Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2017, 14:07   #181
Voltian
Eur. Commissievoorzitter
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 8.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Veel geluk in uw pogingen om dan het huidig systeem te wijzigen. Mijn sociaal minimum als alleenstaande is 954 euro/maand. Dat krijg ik toch maandelijks op mijn rekening gestort. Tot de dag dat ze mij op pensioen zetten. Is dat in jouw ogen een intelligent zacht sociaal systeem of een gul systeem? Want zo zijn er duizenden in het huidige systeem. En die krijg je nooit meer aan het werk.

En noem het bluffen, pochen of wat dan ook maar mits wat bij te klussen verdien je massa's meer. Ik heb het al gezegd die 954 euro/maand is mijn zakgeld. Dit jaar zal ik een veelvoud verdienen aan old- en youngtimers. Plus de andere zaken die nog goed draaien maar ik nergens in de statuten sta. En dan nog een paar zaken die de volgende maanden volledig leeggezogen zullen zijn. Maar er zijn er ook die tuinen gaan onderhouden, bij mensen gaan schilderen en behangen, zelfs voor koerier spelen (kleine dringende plaketten met eigen wagen vervoeren), kinderopvang voor vrienden en kennissen ... Er is zoveel te verdienen zonder dat de fiscus er achter kan en zal komen. Dit jaar ga ik in mijn tweede woonst in Duitsland een groot bijgebouw en poolhouse bijzetten. Gaat er een controleur van hier daar mij komen zoeken als ik daar aan het bijbouwen ben?
Vind je van jezelf dat je profiteert? Allé, ik bedoel, iemand anders is nu in principe aan het werken voor uw zakgeld...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 14:58   #182
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Henri1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 42.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het merk Smart is ook in handen van Daimler AG.
Alsof Smart in aanmerking komt voor gezinswagen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik heb in Duitsland een aantal Walen ontmoet. Geen van hen kon zich verstaanbaar maken in een andere Europese taal dan alleen het Frans. Echte 'Belgen', behept met een sociaal gebrek en met een onbegrepen, aandoenlijke idee dat de hele wereld Frans spreekt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 16:43   #183
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 26.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alsof Smart in aanmerking komt voor gezinswagen.
Maar wel voor de modale burger.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus iedereen Mercedes kopen ?
Ik vrees dat die nog meer buiten het budget van de modale burger zullen vallen.....

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2017 om 16:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 18:20   #184
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 26.793
Standaard



Bestuurder redt flauw gevallen bestuurder door hem af te remmen door middel van zijn eigen wagen (toevallig een Tesla S). Dit op de A8-autobahn.

(Elon Musk kreeg het te weten en gaat de schade 2000 € vergoeden)

http://jalopnik.com/heroic-driver-sa...ous-1792349590

http://teslamag.de/news/nach-rettung...en-tesla-12540
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 18:24   #185
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 26.793
Standaard Spookwagen tegengehouden door Tesla-bestuurder



Bestuurder redt flauw gevallen bestuurder (hartaanval) zijn leven door hem af te remmen door middel van zijn eigen wagen (toevallig een Tesla S).
En geeft ook eerste hulp, "enkele minuten" later waren de hulpdiensten al terplaatse. De man stelt het inmiddels goed.

Dit op de A8-autobahn.
(Elon Musk kreeg het te weten en gaat de schade 2000 € vergoeden)

http://jalopnik.com/heroic-driver-sa...ous-1792349590



http://teslamag.de/news/nach-rettung...en-tesla-12540

Citaat:
https://www.merkur.de/lokales/muench...e-7399151.html

FAHRER HATTE EINEN SCHLAGANFALL ERLITTEN

Spektakuläre Rettung: Teslafahrer stoppt „Geister“-Wagen auf A9

Garching – Am Dienstag klingelte Manfred Kicks Telefon, am Apparat war ein Polizist. Er teilte dem 41-Jährigen aus Garching (Landkreis München) mit, dass ein Ermittlungsverfahren gegen ihn eingeleitet wurde – wegen eines Unfalls, den er am Vorabend auf der Autobahn 9 verursacht habe. „So ist er halt, unser Rechtsstaat“, sagt Manfred Kick. Er kann darüber lachen. „Ich gehe mal davon aus, dass ich nicht in große Probleme komme.“

