Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2017, 01:35   #321
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Lieve schat, ongelovigen? Onze wetten gelden ook voor jou, je religie doet er niet toe. Denk maar niet dat moslims ooit anders zullen kunnen afdwingen, de macht zit hier niet bij religie maar bij de mens. Dat is cultureel erfgoed, en daar blijf je netjes vanaf.
Deze maatschappij is toe aan verandering. Iedereen wil hier maar sterven. Laten we niet het individu maar weer God centraal stellen in de samenleving, zoals vroeger. We moeten leren weer de juiste zaken in het leven te appreciëren. Leegstaande kerken zijn cultureel erfgoed, waar niet per se vanaf hoeft te worden gebleven. De geschiedenis mag zich herhalen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 14 februari 2017 om 01:35.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 08:33   #322
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Deze maatschappij is toe aan verandering. Iedereen wil hier maar sterven. Laten we niet het individu maar weer God centraal stellen in de samenleving, zoals vroeger. We moeten leren weer de juiste zaken in het leven te appreciëren. Leegstaande kerken zijn cultureel erfgoed, waar niet per se vanaf hoeft te worden gebleven. De geschiedenis mag zich herhalen.
Prima. Gaat u een beetje god aanbidden in de beslotenheid van uw leefwereld indien u dit wil. Maar niet iedereen heeft daar behoefte aan om in een slaafse, rigide maatschappij te leven die vol is van pietluttige leefregeltjes. Of wordt u er ongemakkelijk van te leven in het besef dat er andersdenkenden zijn?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 08:43   #323
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze maatschappij is al 2000 jaar aan het veranderen en heeft heus geen zin om terug te keren.
Wanneer volgt die van u ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 08:57   #324
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, laat ons de islamieten nog maar eens weer uit Europa verdrijven.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 08:59   #325
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
"wahabisme en salafisme zijn een achterlijk geloof van kamelendrijvers."

weet je toevallig van wie deze quote is, Guinevere ?
Citaat:
Niet alle quotes zijn correct of niet-racistisch, he....
de quote was van Ayatollah Khomeini.

wsl racist?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 08:59   #326
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
En naar welke variant moeten we terugkeren? De soennitische? De shiitische? De wahabistische?

Kuis eerst eens uw eigen kot op vooraleer u uw geloof begint te promoten dat blijkbaar in grote onenigheid verkeert omtrent wat de juiste versie is.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 10:01   #327
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wsl racist?
'k Dacht van Peri...

Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 10:38   #328
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

wsl racist?
Hangt er van af. Khomeini was een shit, dat zijn afvalligen volgens de soemieten.
En volgens de salafisten en wahabieten zijn de shitten en soemieten gewoon het equivalent van ontaarde debielen die de echte leer verwateren.
Oud 14 februari 2017, 12:00   #329
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lieve schat, niemand zit hier te wachten op een samenleving waar opnieuw een God het uitgangspunt vormt .
Leegstaande kerken bewijzen dit, dus nee, we gaan onze geschiedenis niet opnieuw herhalen, ook niet op verzoek van onderworpenen aan Allah.
Je kunt de klok niet terugdraaien richting zevende eeuw.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 12:15   #330
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Net zo speelt het internet een rol bij andere groepen die wel een strikte structuur kennen. Traditioneel katholicisme is ook sterk aanwezig op het internet, terwijl het natuurlijk door heel veel bisschoppen buiten de parochiale en kerkelijke structuur wordt geduwd.

Zo ziet u maar dat een strikte hiërarchie geen dam opwerpt tegen allerlei andere belevingen binnen een bepaalde groep.
Dur de comprenure bent u weer..
.internet speelt een rol bij de verspreiding van strikte islam, de discussie over hierarchie staat daar totaal los van.
Het ging ook niet over " dam opwerpen allerlei andere belevingen" maar over gezaghebbende standpunten die door een hierarchie gedragen worden of juist niet.
Oud 14 februari 2017, 12:17   #331
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij protestanten (met uitzondering van traditioneel lutheranen en anglicanen) zijn het ook allemaal leken. Ze kennen immers het wijdingsambt niet zoals de katholieke of orthodoxe Kerk dat wel kent (alsook anglicanen en lutheranen).

De islam kent dat ook niet. Bijgevolg is het altijd een leek. De imam is een leek.
Juist ja , dat de imam altijd een leek is was nu net mijn punt waar u weer bladzijden lang tegen aan blaast om het vervolgens als eigen conclusie te brengen...dank u wel me eindelijk gewoon gelijk te geven.
Oud 14 februari 2017, 12:19   #332
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke Marokkaanse moskee in Vlaanderen of Brussel werd door jongeren overgenomen en werd uiteindelijk een salafistische moskee?
Moet ik dit openbaar maken? Nee dus.. het ging over uw bewering betreffende de Marokkaanse koning, weer een denkfoutje van u dus.
Oud 14 februari 2017, 12:23   #333
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat omschrijft als een "hiërarische structuur", dan kent de islam ook een hiërarchische structuur.

