezelschap.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 12:26   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Was er 30 jaar geleden maar geluisterd naar FDW, dan zaten we vandaag niet met een compleet uit de hand gelopen salafistisch probleem opgescheept.

Je kan er niet omheen dat een kwart van alle moslims pro de sharia is, en dat evenveel moslims jihadisten helden vinden.
Dat heeft gevolgen voor het kwart moslims dat zogenaamd gematigd zou zijn. Voor moslims geldt hetzelfde als voor Vlaams-nationalisten. Die worden ook allemaal over dezelfde nazi-kam geschoren.

Je doet en denkt maar wat je niet laten kunt, panda, maar ik heb mij voor vééééééél minder uit het doopregister laten schrappen. Ik wil voor geen geld nog gelinkt worden aan de katholieken. Nochtans plegen die niet overal ter wereld geweld op ongelovigen, noch terroriseren ze hun eigen geloofsgenossen. Stel je voor dat katholieken een meisje van tien doodbijten met een middeleeuws marteltuig omdat het de dorpel aan de voordeur zonder sluier kuiste.
Sorry hoor, maar geen zinnig mens wil aan een "godsdienst" gelinkt worden die dit soort barbaarsheden in haar achterlijke godsdienstige statuten heeft staan.
Oud 10 februari 2017, 12:27   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Want onder ons gezegd, we weten allemaal dat Dewinter (van wie ik geen supporter ben) niet helemaal ongelijk heeft.
Schelden is inderdaad een teken van zwakte. En die verwijten maken trouwens al lang geen indruk meer: zo afgezaagd zijn ze ondertussen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 12:29   #36
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Edoch. Michel heeft wel degelijk zijn zwakte getoond. En hoe! Door op de man te spelen heeft Michel alles behalve de FEITEN weerlegd die Dewinter aanhaalde.

Ik ben geen fan van Dewinter, nooit geweest, maar als hij gelijk heeft, heeft hij gelijk. Het heeft dus geen zin om mij bij de fanboys van Dewinter te rekenen. Daarmee spreidt je dezelfde onredelijke onmacht tentoon als Michel.
Zo is dat. Ik zou nog toevoegen " de waarheid kwetst" waardoor men sneller geneigd is tot deze reacties over te gaan. Op de boodschapper schieten is een reactie van mensen die geen argumenten hebben en is een teken van zwakte en hypocrisie.
Oud 10 februari 2017, 12:30   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Heel doorzichtige poging van u om islam en moslims door elkaar te gooien. Uw moslimbuur kan ongetwijfeld een vreedzaam man zijn (want misschien ligt hij niet echt wakker van bepaalde oproepen van Mohammed...), maar de islam is dan weer een ander paar mouwen. Het geweld zit inherent in de religie, juist omdat de stichter een wrede nomade was die zijn religie met het zwaard heeft verbreid.
Oud 10 februari 2017, 12:32   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Onze directe voorouders en wijzelf hebben jaren lang, niet zonder succes, de excessen van het katholieke geloof en vooral zijn inmenging in de politiek van dit land en het dagelijkse leven van de burger bestreden. Wij hebben de mensenrechten als regel voor veilig samenleven en respect voor de anderen naar voren geschoven als algemeen geldend en zelfs geldend boven de democratische meerderheidsrechten...
Wij hebben en wij moeten het niet hebben van om het even welke andere godsdienst, islam of niet, die de wijzers van de klok wil terugdraaien. Islam in het privéleven en geen stap verder geen probleem; maar geen islam die aan de gemeenschap haar wil, haar eisen, haar believen wil opleggen... Hun vrouwenbeleving gaat regelrecht tegen alle mensenrechten in, ook als, geindoctrineerd als ze zijn er zelfs vrouwen opkomen voor hun handboeien...
Daar gaan we weer met uw zienswijze van de "domme moslima". Leer eens aanvaarden dat er mensen bestaan die een ander moreel referentiekader erop nahouden en leer ook dat dit gerust in een democratische rechtstaat naast elkaar kan bestaan. Kijk maar eens hoe amish in de VS vreedzaam weten samen te leven met de rest. Of vindt u de "vrouwenbeleving" onder de amish zoveel anders dan bij de moslims?
Oud 10 februari 2017, 12:33   #39
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Was er 30 jaar geleden maar geluisterd naar FDW, dan zaten we vandaag niet met een compleet uit de hand gelopen salafistisch probleem opgescheept.
Wederom een waarheid als een koe. Onze naïeve, linkse, hypocriete politiek correcte meute hoort dat echter niet zo graag.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 10 februari 2017 om 12:33.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 12:34   #40
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Ik ben evenmin een fan van De Winter. Maar helemaal ongelijk had hij zeker niet. Trouwens, gisteren hebben andere sprekers in het parlement erkend dat het opvolgen van het salafisme-probleem in België gedurende ettelijke jaren verwaarloosd werd. Als een trado-politicus dat zegt dan luisteren de andere parlementairen evenals de media in alle sereniteit. Maar o wee als FDW (maar evenzeer BDW) dit voor de voeten werpt. Stof, rond dwarrelende pluimen, schuimbekken, geschreeuw, gekakel zijn het resultaat.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be