Schließlich hat Kick durch seinen Unfall vermutlich ein schlimmeres Unglück verhindert – womöglich sogar ein Leben gerettet. Und zwar das eines 47-Jährigen, der am Montagabend auf der A9 nahe Garching unterwegs war. Am Steuer wurde der Mann plötzlich bewusstlos, wohl infolge eines Schlaganfalls. „Ich habe gesehen, dass da ein Auto ohne Warnblinker ziemlich langsam auf der linken Spur fährt“, erzählt Manfred Kick. Er brachte seinen Wagen auf gleiche Höhe, um ins andere Auto blicken zu können. „Der Fahrer war vornübergekippt und hing regungslos im Gurt. Der Kopf und die Hände hingen schlaff nach unten.“ Für Kick stand fest: „Ich musste sein Auto irgendwie stoppen, sonst wäre es noch ewig weitergefahren. Und es war ja klar, dass der Fahrer dringend Hilfe braucht.“

Binnen Augenblicken traf Manfred Kick eine Entscheidung. Er zog sein Auto auf die linke Spur vor den anderen Wagen, um diesen auszubremsen. „Es hat einmal Patsch gemacht, und dann ist er gestanden“, berichtet Kick. Er kletterte durch die Beifahrertür ins andere Auto und leistete dem immer noch regungslosen Mann Erste Hilfe. „Ich habe seinen Puls gefühlt und ihn dann in eine Liegeposition gebracht, damit der Schaum aus dem Mund rausläuft.“ Wenig später eilten eine Frau und zwei Männer herbei, die ebenfalls angehalten hatten. Kick bat sie, den Notruf zu rufen und die Unfallstelle abzusichern. „Ich kam mir vor wie in einem Film“, erzählt er am Tag danach. „Das war eine Extremsituation, in der man einfach nur funktioniert.“

Während Kick sich um den 47-Jährigen kümmerte, tönte plötzlich eine Stimme aus der Freisprechanlage des Handys: ein Bekannter des Verunglückten, der gerade mit ihm telefoniert hatte. „Dem habe ich auch noch mal gesagt, dass er den Notarzt rufen soll – um sicherzugehen“, sagt Manfred Kick. Einige Minuten später – den Helfern kamen sie wie Stunden vor – traf der Rettungswagen ein; danach kamen Polizei und Feuerwehr hinzu. Der 47-Jährige wurde ins Krankenhaus gebracht. Inzwischen ist der Mann wieder ansprechbar, sein Gesundheitszustand ist stabil, teilte die Polizei am Dienstag mit.
Of door een licht (nood)ongeval te veroorzaken iemand het leven redden kan, daarenboven is er wslk ook een veel zwaarder ongeval vermeden worden. Zonder hulp was die stuurloze VW op de snelweg - onbeveiligd - blijven staan...

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2017 om 18:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 19:01   #186
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Henri1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 42.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar wel voor de modale burger.
Met 3 kinderen en de schoonmoeder in de otto ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik heb in Duitsland een aantal Walen ontmoet. Geen van hen kon zich verstaanbaar maken in een andere Europese taal dan alleen het Frans. Echte 'Belgen', behept met een sociaal gebrek en met een onbegrepen, aandoenlijke idee dat de hele wereld Frans spreekt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 19:47   #187
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 26.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Met 3 kinderen en de schoonmoeder in de otto ?
Je wilt het plots over een modaal gezin hebben?
Tiens, eerst sprak je over de modale burger.