En ja, de islam kent "gezaghebbende structuren", nl. die van de rechtsscholen.
Neen. Het bestaan van rechtsscholen betekent niet dat binnen islam een hierarchie met gezaghebbende structuren bestaat. Omdat het niet leidt tot ordening van religie en bijbehorende standpunten zoals bij Katholieken of onder de meeste protestanten in Europa.
Oud 14 februari 2017, 12:34   #334
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet ik dit openbaar maken? Nee dus.. het ging over uw bewering betreffende de Marokkaanse koning, weer een denkfoutje van u dus.
Ach waarom niet? Hier is al ene:
http://www.filipdewinter.be/erkennin...stische-moskee

De Koepel in Antwerpen. Extremistische moskee?
Wanneer gaat het dagen dat 9 op 10 extremistisch zijn en zij subsidie ontvangen? Radicale imams hun pensioen op de belastingsbetaler zijn kap gefinancierd wordt, ...

No more.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 12:58   #335
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Lieve schat, niemand zit hier te wachten op een samenleving waar opnieuw een God het uitgangspunt vormt .
Leegstaande kerken bewijzen dit, dus nee, we gaan onze geschiedenis niet opnieuw herhalen, ook niet op verzoek van onderworpenen aan Allah.
Ook gericht aan Guinevere...
Ik was een gelovig mens, nooit een kwezel, maar toch... Ik zocht heel oprecht God... en voor mij was het duidelijk dat ik God niet zou vinden zonder de waarheid, altijd weer en alleen de waarheid hoog in het vizier te houden...
En ik heb God gevonden...
En God sprak tot mij...
Meiske, goed gedaan je hebt mij gevonden en nu weet je dus dat ik niet besta... Je hebt, moedig, al je menselijk dwalen doorgrond en je weet nu dat mijn naam enkel en alleen werd uitgevonden en dat ik enkel en alleen tot bestaan ben opgeroepen omdat de mens niet de sterkte had en heeft om zichzelf in de ogen te kijken...
Niets is laffer dan het menselijk geslacht... en wat zijn ze beschaamd voor zichzelf en om dat toe te geven...
In naam van een zogenaamde god aan wie ze al hun eigen lafheid, wreedheid, machtswellust, hebzucht en zoveel meer andere slechte, laag bij de grondse eigenschappen kunnen toeschrijven vieren ze hun slechtheid bot...
Oh, ze spreken over liefde, over verdraagzaamheid, over delen en zoveel andere goede eigenschappen die de mens ook heeft; maar die eigenschappen worden misbruik door de top om de dwaze, brave en lompe mens verder te knechten, in plaats van te bevrijden en hem zo voor hun allesoverheersende tirannie te spannen...
Inderdaad, jouw godsdienst is de laatste druppen die mij tot dat allesoverheersende besef heeft gevoerd... het katholicisme was er te zwak voor geworden om dat nog te doen inzien...
Dank je voor de les die jullie mij gegeven hebben; maar jullie hebben mij ter zelfder tijd bijgebracht dat het, in naam van een niet bestaande God het de hoogste tijd is om de mensheid van jullie tirannie te verlossen...

Jij zegt hierboven dat de westerse mens verdwaald is en aan zelfmoord ... denkt...
Zou het kunnen zijn dat het is omdat de mensheid, na alle verdwazing van de godsdiensten, totaal van zichzelf vervreemd is en dat het de hoogste tijd is dat die mensheid eindelijk zichzelf in de ogen durft te kijken en alle verdwazing van zich af te schudden???

Maar ik geloof dat als de Islam iets wil voorkomen, het juist dat is, niet???
En zou het kunnen dat ze vooral bevreesd is voor het vrouwelijk aspect binnen zichzelf die onherroepelijk naar die waarheid zou voeren eens bevrijdt??? Het is de vrouw die het nageslacht op de wereld zet en vooral voor het voorbestaan van dat nageslacht opkomt en er is geen enkele eer mee te verdienen om vrouwelijk nazaten op de wereld te zetten die enkel als kweekmachine dienen mannelijke zwaarden op de wereld te zetten die de hele mensheid willen neermaaien of verknechten om de wreedheden van een mannelijke God welgewillig te zijn???

Welke vrouw, zichzelf waardig kan achter zo'n brutaliteit staan???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 21:12   #336
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ja , dat de imam altijd een leek is was nu net mijn punt waar u weer bladzijden lang tegen aan blaast om het vervolgens als eigen conclusie te brengen...dank u wel me eindelijk gewoon gelijk te geven.
Bij protestanten zijn het ook allemaal leken.