Het totaalbudget van een electrische wagen is niet persé duurder dan een fossiele wagen hoor. Wel de aankoopprijs maar dat is natuurlijk maar een beperkt deel van het totaal budget. Door de kleine Vlaamse premie voor een E-wagen kan men vandaag al concurreren met een fossiele wagen, bovendien nog de andere voordelen, geen BIV, vooral geen jaarlijkse wegentaks enz... kijk eens naar de berekening.

Vergelijk eens een Nissan Leaf 30 kWh met pakweg een 11.000 € goedkopere Golf benzine, deze tool maakt het simpel, kies uit kleine middenklasse (C) :
http://www.milieuvriendelijkevoertui...index.html#tco

selecteer: natuurlijke persoon, neem 20.000 km/jaar gedurende 8 jaar, selecteer gemiddeld verbruik:
uitkomst:

Citaat:
Bespaar €1.144 (of €12 per maand) met een Nissan LEAF 30 kWh!

Nissan LEAF Acenta 30kWh (5d) 109pk
Elektrisch Prijs € 35.350,- incl. BTW
Motorvermogen 80 kW
Acceleratie van 0-100 km/u 11,5 s
Koffer-inhoud 370 L
[...]

Volkswagen Golf 1.4 TSi 92kW DSG BMT Trendline (5d) 125pk
Benzine Prijs € 24.090,- incl. BTW
Motorvermogen 92 kW
Acceleratie van 0-100 km/u 9,1 s
Koffer-inhoud 380 L
[...]

Berekening:

Aankoop en herverkoopwaarde
Nissan LEAF 30 kWh 30.968 €
Volkswagen Golf 21.104 €
INVESTEER €9.864

Premies en belastingen (op 8 jaar)
Nissan LEAF 30 kWh -3.500 €
Volkswagen Golf 1.579 €
BESPAAR €5.079

Energie- en brandstofverbruik (op 8 jaar)
Nissan LEAF 30 kWh 10.249 €
Volkswagen Golf 17.325 €
BESPAAR €7.076

Verzekering en onderhoud (op 8 jaar)
Nissan LEAF 30 kWh 15.346 €
Volkswagen Golf 14.199 €
INVESTEER €1.147

Totale kosten (op 8 jaar)
Nissan LEAF 30 kWh 53.063 €
Volkswagen Golf 54.207 €
BESPAAR €1.144
Neem ik een zuinigere E-wagen, de Hyundai Ionic Electric is het verschil wel veel duidelijker met de Golf 1,4 TSI (de Hyundai vind ik ook veel mooier, en heeft een ruimere koffer dan de Golf)

Citaat:
Hyundai IONIQ Electric Premium (5d) 120pk
Elektrisch Prijs € 34.999,- incl. BTW
Specificaties
Motorvermogen 88 kW
Acceleratie van 0-100 km/u 9,9 s
Koffer-inhoud 455 L
Cilinderinhoud n.v.t.Batterijcapaciteit 28,0 kWh
[...]

Bespaar €3.932 (of €41 per maand) met een Hyundai IONIQ Electric!

Berekening:

Aankoop en herverkoopwaarde
Hyundai IONIQ Electric 30.660 €
Volkswagen Golf 21.104 €
INVESTEER €9.556

Premies en belastingen (op 8 jaar)
Hyundai IONIQ Electric -3.500 €
Volkswagen Golf 1.579 €
BESPAAR €5.079

Energie- en brandstofverbruik (op 8 jaar)
Hyundai IONIQ Electric 7.857 €
Volkswagen Golf 17.325 €
BESPAAR €9.468

Verzekering en onderhoud (op 8 jaar)
Hyundai IONIQ Electric 15.258 €
Volkswagen Golf 14.199 €
INVESTEER €1.059

Totale kosten (op 8 jaar)
Hyundai IONIQ Electric 50.275 €
Volkswagen Golf 54.207 €
BESPAAR €3.932
Vraag me niet hoe ze aan het duurder onderhoud van de E-wagen komen, mss dat daar een thuisinstallatie van een laadpaal 11 kWh ingegrepen is.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2017 om 20:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 21:45   #188
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 22.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je wilt het plots over een modaal gezin hebben?
Tiens, eerst sprak je over de modale burger.

Het totaalbudget van een electrische wagen is niet persé duurder dan een fossiele wagen hoor. Wel de aankoopprijs maar dat is natuurlijk maar een beperkt deel van het totaal budget. Door de kleine Vlaamse premie voor een E-wagen kan men vandaag al concurreren met een fossiele wagen, bovendien nog de andere voordelen, geen BIV, vooral geen jaarlijkse wegentaks enz... kijk eens naar de berekening.

Vergelijk eens een Nissan Leaf 30 kWh met pakweg een 11.000 € goedkopere Golf benzine, deze tool maakt het simpel, kies uit kleine middenklasse (C) :
http://www.milieuvriendelijkevoertui...index.html#tco

selecteer: natuurlijke persoon, neem 20.000 km/jaar gedurende 8 jaar, selecteer gemiddeld verbruik:
uitkomst:



Neem ik een zuinigere E-wagen, de Hyundai Ionic Electric is het verschil wel veel duidelijker met de Golf 1,4 TSI (de Hyundai vind ik ook veel mooier, en heeft een ruimere koffer dan de Golf)



Vraag me niet hoe ze aan het duurder onderhoud van de E-wagen komen, mss dat daar een thuisinstallatie van een laadpaal 11 kWh ingegrepen is.
De Leaf is geschikt om rond de kerktoren te rijden. Ik heb er wel 1.100 euro per jaar voor over om met een auto te rijden die (naar de huidig technische mogelijkheden) 500 tot 600 km ver rijdt op één tank en die binnen 2 minuten terug is volgetankt.
__________________
Ons ideaal van gelijkheid en non-discriminatie is echt doorgeslagen wanneer het uitmondt in reactionaire preutsheid die alle aandacht voor de vrouwelijke vorm afstrijdt. Non-discriminatie eindigt dan in een zedenpolitie die op vrouwelijkheid seksisme projecteert. Ziedaar een Westerse samenleving op één lijn met aartsconservatieve Islamitische regimes. Wat begon als juridische bekroning van culturele vrouwenemancipatie keert terug om de emancipatie te vernielen.
Marc De Vos


Laatst gewijzigd door Libro : 17 februari 2017 om 21:46.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 00:14   #189
Tavek
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 40.914
Standaard

TCO is reeds geruimte tijd beter voor e-wagens hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 00:16   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 151.405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De Leaf is geschikt om rond de kerktoren te rijden. Ik heb er wel 1.100 euro per jaar voor over om met een auto te rijden die (naar de huidig technische mogelijkheden) 500 tot 600 km ver rijdt op één tank en die binnen 2 minuten terug is volgetankt.
Een groot deel van de mensen gaat dan ook niet verder dan die kerktoren. Zoek maar eens op hoe laag de gemiddelde dagelijks verplaatsing in Vlaanderen bedraagt!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 00:56   #191
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 26.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De Leaf is geschikt om rond de kerktoren te rijden. Ik heb er wel 1.100 euro per jaar voor over om met een auto te rijden die (naar de huidig technische mogelijkheden) 500 tot 600 km ver rijdt op één tank en die binnen 2 minuten terug is volgetankt.
Raar dat jij van een een auto spreekt waar je na pakweg 5-6 uren rijden in 2 minuten moet kunnen voltanken, en daar heb je zelfs 1100 € per jaar over. Maakt dat tanken dan zoveel plezier?

Dan geef ik toch liever minder uit en dan hoef ik helemaal niet te tanken.