En het ging niet over leek versus geestelijke, maar over uw onjuiste bewering dat er in de islam geen enkele hiërarchie bestaat en dat in het christendom dat zo goed als altijd het geval is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 21:13   #337
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk moet u dat openbaar maken. Wat is er dan zo geheimzinnig aan? U beweerde iets. Geef nu eens de feiten.
Oud 14 februari 2017, 21:14   #338
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Het bestaan van rechtsscholen betekent niet dat binnen islam een hierarchie met gezaghebbende structuren bestaat. Omdat het niet leidt tot ordening van religie en bijbehorende standpunten zoals bij Katholieken of onder de meeste protestanten in Europa.
Natuurlijk wel, de rechtsscholen zorgen juist wel voor een ordening en de daarbij horende standpunten. De rechtsscholen hebben immers over zowat enig mogelijk onderwerp een oordeel gevormd.
Oud 15 februari 2017, 01:52   #339
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ook gericht aan Guinevere...
Ik was een gelovig mens, nooit een kwezel, maar toch... Ik zocht heel oprecht God... en voor mij was het duidelijk dat ik God niet zou vinden zonder de waarheid, altijd weer en alleen de waarheid hoog in het vizier te houden...
En ik heb God gevonden...
En God sprak tot mij...
Meiske, goed gedaan je hebt mij gevonden en nu weet je dus dat ik niet besta... Je hebt, moedig, al je menselijk dwalen doorgrond en je weet nu dat mijn naam enkel en alleen werd uitgevonden en dat ik enkel en alleen tot bestaan ben opgeroepen omdat de mens niet de sterkte had en heeft om zichzelf in de ogen te kijken...
Niets is laffer dan het menselijk geslacht... en wat zijn ze beschaamd voor zichzelf en om dat toe te geven...
In naam van een zogenaamde god aan wie ze al hun eigen lafheid, wreedheid, machtswellust, hebzucht en zoveel meer andere slechte, laag bij de grondse eigenschappen kunnen toeschrijven vieren ze hun slechtheid bot...
Oh, ze spreken over liefde, over verdraagzaamheid, over delen en zoveel andere goede eigenschappen die de mens ook heeft; maar die eigenschappen worden misbruik door de top om de dwaze, brave en lompe mens verder te knechten, in plaats van te bevrijden en hem zo voor hun allesoverheersende tirannie te spannen...
Inderdaad, jouw godsdienst is de laatste druppen die mij tot dat allesoverheersende besef heeft gevoerd... het katholicisme was er te zwak voor geworden om dat nog te doen inzien...
Dank je voor de les die jullie mij gegeven hebben; maar jullie hebben mij ter zelfder tijd bijgebracht dat het, in naam van een niet bestaande God het de hoogste tijd is om de mensheid van jullie tirannie te verlossen...

Jij zegt hierboven dat de westerse mens verdwaald is en aan zelfmoord ... denkt...
Zou het kunnen zijn dat het is omdat de mensheid, na alle verdwazing van de godsdiensten, totaal van zichzelf vervreemd is en dat het de hoogste tijd is dat die mensheid eindelijk zichzelf in de ogen durft te kijken en alle verdwazing van zich af te schudden???

Maar ik geloof dat als de Islam iets wil voorkomen, het juist dat is, niet???
En zou het kunnen dat ze vooral bevreesd is voor het vrouwelijk aspect binnen zichzelf die onherroepelijk naar die waarheid zou voeren eens bevrijdt??? Het is de vrouw die het nageslacht op de wereld zet en vooral voor het voorbestaan van dat nageslacht opkomt en er is geen enkele eer mee te verdienen om vrouwelijk nazaten op de wereld te zetten die enkel als kweekmachine dienen mannelijke zwaarden op de wereld te zetten die de hele mensheid willen neermaaien of verknechten om de wreedheden van een mannelijke God welgewillig te zijn???

Welke vrouw, zichzelf waardig kan achter zo'n brutaliteit staan???
Waar heb je Hem gezocht? Volgens mij heb je niet God maar een shayateen gevonden....

Laatst gewijzigd door Guinevere : 15 februari 2017 om 01:56.
Oud 15 februari 2017, 01:56   #340
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste Alice, wij moslims zitten daar wel op te wachten, meer zelfs, we doen er alles aan om zo'n samenleving te bereiken. Change starts with yourself...
Wat is dat toch met de klok terugdraaien en zever als je over God begint? Alsof er in de 7e eeuw geen ongelovigen waren, ze waren er zelfs nog vroeger al.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be