De Ionic EV laadt desnoods in 30 minuten bijna vol: (van 10% naar 94 %)
(dus na een koffietje en een behoefte is die opgeladen, moest men eens + 160 km rijden, daarna kan men weer verder tenzij men er al is...)
https://www.youtube.com/watch?v=wb3gJ8fWW5g

De Ionic zou ruim 170 km halen, zelfs in een test in februari, helemaal niet slecht voor die relatief kleine accu:
Citaat:
https://www.topgear.nl/autotests/hyu...t-drives-2017/

Hyundai Ioniq Electric Comfort

Natuurlijk is de Ioniq ook als (plug-in) hybride te krijgen, maar de echte die-hards gaan voor deze

15 februari 2017
[...]
Zonder enige voorkennis over de auto en zijn systemen stappen we in de Hyundai Ioniq Electric. In de huppelende-roze-pony-droomwereld van de NEDC kan hij tot 280 kilometer ver rijden; in de praktijk zijn dat er minder dan 200. Om precies te zijn: 178, zo lezen we in ons tellerscherm. Wanneer we 100 kilometer verder zijn – veel snelweg, maar ook wat stadsverkeer – staat de indicator op 78. Kijk, daar hebben we wat aan.
Dit is het soort vertrouwen dat de Hyundai Ioniq Electric inboezemt: je weet precies waar je aan toe bent. Een grote EV-knop op het dashboard geeft je toegang tot alles wat je wilt weten. Waar is de dichtstbijzijnde laadpaal? Hoelang duurt het voor de accu’s weer vol zijn bij een snellader, of een standaard lader, of het stopcontact in je garage? Hoeveel extra kilometers kun je eruit persen als je de airco uitzet? Het toegankelijke, kinderlijk eenvoudig te bedienen centrale scherm van de Ioniq weet alles.
[...]
Dus "als de kerktoren" nog 80 km ver ligt geraakt men zonder te tanken terug thuis, wat wil men nog meer. Nooit meer tanken, heerlijk toch?

Natuurlijk als men het electrisch rijden nog niet aankan, best nog enkele jaren wachten.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 februari 2017 om 01:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 15:08   #192
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 29.620
Standaard

Elektrisch tanken is ook tanken; tenzij men er anders over denkt natuurlijk?
En met al die zever is de factuur van elektriciteit nu enige keren omhoog gegaan in voorbereiding uiteraard op al dat zogenaamd gratis tanken...wat zeer duur aan het worden is inmiddels.

Met dank aan de wonderboys.
__________________
Belastingen ; Het is niet nodig te falen om arm te worden. Het volstaat om met succes te werken !
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 15:26   #193
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 26.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De Ionic zou ruim 170 km halen, zelfs in een test in februari, helemaal niet slecht voor die relatief kleine accu:
De Nederlanders hebben die zuinige Ionic EV nu wel echt ontdekt, staat nu op plaats 1 van hun niuwe E-inschrijvingen januari 2017:
Citaat:
http://ev-sales.blogspot.be/search/label/Netherlands

Pl Model Sales
1 Hyundai Ioniq Electric 95
2 BMW i3 *88 (*- 86 Bev + 2 Rex)
3 Renault Zoe 70
4 Tesla Model S 65
5 Nissan Leaf 63
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 15:41   #194
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 39.996
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Elektrisch tanken is ook tanken; tenzij men er anders over denkt natuurlijk?
En met al die zever is de factuur van elektriciteit nu enige keren omhoog gegaan in voorbereiding uiteraard op al dat zogenaamd gratis tanken...wat zeer duur aan het worden is inmiddels.

Met dank aan de wonderboys.
En wie heeft nu zin na elke rit een uur te staan tanken voor naar huis te gaan.
__________________
Wie in zijn jeugd niet links was had geen hart.
Wie het op latere leeftijd nog is heeft geen verstand.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 15:48   #195
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 26.793
Standaard

toch weer eens meer on-topic:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gevolg elektrische auto: massaal jobverlies?
Blijkbaar massaal jobwinst bij Jaguar:
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...e-auto-s.dhtml
25/11/16

"Jaguar plant 10.000 extra jobs met elektrische auto's"

Automaker Jaguar Land Rover wil op grote schaal elektrische auto's gaan bouwen in de Britse West Midlands, nabij Coventry. Volgens zakenkrant Financial Times zouden daarmee zo'n 10.000 nieuwe banen zijn gemoeid.
Jaguar zegt plannen te hebben voor een stevige uitbreiding in Groot-Brittannië omdat de Britse overheid eerder deze week aankondigde komende jaren honderden miljoenen te steken in onder meer subsidies voor energiezuinige voertuigen.

Daarbij wil het bedrijf zijn jaarlijkse autoproductie op termijn gaan verdubbelen, tot circa 1 miljoen voertuigen in 2020. Daardoor kunnen komende jaren nog eens duizenden of zelfs tienduizenden extra banen bijkomen. Bij Jaguar, dat onderdeel is van het Indiase Tata Motors, werken in het Verenigd Koninkrijk al zo'n 40.000 mensen.

De plannen van het concern kunnen een flinke opsteker zijn voor de Britse economie, die het vanwege de aanstaande uittreding uit de Europese Unie komende jaren nog knap lastig kan krijgen.

Er rijden nu overigens nog geen elektrische wagens van Jaguar op de weg. Het eerste stekkermodel moet nog van de band rollen. Dat gebeurt volgens planning in 2018 in een fabriek in Oostenrijk.
Tja hoe komt dan nu?
Blijkbaar kunnen ze met de nieuwe E-technologie een volledig nieuwe start nemen, want blijkbaar verkopen hun fossiele bakken niet meer zo goed, en gaf dat daarmee gepaarde jobverliezen, ff neuzen:
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/1316/Autobe...aderjobs.dhtml

Jaguar Land Rover schrapt 450 banen, vooral kaderjobs

Door: redactie
14/01/09

De Britse autoconstructeur Jaguar Land Rover, eigendom van het Indiase Tata Motors, schrapt 450 banen, waarvan 300 kaderposten. De vraag naar de luxewagens van beide merken is sterk gedaald. Behalve het banenverlies kondigde het bedrijf ook aan dat er geen bonussen worden uitbetaald aan kaderleden en dat de loonopslag wordt uitgesteld tot oktober.

Geen overheidssteun
Eind december vorig jaar kondigde Tata aan dat het "tientallen miljoenen ponden" zou investeren in Jaguar en Land Rover om een tekort aan liquiditeiten op te vangen. Ook met de Britse minister van Handel Peter Mandelson werd onderhandeld over financiële steun, maar die gesprekken draaiden op niets uit.

Vooral Land Rover verliest
Jaguar verkocht vorig jaar 20.346 wagens, een stijging van 8,73 procent tegenover 2007. Het aantal verkochte auto's in december lag echter 9,41 procent lager dan in dezelfde maand een jaar eerder. Land Rover is er erger aan toe. De verkoop van de terreinwagens daalde in 2008 met 30 procent tot 32.567. De verkoop in december lag zelfs de helft lager dan een jaar eerder.

3.000 Britse jobs weg in één dag
In Groot-Brittannië gingen in de loop van de dag al 3.000 banen in rook op. Eerder kondigde de bank Barclays een banenverlies van 2.100 aan en ook bij Zavvi (het voormalige Virgin Megastores) verdwijnen 353 jobs. (belga/bf)
ff neuzen wat Jag gaat bouwen:
Citaat:
http://www.telegraph.co.uk/cars/news...-electric-car/


The Jaguar I-Pace Concept previews an electric car that's due to go on sale in 2018

15 NOVEMBER 2016

Jaguar has confirmed that it will build an electric car, and has revealed a concept called the I-Pace that shows how it could look.

The I-Pace is making its debut at the LA motor show and will go on to be Jaguar’s first pure electric vehicle. It will take the form of an SUV to rival the recently launched Tesla Model X, albeit with a sleeker profile if this concept is anything to go by (and rumours suggest that it is).

It is claimed that the new car will have a range from a single charge of 310 miles, and will be able to accelerate from 0-62mph in about four seconds, meaning it will rival all but the very quickest of sports cars.
Bestellen kun je hier:
Citaat:
http://www.jaguar.be/nl/jaguar-range...car/index.html
IK WIL EEN JAGUAR I-PACE

Vul hieronder uw gegevens in, dan neemt een Jaguar concessiehouder contact met u op om te bespreken hoe u een van de eersten kunt zijn die in bezit komt van het productiemodel I-PACE wanneer die in de tweede helft van 2018 arriveert. Uw concessiehouder kan u hiervoor een reservatiebetaling aanrekenen van € 1.500.

Ook houden wij u op de hoogte van het laatste nieuws en alle evenementen en ontvangt u exclusieve uitnodigingen wanneer de lancering nadert.
Klanttype:*
Selecteer klanttype
Verdeler:*
Geef uw postcode in
Selecteer een dealer
Uw gegevens


Afbeeldingen tonen de I‑PACE Conceptcar. De productiewagen kan afwijken wat betreft de uiteindelijke styling en details, en de plaatsing van de besturingselementen. Alle cijfers wat betreft acceleratie, vermogen, snelheid, bereik en opladen zijn schattingen van de fabrikant op grond van de beste informatie die ten tijde van de publicatie beschikbaar is. Productiewagens worden vóór de vrijgave getest en gecertificeerd, zodat voorafgaand aan elke bestelling door een klant de officiële cijfers beschikbaar zijn.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 februari 2017 om 16:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 15:36   #196
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Henri1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 42.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
toch weer eens meer on-topic:


Blijkbaar massaal jobwinst bij Jaguar:


Tja hoe komt dan nu?
Blijkbaar kunnen ze met de nieuwe E-technologie een volledig nieuwe start nemen, want blijkbaar verkopen hun fossiele bakken niet meer zo goed, en gaf dat daarmee gepaarde jobverliezen, ff neuzen:


ff neuzen wat Jag gaat bouwen:


Bestellen kun je hier:
Wellicht ook weer een wagen voor Jan met de pet ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik heb in Duitsland een aantal Walen ontmoet. Geen van hen kon zich verstaanbaar maken in een andere Europese taal dan alleen het Frans. Echte 'Belgen', behept met een sociaal gebrek en met een onbegrepen, aandoenlijke idee dat de hele wereld Frans spreekt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 16:00   #197
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 26.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wellicht ook weer een wagen voor Jan met de pet ?
Waarom alweer? Ik toonde je een kleine middenklasser aan die totaalprijs na 8 j/160,000 km zelfs goedkoper was dan een fossiele wagen in de Golfklasse, en toonde zelfs aan prille verkoopscijfers aan dat die bij een modale Nederlander - die een betaalbare E-wagen wil - al direct in de smaak viel. Dus "jouw Jan met de pet" koopt liever een duurdere wagen?

Ik herhaal:
Citaat:
Totale kosten (op 8 jaar na 160.000 km)
Hyundai IONIQ Electric : 50.275 €
Volkswagen Golf 1,4 TSI benzine: 54.207 €

BESPAAR €3.932 met een Hyundai IONIQ Electric!

Nieuwe inschrijvingen januari 2017 in NL, E-wagens:
Citaat:
1 Hyundai Ioniq Electric 95
2 BMW i3 *88 (*- 86 Bev + 2 Rex)
3 Renault Zoe 70
4 Tesla Model S 65
5 Nissan Leaf 63
En die berekening via de Vlaamse overheid houdt geen rekening met het feit dat er nog altijd laadplaatsen zijn waar men quasi gratis kan laden.

- - - - - - - - - - - - - -

Euh, sinds wanneer zouden (top)modellen van Jaguar dat kunnen zijn?

Je kunt toch ook lezen wat er geciteerd stond?
Citaat:
The I-Pace is making its debut at the LA motor show and will go on to be Jaguar’s first pure electric vehicle. It will take the form of an SUV to rival the recently launched Tesla Model X
En de prijzen van het Tesla Model X liggen tussen 104.000 en 160.000 euro. Dus dure pet heeft die Jan.

Nu post ik eens een post die de topistarter compleet weerlegt en je of anderen gaan er niet op in? Mag de draad dan dicht?
Citaat:
"Jaguar plant 10.000 extra jobs met elektrische auto's"

Automaker Jaguar Land Rover wil op grote schaal elektrische auto's gaan bouwen in de Britse West Midlands, nabij Coventry. Volgens zakenkrant Financial Times zouden daarmee zo'n 10.000 nieuwe banen zijn gemoeid.
Jaguar zegt plannen te hebben voor een stevige uitbreiding in Groot-Brittannië omdat de Britse overheid eerder deze week aankondigde komende jaren honderden miljoenen te steken in onder meer subsidies voor energiezuinige voertuigen.

Daarbij wil het bedrijf zijn jaarlijkse autoproductie op termijn gaan verdubbelen, tot circa 1 miljoen voertuigen in 2020. Daardoor kunnen komende jaren nog eens duizenden of zelfs tienduizenden extra banen bijkomen. Bij Jaguar, dat onderdeel is van het Indiase Tata Motors, werken in het Verenigd Koninkrijk al zo'n 40.000 mensen.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 februari 2017 om 16:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 09:02   #198
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Henri1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 42.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom alweer? Ik toonde je een kleine middenklasser aan die totaalprijs na 8 j/160,000 km zelfs goedkoper was dan een fossiele wagen in de Golfklasse, en toonde zelfs aan prille verkoopscijfers aan dat die bij een modale Nederlander - die een betaalbare E-wagen wil - al direct in de smaak viel. Dus "jouw Jan met de pet" koopt liever een duurdere wagen?

Ik herhaal:
En die berekening via de Vlaamse overheid houdt geen rekening met het feit dat er nog altijd laadplaatsen zijn waar men quasi gratis kan laden.

- - - - - - - - - - - - - -

Euh, sinds wanneer zouden (top)modellen van Jaguar dat kunnen zijn?

Je kunt toch ook lezen wat er geciteerd stond?
En de prijzen van het Tesla Model X liggen tussen 104.000 en 160.000 euro. Dus dure pet heeft die Jan.

Nu post ik eens een post die de topistarter compleet weerlegt en je of anderen gaan er niet op in? Mag de draad dan dicht?
In de huidige context zou ik zeker niet instappen in het elektrisch verhaal.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik heb in Duitsland een aantal Walen ontmoet. Geen van hen kon zich verstaanbaar maken in een andere Europese taal dan alleen het Frans. Echte 'Belgen', behept met een sociaal gebrek en met een onbegrepen, aandoenlijke idee dat de hele wereld Frans spreekt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 10:26   #199
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 52.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
toch weer eens meer on-topic:


Blijkbaar massaal jobwinst bij Jaguar:

In het raam van deze draad, is jouw post van een ontzaglijke kortzichtigheid.

In zijn totaliteit zullen veel banen teloor gaan. Maar dat betekent toch niet dat er één of enkele assembleurs jobwinst kunnen realiseren door marktuitbreiding !

Jouw post is - en dat is jouw recht natuurlijk - alleen maar een zoveelste geloofsbelijdenis is de elektrische auto van morgen. Of van deze namiddag, beter gezegd.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 20:43   #200
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 29.620
Standaard

In gans België zijn er nu circa 5000 electrische wagens in omloop.

Dat is niet veel.

Er is wel ruim meer dan 2 miljoen subsidie aan toegekend.
Dat is wel veel.

2 miljoen die ze extra ophalen bij de anderen alweer.

En voor wat?

Omdat belgen nu eenmaal onnozel van aard zijn?
__________________
Belastingen ; Het is niet nodig te falen om arm te worden. Het volstaat om met succes te werken !
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be